NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 17 May 2012

Gerabak Merah Jambu ~ Kamalia

Hujan yang turun pada setiap hari Selasa selalunya berwarna-warni. Macam pelangi. Sepuluh saat pertama, air hujan akan mencurah-curah warna merah tetapi bukanlah seperti darah. Sekejap-sekejap hujan turun warna jingga. Kadang-kadang kuning, hijau, biru, indigo dan akhir sekali warna ungu. Kalau langit rasa gembira, hujan turun dengan pelbagai warna secara serentak. Sesungguhnya, langit memang baik hati kerana memang selalunya warna-warna hujan bercampur-campur setiap kali hujan turun. Dia tahu waktu itu langit sangat gembira. Dia juga tahu hari ini dia akan gembira.

Bagi sesetengah orang, gerabak wanita boleh saja menjadi tempat yang paling indah di dunia.

Ikhwan tidak sedar, pada pagi Selasa sambil diiringi oleh hujan yang lebat dia telah tersalah naik gerabak yang dikhaskan untuk wanita. Namun, mindanya terus sahaja melenyapkan kesalahan tersebut apabila tanpa disangka-sangka dia telah bertemu dengan gadis paling cantik di dunia.

Sophia namanya.

Bila Khaleel beritahu Sophia bahawa mereka berdua perlu berpisah atas sebab-sebab yang dirasakan sangat klise, Sophia seperti bakal hilang sebahagian nyawanya. Khaleel, si sahabat baik mahu meninggalkannya tapi Ikhwan si lelaki gila sanggup menjadi pengganti.

Di dunia yang lain, Zulaika hanya mampu makan hati berulam jantung apabila mengenangkan hati Ikhwan bukanlah untuknya. Hanya Azimah, jirannya yang separuh gila itu sahajalah yang memahami perasaannya.

*****

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...