NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 18 March 2013

Superbike Itu Cinta ~ Nia Qurratun'aini

“Kau gila ke apa nak suruh aku jadi suami kau?”
“Jadi suami olok-oloklah, pekak.”
“Suami olok-olok kepala otak kau. Habis tu, kalau dah nikah tu apa namanya?”

Apabila melihat si penunggang Superbike berwarna hijau itu, pasti tiada siapa yang menyangka pemiliknya adalah seorang gadis. Gadis berambut pendek yang kasar, ego dan pantang dicabar itu hidup dalam dunianya sendiri. Jika gadis sinonim dengan keayuan, AD dengan motosikal berwarna hijau itu.

Lain pula ceritanya dengan Wafi Azrel Shah, lelaki biasa namun punya karisma. Dia penuh cita rasa dan prinsip dalam mencari permaisuri hidup. Dia sudah menetapkan ciri-ciri yang dia kehendaki. Dia yakin gadis manja, lemah lembut dan penuh dengan keayuan seperti Nadhira adalah pilhan hatinya.

Kerana Superbika, AD bertemu Wafi. Pertemuan empat mata untuk pertama kalinya sudah cukup untuk mewujudkankan rasa benci antara mereka berdua. Sejak pertemuan itu lagi Wafi dan AD melancarkan perang dunia ketiga. Mati hidup semula sekalipun Wafi tidak akan memandang gadis seperti AD. Ya, tidak mungkin!

“Gila! Kau ni memang gila, kan? Kau tengok jam tu pukul berapa sekarang? Pukul 10.30 malam. Kau ingat pengantin baru ada ke nak keluar rumah waktu macam ni?”
“Argh! Kau ni memang sengallah. Kan aku cakap, tak ada apa-apa perubahan lepas aku dengan kau kahwin. Kau ni bodoh ke?”

Siapa menyangka, takdir Tuhan telah mengikat AD dan Wafi dalam ikatan yang sah. Jika pasangan yang lain berkahwin kerana cinta, tetapi Wafi dan AD atas dasar kebencian. Kerana rasa benci mereka setuju untuk menjadi suami dan isteri.

Ini namanya kerja gila. Ingat kahwin ni macam main masak-masak ke?

Akan tetapi, semakin hari Wafi mengenali AD, ternyata gadis berimej lelaki itu berbeza. AD seperti menyimpan rahsia besar dalam hidupnya. Seolah-olah cuba menyembunyikan lipatan sejarah hidupnya daripada pengetahuan orang lain. Apakah yang berlaku sebenarnya? Adakah benar ada rahsia yang cuba disembunyikan oleh AD? Benci, bolehkah bertukar menjadi sesuatu yang indah?

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...