NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, 19 April 2013

Jejak-jejak Rasulullah ~ Tariq Ramadan

Pengalaman sejarah Nabi Muhammad adalah satu cara istimewa untuk memahami prinsip keabadian yang dikongsi oleh lebih daripada satu bilion orang Islam di dunia. Buku ini memberi pengenalan hidup mengenai Islam. Diterjemahkan, daripada judul asalnya, In the footsteps of Prophet: Lessons of a Life of Muhammad. Buku tulisan Tariq Ramadan (cucu kepada al-Syahid Hassan al-Banna) ini membariskan 16 bab yang memaparkan mengenai personaliti Nabi Muhammad seorang lelaki yang menukar dunia dalam cahaya wahyu dan inspirasi yang diterima daripada Tuhannya, Pendidik (ar-Rabb). Baginda adalah contoh dan pembimbing untuk umat Islam yang beriman. Buku ini bukannya fakta sejarah secara terperinci apatah lagi pencapaian cemerlang atau mengenai peperangan terkenal.

Matlamat buku ini lebih memfokuskan pada penceritaan kisah kehidupan baginda dan memaparkan ajaran dakwah baginda. Dari detik kelahiran dan kematian baginda, kehidupan baginda dipenuhi dengan kejadian, situasi dan kenyataan yang membawa kepada kerohanian yang paling dalam. Pematuhan baginda kepada agama; berdialog dengan Allah; memerhatikan alam; keraguan dalam diri; ketenangan dalaman; petunjuk dan dugaan serta yang lain-lain adalah tema yang relevan dan mengingati pembaca pada asasnya tiada apa yang berubah. Biografi Nabi Muhammad ini membawa kepada persoalan utama dan persoalan kewujudan abadi. Dalam erti kata ini, hidup baginda adalah permulaan.

Buku ini sesuai juga untuk pembaca bukan Islam kerana ia mengajak pembaca mengenali Nabi Muhammad dan belajar mengenai personaliti baginda atau kejadian yang berlaku dalam hidup baginda. Sama ada seseorang itu (bukan Islam) percaya atau tidak, bukanlah mustahil untuk cuba menghayati usaha dan kewujudan Nabi Muhammad dan menawan semula degupan – kerohanian – yang diterapkan dalam misinya dengan maksud. Kehidupan Nabi Muhammad sebagai cermin, dan secara kontras, penceritaannya berselang-seli dengan kisah untuk renungan dan meditasi yang mudah untuk difahami. Ini adalah usaha untuk menyampaikan dakwah Islam dan ajaran universal.

*****

(SEM) RM35.00 - RM30.80
(S/S) RM39.00 - RM34.30

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...