NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Sunday, 12 May 2013

Anekdot Madinah ~ Muhd Kamil Ibrahim

Pukul 9.40 pagi, kenderaan membawa pesalah tiba. Kelihatan unit kesihatan memasuki kenderaan tersebut. Kemudian, anggota polis meletakkan beberapa keping kertas kotak di tengah-tengah kawasan. Masaya-Allah, hati saya sangat berdebar. Bagaimana dengan pesalah? Tentunya debaran beliau berganda lagi. Saya cuma menelah.

Dua hingga tiga minit sebelum jam 10, pesalah dibawa turun dan diletakkan di atas kertas kotak yang siap terhampar. Tangannya diikat ke belakang setelah beliau duduk dengan kedudukan duduk antara dua sujud. Dari kejauhan, saya dapat merasakan yang pesalah tersebut sangat tenang dan bersahaja. Ia dibaca melalui bahasa badan. Getaran hati beliau tiada siapa yang tahu. Allah... Allah... Allah, seseorang menghulurkan pedang yang disambut oleh petugas yang lain.

Szzzap! Kepala terpelanting ke sebelah kiri hadapan dengan darah memancut keluar. Allahu Akbar, kesannya menusuk nun jauh di hati.

***

Tampil dengan gaya bahasa yang mudah, namun pengisiannya amat mendalam.

Bertugas di Universiti Taibah sebagai Profesor Perakaunan, dan bermukim di bumi Madinah, Prof Kamil bijak mengadun latar Madinah dalam sisi hidupnya sebagai hamba Allah.

Seperti biasa, MKI menulis dari hati, maka setiap kisah yang dipaparkan pasti akan jatuh ke hati pembaca. Bumi Madinah sememangnya tidak asing bagi umat Islam, namun MKI memerikannya dari sudut yang berbeza dan wajar direnungi bersama!

*****

(SEM) RM45.00 - RM39.60
(S/S) RM47.00 - RM41.40

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...