NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 18 December 2014

Bila Hati Berahsia ~ Norra Hassan

Fitri menghantar mesej. Sukma akan pulang. Tiga patah perkataan sahaja tetapi cukup untuk membuatkan aku terasa seperti duduk di atas duri sepanjang hari!

Siapa Sukma? Dialah seorang gadis yang menjadi perbualan dalam fikiran Fitri dan Hannan. Bagi mereka, Sukma menjadi watak utama dalam kehidupan sebenar mereka. Dan kini, mereka mendapat tahu yang Sukma akan pulang ke tanah air. Mampukah mereka berhadapan dengan Sukma dan sikap ‘sebenarnya’ itu?

“Siapa yang meninggal dunia?”
“Tak ada sesiapa yang meninggal. Tapi saya yang akan mati.”

Itulah yang bermain-main dalam fikiran Hannan sebaik saja mendapat tahu Sukma akan muncul dalam hidupnya ‘sekali lagi’ setelah bertahun-tahun mereka terpisah. Kalau tak kerana cinta Sukma ditolak oleh Fitri dahulu, pasti Hannan tidak terjebak dalam cerita yang tiba-tiba jadi cinta segi tiga.

Mampukah Hannan dan Fitri menerima kenyataan yang Sukma akan pulang dan benar-benar wujud dalam kehidupan mereka berdua yang masing-masing kini sudah membawa haluan hidup sendiri?

Namun… Hanya Fitri, si mister perfect saja yang tahu akan perasaannya yang sebenar. Hakikatnya, sejak dulu hingga kini, nama gadis itu ada bertakhta dalam hatinya. Namun dia terpaksa membiarkan gadis itu memilih jalan hidup tanpa dia hanya kerana mahu menyelamatkan gadis itu dari perhatian Sukma.

Kini… Bagaimana caranya Fitri hendak melafazkan rasa cinta itu kepada wanita yang dilihatnya kini jelas tidak bahagia bersama lelaki yang bergelar suami? Sedangkan pada waktu yang sama, dia mahu wanita itu terlindung dari perbuatan Sukma yang tidak kenal erti belas?

Sukma… Kenapa kau wujud hanya semata-mata untuk menakut-nakutkan dan memusnahkan semua impian kami? Dan bertambah musnah harapan Hannan dan Fitri untuk bahagia dengan kehidupan mereka apabila Marina ada bersama Sukma, memberi semangat dan memberi nafas yang berbeza kepada gadis itu. Mampukah Hannan dan Fitri kuat menghadapinya?

“Kenapa seorang lelaki menyimpan cintanya yang telah hilang, walaupun perkara itu adalah perkara yang menyakitkan untuk dikenangkan kembali?”
“Mungkin kerana dia masih berharap.”

*****
(SEM) RM27.00 - RM23.80
(S/S) RM30.00 - RM26.40

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...