NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 18 December 2014

Kerna Engkau Nyawaku ~ Fathi Fatim

“Saya pergi sehari aje. Lepas habis kerja, saya baliklah. Kan saya dah janji, nak temankan awak nanti. Selama kita kahwin tak pernah lagi saya mungkir janji kan?”

Demi mencari rezeki untuk pemaisuri hati, Nazneen dan insan yang bakal menyerikan hidup mereka, Esman harus bekerja bersungguh-sungguh. Sehingga dia terpaksa menolak rasa kurang senang apabila terpaksa meninggalkan Nazneen untuk bertugas di luar daerah.

“Kau tak suka aku kan?”
“Ya. Memang tak suka. Kau selalu menyusahkan aku. Buat aku serabut. Masa mula-mula jumpa pun kau dah buat hal.”
“Siapa suruh kau menyibuk sangat kejar penyangak tu? Aku tak suruh pun.”

Esman dan Jauza dipertemukan dalam keadaan yang tidak terkawal. Esman yang memang pantang nampak sesiapa ditindas, pantas ‘mengerjakan’ manusia yang meragut beg tangan seorang gadis. Dan gara-gara ‘sesi’ itu, kedua-duanya datang lambat ke tempat kerja, pada hari pertama.

Mereka menjadi rapat sebagai rakan sekerja, namun bagi Esman, diri Jauza masih menjadi misteri dek sikap gadis itu yang jarang bercerita tentang kehidupannya.

Tiada yang lebih penting dalam hidup Esman selain daripada si kecil, hadiah daripada Nazneen buatnya. Tapi, mampukah dia menjadi seorang walid dan seorang umi kepada bayi kecil itu?

Demi ‘nyawanya’ itu, Esman sanggup melakukan apa saja untuk memberi kesenangan kepada masa depan anaknya, dan demi bayi kecil itu juga, Esman sanggup mengetepikan perasaannya. Sehinggalah… dia tersedar akan kewujudan seseorang yang selalu ada dengannya, dan gadis itu selalu mampu menerima kehadiran dirinya bersama anaknya itu.

“Selama ni kau ingat aku syok kat kau la?”
“Boleh jadi juga. Kau kan perempuan yang penuh dengan kejutan.”
“Takkanlah aku nak syok kat lelaki yang ada anak kut? Aku bukan perempuan jenis tu, Ais. Aku tak suka yang pakej-pakej ni. Aku nak yang solo aje. Senang.”

Walaupun gadis itu menafikan, namun Esman pasti Jauza membatalkan perkahwinannya pada saat ijab dan kabul bakal dilafazkan, adalah disebabkan oleh dirinya. Namun Esman tak tahu, Jauza melakukannya bukan semata-mata kerana Esman, tapi ada satu sebab yang tak mampu diberitahu demi menjaga maruah bakal pengantin lelaki.

“Maafkan aku Jauza sebab dah banyak sangat sakitkan hati kau. Mesti kau banyak menangis sebab aku kan?”
“Kalau sayangkan seseorang, memang air mata jadi murah sangat. Aku pun tak tahu kenapa. Padahal sebelum ni aku bukan jenis yang senang menangis.”

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

1 comment:

awdawd said...

trimakasih infonya gan....
...
sangat menarik dan bermanfaat...
mantap..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...