NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, 10 June 2016

Saya Kan Ada ~ Marissa

Berada di dalam kapal terbang sepanjang penerbangan yang mungkin mengambil masa lebih kurang enam jam bersama sepupu yang aku kenal sejak kecil lagi sebenarnya bukanlah sesuatu yang membosankan. Hairiz pandai bercerita dan pasti saja cerita-cerita tentang kenangan kami.

“Tahun ni awak dah dua puluh lapan tahun, kan?” soalku. Burger yang aku bawa sudah selamat sampai ke perut.
“Baru tahu ke?” soal Hairiz.
“Sebab tahulah saya sebut.”
“Kenapa tiba-tiba bercakap tentang umur saya pula?”
“Dah layak untuk kahwin kan? Rumah dah ada. Kereta dah ada. Kerja pun dah stabil.” Aku tidak tahu kenapa soalan itu aku ajukan bila kami berada tinggi di udara. Masa di bawah, tak pula mahu bertanya.
“Memang pun. Dah cukup layak.”
“Habis tu?”
“Kalau saya cakap saya tunggu awak macam mana?” bisiknya perlahan.
Aku senyum tawar. “Awak selalu macam ni. Bila saya serius bertanya, awak main-main.”
“Eh, saya tak main-main tau. Saya pun serius dengan jawapan saya. Kalau saya cakap saya tunggu awak, awak nak jawab apa?”
Aku pandang Hairiz dan Hairiz pandang aku.
“Mustahillah. Kita kan sepupu.”
“Kenapa dengan sepupu? Apa masalahnya kalau kita sepupu? Kita boleh kahwin. Tak ada sebab kenapa kita tak boleh kahwin.”

“Okeylah, kita jangan sebut lagi pasal kahwin ni.” Aku yang mencari pasal. Seperti tiada soalan lain yang hendak diajukan. Pasal kahwin juga yang aku jadikan bahan cerita.
“Kejap, saya tak faham. Kenapa kita berdua tak boleh kahwin?”
*****
(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...