ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 28 December 2017

Menantu Hipster ~ Ahmad Shafiai Uda Jaafar (Pak Utih)

(SEM & SS) RM20.00 > RM17.60

Zaman telefon pintar ini, media sosial menjadi pilihan utama tempat longgokan luahan, kesedihan, kebimbangan dan kerisauan.

Tidak terkecuali mereka yang risau untuk berhadapan dengan mentuanya.

Adalah lumrah bagi seorang wanita yang akan berkahwin merasa bimbang untuk berhadapan dengan bakal ibu mentuanya itu. Seribu satu perasaan dan kebimbangan yang dirasakannya. Tidak dinafikan ada sesetengah mentua yang bersikap dingin dan ada juga yang cerewet, serba tidak kena dan banyak pantang-larangnya. Tetapi itu bukan halangan besar untuk si isteri menjaga hubungan dengan mentuanya.

Sebaliknya orang lelaki, sama ada tinggal di rumah keluarganya atau rumah mentuanya, dia kurang menghadapi masalah. Ini kerana minda lelaki kurang memikirkan hubungan peribadi dan hal ehwal emosi. Kebanyakan mereka hanya fokus kepada dirinya sendiri dan kerjayanya di luar rumah apabila telah menjadi suami.

Walau bagaimanapun, kunci kejayaan mengatasi cabaran-cabaran ini ialah kerjasama suami dan isteri pasangan muda yang bertindak sebagai satu pasukan menyantuni apa juga kehendak dan keperluan ibu dan bapa mentua masing-masing dengan hikmah dan bijaksana.

Sudah menjadi budaya Generasi Y untuk mendapat bimbingan dalam bentuk tip melalui media social. Maka, saya telah menulis tip-tip melayani mentua sebagai panduan untuk mereka di Facebook saya, Pak Utih’s Page dan Pakutih.com.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...