Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday, 29 November 2019

Kudamba Sinar Bahagia ~ Syima Syawal

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70

Ketika rasa cinta dan sayang mengalahkan rasa benci dan dendam. Ketika itulah, perasaan bahagia menjadi alasan untuk terus menyakiti.

Bagi Muna Muneera, Dhani adalah cinta pertamanya. Setiap kali melihat Dhani, nalurinya terusik. Kadang-kadang dia mahu Dhani selalu memandang ke arahnya.

Tapi, bila tersedar… Rupanya hanya dia yang bertepuk sebelah tangan. Sakit menjadi tunangan Dhani yang tidak pernah punya hati pada dirinya, namun demi kasih dan sayang terhadap umi, Muna Muneera tetap bertahan.

Bila Muna Muneera mengetahui Dhani sudah bertukar status menjadi milik wanita lain, dia nekad meleraikan ikatan mereka. Tutup sejarah hitam mengenai Dhani. Dia harus merelakan, bukan suratan hidupnya dengan Dhani.

Saat jiwa mula terubat, saat rasa sudah dikuburkan… Kenapa takdir mengharuskan dia kembali berurusan dengan lelaki yang telah membuang separuh jiwanya?
“Bacalah, pesanan terakhir dari arwah...” – DHANI DINI

Kerana pesanan azimat itu, Muna Muneera terikat kembali. Dia cuba menyemai rasa cinta yang masih bersisa, masih cuba bertahan dalam sebuah bahtera.

Namun, Muna Muneera sekali lagi terluka.

“Saya tak nak sakitkan hati ni lagi. Saya ni tak kuat. Rasa macam nak hancur luluh hati ni. Bukan setakat koyak, malah dah tercarik-carik pun.” – MUNA MUNEERA

Muna Muneera berada di persimpangan. Mencari harga diri atau meninggalkan segala yang dimiliki?

Tiada kehidupan yang indah tanpa ada drama di sebaliknya.

Ini kisah mereka, cuba mencari sinar bahagia, mampukah dambaan yang diimpikan itu seiring dengan apa yang direncanakan?