Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Tuesday, 21 June 2022

Bekas Isteri Jutawan ~ Fara Hana

(SEM & SS) RM28.00 > RM27.00

Hidup seorang Tiara Suzanne tidak seindah nama mahupun wajahnya. Dia dibesarkan di rumah anak yatim tanpa mengetahui asal usulnya. Perkenalan tanpa sengaja dengan seorang jutawan muda membawa mereka ke jenjang pelamin, tetapi panas yang diharap sehingga ke petang rupanya tidak berpanjangan. Satu fitnah telah membuatkan Tiara dibuang suami tanpa diberi kesempatan untuk membela diri. 

“Bagi abang Tiara memang bersalah, kan? Abang tak pernah cuba untuk cari tahu perkara yang sebenar. Abang terima bulat-bulat apa yang diberi dan ditunjuk pada abang tanpa abang ketahui benda tu betul ataupun tidak.” – Tiara. 

Betapa kejamnya lelaki yang bernama Isaac Noah itu. Langsung tiada belas kasihan buat wanita yang dicintainya hanya kerana termakan dengan fitnah. Bagi Isaac, segalanya telah diberi, apa lagi yang kurang sehingga Tiara sanggup bermain kayu tiga di belakangnya? Apa dia belum cukup kaya dan belum cukup tampan sehingga isterinya itu mencari yang lain? 

“Aku tak nak tengok muka kau dalam rumah ni lagi. Kau boleh berhambus dari sini tapi jangan harap aku akan lepaskan kau. Aku akan gantung kau tak bertali! Biar kau terseksa!” Isaac. 

Kerana kecewa, Tiara bawa hati tanpa arah tujuan. Kalau sudah orang tak sudi, untuk apa dia merayu lagi. Dia juga punya maruah walaupun hatinya benar- benar terluka. Namun aturan Allah itu benar-benar adil, mereka dipertemukan semula dan saat kebenaran tersingkap, mereka diuji lagi. Satu kemalangan menyebabkan Isaac hilang ingatan! Padanya Tiara tidak pernah wujud. 

“Dasar perempuan pisau cukur. Kau nampak je lelaki pakai kereta mewah terus mengaku suami? Siap ada anak lagi? Gila!” – Isaac. 

Mereka terus diuji tetapi mampukah perkahwinan itu diselamatkan jika ada hati yang telah kosong, ada jiwa yang telah terluka? Atau masing-masing akan ketemu bahagia dengan cinta yang baru? Mungkin Suria pengganti Tiara dan mungkin juga Abang Riz pengubat luka Tiara. Siapa tahu… kerana jodoh itu rahsia Allah semata-mata.