NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, 28 September 2012

Takkan Pernah Berubah ~ Fisha

Nasi lemak buah bidara,
Sayang selasih hamba lurutkan;
Buang emak buang saudara,
Kerana kekasih hamba turutkan.

Atas dasar cinta, Shahira rela kehilangan keluarga yang selama ini menjadi tulang belakangnya. Iqmal pula merahsiakan perkahwinan mereka daripada pengetahuan keluarganya. Walaupun hidup sederhana, mereka bahagia. Namun, cinta mereka teruji apabila mereka terpaksa berpisah untuk menuntut ilmu.

Langit tidak selalu cerah, begitu juga hidup mereka. Kecelakaan menimpa Iqmal, lalu dia terputus hubungan dengan Shahira. Shahira pula terpaksa mencari tempat bergantung baharu setelah Iqmal hilang tanpa dapat dikesan.

Sepuluh tahun berlalu, barulah mereka bertemu. Pertemuan yang tak disangka menyebabkan Shahira melarikan diri daripada Iqmal. Ada rahsia yang dipendam Shahira. Siapa Adi dalam hidup Shahira? Masihkah ada maaf daripada Shahira untuk Iqmal? Dan, bagaimana pula dengan penerimaan keluarga mereka?

kau umpama matahari malam untukku, tidak kelihatan namun sentiasa ada

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Tuesday, 25 September 2012

Rindu Dalam Sepi ~ Siti Khadijah

Ammar Mukhriz. Seorang ahli korporat yang punya segala kemewahan, kecuali rasa cinta dalam hati. Baginya, ungkapan kata Aku Cinta Kepadamu dan I Love You, begitu sukar diluahkan meskipun dia sudah memiliki kekasih hati secantik Lydia.


Keegoannya tercabar semenjak kemunculan seorang gadis yang ala-ala kampung itu. Ainur Mardiyah. Bermula dari gelaran seorang setiausaha, kemudian ditakdirkan menjadi isterinya, gara-gara kejadian pada malam itu.

“Aku nak kau tahu yang aku memang tak ingin beristerikan kau. Perempuan macam kau tak sesuai jadi isteri aku. Jangan pernah kau harap aku akan terima kau sebab aku dah ada kekasih hati yang jauh lebih cantik daripada kau.”

AINUR MARDIYAH. Gadis itu hampir putus asa apabila kesetiannya dirobek oleh tunang tersayang. Selepas keretakan hubungan itu, dia nekad, tiada cinta lagi untuk mana-mana lelaki. Tapi takdir telah menjodohkannya dengan Ammar Mukhriz yang berjanji akan menyeksa hidupnya disebabkan perkahwinan tak dirancang itu!

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

I Love You, Stupid! ~ Melur Jelita

KISAH KEMANUSIAAN YANG PENUH DENGAN KASIH SAYANG. Perjalanan hidup Iris mencari jawapan kepada rasa sepi dan tidak berpunya yang sering bertandang dalam hatinya.

Aku Iris the diva. Pembunuh senyap lelaki tanpa bayang! I'm bad and I'm dangerous!

Aidan? My main course yang sangat menyelerakan!
“Saya nak Inspektor Iris digari dan dihukum kerana telah mencuri hati saya. Saya dah X-ray tubuh Inspektor Iris, saya nampak hati saya berada dalam hati Inspektor Iris… – Aidan

Abang pedas? Eye Mo aku!
“Apalah sangat dengan saman yang setakat 300 ringgit tu? Lebih dari tu I boleh bayar. Berbaloi dapat love letter dengan hot guy ni.Handsome dan pedasss!” - Iris
“Kesalahan keempat, cuba menggoda polis. Kesalahan kelima, menghina kerja polis, kesalahan keenam cuba menghalang polis dari menjalankan tugas...” – Abang pedas

Inspektor Ebrahim? My parfait, perfect!
“Sir! How could you! Menggoda seorang gadis di bawah umur?” - Iris
“Bukan di bawah umur, gadis di bawah sedar, di bawah pengaruh kurang cerdik!”

*****

(SEM) RM39.00 - RM34.30
(S/S) RM42.00 - RM37.00

Saturday, 22 September 2012

Semalam Yang Kutinggalkan ~ Laila Hanni

Munirah dan Muhammad Izwan bertemu dalam usia yang terlalu muda untuk gadis itu memaknakan sebuah hubungan dengan suatu ikatan yang lebih bererti. Mereka terpisah setelah Muhammad Izwan menamatkan peperiksaan STPMnya. Munirah pula telah dibawa pergi oleh emak saudaranya selepas kematian semua ahli keluarganya akibat satu kemalangan. Membesar dalam keluarga angkat yang penuh dengan kasih sayang, Munirah jadi terhutang budi, terutamanya kepada Kak Reen, kakak sepupunya yang berkongsi segala-galanya dalam hidup remaja mereka.

Setelah dewasa dan baru sahaja memulakan pengajiannya di peringkat unversiti, Munirah dan Izwan bertemu kembali. Namun kali ini pertemuan mereka masih tidak mampu untuk menjanjikan apa-apa kerana hanya beberapa hari sahaja lagi Izwan akan melangsungkan perkahwinannya dengan Kak Reen. Munirah pasrah kerana menganggap hubungan antara dia dan Izwan dahulu cumalah satu kenangan indah yang dilaluinya semasa remaja. Namun tidak begitu bagi Izwan. Dia cuba meraih kembali cinta yang hilang. Tetapi Munirah tidak sesekali akan menghancurkan hati dan perasaan mak ngah dan Kak Reen.

Selepas menamatkan pengajian, Munirah dikejutkan apabila mengetahui bahawa Izwan meminta izin daripada Kak Reen untuk memperisterikannya. Dalam serba salah Munirah tidak mampu menolak takdir yang telah ditentukan untuknya. Atas dasar rasa simpati kepada Kak Reen yang mengalami masalah untuk mengandung, dia menerima walaupun hatinya tidak merelakan sepenuhnya. Perkahwinan direstui walaupun ada hati yang terluka.

Munirah hamil dalam tempoh yang begitu singkat selepas diijabkabulkan. Selepas melahirkan Aisyah Maisarah, mereka bertiga cuba memainkan peranan masing-masing dalam membahagiakan rumah tangga mereka.

Namun, apakah bahagia antara Munirah dan Izwan itu kekal hingga ke hujung hari? Tergamakkah Munirah melihat Kak Reen yang rela dimadukan itu diabaikan oleh suaminya sendiri? Apakah tiada badai yang akan melanda hubungan cinta tiga segi antara Munirah, Izwan dan Kak Reen? Apakah tega Munirah memilih di antara anaknya Sarah dengan insan yang luhur mencintainya Umar Rafiki? Samasama kita hayati cerita ‘Semalam Yang Kutinggalkan’ yang penuh gembira dan emosi ini.

“Aku ingin menjadi cinta terakhirmu… meskipun aku bukan cinta pertamamu….”

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Kalau Memang Harus Begitu ~ Acik Lana

Zidan Adiputra seorang lelaki yang berkedudukan tinggi, tampan, bergaya dan mempunyai senarai panjang nama-nama gadis yang mengejarnya. Atas setiap kelebihan yang dimiliki, dia benar-benar merasakan dirinya layak dilayan umpama seorang ‘Tuan Putera’. Justeru semua orang harus memanggilnya dengan gelaran Tuan Putra. Sehebat mana pun dirinya, dia tetap punya kelemahan. Dan kelemahannya, dia bencikan perempuan selekeh. Allergic!
Dengan baju kurung lusuh, kasut terkoyak hujung kaki, perempuan ni dari planet mana? Sakit mata betul tengok dia ke hulu ke hilir depan muka. Walaupun setakat kerja bancuh air, imej dan penampilan kena jaga jugak. Lainlah kalau dia tu pendatang tanpa izin!

Adara pula datang dari dunia yang berbeza. Dibesarkan oleh datuk dan nenek selepas kematian ibu dan bapanya, perjalanan hidupnya agak sukar. Tekad mahu mengubah nasib keluarga dan adik-adiknya yang ramai, kakinya melangkah keluar dari kawasan Felda ke kota besar. Namun hidupnya kian getir apabila bekerja dengan majikan kuku besi seperti Tuan Putra. Tolonglah Tuan Putra ni! Nak suruh aku bergaya bagai nak rak apa kes? Dia ingat aku ni secretary? Eksekutif? Hei, orang tea lady ajelah! Sepatutnya kerja bancuh air, tapi dikerahnya macam kita ni kerja cleaner pulak. Harap muka aje handsome, tapi otak udang!

Umpama air dan minyak, manakan mungkin bersatu dua hati yang saling membenci dan berbeza segala segi. Namun kemunculan Riyad yang berjaya melakukan ‘make over’ kepada Adara membuatkan hati Putra terpesong cita rasa, mata hati yang buta kini terbuka luas. Pelbagai cara dilakukan olehnya untuk memenangi hati Adara sehingga dia rela mengenepikan ego dan kedudukannya. Dia juga sanggup berebut menghantar pinangan ke rumah Adara demi mengikat hati gadis itu.

Cinta yang dihulur bersambut dan disimpul erat dengan ikatan perkahwinan. Dalam meniti kebahagiaan berumah tangga, ada dugaan datang mengetuk pintu istana cinta mereka. Antara cinta dan keluarga, yang mana lebih utama? Dan jika hanya berhak memilih satu di antara dua, siapa yang perlu menyerah dan mengalah? Dan apa ertinya pengorbanan jika hati kian retak, kasih kian rapuh?

Putra: Percaya cakap abang, kehadiran sayang adalah perkara terbaik dalam hidup abang....

*****

(SEM) RM36.00 - RM31.70
(S/S) RM39.00 - RM34.30

Wednesday, 19 September 2012

Cinta Suci Zahrana ~ Habiburrahman El Shirazy

“Yang sudah terjadi biarlah berlaku. Diratapi bagaimanapun tidak akan kembali. Jodoh itu terkadang dikejar-kejar tidak tertangkap. Tapi terkadang tanpa dikejar datang sendiri. Yang paling penting ada dekat dengan Allah dalam keadaan susah dan bahagia. Senang dan sedih.

” Zahrana bagaikan mendapatkan suntikan darah segar. Lampu kehidupannya bercahaya semula kembali. Dalam hati dia berkata,
"Ya benar. Yang sudah terjadi biarlah berlalu. Diratapi bagaimanapun tidak akan kembali." Sebelum pergi doktor itu berkata, "Ada nasihat sangat bagus sekali daripada Anton Chekov." "Apa itu puan?" tanya Zahranah perlahan.
"Anton Chekov pernah menulis, satu saat kamu perlu untuk tidak memikirkan kejayaan dan kegagalan. Jangan biarkan hal itu mengganggu dirimu."

Derita Zahrana ternyata tidak terhenti sampai di situ. Tanpa pengetahuanya, di rumahnya terjadi musibah kedua.

*****

(SEM) RM16.00 - RM14.00
(S/S) RM18.00 - RM15.80

Rahsia Kematian Alam Barzakh Dan Roh ~ Ahmad Adnan Fadzil

Kematian di dunia adalah permulaan kepada kehidupan di alam barzakh. Tiada siapa yang mengetahui hakikat sebenarnya melainkan Allah SWT. Berita-berita kedahsyatan kiamat kecil ini serta gegak gempitanya kehidupan di alam barzakh hanyalah dikutip daripada mutiara-mutiara hadis baginda Nabi Muhammad SAW yang berbicara dengan panduan wahyu Ilahi. Tiada siapa boleh menceritakan betapa sakitnya saat kematian kerana mereka sudah berpindah ke alam yang lain. Tiada siapa juga boleh mengkhabarkan keadaan di alam barzakh kerana mereka sudah tidak boleh kembali ke alam yang fana ini. Justeru, manusia tiada pilihan lain melainkan beriman dan meyakini perkara ini dengan pertimbangan mata hati, bukannya dengan mata kepala.

Buku ini disusun dan diolah sebagai tazkirah dan peringatan buat manusia agar tidak lalai dan leka daripada menginsafi kehidupan selepas kematian. Buku ini padat dengan dalil-dalil al-Quran dan hadis yang memberikan gambaran jelas berkenaan kematian dan kehidupan selepasnya. Buku ini juga membawa pembaca mengembara sejenak ke alam barzakh dengan fakta dan penceritaan yang membawa keinsafan. Sedarlah, dunia ini hanya sebuah trek perlumbaan buat kita menuju ke garisan penamat di akhirat.

*****

(SEM & S/S) RM18.00 - RM15.80

Akidah Akhir Zaman ~ Muhammad Zuhaili Saiman

Akidah ini memimpin manusia untuk melihat (memerhati dan berfikir) alam semesta bagi mengenal siapa Penciptanya. Mengajar manusia bahawa alam ini tidak mungkin wujud dengan sendirinya(semula jadi) tanpa ada Penciptanya. Mengajar sekalian manusia akan alam ini milik Penciptanya. Bahkan mengingatkan manusia akan kehidupan di dunia dan kehidupan selepas kematian. Dengan erti kata yang lain, akidah ini memimpin manusia ke arah perspektif yang lebih meluas untuk melihat sambil berfikir mengenai makhluk dan Penciptanya, dunia dan Akhirat, alam yang nyata dan alamyang ghaib.

*****

(SEM) RM16.00 - RM14.00

Friday, 14 September 2012

Celik Mata Reset Minda ~ Prof. Dr. Muhaya Mohamad

Sebagai pakar mata, saban hari saya merawat pesakit yang mahu memulihkan penglihatan. Namun bagi saya, selain kita berusaha untuk celik mata fizikal, kita juga perlu berusaha untuk celik mata hati. Bagi celik mata hati, tidak perlu mengeluarkan wang ringgit kerana kita boleh mer
awatnya sendiri.

Minda pula merupakan akal fikiran yang mengawal tindak-tanduk manusia. Mengikut kajian, apabila berfikiran negatif, kita akan menjadi lemah. Sebaliknya fikiran positif boleh menguatkan diri.

Tetapkan (reset) minda dengan berprasangka baik kepada Allah. Berfikir dan bertindak secara positif. Kejayaan ada di mana-mana selagi kita berusaha, berdoa dan bertawakal kepada-Nya. Itu janji Allah kepada hamba-Nya. Semoga buku ini dapat memberikan inspirasi baru dalam hidup kita.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Thursday, 13 September 2012

Di Sisimu Aku ~ Fatin Nabila

SEJAK kecil Aman dan Qeena rapat ibarat kawan baik. Namun kemunculan Zeyra menggugat kemesraan mereka. Aman bagai terlupakan Qeena dek pesona kecantikan Zeyra. Hati Qeena hangus terbakar. Akhirnya, dia mengalah dan pergi membawa diri. Dia rela dibenci, dia juga sanggup disalah erti.

Aman tercari-cari bayangan Qeena. Dulu ada di depan mata, gadis itu sering disakiti. Kini bila hilang, dia nanar sendiri. Tapi Aman ego! Dia tidak berusaha untuk mencari. Padanya, biar masa yang menentukan, Zeyra atau Qeena yang jadi miliknya! Tapi, jauh di sudut hatinya ada ruang kosong yang tertinggal.

Pertemuan kedua dengan Aman terjadi tanpa dipinta. Ada rindu dan benci yang cuba Qeena rungkaikan. Namun, dendam dan amarah Zeyra melukakan hatinya sekali lagi. Kalau benar Aman milik Zeyra, biarlah dia terima lelaki lain sebagai pengganti biarpun tanpa rasa cinta!

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.80

Gaduh-gaduh Sayang ~ Immaz Huda

“Papa nak jodohkan aku dengan anak kawan dia? Aku baru putus cinta dengan Aiman. Aku tak nak di kecewakan lagi. Baik aku menyamar jadi gemuk masa jumpa lelaki tu. Lepas tu mekap tebal-tebal dan pakai cermin mata. Bila dia nampak aku buruk, mesti dia tak jadi nak kahwin dengan aku.” Syazana memasang tekad.

“Demi menyelamatkan syarikat papa, aku terpaksa berkorban untuk dijodohkan dengan perempuan yang aku tak kenal. Aku redha walau aku masih teringatkan Qistina. Tapi aku nak perempuan tu terima aku seadanya. Bukan sebab aku handsome. Apa kata aku pakai gigi palsu besar, berperut buncit, berjambang dan botak tengah kepala.” Rafi qi merancang. Kalau sudah jodoh, akhirnya kahwin juga.

Selepas kahwin, Rafi qi duduk sebelah rumah Syazana. Tidak mahu jatuh cinta kononnya. Apabila Syazana bosan, dia selalu datang rumah Rafi qi. Menonton televisyen sama-sama, main game PS sama-sama, makan sama-sama... Tapi ada sahaja yang membuatkan mereka bergaduh. Sudah gaduh, baik semula. Sudah baik, bergaduh semula.

Hai... entah sampai bilalah hubungan mereka bertahan.

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Monday, 3 September 2012

Refleksi Diri ~ Prof. Dr. Muhaya Mohamad

Buku ini merupakan cetusan fikiran berupa mutiara kata dengan harapan agar ianya mampu memberi makna yang berharga, mendorong dan membantu anda menguatkan fikiran dan jiwa di samping membuka jalan ke arah mencari kebijaksanaan dalam berfikir. Ini kerana, kata-kata yang baik akan membawa sejuta makna yang berharga berupa sebuah pengetahuan untuk dimanfaatkan dalam kehidupan setiap insan. Ilmu pengetahuan yang benar akan menyinari sanubari, menjernihkan akal fikiran sekaligus menghasilkan seorang insan yang positif mindanya, kreatif dan inovatif, teguh jiwa dan akhlaknya. Kualiti seperti inilah yang kita harapkan sebagai sinar yang menerangi kegelapan kejahilan dan keegoan nafsu setiap insan.

*****

(SEM) RM15.00 - RM13.20
(S/S) RM17.00 - RM15.00

How To Become A Good & Successful Medical Student ~ Prof. Dr Muhaya Mohamad

The main objective of this book is to provide definitive guidance for medical students to developthemselves into “a well-rounded doctor”. Besides, it seeks to help them to avoid pitfalls orunforeseen traps during their student days. There are plenty of tips and soothing solutions too inwhich the writer looks for internal guidance and spiritual harmony for the key to success. Studentsmust eventually train themselves to reach a level of high consciousness to prepare them to begood professionals.

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Pelajar Baik & Berjaya ~ Prof. Dr. Muhaya Mohamad

Bagaimana menjadi seorang pelajar yang baik dan berjaya.

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Jurnal Inspirasi Diri ~ Prof. Dr. Muhaya Mohamad

Sebuah jurnal yang akan membimbing anda ke arah melakukan transformasi terhadap 5 aspek penting dalam hidup anda. Turut di muatkan bersama jurnal ini, kata-kata motivasi sebagai pencetus kekuatan dan membakar semangat yang akan memberikan hasil dan impak yang besar kepada hidup anda. Anda akan teruja kerana ia pasti akan memberikan perubahan kepada hidup anda!

Jika anda masih tercari-cari satu aset untuk memulakan perubahan dalam hidup, junal ini merupakan pilihan terbaik buat anda sebagai peneman setia agar anda dapat:
  • Belajar membuat pilihan yang tepat dalam menentukan keputusan kepada hidup anda
  • Menghentikan tabiat negatif serta-merta
  • Menggunakan kekuatan minda untuk membuat perubahan
  • Membina fikiran positif di samping membuka ‘mata hati’ anda
  • Meningkatan kekuatan dalaman diri melalui pendekatan kerohanian
*****

(SEM) RM15.00 - RM13.20
(S/S) RM17.00 - RM15.00

Wanita Muslimah ~ Fauwaz Fadzil Noor

Merupakan hasil nukilan daripada Ilmuan muda yang terkenal, Ustaz Fauwaz Fadzil Noor. Membincangkanpermasalahan kehidupan wanita hari ini menurut pandangan agama Islam. Fahami perbahasan isu-isuwanita semasa seperti soal berpakaian, pergaulan seharian, kerjaya, kegiatan di luar rumah, perhiasan diri, adab kesopanan dan kewajipan lain yang dituntut oleh agama.

*****

(SEM) RM10.00 - RM8.80
(S/S) RM12.00 - RM10.60

Celik Mata & Jiwa ~ Prof. Dr. Muhaya Mohamad

Buku ini bertujuan memberi panduan kepada para pembaca untuk mengenal pasti dan memahami cabaran hidup serta mencari jalan penyelesaiannya melalui minda yang positif dan spiritual yangmantap. Ketahui juga pelbagai tips yang berguna untuk membuat perubahan kepada diri sendiri,persekitaran dan ketika berinteraksi dengan masyarakat. Selain itu, buku ini memuatkan panduan yangberguna untuk menghadapi dan menangani sebarang situasi serta tekanan hidup dalam dunia yang kian mencabar ini.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM27.00 - RM23.80


Peliharalah Matamu ~ Prof. Dr. Muhaya Mohamad

Mata adalah salah satu anugerah daripada Allah S.W.T Nikmat sepasang mata berupa penglihatan, adalah sesuatu yang tidak dapat diukur nilai dengan harta dan wang. Mari kita renungkan sejenak, kita tentunya tidak mampu untuk mencipta walau sehelai bulu mata, apa lagi sebiji bola mata yang pelbagai fungsi, dilengkapi dengan jutaan sel yang bukan sahaja membantu segala urusan kehidupan kita, malah membolehkan kita melihat dunia yang besar dan luas ini hanya melalui sebiji bola yang kecil daripada bola tenis! Subhanallah! Hebahkan?

Seharusnya kita sebagai manusia, mensyukuri dan berasa sangat bertuah kerana memiliki kehebatan sebuah penglihatan namun,mungkin kerana kelalaian atau kecuaian sendiri menyebabkan kita kehilangan anugerah yang berharga ini. Tidak dinafikan, kadangkala kita di uji oleh Allah dengan masalah kesihatan namun, dewasa ini, pelbagai penyakit timbul yang berakhir menjejaskan kesihatan mata terutamanya diabetes dan kanser dan ada juga akibat kecuaian penggunaaan alatan dan ubat-ubatan yang tidak sesuai, mengabaikan nasihat doktor dan bermacam-macam lagi.

Melihat kepada situasi ini, saya terpanggil untuk menerbitkan buku ini buat panduan berupa secebis pengetahuan mengenai kesihatan mata anda berdasarkan pengalaman yang saya lalui sebagai seorang doktor mata. Marilah sama-sama berdoa semoga Allah memberkati hasil usaha ini dan manfaatnya tersebar luas kepada di luar sana, InsyaAllah.

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Bahagia Membahagiakan ~ Prof Dr. Muhaya Hj. Mohamad

Menjadi impian setiap insan untuk mencapai kebahagiaan dan membahagiakan insan lain, lebih utama lagi kebahagiaan perlu dicapai dalam keluarga masing-masing.

*****

(SEM): RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM27.00 - RM23.80
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...