ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday, 6 November 2014

Nota Buat Cempaka ~ Sophilea

“MANA mungkin Doktor Luqman Harith jatuh cinta pada Staff Nurse Cempaka Elina?”

NAMUN mereka bertunang juga. Berbulan bertunang, Luqman senyap. Tiba-tiba sahaja, mereka satu hospital, satu wad. Cempaka kalut. Tunang dinginnya yang kayu ini dekat sangat dengan dirinya. Hati masih libang-libung, tapi keluarga Luqman ajukan mereka dinikahkan cepat. Nikah gantunglah mereka, bak kata orang-orang tua.

“Saya tak nak jadi perampas. Lebih baik doktor bagitahu family doktor yang kita batalkan majlis kita. Kita berpisah.” Cempaka berterus terang.
“Perampas? Rampas dari siapa? Atau sebab Mathew?”
Cempaka menjeling. “Mathew tak ada kena mengena dengan hal saya dan doktor.”
“Bila dia ada kaitan dengan Cempaka sudah tentu dia ada kena mengena dengan saya. Cempaka isteri saya, tak ingat? Memanglah tak ingat sebab gelang nikah pun tak pernah pakai. Cincin tunang pun kejap pakai kejap tak. Takut sangat agaknya saham jatuh.”
“Di hospital, memanglah tak boleh pakai.” Cempaka menjawab.
“Luar hospital, pernah pakai?”
Cempaka gigit bibir.
“Kenapa gigit bibir? Nak saya gigitkan?”

Merah menyala wajah Cempaka apabila Luqman cakap macam itu. Ya Allah rasa nak menyorok dah ini. Luqman pula tayang muka selamba. Tersenyum gatal pula dia. Eiii… Teruknya dia.

SAAT Cempaka mengulit bahagia dengan cara tersendiri versi Doktor Luqman… Dia dikejutkan dengan bicara suaminya di malam majlis persandingan mereka…

“Kenapa? Kenapa mesti ada ikatan antara saya dan awak andai hati awak untuk yang lain, Luqman? Kenapa perlu dirantai saya kalau saya bukan sesiapa, Luqman?” - Cempaka
APABILA sudah serumah, sebilik, sekatil…

“Cempaka Elina... Tiada istilah kesilapan bila abang terima Cempaka sebagai tunang, sebagai isteri abang yang sah. Tiada ungkapan silap atau salah bila kita dijab kabulkan. Semua ini ketentuan dari Allah, Cempaka.– Luqman Harith

MENYEDARI dirinya pilihan kedua Luqman, calon kehendak keluarga… Ke mana harus dia pergi namun jiwa Cempaka terubat dengan nota-nota misteri yang sentiasa mendatanginya… Dan, siapa pula Fikri, Dyja dan Mathew yang mencelah dalam hubungan mereka?

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Friday, 24 October 2014

Raudhah ~ Ramlee Awang Murshid

JOKER dan White - gandingan dua penjenayah kejam yang saling tidak mengenali. Joker adalah contract killer dan White pula pemegang kontraknya. Kod rahsia mereka – ‘Mawar Putih.’ Sasaran pembunuhan adalah golongan penjenayah kolar putih. Hubungan mereka retak setelah Joker mengalami serangan jantung secara tiba-tiba. Jantungnya berhenti berdenyut selama tiga minit. Logik akal, Joker sudah mati!

Faris dan Hambali - dua sahabat yang terpisah dan berbeza cara hidup. Faris bergelumang dosa. Hambali pula hamba yang zuhud. Setelah membilang tahun, mereka bertemu semula di Masjid Negara. Faris menyatakan hasrat hendak berubah dan Hambali tekad mahu membantu sahabatnya itu ‘taubat nasuha.’

Cinta - muncul secara misteri. Junaidatul Al-Fatiah merupakan tunangan Hambali. Dalam diam, Faris turut mencintai gadis itu. Kedua-dua lelaki ini menggelarnya, ‘Raudhah.’ Seorang gadis dicintai dua lelaki, pasti salah seorang harus mengorbankan perasaan dan keegoan. Tapi siapa?

RAUDHAH – banyak teka-teki yang sukar disimpulkan. Hanya iman dan takwa mampu melihat di sebalik tabir waktu. Persoalan muncul dalam bentuk yang sangat menyakitkan: keterbalikan cinta, keliru antara bayang dan jasad serta kitaran waktu yang mencetuskan huru-hara.

Sentuhan RAMLEE AWANG MURSHID kali ini banyak bermain dengan ilusi. Saspen, pembohongan dan kekejaman silih berganti sehingga debaran sukar dihentikan.

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Monday, 20 October 2014

Nota Dari Madinah ~ Roza Roslan, Muhd Kamil Ibrahim

Haji dan umrah, ramai melihat ibadat ini sebagai anugerah Allah melalui
jemputan istimewa. Ia merupakan suatu nikmat yang luar biasa. Secara
hakikatnya, nikmat menunaikan umrah atau ziarah serta berada di Makkah dan Madinah tidak semestinya diikuti dengan nikmat beramal ibadat yang sepatutnya. Kesempurnaan dalam melaksanakan ibadat ini bukanlah satu perkara mudah. Ia perlu dilakukan dengan bersungguh-sungguh. Malah ilmu memainkan peranan besar.

Nota dari Madinah merupakan satu sumber rujukan terbaik agar khalayak dapat melihat ibadat ini dalam kerangka besar mengatasi rukun dan wajib semata-mata. Ia melibatkan roh dan perasaan.

Buku ini secara telus mengajak khalayak berfikir dan merenung lalu membuat keputusan sama ada untuk memperkemaskan tekad untuk
umrah dan haji atau membanding semula semua amalan yang dilakukan.

*****
(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Usahawan Akhirat ~ Mohd Zaini Mohd Ariff, Muhd Kamil Ibrahim

Usahawan Akhirat secara pintar melihat dunia hanya sebagai singgahan sementara. Mereka berniaga di dunia. Keuntungannya boleh dinikmati di dunia
dan lebih mewah lagi di akhirat. Sebaliknya, perniagaan semata-mata atau melebihkan secara melampau kehidupan dunia boleh menyebabkan mereka menggigit jari ketika berhadapan dengan Allah pada hari penghakiman.

Penghakiman Allah sangat jelas, yang mana ada yang menerima balasan syurga dan selebihnya akan berhadapan dengan azab seksaan api neraka
sebelum dikembalikan ke syurga atau terus kekal selama-lamanya di sana. Namun bagi mereka yang berfikir pilihan istimewa yang sepatutnya dikejar
ialah memasuki syurga tanpa dihisab. Mereka tidak perlu menunggu lama.

Realitinya, walaupun diingatkan berulang kali tentang kewujudan negeri akhirat yang kekal abadi, manusia masih menyangka dunialah yang perlu diperjuangkan sesungguh hati. Mereka tidak mengendahkan kepentingan hakiki. Umumnya, mesej yang ingin disampaikan adalah aspek
ketuhanan yang telah dilalui oleh kedua-dua penulis melalui latar berbeza.

Ya, kita berniaga di dunia namun perniagaan menuju akhiratlah yang akan menyebabkan kehidupan itu mempunyai harga luar biasa dan ketahuilah perniagaan yang tidak pernah merugikan ialah berniaga dengan Allah!

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Tuesday, 7 October 2014

Zikir Cinta ~ Nuraqilah Syuhaida

“Kan aku dah cakap, aku cuma mahu lelaki kacak dan kaya. Budak kampung tu bukan taste aku.”

Daniel, dia hanya lelaki biasa. Anak seorang penjual kuih. Penghijrahannya selama tiga tahun ke kota Canberra telah mempertemukan dirinya dengan Cinta Aulia. Namun angkuhnya gadis itu dengan kekayaan yang dimiliki menjadikan dia tahu mencermin diri sendiri.

“Aku mengaku aku sukakan dia, tapi aku tak pernah berangan nak bersama dengan dia. Aku sedar yang status keluarga aku dan dia ibarat langit dengan bawah tanah.”

Cinta Aulia, dia tidak pernah menceritakan kepada sesiapa tentang pedih luka hidupnya ketika zaman kanak-kanak. Peristiwa silam yang menjadikan dirinya seorang pendendam dan membenci lelaki. Tujuannya hanya satu; mahu lelaki tunduk dan patuh di kakinya!

Tiba-tiba Cinta Aulia meluahkan perasaan membuatkan Daniel begitu bahagia, menyangka gadis itu benar-benar ikhlas mengasihi dirinya. Namun tanpa sedar, perasaannya hanya dijadikan bahan gurauan dan dipijak-pijak bagai tidak berharga.

Namun lelaki yang dipermainkan dan dihina itulah yang akhirnya menjadi penyelamat maruahnya. Lelaki itulah yang membimbing dan menyedarkan dirinya daripada terus leka dengan permainan dunia. Saat Cinta Aulia mulai sedar dia telah menemui cintanya di dalam diri Daniel, Daniel sudah tidak sudi untuk menoleh kepadanya untuk kali yang kedua.

Tetapi takdir seakan-akan mempermainkan dirinya kerana sekali lagi takdir menemukan mereka di Malaysia. Dan Cinta Aulia yang kini dijumpainya bukan lagi Cinta Aulia yang dikenalinya sewaktu di Canberra dulu. Lalu… tekad Daniel akhirnya tewas dengan hatinya sendiri.

Siapa menyangka, pertemuan mereka pada kali ini menemukan mereka kepada kebenaran. Kebenaran yang menyebabkan perasaan antara dua insan itu tidak mendapat restu sekali gus membatalkan niat suci Daniel. Dan kini… setelah mereka mengetahui yang mereka tidak boleh bersatu, adakah masih ada ruang untuk Cinta Aulia mengecap kebahagiaan bersama lelaki bernama Daniel?

“Saya cintakan awak dan saya perlukan sokongan awak. As long as you’re with me, come what may... i know I will be able to face it…”

*****
(SEM) RM32.00 - RM28.20
(S/S) RM35.00 - RM30.80

Aku, Dia dan Stiletto ~ Sri Sarah

Stiletto merah, saksi pertemuan antara Aulia dan Ashraff. Sepasang kasut tumit tinggi yang menjadi idaman Aulia disambar oleh Ashraff, si kaki perempuan. Pertemuan yang tidak dijangka seterusnya menyebabkan mereka sering bertingkah. Macam anjing dengan kucing! Pantang berjumpa mesti bergaduh. Tambah pula Si Ashraff mulut puaka kata Si Aulia. Padahal dia pun sama aje.

“Puan, I yang pegang dulu kasut ni. Kalau puan nak, puan boleh minta yang lain.” – ASHRAFF
“Banyak cantik muka awak! Saya yang tengok dulu kasut ni. Dari jauh sana lagi saya dah cup dulu kasut ni. And one more, jangan nak pandai-pandai panggil saya puan. Kenapa, saya ni macam perempuan dah berkahwin ke?!” - AULIA
Betullah kata orang, dunia ni kecil aje. Helinna, model antarabangsa merupakan kawan baik Aulia merangkap kekasih Ashraff. Kepulangan Helinna ke Malaysia membawa malapetaka kepada Aulia. Kerana salah sangka, Aulia hilang maruahnya angkara Ashraff. Malang lagi nasibnya apabila dia disahkan hamil. Lebih tragis apabila dia dipaksa kahwin dengan Si Ashraff oleh orang tuanya untuk menutup malu. “Boleh tak kalau saya ke UK lepas kahwin?” - AULIA
“Pergilah ke hujung dunia mana pun yang you nak pergi asalkan tak ganggu hidup I dan Helly.” - ASHRAFF
“Awak tak kisah walaupun saya isteri awak?” - AULIA
“Oh, Aulia… Come on! You tahukan kenapa I nak kahwin dengan you dan you sendiri tahu kenapa you nak kahwin dengan I. Kalau bukan sebab budak dalam perut tu, you takkan kahwin dengan I.” - ASHRAFF
“Dan awak takkan kahwin dengan saya kalau bukan Helinna.” - AULIA
“Yup! Brilliant! Kalau berjauhan dengan I buat you rasa happy dan tenang, pergilah.
Bila anak you dah lahir, bagi tahu I... I akan lepaskan you.” - ASHRAFF
Semudah inikah makna sebuah perkahwinan kepada Ashraff? Langsung tiada perasaan untuk bertanggungjawab atas apa yang telah dia lakukan?
“Kau nak bermadu dengan aku?” - HELINNA
“Kau sanggup? ” - AULIA
“Kalau kau madu aku, aku tak kesah sebab aku sayang dekat kau.” - HELINNA

Tegakah dia untuk bermadu dengan Helinna sedangkan dia telah merampas kekasih sahabat baiknya sendiri? Antara sahabat baik, maruah diri dan sebuah perkahwinan… Sungguh Aulia tersepit dengan apa yang dia akan lalui.
Apa hala tuju hubungannya dan Ashraff selepas Helinna mengetahui hal yang sebenarnya? Bagaimana pula dengan cinta yang baru hadir buat suaminya?

*****
(SEM) RM33.00 - RM29.00
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Wednesday, 1 October 2014

Diskaun 25% Suka-suka Rabu


Assalammualaikum & Salam Sejahtera.

  • Kami di Belidiskaun bakal mengadakan PROMOSI berkala setiap bulan pada hari RABU minggu PERTAMA dan KEEMPAT
  • DISKAUN 25% untuk 5 naskhah buku berbeza pelbagai genre akan diberikan pada hari Rabu minggu terpilih tersebut. 
  • Promosi, tempahan dan belian akan berlangsung dari jam 9 pagi - 9 malam. Pembayaran paling lewat untuk tempahan boleh dibuat selewatnya pada jam 10 pagi hari Khamis. 
  • Tempahan dan bukti bayaran boleh inbox di FB Belidiskaun atau emelkan ke belidiskaun@gmail.com.
  • Senarai buku akan dikeluarkan di FB Belidiskaun pada jam 9 pagi pada hari Rabu minggu pertama dan keempat. 
Promosi bermula dari 1 Oktober 2014 sehingga tahun 2015.
Boleh ke Facebook Belidiskaun untuk info lanjut.

Terima kasih
Booksville Enterprise.

Tuesday, 30 September 2014

Mutiara Hatiku Rafflesia ~ Bill Bora

Hidup ini satu kembara di lautan yang luas buat Anis Sophea. Untuk mencapai impian, harus menyelam hingga ke dasarnya.

Anis yang cantik, hidupnya biasa-biasa. Tapi, tiba-tiba berubah menjadi luar biasa apabila ditemukan dengan Haris Ilham, si ‘putera raja’ yang kacak dan kaya raya.
Bersama Haris, hidupnya seolah berada di dalam sebuah kisah dongeng. Dikelilingi kemewahan dan keindahan. Tapi, dia takut untuk mempertaruhkan hatinya.

“I memang suka you.” Tulus ucapan Haris.
“Tapi I tak suka you.” Anis senyum manis.
“I ada magis yang boleh buat rasa tak suka tu bertukar jadi suka.” Mata dikenyit nakal

Layanan dan sikap Haris buat hatinya sedikit terusik. Namun, tidak semua yang kita harapkan boleh menjadi kenyataan. Haris sudah punya bakal tunang pilihan keluarganya.

Tidak mahu menjadi perampas, Anis gunakan Ikmal Reza, model kacak untuk mengumpan amarah Haris. Tetapi sikap suka mendesak dan memaksa Ikmal buat Anis rimas. Ketika ingin lari daripada Ikmal, muncul Andrian sebagai penyelamat.

Tapi, seorang Haris tidak pernah berputus asa. ‘Best Man Win’, itu kata hatinya. Selagi Anis belum menjadi milik siapa-siapa, dia masih ada peluang. Cuma, siapa pula Zarul Hisyam yang tiba-tiba muncul di dalam hidup Anis Sophea?
Mampukah Haris bersaing dalam memenangi hati Anis Sophea?

Dan... dapatkah Anis menemui mutiara hatinya sepanjang pengembaraannya itu?

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Monday, 15 September 2014

Rindu Bertaut Kasih ~ Azieana

“Satu perkara yang paling mustahil dalam hidup aku ialah jika ditakdirkan suatu hari nanti aku jatuh cinta pada kau!”

Hafiz dan Sarah bukan nama yang sesuai untuk disatukan di dalam sekeping kad jemputan perkahwinan, tapi itulah yang berlaku apabila kedua-duanya sepakat untuk berkahwin.

Dek sejarah dirinya yang lalu, Sarah memilih untuk mengikut saja segala takdir yang berlaku dalam hidupnya termasuklah memilih Hafiz asalkan janji yang sudah diikat bersama akan dapat dimilikinya suatu hari nanti.

Hafiz pula merasakan yang Sarah hanya layak dihina dan dijadikan sandaran untuknya mendapatkan kekayaan yang selama ini diidam-idamkannya. Tapi benarkah itu yang difikirkan oleh jejaka itu, atau… ia hanya sekadar helah bagi menutup perasaan sebenarnya selama ini?

“Ya... Sepuluh tahun cukup merubah apa saja tapi perasaan Abang Adam pada Sarah tak akan berubah biar pun masa terus berlalu.”

Abang Adam... Sudah lama nama itu tidak meniti di bibir Sarah. Dek kata-kata ugutan daripada Hafiz menyebabkan Sarah pernah melepaskan lelaki itu pergi dari hidupnya. Tapi mana mungkin rasa yang pernah dikongsi bersama itu hilang begitu saja?

Saat Hafiz mula menerima dan menganggap Sarah sebagai seorang insan yang istimewa dalam hatinya, datang pula Carolina, menagih kasih. Tapi haruskah dia mengikut kata hawa nafsu padahal hatinya sudah melekat dengan nama gadis bernama Sarah, isterinya sendiri? Dan saat rasa cinta itu pasti, Sarah kembali menuntut janjinya yang telah dimeterai… Adakah Hafiz akan menunaikannya?

“Abang Hafiz lupa apa yang telah kita persetujui? Abang Hafiz akan ceraikan Sarah tanpa menyentuh Sarah dan sebagai balasannya Sarah akan menyerahkan semua hak Sarah kepada Abang Hafiz... Abang Hafiz dah lupa?”

*****
(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Dia... Isteri Aku Rupanya ~ Hash Auliaa

Sepatutnya kami berkahwin dengan gelaran kahwin paksa, tapi akhirnya… aku putuskan untuk kahwin rela dengan dia!

Beria-ia aku menangis, menjerit, melalak dan berdoa tak nak kahwin dengan pilihan emak. Tup-tup, mama kepada lelaki itu menghubungi emak aku. Katanya, rancangan perkahwinan terpaksa dibatalkan tanpa disertakan sebab. Fuh, lega aku!

Namun siapa sangka, majlis perkahwinan yang dibatalkan akhirnya berlaku juga dan kini bukan atas keterpaksaan tapi atas kerelaan aku sendiri. Persoalannya kini, adakah aku bersedia untuk menghadapi hari-hari yang mendatang bersama dengan si dia yang tidak mengenali aku malah mencurigai niat sebenar aku kerana menerimanya sebagai suami?

“Berapa mama bayar kau?”
“Dua juta. Puas hati?”

Aku menyayangi Adi Firkash sepertimana aku seharusnya menjaga suami aku sendiri walaupun apa pun kekurangannya. Sehinggalah dia jatuh cinta dengan aku dan begitu juga aku mencintainya. Namun belum sempat aku meluahkan perasaan sebenar itu, dugaan datang sehingga menyebabkan aku berundur diri.

Dan bila tiba-tiba takdir menemukan semula aku dengan dia, adakah dia akan mengenali aku meskipun aku menidakkannya?

“Syifa Imani binti Dollah. Awak... isteri saya kan?”
“Encik salah orang. Saya bukan isteri encik. Saya belum kahwin.”

Airil Izwan datang setelah bertahun-tahun aku fikirkan dia telah pergi dan tak akan memelukku seperti zaman kanak-kanak kami dahulu. Kini… benarkah dia yang muncul di hadapanku dan mampu aku katakan betapa aku merinduinya? Lantas… adakah Adi Firkash boleh menolak rasa cemburu dek kehadiran lelaki itu sedangkan aku sendiri tak tahu kedudukan sebenar aku dalam hatinya?

“And you tell me, suami mana tak marah kalau tengok isteri dia berpeluk dengan jantan lain depan mata dia sendiri? Tell me!”

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Monday, 8 September 2014

Isteriku Hati Batu ~ Qhayra Qhayriesa

Gara-gara kejadian kereta mereka berlanggar, Tengku Aamir Budriez dan Azreen disatukan dalam ikatan perkahwinan. Tetapi, menjadi suami kepada Azreen yang keras kepala dan berhati batu memang satu cabaran besar buat Tengku Aamir Budriez. Mana tidaknya, isterinya itu bukan saja degil, tapi juga biadab orangnya. Sekeras-keras batu, keras lagi hati batu isterinya!

Bagi Azreen pula, bersuamikan lelaki kasanova seperti Tengku Aamir Budriez memang satu malapetaka dalam hidupnya. Kerana lelaki itu, hubungan retak Azreen dan Datuk Latiff terus terbelah. Sudahlah dia dibenci kaum keluarga lelaki itu. Mustahil dia boleh menerima lelaki itu semudah yang disangka semua!
Lelaki bangsa buaya tembaga macam dia tu bukannya boleh dipercayai. Lagipun memang patut aku bencikan dia. Kalau tak kerana dia, aku dan dia takkan ditangkap khalwat malam tu. Kami pun takkan jadi suami isteri dan hidup macam neraka seperti sekarang. Hubungan aku dan ayah pun takkan jadi seteruk sekarang. - Azreen

Tengku Suraya, cintanya kepada Tengku Aamir Budriez tiada tapi impiannya untuk mendapatkan harta bekas tunangnya itu begitu menggunung. Sakit hatinya apabila Tengku Aamir Budriez memilih Azreen sebagai isteri sedangkan dia diketepikan. Penuh dendam dia berusaha meleraikan ikatan perkahwinan yang sememangnya rapuh antara Azreen dan Tengku Aamir Budriez. Tambah-tambah Tengku Aamir Budriez dan Azreen tidak ada hubungan yang baik sepanjang bergelar suami isteri.
Bagaimana rumah tangga mereka akan aman andai Azreen dan Tengku Aamir Budriez sering kali bertingkah? Mampukah Tengku Aamir Budriez melembutkan hati Azreen yang sekeras batu itu? Manakala Azreen sendiri, bolehkah menerima lelaki itu sebagai suaminya dan dalam masa yang sama memperbaiki hubungannya dengan Datuk Latiff? Dan, berjayakah Tengku Suraya mencapai hasratnya mendapatkan kembali Tengku Aamir Budriez?

*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Encik Hubby, Saya Cinta Awak ~ Iman Kyuhee

HARISA - Dia berhenti belajar atas sebab-sebab tertentu. Bukan sebab dia bodoh, tetapi disebabkan krisis wang yang sedang dihadapinya. Emaknya cuba melarang Harisa daripada berhenti belajar, namun Harisa berkeras. Harisa mahu menolong emaknya dengan membalas kembali jasa yang ditabur oleh wanita yang sudi mengambil dirinya sebagai anak angkat.

RIFKI ADZHARI - Dia lelaki kaya. Siapa yang tak kenal lelaki buaya darat seperti dia? Petik jari saja, bukan sepuluh yang datang, malah menimbun-nimbun yang datang. Dengan menggunakan wajahnya yang tampan, dia mampu mencairkan hati perempuan di mana-mana saja.

Tidak diduga, ayah Rifki Adzhari dalam diam cuba menjodohkan dia dengan Harisa, anak seorang wanita yang pernah ditolongnya. Demi membalas jasa ayah Rifki Adzhari, emak Harisa terpaksa bersetuju. Namun, mummy Rifki Adzhari pula tidak menyukai Harisa!

“Argh! Kenapalah aku kena masuk ke dalam keluarga yang aku tak pernah langsung tahu kewujudan dia?” - Harisa
“Daddy! What does all this mean? Why must I marry to this stupid woman?” - Rifki Adzhari

Kemunculan abang Rifki Adzhari iaitu Razeeq Adzhari yang baru saja pulang dari UK membuatkan hati Rifki Adzhari kacau-bilau. Kerana abangnya itu cuba memikat hati isterinya! Rifki Adzhari keliru. Kenapa pula dia harus cemburu? Dia sudah jatuh cinta kepada isterinyakah?

“Kenapa mesti isteri aku yang kena? Apa? Kau ingat tak ada perempuan lain lagi ke kat dunia ni? Dia tu... selama-lamanya milik aku!” - Rifki Adzhari
“Aku tak peduli! Kalau kau tak nak dia, this is my chance. Aku nak pikat dia, selagi aku masih mampu!” - Razeeq Adzhari

Rifki Adzhari dalam dilema. Apakah yang patut dilakukannya? Dia jadi bingung! Tak mungkin dia hanya melihat saja isterinya diambil oleh abangnya sendiri! Apakah tindakan Rifki Adzhari seterusnya? Mahukah Harisa menerima suaminya kembali sedangkan dia tahu lelaki itu tidak mencintainya langsung? Dan Razif, kewujudannya bagai bala, tapi adakah hikmahnya?

*****
(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Friday, 5 September 2014

The Unsung Story: Wira Yang Tak Di Dendang ~ Melur Jelita

Dan Dia mengajar manusia apa yang tak diketahuinya… ayat 5, Surah al Alaq

Kissing cousin?
Huh?!
Bagi Deraman tak berdosa.
Bagi Blackswan, sangat berdosa!
Sumbang mahram!
Dari Blackswan bertukar kepada angry bird.
Sombong menonggek!
Blah cam tu je dari Deraman, lelaki serigala jadi-jadian!

Ketika semua kesayangan ditarik dari seorang insan, dia tewas. Tapi seorang insan yang terpilih untuk diuji oleh Allah SWT, sebenarnya memiliki jiwa juang yang sangat kental. Allah pilih, Allah uji kerana dia mampu. Lihatlah bila satu jiwa yang tewas kemudiannya reda dengan ketentuan Allah bangkit menjadi jiwa baru. Dia harus kuat! Kerana itulah satu-satunya pilihan yang ada.

Kisah kejiwaan yang sangat meruntun hati di antara sepasang sepupu yang dipaksakan hubungan adik-abang dari kecil. Maryam akur.
Irvan enggan. Mereka terpisah dengan satu janji. Tetapi janji itu dimungkiri dengan kehadiran Riyaz.
Hoo rat! Riyaz sangat berani. Seorang putera raja berkuda putih!
Maryam, sang perawan yang pemalu, dipingit rapi dengan penuh adab dan bicara tewas kepada seorang pemuja.
Hatinya telah dipesona Riyaz yang berani melanggar sempadan pingitan bak dan bunda.
Irvan, Maryam, Riyaz, Haziq, bak dan bunda, di sinilah couple seminit bermula…

Maryam : “Hutang boleh?”
Irvan : “Hutang kasih? Ada bunganya nanti… kalau lambat sangat bertangguh.”
“Apa bunganya?”
“Nanti abang cakap… tapi yang pasti hutang kasih tu akan berbunga sayang.”

Riyaz : “Pedas-pedas sangat ni bahaya. Boleh kena buasir. Baik pilih abang hot atau abang panas.”
Maryam : “Awak cili benggala. Jadi aksesori je. Atau lebih tepat, abang hangit. Sikit lagi nak jadi abang rentung.”

*****
(SEM) RM38.00 - RM33.40
(S/S) RM41.00 - RM36.10

Tuesday, 26 August 2014

L.U.T.H Lamaran Untuk Teman Hati ~ Wawa Taufik

Tinggal sebumbung dengan Tengku Luth Daniel a.k.a jejaka Idaman Malaya? Itu kejutan yang Uzma Haseena@Uma terpaksa terima demi mencari duit poket sementara cuti semester dan juga demi sahabatnya, Tengku Hasya.

Kali pertama melihat Uma, Luth tak rasa apa-apa. Hari-hari jumpa, di rumah dan pejabat, hatinya mula tergoda dan dia mula jalankan misi menggoda.

“Uma... please don’t call me Tengku anymore.” - Luth
“Panggil Tengku lagi romantik...” - Uzma
“Hah? Kalau nak romantik baik panggil I, sayang. Lagi I suka!” - Luth

Bila Uzma dah mula suka, ada pula halangannya. Bonda tersayang dah ada pilihan sendiri untuk si anak. Pilihan yang mereka berdua ada, hanya kahwin secara sembunyi.

“Luthhhh...”
“Yes... I love you too, sayang...”
“No!!! I’m not telling you that lah... Hish!”
“Eh bukan ye?”

Luth memang nakal, tapi dia tahu kawal diri. Luth memang anak emak, tapi dia ada pendirian sendiri. Luth memang keras hati, tapi dia sweet dengan caranya tersendiri.

“Just stay with me. Whatever happens, I will always be with you, sayang!” – Luth
“Hmm... saya cuma ada masa sebulan je lagi nak bersama dengan awak, Luth.” – Uzma

Kenapa sebulan? Kenapa tidak selamanya? Apa sebenarnya yang terjadi pada perkahwinan mereka? Ikuti L.U.T.H untuk mengetahui kisahnya.

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Friday, 22 August 2014

Dia Yang Ku Jadikan Suami ~ Rinsya Chasiani

NAAZNEEN – Gadis berdikari yang punya kisah silam pahit menjadikannya punya dua personaliti berbeza. Manis, cantik, seksi, anggun dan kejam! Bertemu Naim Khair, buat dirinya berubah… Berubah baik, walaupun sesekali rasa dengki dan sikap kejinya datang mengusik. Sekejap rindu, sekejap mahu lari… Akhirnya dia tekad menjadikan Naim Khair sebagai suaminya…

“Kau ni lupa ke buat-buat tak ingat? Siapa yang duduk kat hotel tu berbogel dengan aku, hah?”
“Habis you nak buat apa, bukannya jadi apa-apa pun.”
“Sekarang baru you nak cakap tak ada apa-apa yang berlaku, kenapa tak dari dulu aje?”
“Dahlah Naim, you tak perlulah nak over reacting. Benda dah jadi. Biar ajelah. You nak kahwin dengan I ni, you ada fikir tak masa depan kita nanti? Dahlah, you pun tak cintakan I, I pun tak cintakan you.”
“Kalau you cakap benda yang betul tempoh hari, pertunangan I dengan Hidayah takkan jadi macam ni, tahu tak? I nak kahwin dalam masa beberapa hari aje lagi tapi semuanya dah musnah macam ni baru you nak blah dari rumah ni pulak!” Naim merenung wajah wanita itu dengan perasaan yang membuak-buak.
“Fine! You nak I buat apa pula untuk tebus kesalahan bodoh I tu?” jerkah Naaz kuat.
“You sedar tak, you yang mulakan masalah sampai kita memang wajib kahwin.”

NAAZNEEN yang insaf… Dia terpaksa dan dipaksa pergi setelah segala rahsia jahat terhadap suaminya terbongkar satu per satu... Hilang rasa bahagia di hati, kabur saat-saat romantis bersama suaminya dan sunyi daripada suara serta bisikan mesra Naim Khair kepadanya lagi lalu bingkisan sayu dititipkan…

Maafkan I. I tak tahu dari mana untuk memulakan bicara ini tetapi demi segunung harapan yang pernah ada di hati, I minta ampun andainya I membuat you rasa menyesal punyai isteri seperti Naazneen Fatah.
You tahu kisah hidup I tak indah. I pun tidak pernah indah, kalaulah you tahu betapa manisnya saat you memberi peluang untuk I merasa ‘hidup’...
Naim, cinta yang I tanam buat you bukanlah satu pembohongan. I ikhlas walau pada mulanya langkah I sumbang. Tapi sesungguhnya, Naim, I selalu tercari-cari arah untuk terus berdiri di sisi you.
You tahu tak, setiap kali I dengar ‘pergi aje, I tak nak tengok muka you lagi’ dari bibir you, setiap kali itulah I tidur bertemankan mimpi buruk, Naim. Setiap kali you lemparkan pandangan penuh kebencian, setiap kali itulah hati I meraung kuat. You dah bawa impak yang cukup besar buat diri I, Naim. Kalau you nak ajar I apa itu erti derita, I telah merasakannya. I sayang you seadanya tapi I tahu you benci dengan apa yang I rasa.

APAKAH ada ruang untuk Naazneen kembali ke sisi Naim Khair setelah dia juga menjadi punca ibu mentuanya patah kaki dan ayah Hidayah meninggal di dalam kemalangan…

*****
(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Wednesday, 13 August 2014

Ibu Hamil Bergaya Patuh Syariah ~ Muzaina Mosni, Khafizatunnisa' Jaapar

Islamkan gelombang fesyen busana Muslimah masa kini? Ibu hamil juga boleh bergaya dan mengikut perkembangan fesyen tetapi...

  • Saya perlu memahami aurat wanita muslimah secara lengkap
  • Ibu hamil masih boleh bergaya dengan tip dan panduan fesyen berilustrasi
  • Paling menarik, semua panduan patuh syariah
  • Saya perlu menyampaikan dakwah ini di dalam keluarga, laman sosial, usrah dan mengajak masyarakat kembali mengikut kehendak Allah
*****

(SEM & S/S) RM16.00 - RM14.10

Dari Seberang ~ Ummu Sakinah Muhammad

Susunan mozek kehidupan seorang gadis di rantau orang berserta pandangan beliau mengenai isu semasa dunia Islam. Kisah kehidupan yang sarat dengan pengajaran dan iktibar serta renungan yang harus kita selami dalam-dalam. Ummu Sakinah ternyata berjaya mengetengahkan 1001 kisah 'istimewa' yang kadangkala ada suka, duka, santai dan berat.

Antara kisah yang mencuit hati dan iman tentang anak muda yang agak misteri juga kewujudannya yang bernama Ahmad. Tidak kurang juga kisah Sandi, si cilik yang dibesar dalam ruang lungkup kehidupan yang penuh 'caca marba'. Nah, masakan budak secilik itu telah merokok gaya perokok tegar walaupun usianya masih empat tahun?

*****

(SEM & S/S) RM15.00 - RM13.20

Biasan Cinta Semalam ~ Uji Norizqi

“Namun hati ini sentiasa berkata... kerana engkau yang pertama dalam hati... siapalah aku untuk membenci.”

Kalau kata-kata cinta itu dilontarkan oleh Azrul suatu ketika dahulu, saat rasa cinta itu begitu mendalam, mungkin Melia akan menerimanya dengan hati yang penuh berbunga-bunga. Tapi tidak lagi sekarang… Hatinya sudah ditumbuhi rasa benci terhadap lelaki itu semenjak lelaki itu menghina kesucian perasaan cinta itu.

Dan kini, Melia bukan Melia yang dulu. Dendam yang disimpannya semenjak dikecewakan oleh Azrul, membuatkan Melia lebih senang mempermainkan perasaan insan bergelar lelaki. Untuk jatuh cinta, tidak ada lagi buat gadis cantik itu. Tapi sampai bila dia harus terus begitu?

Setelah bermacam-macam ‘si dia’ lakukan untuk mendapatkan tempat dalam hatinya, akhirnya Melia nekad untuk membuka pintu hati yang sekian lama tertutup.

“Terserahlah dekat awak, saya tak boleh menghalang awak. Lagipun saya sendiri masih tercari-cari siapa sebenarnya jodoh saya.”

“Mel, izinkan saya jadi calon jodoh awak.”

Apabila dia sudah bersedia untuk menerima lamaran daripada insan bernama lelaki, mengapa masih ada rasa ragu-ragu itu?

Adakah Tuhan sudah mentakdirkan Melia untuk terus bersendiri dan terus kecewa dek kisah semalam yang penuh keperitannya? Atau sebenarnya… akan hadir seseorang yang benar-benar akan membawanya mengecap kebahagiaan yang diinginkan?

“Itulah hakikat hati. Sejauh mana aku cuba lari, sekuat mana aku cuba menafi aku takkan mampu menipu diri sendiri.”

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Pencuri Hati VS Penembak Cinta ~ Ailah Diela

I want a girl with a short skirt,
And long... long jacket...

Kenapa Gun kata lirik lagu ni memang kena dengan Maira? Ah… Bagi Maira, Gun ni hanya tahu menembak saja. Menembak dengan kata-kata yang menyakitkan, menembak dengan pandangan mata… dan mampu juga menembak hingga menusuk ke dalam hati Maira sehingga Maira dapat rasakan… sesuatu!

“Kau pernah pakai tudung tak? Umi cakap, rambut perempuan tu aurat. Kenapa kau tak pakai? You must look so beautiful when you wear the scarf. I can imagine that. Mesti kau nampak cute gila kan?”

Maira semakin gelisah apabila ada satu rasa yang dia sendiri tidak pasti apabila bersama dengan Gun, lelaki yang dulunya dia gelarkan sebagai mr. naughty. Tapi bagaimana dengan tunangnya, Fatah? Mr. handsome yang selama ini Maira rasakan paling handsome, paling romantik dan mempunyai senyuman yang paling menawan itu? Adakah Maira telah curang dengan tunangnya sendiri? Ohhh… macam tak sesuai aje! Baginya, Fatah tetap segala-galanya. Gun hanyalah sesuatu yang belum pasti.

Adakah Gun telah berjaya membuatkan hati Maira berubah arah? Adakah hati Gun juga berjaya ditawan oleh Maira, seorang gadis yang penuh persona dan sentiasa dapat memikat mana-mana lelaki yang memandangnya? Dan adakah Fatah akan menerima semua itu dengan hati yang terbuka tanpa mahu mempertahankan cintanya terhadap Maira?

“It’s true, my lovely hubby. You are the most handsome guy that I have ever met. Mata yang memukau pandangan. Hidung yang macho. Bibir yang tersangatlah seksi. Dan janggut kambing yang very interesting!”

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

Friday, 8 August 2014

Jujurlah Nikahi Aku... ~ Umie Nadzimah

NURIN ASYFA ditakdirkan sebagai gadis ‘istimewa’. Ramai yang menyisihkan kewujudannya termasuklah keluarganya sendiri. Ada ke lelaki yang akan jatuh cinta dan sudi memperisterikannya? Lelaki yang akan berkongsi hati dan hidup bersama?

“Abang Alan suka Nurin dari darjah satu lagi...”

Itu kata ALAN WONG. Nurin tahu Alan yang berhati mulia akan menjaga diri dia sebaik-baiknya. Tetapi hanya sebagai seorang adik. Jika kerana cinta, tentu Alan akan usaha mencari Tuhan. Tidak sekufu pegangan, bermakna mereka tidak akan bersatu.

AHMAD ZANIF... Bos strawberi, lelaki bajet sempurna serba-serbi. Memanglah Nurin jatuh cinta sangat kepadanya. Namun bagaimana pula penerimaan Zanif yang menitikberatkan kesempurnaan selama ini?

“Errr... Encik tahu rumah saya?” - Nurin
“Ha... Itu tandanya apa?”- Zanif

Ikhlaskah si strawberi ini menerima Nurin Asyfa seadanya? Sepadankah mereka? Berbalaskah cinta kasihnya? Walaupun dicuba untuk menjadi kuat dan tabah... ada masanya Nurin lelah untuk terus mengharap ketulusan hati si lelaki.

Tiba-tiba muncul SI QAYYUM, pemuda yang tidak dikenali dan pemuda yang ingin menikahinya dengan rela hati. Demi Tuhan... Qayyum ikhlas dengan niat untuk menjaga dan melindungi si malang Nurin hingga hembusan nafas terakhir.

“Kena baca tiga puluh juzuk al-Quran sebagai mas kahwin...” Syarat Nurin.
“Apa-apa saja saya sanggup.” - Qayyum.

Milik siapakah ‘Cinta Terakhir’ Nurin Asyfa? Si Alan yang terlalu menyayanginya atau Zanif yang akhirnya mengaku cintakan dia? Ataupun Qayyum yang tidak pernah tahu isi hatinya namun sanggup berkorban apa saja?

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Monday, 4 August 2014

Kerana Satu Janji ~ Ameera Ameer

TEKADNYA Hannah, daripada berkahwin dengan buaya darat Azryl Tan Sri Hadi, adalah lebih baik dia berkahwin dengan Ilham, cikgu kampung yang tampak lurus. Ada sebab Hannah cari Ilham dan ada sebab juga mengapa Ilham sudi terima Hannah. Perkahwinan yang disangka ‘selamat’, rupanya tidak…
KATA Ilham kepada Suraya – Perkahwinannya dengan Hannah hanya tiga bulan!
KATA Suraya kepada Ilham – Sanggup berkorban dan tunggu demi janji cinta mereka.
KATA Elyna kepada Hannah – Kalau Ilham berbaloi sebagai suami, kenapa mahu lepaskan?
KATA Hannah kepada Suraya – Pinjam Ilham sekejap je! Nanti akan pulangkan semula.

MUDAHNYA mereka berjanji… Dan tiada siapa yang menduga perjalanan hidup Hannah dan Ilham yang pelbagai rasa dan rentak…

“Hannah, pakai balik baju awak tu!” arah Ilham keras dan masih lagi tidak memandang isterinya.
Hannah tidak menjawab. Ilham dihampiri semakin rapat. “Kalau saya tak nak?” bisik Hannah rapat di telinga suaminya dan dengan nada menggoda.
Ilham semakin penasaran. Merasakan hangat bisikan Hannah menerpa telinganya, degupan jantungnya menjadi semakin laju. Sudah huru hara perasaannya diperlakukan begitu.
“Hannah!” jeritnya melepaskan geram.
Hannah tergelak kecil. Bajunya dicapai dan disarungkan ke tubuh semula. “Tahu takut!” ejeknya perlahan dan terus berlalu dari situ. Tapi sempat pula dia cuit pipi Ilham.
Sampai saja di hadapan pintu biliknya, dia berpaling semula. “You know what Ilham?”
Ilham berpaling. “What?” ucapnya keras. Geramnya masih bersisa dengan kelakuan Hannah tadi. Boleh gugur jantung dibuatnya. Wajah Hannah di muka pintu bilik dipandang tajam.
“Tak kan ada seorang lelaki pun yang boleh bertahan kalau berada dengan perempuan di dalam keadaan seperti tadi kecualilah lelaki itu jenis spesis yang....” Kata-kata Hannah terhenti. Jarinya diketuk-ketuk ke bibirnya. Ilham direnung dengan satu pandangan yang sangat nakal. Tiba-tiba dia tersenyum.
“Awak nak cakap apa Hannah?” soal Ilham geram.
“Hurm... Macam mana nak cakap ya? But, I think you know what I mean…” ucapnya dengan senyum nakal di bibir. “So, awak kategori lelaki yang macam tu ke, Ilham?” soalnya dengan satu kenyitan nakal.
Ilham mendengus. “Awak nak cuba? Nak try? Test?” ugut Ilham yang benar-benar geram dan tidak tahan melihat kelakuan Hannah seolah-olah mencabarnya…

JANJI yang mana satukah yang berjaya dimeterai atau ada janji lain antara mereka lagi? Ikuti perjalanan hidup Ilham dan Hannah yang adakalanya nakal, serius, lucu, sebak, walaupun tercari-cari apa makna kasih sayang sesama insan di bumi yang sementara dan erti perjalanan hidup menuju ke alam kekal…

*****

(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Tuesday, 15 July 2014

366 Cerita Dari Al-Quran dan Hadis ~ Moulvi Al-Hafiz S.A.Seyed Ibrahim Al-Bukhari M.A.

Setiap rumah haruslah memiliki buku ini dalam mengubah masa depan anak-anak ke arah jalan yang diredai Allah. Dengan usaha murni ini, moga Allah memberikan kita kehidupan yang baik di dunia dan di akhirat kelak. Insya-Allah, kita dapat membentuk anak-anak kita mempunyai:

Kekuatan Iman seperti Ibrahim a.s.
Kesabaran Tinggi seperti Ayub a.s.
Ketulusan Hati seperti Yusuf a.s.
Keindahan Akhlak seperti Muhammad SAW

*****

(SEM) RM39.90 - RM35.10
(S/S) RM41.90 - RM36.90

Monday, 14 July 2014

Ajarkan Aku Subjek Cinta ~ Wazrul Shah

“Orang tak nak jadi yang pertama dalam hati awak... Sebab selalunya di setiap yang pertama tu ada kedua, dan pastinya akan disusuli dengan yang ketiga. I don’t want to be your number one. I want to be your only one. Can I?”
Pada mulanya, aku curiga juga dengan lelaki yang entah siapa, datang menyelamatkan aku, kemudian meminta nombor telefon mama aku! Mama pula boleh pula dengan mudah percayakan lelaki bernama Shark itu untuk berdating dengan aku.

“Fit nak minta tolong Mimi intipkan perempuan mana yang dah buatkan Abang Fiq jatuh hati.”
Alamak! Fitri tak tahu ke yang perempuan tu sebenarnya aku! Tapi bukan aku yang gila-gilakan laki dia, laki dia, si Fiqroul tu yang asyik mengejar aku kerana kata dia, dia tak mampu melupakan aku meskipun sudah berkahwin.

“Ya... Gilakan awak! Awak tak pernah nak layan saya selama ni.”
Huru hara hidup aku jadinya bila datang seorang lelaki yang mengaku telah lama jatuh cinta dengan aku dan telah mengenali aku sejak dulu. Amirul Hazim nekad untuk mendapatkan aku dengan menghantar mamanya untuk meminang aku!

“So Misha, seronok bercinta?”
Hadif merupakan seorang kawan yang sangat memahami dan boleh diajak bercerita. Bagi aku, dia boleh diharap untuk membantu aku menguruskan klinik gigi aku itu.

Dan kini… hari yang paling aku nanti-nantikan menjadi kenyataan. Saat aku bakal bergelar isteri kepada Shark, lelaki yang aku pilih untuk menjadi teman seumur hidupku. Adakah impian aku dan dia bakal menjadi nyata?

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Friday, 4 July 2014

Cinta Bukan Larangan ~ Anita Aruszi

Diaz dan Dina Azura, dua adik beradik yang membesar bersama tetapi tidak pernah sebulu. Ada sahaja yang tidak kena di hati Diaz yang terang-terangan membenci Dina Azura di dalam hidupnya. Sehingga ke satu tahap, dia cuba merogol gadis itu angkara kemarahan yang terpendam di lubuk hatinya. Namun tindakan itu telah merubah segala-galanya dalam hidup mereka. Kerana kesal dengan tindakannya, dia mengambil keputusan melarikan diri ke luar negara. Namun tindakan itu tidak mampu meluputkan setiap dosa yang dirasakannya terhadap Dina Azura.

Sepuluh tahun kemudian, Diaz pulang ke tanahair dan bekerja dengan Alma Katherine, seorang ahli perniagaan berjaya. Namun dia tidak berani berhadapan dengan Dina Azura angkara malam jahanam itu. Tapi takdir menemukan mereka semula untuk menyusun kepingan-kepingan puzzle dalam hidup mereka. Tapi masihkah ada benci di hatinya atau segala-galanya telah berubah?

Bagi Dina Azura, dia tidak pernah membenci Diaz. Malah takkan mungkin membenci lelaki itu. Sejak kecil dia mengagumi Diaz, sehinga adakala dia terseksa kerana dibenci tanpa sebab. Malah seluruh jiwanya terseksa kerana selama ini dia menyimpan rahsia yang tidak mampu diceritakan kepada sesiapa. Isi hatinya takkan mampu diluahkan lantaran dia sedar betapa besar dosanya mencintai abang sendiri.

Perkenalan Dian Azura dengan Johan telah menyemat cemburu di hati Diaz tanpa disedari. Hubungannya dengan Dina Azura adalah sebuah hubungan yang takkan mungkin. Mereka tidak mungkin bercinta. Tidak mungkin bersama-sama. Tidak mungkin untuk segala-galanya. Tidak mungkin untuk selama-lamanya. Kerana itu Diaz menahan diri. Dan bila Johan hadir di antara mereka, segala-galanya yang tidak mungkin itu bukan lagi satu halangan. Diaz nekad mahu membetulkan segala-galanya. Tapi rahsia yang disimpannya selama 15 tahun itu hanya akan melukakan hati ramai orang. Bolehlah dia menjaga hati ramai orang dan membiarkan hatinya sendiri dilukai? Mampukah lagi dia menyimpan rahsia ini dari pengetahuan Dina Azura sedangkan gadis itulah yang paling mahu dilindunginya?

Abang jangan judge orang dengan hanya memandang luaran sahaja. Sekurang-kurangnya Johan sanggup pertahankan maruah adiknya dari lelaki-lelaki tak guna tu. Dia seorang abang yang baik – DINA AZURA

Johan baik? Jadi abang lelaki jahat? – DIAZ HAFIZI

Saya cuma nak awak pilih antara saya dan Diaz. Dan berhenti menyakiti hati saya seperti ini Dina – JOHAN

*****

(SEM) RM32.90 - RM29.00
(S/S) RM35.90 - RM31.60

Wednesday, 2 July 2014

Rindu Bukan Milik Kita ~ Norhasnida Karia

“Ya, untuk pengetahuan semua wanita di luar sana, lelaki ini ialah milikku… ”

Walaupun pada asalnya dia bukan milik aku dan aku bukan milik dia namun telah tertulis di lohmahfuz bahawa jodoh aku ialah dia.

Aku dan dia ditakdirkan bertemu di tempat yang sama. Pertemuan yang menyebabkan dia harus menjaga aku atas amanah Izham dan aku harus menjaganya atas permintaan Adrianna. Disebabkan itu, bermulalah kisah antara aku dan dia. Kisah antara Izara dan Aril. Kisah yang kami cipta sendiri dengan bersyarat iaitu tiada siapa yang boleh tahu mengenai kisah kami ini!

Adakah benar aku mengkhianati kepercayaan Adrianna terhadapku?
“Entahlah Zara, Aril sekarang dah tak sama macam Aril yang aku kenal dulu. Kenapa, Zara? Aril ada perempuan lain ke kat London dulu? Atau ada sesuatu yang dia rahsiakan daripada aku?”

Adakah Aril juga turut bersalah kerana memilih rasa cinta terhadapku, berbanding persahabatannya bersama Izham?
“Aril, apa pendapat kau kalau aku masuk meminang Zara? Tapi dia macam tak bersedia saja. Bro, kat London dulu ada tak mana-mana lelaki yang rapat dengan dia kecuali kau?”

Aku tahu semuanya salah aku! Tapi aku tidak mampu menolak takdir. Nama Aril tidak mampu aku padam bahkan telah aku semat kukuh dalam hati ini.
Dan aku rasa… dan Aril juga rasa… sudah tiba masanya untuk kami berdua membongkarkannya.

*****

(SEM) RM26.00 -RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Wednesday, 4 June 2014

Bisikkan Namaku ~ Muna Mahira

TIBA-TIBA dia diculik dan diugut. Tanpa sebab, tanpa kenal, bingung, takut dan cemas. Siapa Aeric Raid?
“Don’t worry. I takkan jual you. I need you to be my wife.”
Jika tidak dituruti, hidupnya hancur! Sama ada dijual ke sarang pelacuran atau diperkosa?

BERMULALAH hidup Ritz Shakeela bersama Aeric Raid. Bermulalah gelaran SUAMI DURJANA dan ISTERI DERHAKA di bibir mereka.

“Don't make me take back my words. Kalau you tak tahu nak hormatkan I... I ada banyak cara untuk ajar you. Jadi isteri I lebih baik dari jadi musuh I.” – Aeric

DENDAM seorang isteri derhaka bermula apabila mengetahui agenda sebenar suami durjananya itu… Meminta ayah kandungnya yang baru dikenali, menempatkan dia sebagai ketua suaminya. Masalahnya dia selalu tewas…

“Kenapa you cemburu?”
“I told you... I langsung tak cemburu. It’s just disgusting. You menggatal dengan perempuan lain sedangkan malam-malam you tak pernah lepaskan I. Jijik tahu!”
“Itu aje ke sebabnya? Bukan cemburu?” soal Aeric sinis. Di matanya Ritz jelas kelihatan cemburu biarpun Ritz menafikan keras.
“I tak nak sebab you I dapat penyakit yang bukan-bukan. Dasar lelaki. Tak pernah puas dengan satu,” tingkah Ritz bengang. Kenapa hatinya terasa panas benar? Kenapa?
“I dah cukup dengan you. My one... and only wife. I tak perlukan dua atau tiga perempuan untuk penuhkan hidup I. Cukup dengan you, isteri I,” bisik Aeric lembut di telinga isterinya. Kata-kata yang cukup jujur daripadanya.
“You bercakap macam suami setia. Tapi you tak kisah perempuan tu datang menggedik depan you. Kalau I tak masuk tadi entah apa agaknya you buat dengan dia.” Suara Ritz sedikit lembut tetapi sinis sebenarnya.
“I tak buat apa-apa pun dengan dia. I tak suka perempuan gedik macam tu. Tapi I takkan halang perempuan datang duduk atas meja I. Diorang boleh cuba goda I... Tak bermakna I akan tergoda. But it’s different with you, my wife. If you want to sit on my desk... I’m more than willing to entertain you.” Sempat lagi diusik isterinya yang kini sudah merona merah di pipi.
“You... You...” Ritz berpaling menghadap Aeric tetapi sudah kehilangan kata. Hanya jari telunjuknya sahaja yang ditunjuk-tunjuk ke arah muka Aeric.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Thursday, 29 May 2014

Encik Sayang dan Miss Sweetheart ~ Sara Aisha

Kata orang, kerana mulut badan binasa. Rasanya peribahasa itu memang sangat kena untuk aku, sebiji menempek di atas dahi!

“Macam inilah, encik… encik sayang. Sebelum I naik hantu kat sini…”
Kerana mulut, aku dicap sebagai miss sweetheart oleh encik sayang yang semestinya aku tak sayang langsung. Semuanya gara-gara cik gincu merah yang sangat gedik menggeletis macam ulat bulu!
“Kalau macam tu, emak ajelah cari calon untuk kakak. Senang cerita.”

Kerana mulut aku sendiri, emak dan ayah tiba-tiba membawa calon suami untuk aku. Atau lebih spesifik, dia orang bawa encik sayang! Dalam aku baru sahaja mahu reda dan menerima nasib jadi heroin novel kahwin paksa, kenapa pula mamat sengal itu yang jadi heronya? Sudah tidak wujudkah makhluk berkromosom XY yang lain? Kenapa mesti dia?!

“Ya, ya… Saya janji. Kalau… Kalau awak selamat, kalau kita dapat keluar dari sini, saya akan kahwin dengan awak. Just… Just be safe, please…”

Kerana mulut, ‘operasi memutuskan pertunangan’ aku tiba-tiba sahaja berubah menjadi ‘operasi persiapan perkahwinan’. Sedar-sedar sahaja, aku sudah pun duduk di atas pelamin yang pengantin lelakinya ialah tidak lain dan tidak bukan… encik sayang!

Oh, jangan fikir cerita ini berhenti takat itu saja. Kerana dalam kisah pelik ini, terselit juga si dia yang digelar ‘the most dashing, hottest eligible bachelor on earth’. Ya, aku tahu. 

Gelaran ni memang sangatlah melebih-lebih. Tapi hakikatnya, dia memang berkali-kali ganda kacak, bergaya dan kaya berbanding encik sayang. Dan yang paling seronok… encik dashing ini ialah bekas kekasih aku! Cinta pertama zaman muda remaja dulu yang rupa-rupanya masih cintakan aku setengah mati. Aduh… Haru, haru.

Itu belum lagi termasuk kes cik gincu merah yang tiba-tiba mengumumkan diri sebagai musuh ketat aku.
Lalu perjalanan hidup aku yang selama ini landai, normal dan bebas daripada anasir-anasir konflik tiba-tiba sahaja berubah menjadi roller-coaster!

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Tuesday, 27 May 2014

Roses ~ Ilya Abdullah

DZAKRY kecewa, wanita yang dicintai sepenuh hati berkahwin dengan adiknya sendiri. Hari-hari yang dilalui dengan hati yang suram dan Dzakry sudah tidak tahu untuk 'tersenyum'.

Namun, nota berwarna-warni yang diterima telah mengubah jalur kehidupan suram Dzakry. Dzakry mula menjejak si gadis misteri pemberi nota berwarna-warni.

"Nota kaler itu mewarnai hidupku..."

Rose Lin, gadis bisu yang menyimpan perasaan suka kepada Dzakry. Atas ketidaksempurnaannya, nota menjadi bicara antara dia dan Dzakry. Sikap tidak yakinnya itu memakan diri apabila Rima gadis yang turut menyukai Dzakry mengambil kesempatan.

Rose Lin mula menjauh dan membawa hati. Dzakry kecewa kerana Rose Lin masih mahu berdiam diri dan membiarkan Rima terus-menerus berlakon dihadapannya...

Sekuntum rose merah diselitkan pada nota terakhir buat Dzakry...

Adakah cinta pertama Rose Lin akan terus terpendam?

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Tuesday, 20 May 2014

Halal & Haram Dalam Islam ~ Dr. Yusuf al-Qaradhawi

Buku ini mengisahkan tentang hukum-hukum dalam kehidupan umum setiap muslim. Ianya sarat dengan hujah-hujah yang kuat dan menjadi panduan hidup umat Islam sekarang.

Antara keistimewaan yang terdapat pada buku ini ialah:
• Menjawab dan menghurai permasalahan ummah pada masa kini
• Memperkenalkan masyarakat kepada dalil-dalil sama ada secara naqli atau aqli.
• Memimpin pembaca untuk makrifah dan mengenali cara istinbat hukum.
• Menjelaskan bagaimana penggunaan kaedah usul fiqh dan kaedah fiqh.
• Mengemukakan fatwa ulama dan pendapat mereka.
• Mendahulukan maslahah dan juga menolak mafsadah dalam mengemukakan hukum ijtihad.
• Tidak terikat dengan hanya satu-satu mazhab.
• Menjawab isu-isu kontemporari dan moden dengan menghubungkan illah dan qias.
Penulis mengakhiri pujian terhadap kitab ini seperti yang dinyatakan oleh al-‘Allamah Syeikh Mustafa al-Zarqa’: “Sesungguhnya memelihara dan memiliki kitab ini menjadi kewajipan dan kemestian bagi setiap keluarga Islam.”

Buku yang turut menjadi rujukan bagi rancangan Cinta Ilmu di TV Alhijrah setiap Khamis dan Jumaat.

*****

(SEM) RM70.00 - RM61.60
(S/S) RM75.00 - RM66.00

Telaga Barahut dan Persoalan Berkaitan Dengannya ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Syeikh Ahmad al-Sobban berkata: "Walaupun banyak riwayat ahli sejarah menceritakan telaga Barahut terletak di Ahqaf, tetapi tidak ada seorang pun yang boleh menetapkan tempat Barahut ini berdasarkan dalil hakiki yang boleh menenangkan akal."

Semoga terbitnya buku Telaga Barahut & Persoalan Berkaitan Dengannya ini akan menjawab segala persoalan yang berlegar di kalangan pembaca dengan kefahaman yang betul. Penulis mengharapkan ia akan menghasilkan satu suasana yang baik di kalangan masyarakat di samping berpijak pada asas ilmiah.

*****

(SEM) RM11.00 - RM9.70
(S/S) RM13.00 - RM11.40

Krisis Syria dan Mauqif Ulama ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Krisis Syria dan Mauqif Ulama merupakan sebuah buku berkenaan pergolakan sebenar yang berlaku di bumi Syria. Buku ini membongkar kezaliman rejim Basyar Asad terhadap rakyatnya sendiri dengan pembunuhan, penjara, penyiksaan dan terpaksa menjadi pelarian.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM27.00 - RM23.70

Hafazan al-Quran ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Keistemewaan buku ini adalah memberi motivasi kepada penghafal al-Quran, mengemukakan teknik hafazan al-Quran, menyelesaikan pelbagai hukum dan memberi kesedaaran betapa perlunya hafazan al-Quran.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Friday, 16 May 2014

Pesan Hati Untuk Hati ~ Pahrol Mohamad Juoi

Buku ini merangkumi semua aspek kehidupan manusia. Huraiannya bermula dengan persoalan asas yang berkaitan iman, Islam dan ibadah kemudian menjangkau aspek hubungan sesama makhluk agar pembaca akan sentiasa faham, ingat dan beramal selaras dengan prinsip pengajian yang dinamik.

Buku ini wajar dimiliki kerana ia mendidik hati agar tidak terus alpa namun sentiasa bertakwa kepada Allah dengan memberi penekanan kepada pesan takwa. Menyingkap masalah-masalah yang berlaku dalam kalangan umat dan cara mengatasinya. Membawa mesej agar memurnikan kembali kehidupan beragama. Menekankan soal keberkesanan ibadah-ibadah lahiriah dalam proses pembentukan hati nurani yang baik dengan menyingkap aspek-aspek yang lebih maknawi. Buku ini sesuai dijadikan sebagai teman dalam menelusuri jalan takwa dan panduan dalam bermujahadah.

*****

(SEM & S/S) RM39.00 - RM34.30

Ikon Syabab ~ Umar Muhammad Noor

Golongan pemuda bukanlah golongan yang calang-calang. Gelegak darah muda mereka mampu menggerakkan dunia. Siapa pemuda kita pada hari ini, menentukan bangsa kita di hari esok. Ingatlah, masa muda akan dipersoalkan oleh Allah di akhirat kelak.

Ikon syabab menceritakan tokoh-tokoh pemuda Islam zaman dahulu yang pandai menetapkan matlamat dan mengatur strategi untuk mencapainya. Tokoh-tokoh ini layak menjadi ikutan remaja Islam. Terutama dalam menjalani masa-masa muda yang penuh dengan rayuan hawa nafsu dan bujukan syaitan. Jom kenali pemuda Islam berjiwa besar, seperti Yahya bin Yahya, Imam Malik bin Anas, Imam al-Bukhari, Arthaah bin Munzir dan ramai lagi. Kisah-kisah mereka yang dipaparkan dalam buku ini pastinya bakal memberi inspirasi.

*****

(SEM & S/S) RM16.00 - RM14.10

Ringkasan Tafsir Ibnu Katsir ~ Telaga Biru

Buku Tafsir Ibnu Katsir merupakan tafsir yang besar dan kaya dengan manfaatnya. Tafsir ini menggunakan pendekatan yang sesuai dengan kebijaksanaan Rasulullah s.a.w iaitu merujuk pada al-Quran, As-sunnah serta pandangan para sahabat Nabi s.a.w. Oleh kerananya, tafsir ini menjadi rujukan utama umat Islam dari zaman dahulu hingga kini. Buku ini memudahkan pembaca untuk mempelajari dan memahami Al-Quran dan ditambah dengan penjelasan sebab-sebab turun ayat (Asbabun Nuzul).

"Tidak ada orang yang (lebih baik) menulis tafsir dengan kaedah seperti yang ditulis oleh Ibnu Katsir."
(Imam As-Suyuthi, penulis kitab Tafsir Jalalain)

*****

(SEM & S/S) RM120.00 - RM105.60

Kenali Rasul Kita Muhammad s.a.w: Menyingkap Keperibadian & Cara Hidup Insan Mulia ~ Ahmad Adnan Fadzil

Buku Kenali Rasul Kita Muhammad merupakan hasil terjemahan daripada Matan asy-Syamail al-Muhammadiyyah karangan Imam at-Tirmizi. Buku ini bukan hanya menghimpunkan hadis tentang akhlak dan budi pekerti Nabi Muhammad SAW, tetapi disertakan juga hadis tentang sifat-sifat fizikal, pakaian, makanan, minuman, ibadah, pergaulan dan sebagainya yang berkait dengan kehidupan Baginda secara menyeluruh.

Kelebihan buku ini:
• Gabungan terjemahan, ulasan dan kesimpulan berkenaan riwayat hidup kekasih Allah supaya pembaca memahami keperibadian dan cara hidup Baginda dengan tepat dan menyeluruh sebagaimana tujuan Imam at-Tirmizi menulis kitab asy-Syamail.
• Terjemahan lengkap berbahasa Melayu disertai ulasan yang dapat membantu pembaca memahami setiap hadis asy-Syamail dengan tepat dan baik.
• Mempunyai taujihat nabawiyyah yang boleh dijadikan teladan di setiap bab yang pastinya menjadi nilai tambah bagi buku ini.
• Disertakan foto, gambar rajah dan diagram yang memudahkan pemahaman pembaca.
• Kisah-kisah menarik daripada hadis-hadis yang dipaparkan dalam buku ini dapat mendidik jiwa dan memberi inspirasi kepada pengguna.
• Ekstra! Profil para perawi dan CD kuliah Dr. Hj. Zahazan Mohamed.

*****

(SEM & S/S) RM89.00 - RM78.30

Thursday, 8 May 2014

Rumah Kecil di Jabal Uhud ~ Roza Roslan

Allah menjadikan sebahagian manusia sebagai ujian kepada sebahagian manusia yang lain, bertujuan untuk menguji kesabaran dan keimanan hamba-Nya. Sama ada ujian itu membuatkan mereka semakin tunduk menyembah-Nya atau sebaliknya.

Penulis mempunyai ingatan yang sangat kuat. Kenangan pada zaman kanak-kanak dan remajanya digarap dengan baik. Setiap kenangan yang tercatat di dalam Rumah Kecil di Jabal Uhud (RKDJU) bukan setakat travelog diri penulis tetapi juga berkait dengan tetamu di RKDJ yang pernah bertandang sama ada dengan menjejak kaki sendiri ke RKDJU mahupun menjengah secara alam maya.

Setiap tamu yang hadir ada kisah menarik yang boleh dijadikan iktibar dalam kehidupan seharian kita. Ia tarbiah yang benar-benar menusuk kalbu.

PINTU 18: Nikmat Kesukaran
"Kami meninggalkan negara hanya membawa sebuah beg dan beberapa dokumen pengenalan penting. Ibu bapa dan adik beradik kami masih di China. Entah bagaimana keadaan mereka," Aminah bercerita sambil mengesat air mata yang mengalir di pipi."

*****

(SEM) RM34.00 - RM29.90
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Cukupkah Wang Anda? ~ Hajah Rohani Datuk Hj Mohd Shahir

Gaji besar atau kecil tiada bezanya apabila anda tahu apa itu ‘formula kekayaan’. Dalam mengharungi keperluan kehidupan sehari-hari, adakah di antara kita pernah merasai perasaan ‘kecukupan’ wang? Jika ‘cukup’ pun amat sukar rasanya untuk kita menikmati keadaan wang yang melimpah ruah sekiranya keadaan kita tidak berubah.‘Cukup’ merupakan istilah yang relatif buat seseorang individu dengan individu yang lain. Dalam bahasa mudah, cukup buat Individu A tidak semestinya cukup buat Individu B.

Usahlah takut dilabelkan sebagai ‘kedekut’ oleh masyarakat sekeliling sebaliknya takutlah atas apa yang Allah hitung kelak akibat pemborosan kita. Diharap buku ini dapat membantu semua pembaca dalam memperbaiki keadaan kewangan masing-masing dan keluarga serta yang lebih penting mendapat hidayah daripada Allah SWT agar sentiasa diberkati dan lebih mendekati-Nya.

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Wednesday, 7 May 2014

Cik Cinderella dan Encik Tengku ~ Airisz

Nama aku PUTERI NURAISHA. Aku ada mak tiri dan seorang kakak tiri. Biasalah, mana ada mak tiri yang baik. Nama kakak tiri aku Sha. Jahat gila. Orang gila pun tak jahat macam dia. Dia tak sukakan aku, Jadi, ada sebab ke aku nak suka dia? Kirim salam!
Dalam hidup aku ada seorang lelaki yang paling aku tidak suka. Nama dia Ashraf. Tapi arwah ibu cukup suka dengan dia sehinggakan dia suruh aku kahwin dengan Ashraf.

Apa yang jadi masalahnya, aku jatuh cinta dengan seorang lelaki. Nama dia Daniel. Opsss, TENGKU DANIEL. Orangnya segak gila. Kata Jee kawan baik aku, kalau dia dapat kahwin dengan Daniel, setahun tak makan pun dia sanggup. Cerdik sungguh!
Tapi kan, suatu hari tu Daniel beri aku sejambak bunga. Dia cakap dia kutip sebab ada lori bunga dari Cameron Highlands terbalik. Tak percayalah…

Dan dia hantar SMS…
Babe (Dia panggil aku babe.)
Ya sayang (Aku panggil dia sayang.)
Lunch sama (Dia ajak.)
Okey (Aku nak.)
Kat mana (Dia tanya.)
Ayam Penyet Kelana Jaya ( Dalam kepala ingat tempat tu saja.)
Okey cantikkk… (Dia setuju.)

Ya, semuanya cantik belaka. Indah belaka. Tapi selepas itu, semuanya menjadi amat sukar. Aku tidak mampu menolak amanat arwah ibu dan aku juga tidak boleh lupakan cinta aku terhadap Daniel.

Siapa yang bakal aku pilih antara Ashraf dan Daniel?

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Melbourne, Aku Ingin Pulang ~ Dalila Sofea

“I nak ingatkan you saja. Melbourne makin hampir dengan kita. Akan pisahkan kita!”

Keinginannya sejak dulu hanyalah menjejakkan kaki ke tempat itu, negara yang menyimpan pelbagai kenangan dan impian yang dia mahukan. Tekadnya, walau apapun yang menjadi halangan, Adelia tetap akan cuba mengatasinya. Tiada apa yang boleh menghalang, meskipun terpaksa meninggalkan Johan, lelaki yang terpenting dalam hidupnya.

Tanpa Adelia sedar, dia sebenarnya bukan hanya meninggalkan sekeping hati di Malaysia. Tanpa dia tahu, ada Suffian yang sudah menyimpan kerinduan dan perasaan terhadapnya sejak dia wujud dalam keluarga itu. Perasaan lelaki itu terhadap Adelia bertambah kuat semenjak dia mula menjauhkan diri. Suffian semakin bimbang kehilangan Adelia apabila perkahwinannya dengan Amanda semakin hampir. Bertambah gusar apabila ada insan lain yang sudah mula bertakhta dalam hati gadis yang dicintainya dalam diam itu.

Tapi Adelia masih tak mengetahui kekalutan yang berlaku di sekelilingnya, kerana baginya Melbourne ialah perkara yang paling penting dalam hidupnya. Sehinggalah demi Melbourne dia berani memilih untuk memperjudikan sebuah ikatan yang telah terpateri.

Tapi kerana Melbourne juga, Adelia menemukan cinta sejatinya. Adakah Adelia akan bersama selama-lamanya dengan pilihan hidupnya itu? Atau akan wujudkah dugaan yang memerlukan Adelia pulang ke Melbourne selama-lamanya?

“Baby, kita kahwin? Lupakan semua yang berlaku antara kita. I janji tak kan ungkit sejarah keluarga you. I tak kisah.”

“Adelia Saffya milik aku. Tiada siapa yang mampu menyayanginya lebih daripada aku menyayanginya!”

*****

(SEM) RM32.00 - RM28.20
(S/S) RM35.00 - RM30.80

Monday, 5 May 2014

Cukup Derita Itu ~ Siti Rosmizah

Ellani dan Ellana, kembar seiras yang tinggal bersama mak ngahnya selepas kematian ibubapa mereka. Mak Ngah Gayah membezakan kasih sayangnya. Ellana dilayan bagaikan puteri. Sedangkan Ellani diperlakukan tidak ubah seperti hamba abdi.

“Kenapalah kau tak mati ikut mak kau! Kau ni memang menyusahkan aku! Dahlah hidup merempat! Buat tak sedar diri pulak! Kalau kau berani lagi melawan aku. Aku sagat-sagat muka kau dengan berus dawai. Biar jadi hodoh! Dasar budak tak guna!” hamun Mak Ngah Gayah.

Sedih. Menangis. Tak setitis pun air mata Ellani keluar. Untuk apa? Itulah rutin hidupnya. Maki hamun, pukul dah sebati dalam dirinya. Nak menangis? Berbaloi ke? Dapat raih simpati mak ngah? Jangan harap!

Zarul Zafran lelaki tampan yang berkerjaya sebagai seorang pensyarah. Cinta pandang pertama pada Ellana membawa mereka hampir ke gerbang perkahwinan. Takdir menentukan segalanya. Zarul ditimpa kemalangan. Ellana bolehkan mati dalam hatinya.

Dalam Ellani melalui kemelut hidupnya. Kasih lelaki ini bolehkan beralih padanya. Adoi! Serasa nak gugur jantung Ellani dibuatnya. Cinta? Kasih? Apa semuanya ni? Ellani sukar untuk menerimanya. Lelaki yang hampir menjadi abang iparnya bolehkan jatuh hati dengannya. Pelik!

Namun, demi kebahagiaan seorang yang telah di anggap seperti ibu. Ellani akur dengan ketentuan jodohnya. Zarul Zafran akhirnya menjadi suaminya. Berbagai onak dan duri dilalui.

Dendam yang berlingkar dalam hati mak ngah dan Ellana menambahkan derita dalam hidup Ellani. Kasih Zarul kembali beralih pada cinta pertamanya. Pengorbanan Ellani tidak dihargai. Ellani diseksa. Jiwanya merana.
“Ellani Binti Rashdan, aku Zarul Zafran Bin Dato’ Azli ceraikan kau dengan talak satu! Kau keluar dari rumah aku. Hak penjagaan anak-anak aku serahkan sepenuhnya pada kau.”

Hebat lelaki ini! Hanya melalui SMS dia menjatuhkan talak pada Ellani. Menggigil Ellani membacanya.

“Allahuakbar! Mak kenapa dia buat Lani macam ni mak! Kenapa dia hina Lani sampai macam ni sekali! Apa salah Lani mak? Apa dosa Lani? Ya Allah! Kuatkan aku Ya Allah! Kuatkan imanku menghadapi dugaan-Mu ini! Raungnya.

Ellani…cukup derita itu! Cukup derita itu! Dia bagaikan terdengar-dengar suara arwah emaknya dan itulah juga kata-kata yang dijerit dalam hatinya.

*****

(SEM) RM38.90 - RM34.20
(S/S) RM41.90 - RM36.90

Wednesday, 23 April 2014

Rahsia Yahudi Walt Disney ~ Ibnuyaacob

(SEM) RM34.00 - RM29.90
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Teori Konspirasi: Rahsia Yahudi Dalam Filem ~ Ibnuyaacob

"Filem yahudi adalah rancangan rahsia Dajjal. Ia berkesan mempengaruhi pemikiran manusia."

*****

(SEM) RM34.00 - RM29.90
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Teori Konspirasi: Rahsia Simbol Yahudi ~ Ibnuyaacob

Antara perkara-perkara yang didedahkan di dalam buku bertemankan Teori Konspirasi ini ialah:
  • Rahsia simbol Yahudi pada watak utama filem Harry Potter 
  • Rahsia tali merah pada tangan Michael Jackson dan penasihatnya yang berbangsa Yahudi 
  • Kebenaran pendedahan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat berkaitan organisasi Yahudi di Malaysia 
  • Rahsia peristiwa 11 September 2001 di Amerika Syarikat yang dirancang dalam wang kertas Dollar Amerika 
*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Teori Konspirasi: Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal ~ Ibnuyaacob

Kami cenderung untuk mengatakan bahawa Rothschild adalah berasal dari keturunan Ibn Sayyad atau nama sebenarnya Saff atau Abdullah bin Said. Beliau adalah penduduk Madinah berbangsa Yahudi ketika zaman Rasulullah SAW. Ibn Sayyad pernah hendak dipancung oleh Saidina Umar Al-Khattab ketika kanak-kanak kerana mengaku sebagai nabi di depan Rasulullah.

Dalam buku kedua kami bertajuk Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal, kami mendedahkan bahawa ungkapan Rothschild itu mempunyai makna tersembunyi yang menunjukkan tanda hubungkaitnya dengan Dajjal. Dan kami percaya bahawa nama itu diberi sendiri oleh Dajjal kepada keturunan cucu-cicit Ibn Sayyad sebagai satu Kod Rahsia agen-agennya di masa depan.

Berdasarkan ketetapan takrifan tersebut, kami menyimpulkan nama ROTHSCHILD sebenarnya bermaksud “Dajjal si anak haram yang berambut kemerahan yang tinggal di dalam sebuah tempat perlindungan.”

Kajian lanjut tentang rahsia nama Rothschild berserta hadith-hadith boleh dilihat pada Bab 22 buku Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal.

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Tuesday, 22 April 2014

Imam Ahmad Bin Hanbal ~ Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri

Pujian Ulama Terhadap Imam Ahmad bin Hanbal.

Abu Ubaid berkata: "Ilmu berakhir dari empat ulama:
Imam Ahmad bin Hanbal. Beliau adalah sebijak-bijak manusia dalam bidangnya.
Ali bin al-Madini. Beliau adalah orang yang lebih mengetahui dengannya.

Petikan dari Karya Terbaru Dr Zulkifli bin Mohamad al-Bakri, Siri Mawaqif al-Ulama (Imam Ahmad bin Hanbal Siri: 4)

*****

(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Imam Malik ~ Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri

Mutiara Kata Imam Malik:
  • Ilmu itu cahaya dan ia tidak akan lembut melainkan hati yang bertakwa dan khusyuk. 
  • Apabila seseorang memuji diri, maka hilanglah kebijaksanaannya.
Petikan dari Karya Terbaru Dr Zulkifli bin Mohamad al-Bakri, Siri Mawaqif al-Ulama (Imam Malik Siri: 3)

*****

(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Imam Abu Hanifah ~ Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri

Antara Nasihat Imam Abu Hanifah:
  • Jangan bakhil atau kedekut kerana perangai tersebut adalah memalukan.
  • Pakailah pakaian yang putih setiap masa.
  • Ingatlah selalu kepada kematian.
Petikan dari Karya Terbaru Dr Zulkifli bin Mohamad al-Bakri, Siri Mawaqif al-Ulama (Imam Abu Hanifah Siri: 2)

*****

(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Imam Al-Syafie ~ Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri

Al-Rabi' berkata: Sesungguhnya kami telah mendengar kisah orang yang pemurah dalam kalangan kami terdapat sekumpulan mereka, tetapi kami tidak pernah melihat seumpama Imam al-Syafie.

Petikan dari Karya Terbaru Dr Zulkifli bin Mohamad al-Bakri, Siri Mawaqif al-Ulama (Imam al-Syafie Siri:1)

*****

(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Tuesday, 25 March 2014

Anugerah Terindah ~ Sophilea

Kapten Ustaz Mukhriz dan Doktor Ariana - Seorang ustaz dan seorang doktor. Seorang tak ingin bercinta dan belum bersedia untuk berkahwin kerana berasakan belum bersedia memikul tanggungjawab seorang suami manakala seorang pula jatuh cinta tahap meroyan. Seorang malu-malu kucing, seorang main redah asal tercapai hajat di hati. Seorang menjaga title ‘ustaz’ dan seorang langsung tidak peduli title ‘doktor’. Sudahnya beginilah… SMS sahaja dan cari peluang bertemu, konon tidak disengajakan…

-Tak elok lelaki dan wanita yang bukan mahram keluar bersama.- Mukhriz
-Bukan keluar berdua. Saya, ustaz, Kak Marlia, along, Kreisya, lepas tu ustaz nak ajak kawan satu bilik pun tak apa.- Ariana

PELBAGAI perkara Ariana lakukan demi cintanya terhadap Mukhriz. Sudahnya dia utus surat ala-ala budak sekolah rendah dan kasi bunga hingga kecoh satu kem.

…. Saya dah jatuh hati dengan ustaz. Dah jatuh cinta dengan ustaz. Saya tak nak jawapan sekarang, ustaz fikir-fikirkanlah ya. Moga-moga cara memikat style lama ini buatkan hati ustaz terbuka untuk saya. I have a pen. My pen is blue. I have a boyfriend. My boyfriend is you.

MUKHRIZ pening kepala. Ariana lagilah pening kepala. Mana tidaknya, di hospital dia ramah dengan pesakit dan serius dengan tugasnya tetapi apabila bab Mukhriz… Dia lakukan sesuatu yang ‘terbalik’.

“Saya nak ustaz jawab soalan sms terakhir saya dulu, baru ustaz boleh balik.”
Jemari Mukhriz sudah di dahi. Apa yang dia nak jawab? Ariana... Ariana.
“Kalau nak kahwin dengan saya, bukan macam ni caranya. Datang jumpa keluarga saya ya.” Hanya itu sahaja jawapan kepada soalan Ariana lewat smsnya. Spontan sebenarnya dia jawab tanpa berfikir apa-apa.
“Ya Allah, ya ke ustaz? Hujung minggu ni juga saya hantar rombongan meminang.” Ariana rasa macam nak terjun sahaja ke tasik buatan tu sekarang ini. Sangat-sangat teruja dan gembira.

DOKTOR Ariana mahu meminang Ustaz Mukhriz? Semua orang pening kepala! Apa akan jadi seterusnya apabila Mukhriz ini rupanya ramai peminat… Kapten Aliza, Siti Awina dan dalam diam Mukhriz bertemu semula dengan gadis idamannya, Rabiatul Adawiyah. Tewaskah Mukhriz dengan keselambaan Ariana? Dan, mengalahkah Doktor Ariana atau terus memikat dan berusaha memenangi hati Kapten Ustaz Mukhriz…

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...