ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Wednesday, 24 December 2014

Promosi Akhir Tahun 2014. DISKAUN 35%



Assalammualaikum & Salam Sejahtera semua.

Sempena tahun baru 2015 yang bakal menjelma, kami di Booksville Ent. mengadakan jualan penghabisan stok dari 24/12/14 - 1/1/15 dengan DISKAUN 35% untuk BUKU-BUKU TERPILIH.
Senarai buku yang diberikan diskaun istimewa ini boleh anda rujuk pada gambar di atas.
Jika berminat, boleh aje emel kami di belidiskaun@gmail.com atau layari FB Belidiskaun untuk info lanjut.

Books For All
Booksville Ent.

Monday, 22 December 2014

Bos Senget PA Sengal ~ Kay Delaila

FARAH ADEEBA, anak sulung berjiwa muda yang cepat melatah dan degil. Segala keputusan adalah mengikut kepala sengalnya. Meninggalkan bakal tunang dan menggondol kepala ikut suka hati. Namun gigih bekerja dan menyambung pelajaran sambil bekerja demi amanat arwah papanya.

Pertemuan dengan Taufiq Badlishah, sebagai bosnya buat hidup Adeeba haru-biru. Adeeba yang suka menjawab sengal buat Taufiq geram. Taufiq tekad menolak Adeeba walaupun disua oleh Dato’ Noraini sebagai PA nya.
NAMUN, strategi Taufiq berubah apabila mata Adeeba serupa dengan mata yang dicari…

“Deeba, daripada kau keluarkan dalam surat khabar, baik kau keluarkan memo letak kat noticeboard kita tu. Pasti kau akan terima berpuluh borang permohonan.” Gelak Hasnah lucu. Tak pernah terfikir langsung di fikirannya yang Taufiq akan mengambil tindakan seperti itu. Mana pergi ketegasan sikapnya? 

“Saya tak beranilah, Has. Nak letak kat surat khabar pun tak berani. Nak letak kat notice board pun tak berani. Mahunya saya ditembak oleh Dato’ dengan Tan Sri nanti. Sesengal-sengal saya pun, saya masih waras dalam bab yang tak senonoh macam ni. Kau rasalah Has, kenapa tiba-tiba bos buat macam tu ya?” soal Adeeba mencari jawapan.
“Bagaimana bos beri arahan ni pada kau, Deeba?”

Adeeba membuka telefon pintarnya semula.
-Dinner with me tonight. Or else advertise my picture in newspaper. Lonely GM needs company-

“Gila sengal bos kau tu Deeba.” Gelak Hasnah terburai.
“Habis kau balas apa Deeba?” Adeeba tak menjawab, sebaliknya disentuh tetingkap mesej di telefon pintar lalu dihulurkan pada Mastura pula.

-Bos nak saiz A5 ke, A4 ke atau full pages? Nak berapa hari. Seminggu sekali atau setiap hari selama seminggu? Saya tunggu reply bos untuk dapatkan quotation yang terbaik-

SAMPAI bila mereka begini? Dan apa akan terjadi apabila Adeeba juga diintai lelaki lain dan diteropong juga oleh seseorang yang mahu musnahkan hidupnya.

*****
(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

Seminit Pun Tak Lupa ~ Ayumi Syafiqah

DILARA dan Rafiqi bertemu di kolej. Saat cinta menggebu, dunia Rafiqi berubah 360 darjah apabila berita tentang mama yang hilang 13 tahun lalu tiba-tiba muncul dalam hidupnya.

“Sekali Fiq keluar dari rumah ni, Fiq bukan anak papa lagi.” – Datuk Maslan.

RAFIQI yang tabah…Hidup susah dan bekerja apa saja untuk sesuap nasi. Hatinya menangis sayu. Dia hilang seorang ayah, dia hilang sahabat, dia hilang kekasih yang dia cinta, tapi dia ada kasih sayang mama. Itu sudah cukup dibandingkan dengan apa saja yang dia ada di dunia ini.

MASA berlalu, Dilara dengan kerjayanya sebagai pramugari…dintai Ham’zalah, encik pilot yang kacak… Namun hatinya sunyi lalu dia tekad mencari Rafiqi…

Dilara menelan air liur. “Ermm… Saya nak cari Fiq kat kampung mama dia,” ujarnya.
“And?”
Nash kerut muka. Lantunan bola pun sudah berhenti. Mata Nash tajam ke arah Dilara. Atas bawah dia melihat gadis yang masih beruniform pramugari.
Biar betul nak main basketball pakai skirt macam tu? Terkangkang karang, mana nak letak muka. Nash tunduk lalu senyum. Memang parah kalau berskirt dan terlompat-lompat nanti.
“Boleh ke tidak?” Dilara tanya. Janganlah Nash menolak permintaannya yang kecil ini.
Nash angkat muka. Dipandang pula ke arah Murnirah yang sekadar jongket bahu.
“Ehem...” Nash seolah-olah membetulkan peti suaranya.
“Aku tahu kau orang berdua tak faham dan please, jangan mintak aku explain apa-apa. Just… Nash, tolonglah ajar saya main. Sikit pun okey, saya hargai sangat-sangat,” pinta Dilara lagi. Nadanya sudah separuh merayu. Hanya ini salah satu cara untuk dia memikat Rafiqi semula.

NAMUN siapa Rafiqi saat Dilara menemuinya?

“Aku yakin jodoh aku dengan dia. Empat tahun ke, sepuluh tahun ke, even dua puluh tahun sekali pun, aku sanggup tunggu.” – Dilara

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Wanita Untuk Dia ~ Luna Bulan

Dalam soal paksa-memaksa memang kepakaran dia. Kalau dia kata nak, apa saja dia sanggup lakukan. Dan... bila dia terpesona dengan si cantik jelita Lutfiya Medina, si mata hazel Daniel Adam buktikan kepakarannya. Si jelita itu takkan dia lepaskan dan Lutfiya tak perlu bermimpi untuk melepaskan diri. Cinta dulu buat Lutfiya terluka, sangat-sangat! Muncul pula si mata hazel, seiras dengan ‘si dia’… haruslah rasa benci itu muncul, sangat-sangat! Bukan sedikit. Tapi... tipikal Daniel, tak ada sesiapa pun boleh berkata tidak pada dia. Dan bila dia melamar, Lutfiya harus setuju. 

“So just accept it. Don’t you dare to say NO!” – Daniel 
“No! No! No!” – Lutfiya 

Takdir Ilahi bukan dalam perhitungan sesiapa. Akhirnya mereka tetap ‘bersatu’ dengan cara mereka sendiri. Tanpa cinta, tapi mereka ada peluang untuk mencuba. 

“Dah tak boleh tak payahlah cuba!” – Lutfiya 
“Kita cuba juga. Kita cuba bercinta dulu, ya?” – Daniel. 

Mencuba dan terus mencuba sehingga akhirnya Lutfiya menjadi wanita untuk dia. Sehingga akhirnya mereka temui bahagia. Tapi, betul ke bahagia milik mereka selamanya? Salah siapa bila kesudahannya sebuah luka?

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Thursday, 18 December 2014

Aku Nabi Isa! Refleksi Wad Sakit Jiwa ~ Dr. Rozanizam Zakaria

Aku Nabi Isa! Refleksi Wad Sakit Jiwa.

Jangan kau hinakan orang gila,
Kerana sekurang-kurangnya mereka jujur dengan kegilaannya,
Sedangkan kewarasanmu belum tentu kejujurannya.
Bukan sekadar cerita mengaju nabi, bahkan ada kisah keluarga mahu bunuh diri. Kemudian, ada pula yang suaminya disembelih, anaknya diculik, dan rumahnya dibakar...

Aku Nabi Isa! Refleksi Wad Sakit Jiwa, tentulah bukan himpunan tulisan cerita yang biasa-biasa.

Antara Kandungan:
Bab 1: Memilih Tarikh Kematian
Kes 1: Keluarga Iran dan Bunuh Diri
Fakta Bunuh Diri
Apa yang Kita Pelajari?
Rahsia Jiwa yang Hidup
Penawar Putus Asa

Bab 4: "Saya Nabi Isa!"
Kes 4: Lelaki Tua dan Skizofrenia
Skizofrenia
Memahami Skizofrenia
Kewujudan dalam Masyarakat
Tips Berinteraksi dengan Pesakit Skizofrenia
Apa yang Kita Pelajari?
Tuduhan kepada Nabi Hud a.s.

*****
(SEM) RM15.00 - RM13.20
(S/S) RM17.00 - RM17.00

Misteri Firaun: Musuh Para Nabi ~ Dr. Afareez Abd. Razak Al-Hafiz

Tahukah anda?
Tidak semua firaun itu jahat. Ada juga firaun yang baik.
Tidak semua firaun itu lelaki. Ada juga firaun perempuan yang cantik jelita.

Jelaslah ada ramai firaun yang berkuasa selama 3000 tahun peradaban Mesir kuno.
Tentu anda ingin tahu:
Siapakah sebenarnya firaun?
Firaun manakah yang berlawan dengan Nabi Musa?
Firaun manakah yang membangunkan piramid?
Firaun manakah yang berlawan dengan Nabi Yusuf?
Wujudkan firaun yang menyembah Allah

Antara Kandungan:
- Pengenalan
- Penyatuan Mesir
- Zaman Pembinaan Piramid
- Kebangkitan Kerajaan Baru
- Raja Hatshepsut
- Firaun Akhenaten

*****
(SEM) RM35.00 - RM30.80
(S/S) RM38.00 - RM33.40

Atlas Perang Salib ~ Sami Bin Abdullah Al-Maghluts

"Bangsa kita memang sudah melampaui batas dalam menumpahkan darah di Haikal Sulaiman hingga mayat yang bergelimpangan terendam dalam takungan darah. Tangan-tangan dan kaki mayat seakan-akan berenang, sedangkan askar Salib sendiri tidak sanggup mencium bau yang keluar daripada mayat!" (Gustave Le Bon, sejarawan Perancis)

"Pada ketika Al-Quds jatuh, sebahagian daripada pasukan Salib menganggap orang Islam menelan kepingan emas yang mereka miliki. Mereka mengoyak perut orang Islam yang sudah dibunuh bagi mencari kepingan emas itu. Ketika menyedari mereka memerlukan masa yang lama bagi mengoyak perut setiap mayat, mereka mengumpulkan mayat-mayat itu secara sekaligus dan membakarnya. Apabila api padam, baru mereka mengorek abu mayat yang mereka bakar itu bagi mencari kepingan emas yang mereka sangka ditelan oleh orang Islam." (Raymond de Keller, sejarawan Kristian)

Perang Salib adalah peristiwa berdarah paling menyayat hati yang berlaku antara umat Islam dan Kristian. Perang yang berlaku hampir 200 tahun ini meninggalkan kesan yang begitu mendalam dalam peradaban dunia.

Buku Atlas Perang Salib karya Sami bin Abdullah Al-Maghluts memaparkan secara terperinci perihal setiap siri Perang Salib. Malahan, dipadatkan lagi dengan himpunan peta dan gambar berwarna.

*****
(SEM) RM65.00 - RM57.20
(S/S) RM68.00 - RM59.80

Kerna Engkau Nyawaku ~ Fathi Fatim

“Saya pergi sehari aje. Lepas habis kerja, saya baliklah. Kan saya dah janji, nak temankan awak nanti. Selama kita kahwin tak pernah lagi saya mungkir janji kan?”

Demi mencari rezeki untuk pemaisuri hati, Nazneen dan insan yang bakal menyerikan hidup mereka, Esman harus bekerja bersungguh-sungguh. Sehingga dia terpaksa menolak rasa kurang senang apabila terpaksa meninggalkan Nazneen untuk bertugas di luar daerah.

“Kau tak suka aku kan?”
“Ya. Memang tak suka. Kau selalu menyusahkan aku. Buat aku serabut. Masa mula-mula jumpa pun kau dah buat hal.”
“Siapa suruh kau menyibuk sangat kejar penyangak tu? Aku tak suruh pun.”

Esman dan Jauza dipertemukan dalam keadaan yang tidak terkawal. Esman yang memang pantang nampak sesiapa ditindas, pantas ‘mengerjakan’ manusia yang meragut beg tangan seorang gadis. Dan gara-gara ‘sesi’ itu, kedua-duanya datang lambat ke tempat kerja, pada hari pertama.

Mereka menjadi rapat sebagai rakan sekerja, namun bagi Esman, diri Jauza masih menjadi misteri dek sikap gadis itu yang jarang bercerita tentang kehidupannya.

Tiada yang lebih penting dalam hidup Esman selain daripada si kecil, hadiah daripada Nazneen buatnya. Tapi, mampukah dia menjadi seorang walid dan seorang umi kepada bayi kecil itu?

Demi ‘nyawanya’ itu, Esman sanggup melakukan apa saja untuk memberi kesenangan kepada masa depan anaknya, dan demi bayi kecil itu juga, Esman sanggup mengetepikan perasaannya. Sehinggalah… dia tersedar akan kewujudan seseorang yang selalu ada dengannya, dan gadis itu selalu mampu menerima kehadiran dirinya bersama anaknya itu.

“Selama ni kau ingat aku syok kat kau la?”
“Boleh jadi juga. Kau kan perempuan yang penuh dengan kejutan.”
“Takkanlah aku nak syok kat lelaki yang ada anak kut? Aku bukan perempuan jenis tu, Ais. Aku tak suka yang pakej-pakej ni. Aku nak yang solo aje. Senang.”

Walaupun gadis itu menafikan, namun Esman pasti Jauza membatalkan perkahwinannya pada saat ijab dan kabul bakal dilafazkan, adalah disebabkan oleh dirinya. Namun Esman tak tahu, Jauza melakukannya bukan semata-mata kerana Esman, tapi ada satu sebab yang tak mampu diberitahu demi menjaga maruah bakal pengantin lelaki.

“Maafkan aku Jauza sebab dah banyak sangat sakitkan hati kau. Mesti kau banyak menangis sebab aku kan?”
“Kalau sayangkan seseorang, memang air mata jadi murah sangat. Aku pun tak tahu kenapa. Padahal sebelum ni aku bukan jenis yang senang menangis.”

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Bila Hati Berahsia ~ Norra Hassan

Fitri menghantar mesej. Sukma akan pulang. Tiga patah perkataan sahaja tetapi cukup untuk membuatkan aku terasa seperti duduk di atas duri sepanjang hari!

Siapa Sukma? Dialah seorang gadis yang menjadi perbualan dalam fikiran Fitri dan Hannan. Bagi mereka, Sukma menjadi watak utama dalam kehidupan sebenar mereka. Dan kini, mereka mendapat tahu yang Sukma akan pulang ke tanah air. Mampukah mereka berhadapan dengan Sukma dan sikap ‘sebenarnya’ itu?

“Siapa yang meninggal dunia?”
“Tak ada sesiapa yang meninggal. Tapi saya yang akan mati.”

Itulah yang bermain-main dalam fikiran Hannan sebaik saja mendapat tahu Sukma akan muncul dalam hidupnya ‘sekali lagi’ setelah bertahun-tahun mereka terpisah. Kalau tak kerana cinta Sukma ditolak oleh Fitri dahulu, pasti Hannan tidak terjebak dalam cerita yang tiba-tiba jadi cinta segi tiga.

Mampukah Hannan dan Fitri menerima kenyataan yang Sukma akan pulang dan benar-benar wujud dalam kehidupan mereka berdua yang masing-masing kini sudah membawa haluan hidup sendiri?

Namun… Hanya Fitri, si mister perfect saja yang tahu akan perasaannya yang sebenar. Hakikatnya, sejak dulu hingga kini, nama gadis itu ada bertakhta dalam hatinya. Namun dia terpaksa membiarkan gadis itu memilih jalan hidup tanpa dia hanya kerana mahu menyelamatkan gadis itu dari perhatian Sukma.

Kini… Bagaimana caranya Fitri hendak melafazkan rasa cinta itu kepada wanita yang dilihatnya kini jelas tidak bahagia bersama lelaki yang bergelar suami? Sedangkan pada waktu yang sama, dia mahu wanita itu terlindung dari perbuatan Sukma yang tidak kenal erti belas?

Sukma… Kenapa kau wujud hanya semata-mata untuk menakut-nakutkan dan memusnahkan semua impian kami? Dan bertambah musnah harapan Hannan dan Fitri untuk bahagia dengan kehidupan mereka apabila Marina ada bersama Sukma, memberi semangat dan memberi nafas yang berbeza kepada gadis itu. Mampukah Hannan dan Fitri kuat menghadapinya?

“Kenapa seorang lelaki menyimpan cintanya yang telah hilang, walaupun perkara itu adalah perkara yang menyakitkan untuk dikenangkan kembali?”
“Mungkin kerana dia masih berharap.”

*****
(SEM) RM27.00 - RM23.80
(S/S) RM30.00 - RM26.40

Mini Novel Terpilih: Resipi Cinta Volum 1 ~ Pelbagai Penulis

Resipi Cinta ini mengingatkan kita bahawa, tanpa cinta, hidup hambar dan untuk mewujudkan rasa cinta, jangan pernah kenal erti putus asa untuk meraih cinta tersebut.

Semoga mini novel yang terpilih di dalam naskhah ini memberi kesan kepada pemikiran dan memberi resipi kepada semua insan untuk bercinta.

Tarian Cinta ~ A’je Fazlina
P.U.J.A ~ Nurmala Samin
Secantik Magical Rhododendron ~ Syasya Bellyna
Jaga Dia Untukku ~ Amer Mukhlis
Harga Cinta Zalifah ~ Zuraidah Muhidden
Blind Item ~ Qeuu
Saat Kau Pergi ~ Maria Kajiwa
Rasa Cinta Untuk Dia ~ Ailah Diela
Miracles In December ~ MinZhee
Cinta Yang Kembali ~ Wazrul Shah

*****
(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Puja ~ Maria Kajiwa

400 tahun lalu, tujuh orang lelaki melarikan diri dari Pagar Ruyung ke tanah besar untuk memulakan penghidupan baharu. Satu kesilapan menjerumuskan mereka semua ke dalam satu perjanjian yang perlu diwariskan kepada keturunan mereka seterusnya. Sejak itu setiap kali ketua kampung berganti, tiga nyawa perlu dikorbankan kepada puaka sebuah batu. Jimmy dan Pak Salleh cuba memutuskan perjanjian berpuaka itu namun halangannya bukan semudah yang disangka.

Khairul, pewaris ilmu puja yang masih ada bersumpah untuk mempertahankan puaka itu tidak kira apa pun taruhannya. Mampukah Jimmy memusnahkan puaka yang menghantui kampung
halamannya?

Berjayakah dia menyelamatkan nyawa ibu dan adik-adiknya yang telah dipilih untuk dijadikan korban ilmu puja itu?

*****
(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Tuesday, 16 December 2014

Abangku, CEO Sengal! ~ Mastura Abdullah

Calon suaminya seorang CEO ternama namun Iris Suhayla langsung tidak mengenalinya. Dia hanya mula mengenali Izzul Haq setelah banyak gosip lelaki itu dikaitkan dengan Putri Ariyana bertebaran di media massa. Bagi Iris Suhayla, bolehkah dirinya yang hanya dicalonkan oleh keluarga kekal menjadi isteri lelaki itu setelah akad dilafaz kelak? 

Namun buat Izzul Haq, gosip bersama Putri Ariyana hanya mempercepatkan perkahwinan mereka sahaja. Dia bakal mengahwini gadis yang dicintai sejak sekian lama, bakal memiliki keturunan bersama-sama dengannya. Hanya Iris Suhayla yang tidak sedar akan perkara itu. Mengahwini seorang lelaki yang pernah difikirkannya suatu masa dahulu. 

Dan itulah perjuangan Iris Suhayla hingga ke akhirnya, mencari kebahagiaan dunia dan akhirat di sebalik onak duri bersuamikan seorang CEO ternama, Izzul Haq bin Dato’ Izhar! Bagi yang tertanya-tanya akan titik pertemuan mereka, marilah sama-sama kita hayatinya di dalam Abangku, CEO Sengal!

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Monday, 15 December 2014

Pergi ~ Syima Syawal

RABIATUL ADAWIYAH… Kerana kekhilafannya, dia dihalau oleh keluarga. Dibuang tanpa diberikan peluang untuk meminta keampunan dan menebus dosa semalam. Kerana kesilapannya juga, dia keseorangan selama lima tahun. Dia hilang cinta, dia hilang jejak keluarganya dan dia juga hilang permata hati. Dan sehingga kini mimpi ngeri itu sentiasa mengganggu lena tidurnya.

SYAKRI… Saat dia bakal bertunang, dia bertemu dengan si gadis misteri, gadis berniqab yang menyewa di sebelah rumah keluarganya. Dan saat hatinya mula terpaut, rahsia gadis tersebut menyingkap kisah semalam yang menusuk hati… Kisah yang membawa duka dalam keluarganya.

“Perlu ke nak menyamar?” - SYAKRI
“Saya tak pernah menyamar!” - RABIATUL ADAWIYAH
“Bangkai mana boleh ditutup dengan daun. Lambat laun baunya akan tetap ada…” – SYAKRI

Pada saat Rabiatul Adawiyah tertekan dengan masalah-masalah yang tiba-tiba hadir, dia bertemu dengan seseorang yang ingin menjadi pelindungnya. Seseorang yang tidak kesah dengan latar belakangnya. Seseorang yang sudi menghulur tangan ketika dia lemas dalam perasaannya.

“Sebenarnya, dengan bersaksikan Tok Taha dan mak dek serta kawan Rabiatul Adawiyah, dengan berbesar hati saya ingin menjadikan dia sebagai suri hidup saya. Dengan niat lillahitaala.” – AFIF HAIKAL

Cinta? Dia tidak percaya. Cinta hanya melekakan dirinya dan cinta juga membuatkan dia jauh dari keluarga. Kisah cinta semalam masih meninggalkan bekas dalam hatinya. Namun diatiada pilihan lain. Saat dia mahu memulihkan keadaan yang keruh, siapa sangka keluarga kandungnya mengenakan syarat untuk membayar harga erti sebuah keluarga dan keampunan.

“Baiklah… Kalau itu kehendak kamu dan Allah dah gerakkan hati kamu datang ke sini, pak cik setuju. Tapi dengan satu syarat…” - ENCIK JALAL

Kerana lelaki hidupnya menjadi sengsara… Dan kerana lelaki juga dia mampu mengembalikan hubungan dengan keluarganya tetapi bersyarat. Mampukah dia menggapai kembali bahagianya?

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Bukan Dua Tapi Tiga? ~ Azimah Lily

Setelah 26 tahun membawa diri ke kota London, Munirah mengambil keputusan untuk pulang ke Malaysia bersama anak-anaknya Aleya, Alisa dan Alina untuk berjumpa dengan suaminya, Dato Syed Mohd Kadir yang sebelum ini tidak mengetahui akan kelahiran tiga puteri kembarnya selepas dia menghalau keluar Munirah dari rumahnya.

“For what? Kenapa kita nak jumpa dia? Kewujudan kita pun dia tak tahu. Tak ada faedah pun. Bukannya dia kenal kita. After all this time, ibu yang besarkan kita. Dia tak mainkan apa-apa peranan pun.” – NUR ALEYA.

“Kenapa tiba-tiba saja kita perlu terima dia dalam hidup kita? Selama 25 tahun kita tinggal di London, ada tak dia cari ibu? Ada tak? Tak! Tak berbaloi kita buat baik dengan orang seperti itu.” – NUR ALISA.

“Dia tu abah kita! Walau apapun kesalahan abah, dia tetap abah kita. Ayah kandung kita.” – NUR ALINA.

Akhirnya hanya Alina pulang bersama Munirah untuk berjumpa dengan Dato Syed Mohd Kadir. Kewujudan Alina diterima baik oleh Dato Syed Mohd Kadir yang menyangka Alina ialah anak tunggalnya. Namun, kehadiran mereka berdua tidak disenangi oleh isteri kedua Dato Syed Mohd Kadir, Kartika kerana bimbang kedudukannya tergugat. Yang pasti, harta dan syarikat milik Dato Syed Mohd Kadir akan diwarisi oleh Alina kerana Alina satu-satunya zuriat kandungnya yang ada.

Keadaan bertambah rumit selepas permintaan Munirah untuk bercerai tidak dipersetujui oleh Dato Syed Mohd Kadir yang ingin memulakan kisah hidupnya dan menghabiskan sisa-sisa hidupnya bersama wanita yang dahulunya dibenci dan kini dicintainya sepenuh jiwa.

Kerana terlalu bimbang keselamatan Munirah dan Alina, Aleya dan Alisa menjejakkan kaki buat pertama kalinya di Malaysia. Laut yang tenang pasti akan bergelora dengan kehadiran Aleya dan Alisa. Ada saja cara mereka berdua lakukan agar Munirah dan Dato Syed Mohd Kadir tidak bersatu semula. Kehadiran Tengku Iskandar, Dr. Nazri dan Zahari kononnya seperti The Three Musketeers yang sentiasa berada di samping Dato Syed Mohd Kadir seringkali menggagalkan rancangan Aleya dan Alisa.

Lalu dapatkah Dato Syed Mohd Kadir mengetahui kewujudan dua lagi anaknya? Berjayakah Aleya dan Alisa memisahkan ibu bapa mereka? Mampukah Dato Syed Mohd Kadir memiliki semula cinta wanita yang pernah disakiti dan dilukai selepas 26 tahun?

*****
(SEM) RM31.00 - RM27.30
(S/S) RM34.00 - RM29.90

Sunday, 14 December 2014

Kerana Aku Untukmu ~ Acik Lana

DARRIZ IMDAD... kepulangannya ke tanah air menemukannya dengan seorang wanita anggun, jelita dan cukup mempesona. Hati disentuh perasaan indah yang tidak pernah dia rasakan sebelum ini. Perasaan indah bila jatuh cinta… buat kali pertama!

“Fakhry tu siapa Zenia? Abang you?” ~ Darriz Imdad
“No, Fakhry tu suami I.” ~ Zenia

Jiwa terhenyak pedih dengan sebuah kenyataan. Memang tidak ada manusia yang berdosa kerana jatuh cinta, tapi jatuh cinta kepada isteri orang, sudah tentu salah! Lalu perasaan cinta diusir walaupun terlalu sukar mahu menghapus bayangan Zenia daripada hidupnya. Tambahan pula kehadiran Aiman ibarat ‘tali’ yang terus mengikat mereka berdua.
ZENIA... Dua tahun perkahwinan tanpa cinta bersama Fakhry, benar-benar telah mendera jiwa Zenia. Zenia jelak dengan perangai kaki pukul dan sikap suka berfoya-foya Fakhry sehingga sanggup berzina di rumah sendiri. Akhirnya ikatan itu terlerai jua. Namun kehidupan Zenia masih tidak aman kerana Fakhry masih terus mengganggu.

Friday, 5 December 2014

Suami Edisi Terhad ~ Marissa

Dia lelaki biasa-biasa saja, tapi apabila menjadi seorang suami, dia menjadi sangat luar biasa. Nakal, seksi, penyayang dan seorang bapa yang baik. Itulah Suami Edisi Terhad yang bernama HAZRUL EFFENDI.

“Sayang…”
“Emmm…”
“Kalau makan ikan, lepas tu jangan minum air tau.”
“Kenapa?”
“Takut ikan tu berenang dalam perut.”
Beginilah nasib seorang isteri bernama AZIAN YUHANIS yang sangat bahagia kerana memiliki seorang suami yang sangat istimewa. Kena buli selalu!

Namun rumah tangga mana yang tidak pernah dilanda gelora? Pasti tak terlepas dari semua itu. Dugaan datang dari kanan dan kiri.

“Eh, mama tahu. Kamu yang hasut Hazrul, bukan? Kamu yang hasut Hazrul tinggalkan Menara Holding. Kamu takut Puteri Zahra akan rampas Hazrul, jadi kamu paksa Hazrul buat keputusan begitu. Mama baru tahu rancangan kamu. Tak sangka busuk betul hati kamu, Azian. Pentingkan diri sendiri. Sebab takut Hazrul tak pedulikan kamu, sanggup kamu buat rancangan jahat macam tu.”

Seorang ibu mentua yang sudah diracuni fikirannya bertindak mahu meruntuhkan mahligai anak sendiri. Yang tidak-tidak saja dilakukan demi mengikut arahan si batu api bernama Puteri Zahra.
Berjayakah rancangan kedua-duanya? Atau Hazrul Effendi akan kekal menjadi SUAMI EDISI TERHAD dalam menghadapi kemelut yang melanda?

*****
(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Memilihmu Kerana Dia ~ Myra Ameer

“Tolong jaga bonda dan Heritage.” - Ku Azran

Kerana satu amanat daripada arwah suaminya, Ku Azran, hidup Nur Sarah diserahkan sepenuhnya kepada Bonda Mariam dan Heritage. Namun kepulangan waris tunggal Heritage, Tengku Ammar Muiz, bekas adik iparnya dari pelarian dan secara tiba-tiba telah menyebabkan hidup Nur Sarah lintang-pukang.

Keadaan menjadi lebih parah lagi apabila Bonda Mariam membuat keputusan untuk menyatukan mereka berdua. Ku Ammar menentang dan Nur Sarah menolak. Tetapi kerana satu kesilapan dan demi Heritage, Ku Ammar dan Nur Sarah terpaksa akur. Kata-kata kesat digunakan tanda Ku Ammar langsung tidak bersetuju dengan perkahwinannya.

“Dengar sini Sarah, walaupun kau isteri aku tapi aku tak pernah terfikir nak sentuh kau sebab aku jijik! Jijik nak sentuh bekas adik kandung aku sendiri!” – Ku Ammar

Nur Sarah pula hanya mampu bersabar dan bersabar... Demi amanat, dia kena kuat! Namun, belum dia temui kebahagiaan yang dicari, timbul pula isu Ku Ammar ingin mengahwini teman wanitanya, Lisanani. Hati isteri mana yang tidak terluka? Dek tidak mahu membiarkan Ku Ammar hanyut dalam dunia cintanya, Nur Sarah rela dimadukan! Sudah bermadu, hidupnya semakin sengsara dek madunya yang ingin membalas dendam.

“Buat apa nak membazirkan air mata, Sarah? Kalau aku jadi kau, dah lama aku keluar dari rumah ni. Kau tak malu ke? Orang dah tak suka buat apa kau nak terhegeh-hegeh, kan? Atau kau suka dijadikan alat?” - Lisanani

“Enough, Lis. Aku tak perlukan nasihat kau. Selagi Ammar tak ceraikan aku, selagi tu aku tak akan keluar dari rumah ni. Selagi Ammar tak pecat aku dari Heritage, selagi itulah aku akan bekerja di situ!” – Nur Sarah

“Damn you, Sarah! Kau ingat aku akan diamkan, Sarah? Kau mimpilah dulu. Kita tengok siapa yang akan dihalau nanti!” – Lisanani

Kerana fitnah yang ditaburkan oleh madunya sendiri, Nur Sarah pendamkan saja perasaannya yang mula tumbuh buat sang suami. Dia reda andai Ku Ammar melepaskan dia. Tapi pelik kenapa Lisanani beria-ia hendak menghalau Nur Sarah? Siapa Lisanani yang sebenarnya dalam hidup Ku Ammar? Tiadakah cinta buat Nur Sarah daripada suaminya?

*****
(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Thursday, 27 November 2014

Catatan Matluthfi ~ Matluthfi

Kalau kalian suka baca diari orang, mungkin kalian suka baca buku ini, walaupun orang yang suka baca diari orang lain belum tentu dia pasrah bila orang terbaca diari dia.

Segala kisah-kisah mistik, fatamorgana, dan epik ada dalam buku ini (ha???). Namun sudah pasti tidak mampu menandingi kisah realiti dan pemerhatian tajam penulisnya.

Buku kedua Puteh Press ini pasti akan membawa pembaca mengenali sosok Matluthfi dengan lebih dekat dan lebih intim (koh koh), dan yang paling penting mengenal diri kalian sendiri.

Jelasnya, Matluthfi berasal dari utara. Walaupun sebilangan masyarakat memuji beliau kerana tidak lupa daratan atas pengekalan dialeknya, Matluthfi tahu perbezaan antara tidak lupa daratan dan tidak pandai berenang. Apabila seseorang itu bertanyakan tentang usia, Matluthfi tahu soalan itu bukan daripada seorang peminat setia; ataupun kemungkinan juga daripada seorang yang tidak pandai mengira kerana 'Matluthfi90', duh.

Matluthfi mula terkenal apabila video Mother's Day beliau di Youtube menjadi viral. Mak Matluthfi tidak gembira dengan berita ini kerana merasakan Mother's Day haram. Mak Matluthfi berkata, "Mother's Day bukan hanya sehari, tetapi hari-hari adalah Mother's Day." Matluthfi merasakan mak beliau demanding kerana mahukan video pada setiap hari.

Berkat sokongan daripada rakyat Malaysia, Matluthfi telah dikurniakan beberapa anugerah. Tetapi, anugerah yang paling dihargai oleh beliau adalah anugerah untuk berfikir dan menulis.
Dengan itu, lebih ramai yang boleh membaca... dan harapnya berfikir.
Apa guna anugerah jikalau tidak dikongsi, bukan? :)

*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Buat Pahala 'FREE' Gaya Rasulullah ~ Mohd Khairul Nizam

Buat pahala memang payah?

Melakukan kebaikan itu memang ada masanya sukar. Contohnya mahu bangun solat subuh.
Mesti berhadapan dengan air yang sejuk, perasaan mahu tidur, dan 1001 kepayahan.
Tetapi akhirnya, kita mendapat pahala dan ketenangan jiwa.

Sebaliknya, untuk bangun awal pagi dan melakukan rompakan, adakah ia memang mudah?
Adakah si pencuri tidak perlu memakai baju dan sebagainya? Bahkan kadangkala, dia tidak boleh tidur sepanjang malam. Malahan, ada yang dibelasah orang kampung."

Jadi benarkah buat pahala memang payah?

*****
(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Berjalan... Melihat... Mentafsir ~ Abdullah Bukhari Abdul Rahim Al-Hafiz

Siapakah Wartawan Al-Quran ini? Adakah wartawan Al-Quran ini wujud? Jikalau para wartawan mengejar berita eksklusif bagi menarik perhatian awam supaya membeli akhbar mereka, buku ini berusaha mencerakinkan kisah pengalaman hidup dengan Al-Quran supaya pembaca lebih tertarik bagi mengetahui isi kandungan kitab ini.

Antara kandungan menarik buku ini adalah:
1. Ditegur Allah s.w.t. kerana menipu selama tujuh minit
2. Memeluk Islam selepas mencederakan wanita Islam
3. Paul membawa Al-Quran hari ini!
4. Singa pun takut memberi salam selepas makan
5. Bajet Allah vs bajet manusia

*****
(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

Padanya Ada Rindu ~ Dr. Robiah K. Hamzah

"Terlajak perahu boleh diundur", tetapi "tersalah asuhnya kita sengsara". Anak menjadi seperti pisau makan tuan. Oleh itu, sebelum sampai ke tahap tersebut, renung sejenak anak-anak kita dengan mata hati. Selami dalam diri mereka dengan penuh kasih sayang, lihatlah wajah mereka, tubuh badan mereka, karakter mereka, dan siapa mereka pada masa kini. Tatap mereka sebaik-baiknya.

Buku Padanya Ada Rindu membantu ibu bapa, pendidik, guru, dan semua yang mahu digurui oleh anak-anak untuk sama-sama membantu mereka memiliki karakter yang terpuji sebagai calon syurga Allah.

*****
(SEM) RM10.00 - RM8.80
(S/S) RM11.00 - RM9.70

Sunday, 23 November 2014

Dracula vs Al-Fateh ~ Muhd Nur Iman Ramli

Nama Dracula sering disebut-sebut. Sangkaan kita, nama ini hanyalah cerita. Dongeng Barat yang direka-reka. Siapa sangka yang Dracula memang benar-benar wujud? Lebih menakjubkan, Dracula ini pernah hidup sezaman dengan sultan yang namanya selalu disebut, Sultan Muhammad Al-Fateh.

Dalam buku ini, ada banyak fakta yang mengejutkan. Antaranya:
1. Dracula adalah antara musuh paling ketat Sultan Al-Fateh.
2. Dracula pernah berkawan dan tinggal bersekali dengan Sultan Al-Fateh.
3. Tidak seperti yang digambarkan dalam filem Dracula Untold, Al-Fateh tidak dibunuh Dracula.
4. Wujudnya watak bernama Radu, adik-beradik Dracula yang banyak membantu Kerajaan Uthmaniyah.
5. Radu adalah pemburu Dracula, seolah-olah watak sebenar yang menginspirasi Van Helsing.

Dracula vs Al-Fateh adalah buku fakta, berasaskan kajian ilmiah.

Antara Isi Kandungan:
Kronologi Dracula dan Al-Fateh
Bab 1 Lahirnya Dracula dan Al-Fateh
Sultan Muhammad II Al-Fateh
Putera Vlad ‘Tsepesh’ III Dracula
Keluarga Dracula
Dracula Sebagai Tebusan Politik
Persahabatan dengan Al-Fateh
Bab 2 Perjalanan Politik Dracula
Pemerintahan Pertama Dracula
Pemerintahan Kedua Dracula
Kekejaman Dracula Tiada Penghujung
Bab 3 Pertembungan Berdarah Dracula dan Al-Fateh
‘Serangan Malam’
Kekalahan Dracula

*****
(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM21.00 - RM18.50

Umar Mukhtar: Singa Padang Pasir ~ Al-Ghazali

Pada ketika Itali mahu mengembalikan era kegemilangan Empayar Rom, Libya menjadi antara sasaran mereka bagi meluaskan kuasa.

Selepas berjaya menghalau tentera Empayar Uthmaniyah daripada Libya, Itali mendabik dada sebagai penjajah. Tetapi kegembiraan Itali tidak lama, kerana di Libya muncul seorang pejuang yang digeruni, pejuang yang mendapat gelaran Singa Padang Pasir, iaitu Umar Mukhtar.

Beliau bersama rakyat Libya mengangkat senjata menentang tentera Itali yang serba moden. Walaupun Umar Mukhtar dan tenteranya serba kekurangan, tetapi tentera Itali tidak pernah mampu mengalahkan mereka, tidak mampu menewaskannya, selama puluhan tahun.

Semua itu berubah pada ketika kehadiran Jeneral Rodolfo Graziani. Akhirnya buku bertemu ruas. Namun Umar Mukhtar tahu, hidup dan matinya tidak akan pernah sia-sia, kerana dia berjuang demi agama dan bangsa. Perjuangan yang menangnya beroleh pahala, dan matinya menemui syurga.

Ikuti kisah Umar Mukhtar, Singa Padang Pasir.

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Mukjizat Shahih Nabi Muhammad s.a.w. oleh Imam Ibnu Katsir ~ Muhammad Ahmad Isa

Katakanlah, "Sesungguhnya jikalau sekalian manusia dan jin berhimpun dengan tujuan hendak membuat dan mendatangkan sebanding dengan Al-Quran ini, mereka tidak akan dapat membuat dan mendatangkan yang sebanding dengannya, walaupun mereka bantu-membantu sesama sendiri." (SurahAl-Israk, ayat 88)

Terdapat banyak kisah berkenaan mukjizat Rasulullah s.a.w. yang disampaikan sama ada dari mulut ke mulut ataupun melalui pelbagai sumber rujukan lain. Namun, semua kisah itu ada yang dapat dipastikan keshahihan dan ada yang tidak mempunyai sumber yang pasti.

Buku Mukjizat Shahih Nabi Muhammad s.a.w. adalah himpunan hadith-hadith shahih oleh Imam Ibnu Kathir yang dikhususkan berkaitan mukjizat Nabi Muhammad s.a.w.

Mengenali dan menghayati peristiwa luar biasa dalam kehidupan Rasulullah s.a.w. daripada sumber yang shahih diharap dapat menyemarakkan lagi kecintaan dan keimanan kepada Rasulullah s.a.w.

Kelebihan Buku Ini:
Himpunan hadith-hadith shahih berkaitan mukjizat Nabi Muhammad s.a.w.
Pembahagian bab mengikut peristiwa dan keadaan memudahkan pemahaman pembaca.
Hukum hadith-hadith di luar Shahih Bukhari dan Shahih Muslim bersandar pada penjelasan daripada Syeikh Muhammad Nasiruddin Al-Albani.

*****
(SEM) RM45.00 - RM39.60
(S/S) RM48.00 - RM42.20

Kuntum Cinta di Taman Syurga ~ Thoyba Mursyidah

Ingat sahaja namanya, Fidae'i Al Humaidi. Seorang lelaki yang teguh hatinya. Sudah ditakdirkan Tuhan dia berada di kampus yang kelam sinar Islamnya, dikuasai golongan yang cuai dalam beragama. Dia mengerti kewajibannya membawa Islam kembali pada tempatnya. Namun dia juga sangat mengerti, ini bukan kerja sendiri-sendiri dan bersama-sama Abdillah mereka bersepakat. Amir Hamizan pun tiba menghulurkan tangan. Akhirnya Harliana, ikut mahu menawarkan keikhlasan.

Bukanlah perjuangan tanpa adanya cabaran. Pada saat mereka mara ke lorong yang gelap, sudah ada fitnah yang sedia menanti di sebalik selekoh dan mereka pun jatuh. Mampukah mereka bangkit dan bagaimana mereka mahu bangkit? Kepada Allah jugalah mereka memohon harap.

*****
(SEM) RM17.00 - RM15.00
(S/S) RM19.00 - RM16.70

Membongkar Misteri 3 Masjid Suci ~ Adrie Noor Fatia, Andriansah

Pelbagai cerita misteri dan aneh yang disampaikan turun-temurun belum dirungkai kebenarannya. Misteri yang berlaku di Masjidil Haram,Masjidin Nabawi dan Masjidil Aqsa antara kisah yang menjadi tumpuan masyarakat dunia. Namun, ia tidak terlepas daripada pengaruh mitos, kurafat, dan kepercayaan karut yang kadangkala boleh menyebabkan kesesatan akidah sebagai penganut agama Islam. Apabila mendapat sesuatu berita seharusnya kita selidiki terlebih dahulu sebelum kita mempercayai dan beriman dengannya.

Sebagaimana yang disebutkan dalam surah Al-Hujurat, ayat 6 yang bermaksud, "Wahai orang yang beriman, sekiranya datang kepada kamu seorang fasik membawa satu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya."

Buku ini cuba merungkai kebenran kisah pelik, peristiwa aneh, dan misteri yang menjadi persoalan masyarakat. Antaranya:
Mengapakah Kiswah Kaabah Berwarna Hitam?
Makam Nabi Ibrajim bukan kubur
Air Zam-zam dapat mengubati Pelbagai Penyakit
Batu Hajarul Aswad Asalnya Berwarna Putih
Benarkah Kaabah Mengeluarkan Pancaran Tenaga?
Benarkah Masjidil Haram adalah Pusat Graviti Bumi?
Benarkah Wujud Mayat Melekat di Kubah Masjidin Nabawi?
Video Penampakan Malaikat Mendengar Khutbah di Masjidin Nabawi
Video Penampakan Malaikat Turun ke Kaabah
Benarkah wujud Batu Tergantung di Kubah Batu (Dome of The Rock)

*****
(SEM) RM35.00 - RM30.80
(S/S) RM38.00 - RM33.40

Wednesday, 19 November 2014

Dia... Sebelum Aku ~ Cik D

Kerana kasihan dan tawaran yang lumayan, Ainan terima tugas menjaga Adawiyah yang sakit. Tapi, di hari pertama bekerja, dia dipinang oleh Adawiyah agar turut ‘menjaga’ suaminya dalam ikatan yang halal.

"Ainan...jangan fikirkan kakak, dik. Apalah sangat hati orang yang dah nak mati seperti kakak ni. Terimalah abang dan bahagiakan dia ya dik?" - Adawiyah

Permintaan Adawiyah terlalu berat tapi Ainan terdesak dan terpaksa akur. Terima Nazim sebagai suami dan jadi isteri kedua dalam erti kata yang berbeza. Tapi, mampukah dia suntikkan bahagia ke hati Nazim sedang dia tahu hati lelaki itu hanya untuk Adawiyah?
Layanan Nazim yang berbeza buat Ainan terfikir, benarkah Nazim mengahwininya hanya kerana permintaan Adawiyah?

“Saya tak nak sakit. Sakit sebab percaya yang abang betul-betul sayangkan saya.” – Ainan

“Apa selama ni Ainan fikir abang buat semuanya demi penuhi nafsu semata-mata? Tak dapat kakak, abang cari Ainan, macam tu? Dan benih dalam rahim Ainan tu, kalau bukan hasil dari rasa sayang abang, Ainan nak anggap dia sebagai apa? Anak hasil rogol suami sendiri!?” – Nazim

Hubungan yang pada mulanya rukun, menjadi berantakan saat hati Adawiyah mula celaru. Mengelak diri dari bersama Nazim kerana mahu mengalah tapi, sebenarnya dia mula dihantui cemburu. Mampukah Nazim membawa Ainan turut sama merasai cintanya? Akan kekalkah bahagia Ainan andai ada lagi satu hati yang mengharapkan bahagia itu? Mampukah Nazim bertahan dengan dua isteri yang suka memendam rasa? Dan mampukah Adawiyah bertahan dengan sakit berganda yang dicipta sendiri sebelum dijemput Ilahi?

*****
(SEM) RM27.00 - RM23.80
(S/S) RM30.00 - RM26.40

Kupikat Jandaku ~ Ana Sofiya

Tiga tahun berlalu, Izyan yang polos sudah menjadi Izyan yang berbeza. Cuma satu yang masih sama, dia kekal sebagai janda. Menyandang gelaran itu tanpa dia tahu apa salah dan silapnya.

Raif yang ego muncul kembali dengan versi yang berbeza. Cuma yang masih sama, dia tetap mahukan Izyan kembali sebagai isterinya. Melepaskan Izyan dulu adalah satu kesilapan yang tidak sepatutnya dia lakukan.

“Aku nak mengurat kau. Nak pikat janda aku ni balik. Boleh kan?” – Raif Safyan
“Saya dah serik dengan awak.” – Izyan

Memang Izyan serik. Dulu dia bodoh. Kerana cinta yang buta, dia terima lamaran Raif walau baru seminggu perkenalan mereka. Kerana cinta, dia terima apa saja perlakuan Raif walau dilukai berkali-kali. Tapi hari ini, dia sudah jadi Izyan yang baru. Izyan yang tidak mudah diperkotak katikkan sesuka hati. Apatah lagi, dia sudah punya seseorang yang lebih baik dari Raif.

“Saya suka awak, Yan. Sangat-sangat suka. Awak tahu, kan?” – Zahin

Tapi masalahnya, kenapa rasa hatinya terhadap Zahin tidak sama seperti apa yang dia rasa saat bertemu Raif? Adakah cintanya pada Raif masih bersisa? Siapakah yang akan dipilih Izyan? Si duda yang sering buat jantung dia tidak tentu hala rasa atau si teruna yang sayangkan dia separuh mati?

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Mencintaimu Mr. Photographer ~ Emma Mariam

Aku dah jatuh cinta dengan Mr.Photographer tu? Hanya satu klik pada lensa kamera hubungan Aira dan Jemy semakin rapat.
“Kau ingat kau tu cantik sangat ke sampai aku nak kena curi-curi tangkap gambar kau?” - Jemy

Aira geram. Ah! Photographer tu memang sengal!
“Saya nak kerja sini.” – Aira

Kerana impiannya untuk bergelar seorang model, Aira rela menelan setiap perangai berlagak dan panas baran Jemy. Namun, tanpa sedar setiap pertengkaran melahirkan cinta. Orang lain tak kenal maka tak cinta, Jemy dan Aira pula dah gaduh-gaduh baru nak kenal cinta.

“Aku nak dia gayakan rekaan terbaru aku!”
Di situ bermula detik di mana Aira, seorang pembantu studio fotografi berubah kepada seorang model.

Cinta yang kian bercambah disemi dengan kata-kata rindu dan sayang. Tentangan hebat daripada Tan Sri Megat Miqdad dan tuntutan kerjaya sebagai seorang model membuatkan Aira nekad menerima Jemy sebagai suami. Sebuah perkahwinan rahsia tercipta. Status isteri kepada seorang photographer turut dirahsiakan. Pahit manis rumah tangga dirasai. Cemburu dan kemanisan cinta membuah rasa bahagia yang tak terkata.

Dugaan dan kesilapan silam menjadi duri dalam hubungan mereka. Aira terpanar bila dituduh hanya mempermainkan perasaan Jemy sedangkan cintanya tiada penghujung. Akhirnya, demi menjaga hati masing-masing, kata perpisahan terbitdi hujung bibir. Namun, tegakah hati melepaskan yang tercinta? Rahsia apakah yang tersembunyi hingga membuat Jemy terpaksa melafazkan perpisahan? Pengkhianatan dan kesetiaan, yang mana satu pilihan mereka?

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Friday, 7 November 2014

Satu Peluru Cinta ~ Aimy Haniya

Di sebalik status kerjaya yang digalas, ARIQ ADAMY sama seperti lelaki lain. Mendambakan kasih sayang daripada seorang gadis. Mengelak untuk bercinta dengan mudah, Ariq membenarkan kesunyian melanda diri. Membiarkan sunyi berkubur dalam hati lelaki kelahiran kota London yang menetap di New Zealand ini.

Pabila hadirnya ABIERATUL LYANA, alam cinta kelihatan begitu indah walaupun cinta bertepuk sebelah tangan, Ariq tetap cuba mencari cinta. Tapi, gelora cinta datang tanpa diduga. ZAREL datang memberi saingan. Biarpun dengan mudah saingan ditepis, status Ariq menjerat Abieratul Lyana ke dalam kancah bahaya.

“Kau kena sedar yang kau tu pembunuh. Sebab kaulah, Abby asyik cedera. Kalau bukan dia, orang di sekeliling dia yang akan cedera. Kau tak pernah fikir ke? Macam tu yang kau cakap cinta? Cederakan orang yang kau sayang?” - Zarel.

Tidak! Sunyi tidak boleh hadir lagi. Dendam perlu dibalas bagi menegakkan bukti. Kebenaran perlu terungkai untuk Ariq Adamy mencantumkan kembali cebisan kehidupan yang lama menghilang.

Adakah Ariq Adamy pasti dalam membuat keputusan? Mampukah Ariq Adamy bangkit menegakkan kebenaran?

Dapatkah si teruna kacukan Inggeris ini mencari kehidupan yang seakan-akan melambai pergi dan mengelak daripada ditembak satu peluru cinta?

*****
(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Encik Gula 'Under Age' ~ Qistina Alya

Pertemuan demi pertemuan tanpa sengaja telah menemukan MUHAMMAD AMMAR RIZQY dan QASEH QASHDINA. Bagi RIZQY, pasti ada maksud di sebalik setiap pertemuan. Mustahil dia dipertemukan dengan QASEH tanpa sebarang hikmah. Di sisi lain, QASEH tak habis-habis menyalahkan RIZQY setiap kali dia ditimpa masalah.

“Kenapa, ya? Setiap kali saya jumpa awak mesti saya ditimpa malang...”-QASEH

“Err... Awak tak rasa ke saya ni penyelamat awak. Setiap kali awak ada masalah aje saya yang selamatkan. Tak gitu? Macam ultraman selamatkan penduduk bumi...”-RIZQY

QASEH mengharapkan seorang imam yang bisa membimbing. RIZQY perlukan teman sebagai pelengkap kepada sebahagian diri yang hilang. Saat RIZQY rapuh, QASEH hadir sebagai teman yang menenangkan. Menjadi guru yang setia di sisi pelajar bernama suami. Biarpun tika itu dia sudah mengetahui, hakikat rahsia yang RIZQY sembunyikan.

“Qaseh, kalau satu hari nanti awak tahu saya sembunyikan sesuatu daripada awak, agak-agak awak marah tak?”-RIZQY

Namun QASEH hanya insan biasa. Dia juga tahu erti kehilangan. Dia juga miliki hati seorang perempuan. Terluka saat dia menyangka cintanya dikhianati. Rapuh pada ketika insan tersayang dibawa pergi.

“Maaf? Qaseh sedar tak apa Qaseh buat? Jantung abang ni...macam nak tercabut bila Qaseh tak ada kat rumah. Bukan sekali Qaseh macam ni. Tapi dua kali...”-RIZQY

Mampukah ketenangan seorang RIZQY mengembalikan senyum di bibir seorang QASEH? Masih adakah pelangi, setelah hujan lebat turun membasahi bumi?

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Thursday, 6 November 2014

Nota Buat Cempaka ~ Sophilea

“MANA mungkin Doktor Luqman Harith jatuh cinta pada Staff Nurse Cempaka Elina?”

NAMUN mereka bertunang juga. Berbulan bertunang, Luqman senyap. Tiba-tiba sahaja, mereka satu hospital, satu wad. Cempaka kalut. Tunang dinginnya yang kayu ini dekat sangat dengan dirinya. Hati masih libang-libung, tapi keluarga Luqman ajukan mereka dinikahkan cepat. Nikah gantunglah mereka, bak kata orang-orang tua.

“Saya tak nak jadi perampas. Lebih baik doktor bagitahu family doktor yang kita batalkan majlis kita. Kita berpisah.” Cempaka berterus terang.
“Perampas? Rampas dari siapa? Atau sebab Mathew?”
Cempaka menjeling. “Mathew tak ada kena mengena dengan hal saya dan doktor.”
“Bila dia ada kaitan dengan Cempaka sudah tentu dia ada kena mengena dengan saya. Cempaka isteri saya, tak ingat? Memanglah tak ingat sebab gelang nikah pun tak pernah pakai. Cincin tunang pun kejap pakai kejap tak. Takut sangat agaknya saham jatuh.”
“Di hospital, memanglah tak boleh pakai.” Cempaka menjawab.
“Luar hospital, pernah pakai?”
Cempaka gigit bibir.
“Kenapa gigit bibir? Nak saya gigitkan?”

Merah menyala wajah Cempaka apabila Luqman cakap macam itu. Ya Allah rasa nak menyorok dah ini. Luqman pula tayang muka selamba. Tersenyum gatal pula dia. Eiii… Teruknya dia.

SAAT Cempaka mengulit bahagia dengan cara tersendiri versi Doktor Luqman… Dia dikejutkan dengan bicara suaminya di malam majlis persandingan mereka…

“Kenapa? Kenapa mesti ada ikatan antara saya dan awak andai hati awak untuk yang lain, Luqman? Kenapa perlu dirantai saya kalau saya bukan sesiapa, Luqman?” - Cempaka
APABILA sudah serumah, sebilik, sekatil…

“Cempaka Elina... Tiada istilah kesilapan bila abang terima Cempaka sebagai tunang, sebagai isteri abang yang sah. Tiada ungkapan silap atau salah bila kita dijab kabulkan. Semua ini ketentuan dari Allah, Cempaka.– Luqman Harith

MENYEDARI dirinya pilihan kedua Luqman, calon kehendak keluarga… Ke mana harus dia pergi namun jiwa Cempaka terubat dengan nota-nota misteri yang sentiasa mendatanginya… Dan, siapa pula Fikri, Dyja dan Mathew yang mencelah dalam hubungan mereka?

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Tuesday, 4 November 2014

Saya Kenal Sayang Saya! ~ Nurrul Shuada

Segalanya bermula apabila Fakhri Wafiy yang dipaksa membuat part time di restoran abangnya bertembung dengan Nurul Damia semasa gadis itu kalut untuk masuk ke Restoran Seri Puteri. Pertembungan itu menyebabkan topi cef milik Damia terjatuh ke dalam baldi yang berisi air bekas mop lantai. Oh, sadis sungguh apab!ila melihat topi putihnya itu sedang berenang-renang di dalam air kotor. “Sebagai homework kau, aku nak kau bawa balik rumah topi tu basuh bersih-bersih, faham?! Jangan lupa letak Downy sekali. Kalau tak ada Downy, Softlan pun boleh. Yang penting, wangi!” - NURUL DAMIA

“Tapi apa pasal pula saya yang kena basuh? Saya memanglah pembantu Cik Damia tapi bukan orang gaji Cik Damia pun.” - FAKHRI WAFIY

Nurul Damia, seorang cef yang sudah lama menyimpan perasaan cinta untuk bosnya di restoran tempat dia bekerja, Fahim Rayyan. Rancangan untuk menggantikan tempat bakal tunang Fahim mengubah hidupnya seratus peratus apabila dia bertunang dengan Fahim tapi kahwin dengan Fakhri! Apa kes ni? Walaupun mereka sudah disatukan, namun kehidupan mereka tetap tidak berubah. Seperti anjing dan kucing, sehari tidak bertekak, tidak sah! Namun, siapa sangka, dalam diam perasaan cinta dan sayang Damia mula teguh untuk si suami.

Manakala bagi Fakhri pula, si isteri ini adalah cinta pertama dan terakhir buat dirinya. Namun begitu, langit tidak selalunya cerah. Fakhri Wafiy bagaikan hilang nyawa apabila mendapat tahu sebuah rahsia yang selama ini kukuh dalam pengetahuan mamanya. Dia reda. Kalau dahulu untuk mendapatkan gadis itu, dia yang mencipta rancangan. Dan sekarang untuk membuang gadis itu, dia juga yang terpaksa membuat aturan. “Mulai sekarang aku tak nak tengok muka kau lagi, faham?! Aku harap kau fahamlah bahasa mudah yang aku guna ni. Aku benci tengok muka kau.

Aku malu ada isteri yang lebih tua dan langsung tak menarik macam kau ni, Nurul Damia!” - FAKHRI WAFIY

“Fakhri... Kenapa awak buat saya macam ni? Kenapa awak curi hati saya sedangkan pada masa yang sama awak akan lukakannya? Kenapa buat saya sayang awak? Kenapa buat saya cinta awak? Kenapa buat saya kenal awak? Kenapa Fakhri? Kenapa?!” - NURUL DAMIA

Rahsia apa pula yang disembunyikan oleh mama Fakhri? Bagaimana pula dengan cinta Damia yang baru bercambah buat Fakhri? Semuanya dalam Saya Kenal Sayang Sayang!

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Suamiku Paling Sweet ~ Anjell

“Mama... Nak tolong tu memanglah boleh. Tapi ada ke patut suruh Sya jadi orang gaji rumah dia? Waaa... Mama, Sya goreng telur pun boleh terbelah lima kuali, tahu tak?”- QISYA IRIS

Rela dalam paksa, Qisya terpaksa mengikut kata mamanya, menjadi orang gaji di rumah kawan mamanya. Dua bulan. Namun, sudah cukup untuk mengubah hidupnya bila dia terpaksa menjadi isteri dan mummy orang dalam usia yang cukup muda, 22 tahun. Marah. Benci. Tak boleh terima kenyataan. Cukup membayangkan perasaan Qisya sehingga hampir sahaja Izz Haikal diterajangnya pada malam perkahwinan mereka. Tapi, berbeza pula dengan penerimaan Izz. Hanya tenang dan menerima semuanya.

“Macam mana cincin ni ada kat sini?” - IZZ

“Macam mana cincin ni ada kat sini? Sebab dia tak ada dalam kotaklah.”- QISYA

“Wrong answer. Cincin ni ada kat sini sebab dia dah temui pemilik dia.”- IZZ

Cincin tersarung di jari Qisya menandakan kesudian Qisya untuk terus hidup bersama Izz. Hari demi hari berlalu, cukup untuk Izz leburkan hati Qisya. Diikutkan saja kepala isterinya yang masih remaja itu. Baik, penyayang, penyabar, romantik. Pendek kata Izz sangat sempurna pada Qisya. Sampaikan kalaulah boleh diceritakan kepada semua orang, nak saja dia bukukan, letak tajuk Suamiku Paling Sweet sebab memang dia rasa Izzlah suami yang sangat sempurna padanya. Dan Qisya tahu satu rahsia besar! Rahsia yang buat air matanya tak henti-henti mengalir. Rahsia yang buatkan Qisya mahu cium tangan Izz untuk meminta keampunan.

Buatkan dia mahu peluk Izz ketat-ketat sebagai tanda terima kasih tak terkira. Sesungguhnya Izz tahu segalanya.

*****
(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Tuesday, 28 October 2014

Bukan Milikku Jadi Milikku ~ Arsha

“Kalau abang sudi, jadi yang halal untuk Siti. Tapi Siti dapat agak jawapan abang. Tak mungkin abang akan jadi yang halal pada Siti. Siti tak layak untuk abang...”

Eshaq Hakimi bukan tak sayangkan Siti Shafura. Tapi peristiwa daripada pertemuan pertama mereka yang telah menyebabkan Eshaq Hakimi bagai berdendam dengan gadis yang sopan dan sangat memelihara agamanya itu. Dia tak pernah menyangka akan bertemu dengan gadis itu sekali lagi, lebih-lebih lagi perasaan marahnya masih belum reda.

Siti Shafura juga tidak menyangka, mereka akan dipertemukan lagi dan tak hairanlah jika lelaki itu masih cam wajahnya dek kesalahan yang dilakukannya tempoh hari. Tapi memang tidak adakah ruang kemaafan untuknya walaupun dia berusaha untuk menebusnya?

Dan kerana hutang yang belum diganti itulah yang menyebabkan Siti Shafura akur dengan setiap permintaan lelaki itu.

Siapa sangka, dalam diam ada bunga yang mekar dalam hati lelaki itu. Tapi dek rasa takut selepas dikecewakan, dia cuba menidakkan perasaan itu. Namun takdir juga bagai mengerti dan jodoh mereka bagai telah tertulis apabila Siti Shafura meminta dirinya dinikahi oleh lelaki itu dengan harapan lelaki itu akan menjadi haknya yang halal.

“Aku setuju nikah dengan kau, tapi aku ada syarat aku sendiri.”

Syarat? Adakah Siti Shafura akan menerima syarat itu dengan hati yang terbuka padahal seorang wanita yang bergelar isteri haruslah menjadi seorang yang bertanggungjawab terhadap suaminya sendiri? Kerana syurga seorang isteri itu mudah diperoleh jika taat dan patuh kepada si suami.

Kini, hubungan yang masih baru terjalin, tambah rumit apabila datang Datin Julia yang menuntut janji yang dibuatnya dengan Eshaq Hakimi. Saat lelaki itu hendak ‘cuci tangan’, banyak halangan yang terpaksa ditempuhinya. Semuanya demi insan yang mula mendapat tempat dalam hidupnya.

“Orang yang dah bertaubat nasuha, takkan ulang dan takkan buat lagi benda-benda yang dia nak tinggalkan tu...”

Mampukah Eshaq Hakimi melawan segala dugaan yang datang untuk kembali ke jalan-Nya? Dan adakah mudah untuk Siti Shafura menerima kenyataan tentang kisah lampau suami yang dicintainya?

“Terima kasih sebab kau sudi jadi isteri aku. Aku takut kau pergi dari aku.”
“Selagi memang dah tertulis jodoh tu milik kita, walau apa pun jadi, Siti tetap jodoh abang... Insya-Allah...”

*****
(SEM) RM31.00 - RM27.30
(S/S) RM34.00 - RM29.90

Awak Sangat Nakal! ~ Syamnuriezmil

Pertemuan antara Johan Rizqin dan Erine Johanna bermula apabila gadis itu ditinggalkan mama dan papanya selama sebulan di bawah jagaan orang gajinya, Mak Munah. Oleh sebab dia kebosanan duduk di kampung, Erine menjadikan Johan Rizqin, mangsa usikannya.

“Eh, saya nak panggil awak apa eh? Johan Rizqin tu, nama yang panjang tu.”
“Jo..”
“Jo apa? Joe Jambul? Jongang? Joyah? Jongos?”

Masalahnya, Johan Rizqin sudah bertunang dengan Ain Humaira, anak angkat Mak Munah. Tetapi kehadiran Erine, menyebabkan Johan mula berubah hati. Entah kenapa, dia merasakan perasaannya lain sejak diusik Erine. Tetapi untuk mendapatkan Erine, Johan terpaksa berdepan banyak cabaran.

Walaupun begitu, Erine masih tidak boleh menerima cinta yang Johan berikan. Bukan kerana soal hati, bukan kerana tidak cinta, tetapi kerana amanah arwah suami Mak Munah kepada Johan. Erine merasakan dia menjadi penghalang kepada amanah itu.

Gara-gara kenakalan dan sikap ingin tahunya untuk mencari siapa yang diamanahkan kepada Johan, Erine berjaya merungkai seribu satu rahsia, teori dan konspirasi yang disimpan Mak Munah selama 23 tahun. Erine kemudian mula merancang dan membuat pakatan sulit untuk menyelamatkan Johan daripada dibunuh. Tapi, sehebat mana pun rancangannya, hebat lagi perancangan Allah SWT.

Adakah pengorbanan Erine kepada Johan, tidak sia-sia? Atau, hidupnya berakhir dengan hukuman mati?

“Apa abang pula... Ini dia, depan abang ni, budak nakal. She turned her can’ts into cans, and her dreams into plans. She is Erine Johanna. Awak sangat nakal, tapi sebab itulah abang sayang.”

Kalau tak boleh... paksa sampai boleh!

*****
(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Monday, 27 October 2014

Kau Jelita ~ Zananis Ali

Kata Nisa, dia tak cantik. Tapi kata orang, cantik tu subjektif, tak sama mengikut mata pemiliknya. Hidupnya biasa-biasa saja, pergi kerja balik kerja naik kenderaan awam. Tapi gara-gara dia diminta oleh bosnya yang macho itu bancuh air kopi, hidupnya berubah 360 darjah. Terbalik macam kura-kura tergolek!

Semuanya dek kerana air kopi yang dibancuh dengan penuh kasih sayang dan disertakan jampi serapah itu telah tersalah ‘sasaran’. Peliknya, dia bukan jampi betul-betul pun. Jampi olok-olok saja tapi, nampak macam menjadi pula.
Sebabnya...

1. Mamat yang terminum ‘air kopi jampinya’ itu mula mengganggu hidupnya.
2. Nisa yang solo tiba-tiba menjadi ‘tunang’ mamat tu tanpa dia sendiri tahu.
3. Dalam tak rela, Nisa terpaksa sign kontrak OG a.k.a ‘ kontrak orang gaji’ pada mamat tu.

Serius, dia trauma dengan mamat tu. Tapi masa yang sama, bila tak nampak mamat tu, dia jadi rindu. Mungkinkah jampi serapahnya terpantul pada diri sendiri?
Lebih parah lagi, masa yang sama juga, bosnya si Waqif yang macho kegilaan ramai tu, tiba-tiba melamar dia untuk menjadi kekasih hati.

Nisa jadi pelik. Angin tak ada, ribut pun pakar kaji cuaca tak kata nak melanda tiba-tiba ada yang tawar dia jadi awek. Jadinya, dia nak pilih siapa? Waqif tu memang dia dah lama ‘idamkan’. Tapi, hati dia asyik teringat mamat tu. Agak-agak, Nisa akan pilih siapa?

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Main-main Cinta ~ Hana Efriena

Mulanya, sekadar main-main. Lama-lama, hati terasa lain. Memenuhi permintaan seorang sahabat untuk menundukkan player terhebat, akhirnya Shazia Thahirah terjerat.

Kata Qalsum Annur, Raed Zayaz a.k.a sepupunya dan juga merangkap bakal pensyarah ganti mereka adalah buaya darat yang harus diajar agar lebih menghargai wanita.

Tapi persoalannya, puas Shazia cari dari mana datang perwatakan buaya darat itu pada Raed Zayaz, namun tidak ditemui. Yang dia nampak hanyalah seorang lelaki Melayu-Arab yang selalu bikin dia hilang punca.

“Dr. Raed nak beli apa?”- Shazia
“Beli hati you, boleh tak macam tu?” – Raed

Mengenali Raed, banyak budi yang lelaki itu hulurkan. Terasa diri dijaga rapi bak puteri. Cumanya, Raed Zayaz itu sangat perahsia orangnya dan penuh kejutan.

“Kan I tak benarkan?” - Raed
“Dr. Raed bukan suami saya. Jadi, Dr. Raed tak ada hak nak arahkan saya macam tu.” - Shazia
“Jadi, beri I hak tu. Boleh kan? I nak jadi suami you. Bukan sebab I nakkan hak tu aje. Tapi, sebab I nak jaga you.”- Raed
“Untuk kali ke-6, I nak lamar you jadi isteri I.” - Raed

Terlalu banyak andaian muncul di benak Shazia. Benarkah apa yang Qalsum khabarkan padanya selama ini? Kalau benar, kenapa dia rasa seperti dia yang sedang dipermainkan?

Bila ditanya, jawapan Qalsum sangat mudah, semuanya kerana sebuah rancangan. Tapi, hati Shazia kata ada sesuatu yang aneh. Apa sebenarnya rancangan Qalsum? Dan benarkah lamarann Raed yang kononnya kali ke-6 itu bukan sekadar mainan?

*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Friday, 24 October 2014

Raudhah ~ Ramlee Awang Murshid

JOKER dan White - gandingan dua penjenayah kejam yang saling tidak mengenali. Joker adalah contract killer dan White pula pemegang kontraknya. Kod rahsia mereka – ‘Mawar Putih.’ Sasaran pembunuhan adalah golongan penjenayah kolar putih. Hubungan mereka retak setelah Joker mengalami serangan jantung secara tiba-tiba. Jantungnya berhenti berdenyut selama tiga minit. Logik akal, Joker sudah mati!

Faris dan Hambali - dua sahabat yang terpisah dan berbeza cara hidup. Faris bergelumang dosa. Hambali pula hamba yang zuhud. Setelah membilang tahun, mereka bertemu semula di Masjid Negara. Faris menyatakan hasrat hendak berubah dan Hambali tekad mahu membantu sahabatnya itu ‘taubat nasuha.’

Cinta - muncul secara misteri. Junaidatul Al-Fatiah merupakan tunangan Hambali. Dalam diam, Faris turut mencintai gadis itu. Kedua-dua lelaki ini menggelarnya, ‘Raudhah.’ Seorang gadis dicintai dua lelaki, pasti salah seorang harus mengorbankan perasaan dan keegoan. Tapi siapa?

RAUDHAH – banyak teka-teki yang sukar disimpulkan. Hanya iman dan takwa mampu melihat di sebalik tabir waktu. Persoalan muncul dalam bentuk yang sangat menyakitkan: keterbalikan cinta, keliru antara bayang dan jasad serta kitaran waktu yang mencetuskan huru-hara.

Sentuhan RAMLEE AWANG MURSHID kali ini banyak bermain dengan ilusi. Saspen, pembohongan dan kekejaman silih berganti sehingga debaran sukar dihentikan.

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Pocong Balik Rumah ~ Zaifuzaman Ahmad

Sebuah kampung yang dulunya aman dan damai tiba-tiba menjadi kalut dan kelam-kabut. Semuanya berpunca dari satu kejadian yang tidak disangka-sangka. Kemunculan pocong secara tiba-tiba membuatkan ramai orang kampung yang diganggu. Sudahnya, orang-orang kampung mula tidak berani keluar rumah.

Kematian Cikgu Hussein dikaitkan dengan kemunculan pocong itu. Arwah dituduh orang kampung ‘membela’, menyebabkan hantu belaan itu mula mencari tuan baru setelah kematiannya. Malah pocong yang merayau-rayau itu juga merayu-rayu apabila menjumpai manusia.

Benarkah pocong itu adalah belaan arwah Cikgu Hussein? Mampukah penduduk kampung menangani kemunculan pocong itu? Kenapa pula pocong itu merayu-rayu?

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Suamiku Si Tuan Rumah ~ Nurul Izah

Adat berumah sewa, bila tuan rumah menghantar anak lelakinya tinggal di rumah banglo biru itu Nur Alia terpaksa mengalah. Semenjak Nadhir Fahmi tinggal di situ, perasaan Nur Alia asyik berdebar saja. Apatah lagi pandangan mata Nadhir Fahmi seakan sentiasa memerhatikannya.

Akibat salah faham, mereka terperangkap dalam ikatan perkahwinan di atas sebab yang memalukan. Segala-galanya bagai mimpi, baru sebentar bergelar bujang kini beristeri. Nadhir Fahmi rela, tidak bagi Nur Alia. Tapi Nadhir Fahmi yakin wanita itu untuknya.

“Ha! Seronoklah kamu dapat kahwin free. Aku pun tak tahulah kamu berdua ni, belajar tinggi-tinggi. Ilmu agama cukup, tapi buat kerja macam ni.” – Pak Karim

“Umi nak kamu teruskan perkahwinan kamu dengan Sofi. Dia gadis baik Mi. Keluarga mereka sudah lama kita kenal. Fahmi lelaki, kalau perkahwinan itu dibatalkan mungkin tidak memberi apa-apa kesan. Tapi bagaimana pula dengan keluarga Sofi. Selama umi di hospital, mereka melawat umi. Mereka tidak pernah berdendam dengan kita. Fahmi fikirkanlah”- Datin Ani

“Lia…please…Fahmi sayangkan Lia”- Nadhir Fahmi

“Awak katalah apa pun…awak kena ingat, keluarga awak belum tentu dapat terima saya Fahmi. Awak tahukan apa syarat ayah saya?” - Nur Alia

*****
(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Kahwin 3 Kali ~ Rasya Elyna

KALAU dah jodoh, tak ke mana. Ikan di laut, asam di darat, di dalam periuk bertemu jua. Begitulah diibaratkan dengan Farizan Natasha yang bertemu jodoh dengan Tengku Azman setelah kecewa diceraikan Shah Iskandar, suami tercinta. Namun disangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Dia diduga untuk kali kedua. Tengku Azman pergi meninggalkan Farizan Natasha bersama Engku Nisha dan kandungan yang semakin membesar. Shah Iskandar pula mula menyesali kesilapan diri dan ingin menagih kasihnya kembali.

Darwish, lelaki yang dikenali hampir 25 tahun dahulu, pernah menjadi lelaki yang dicintai Farizan Natasha. Mereka berdua terpisah oleh peredaran masa. Di Terengganu, mereka berdua kembali bertemu. Siapakah yang akan memiliki cinta dan membahagiakan Farizan Natasha dan anak-anaknya?

“Buat masa ni, Sha tahulah abang sayangkan Sha. Tapi esok lusa manalah tahu kan kut-kut abang dah jumpa bidadari, terus tinggalkan Sha. Abang, Sha sayangkan abang dengan sepenuh hati. Janji dengan Sha yang abang takkan tinggalkan Sha ya.” - Farizan Natasha.

“Bila abang pandang wajah dia, abang terbayangkan Sha dan bila abang pandang wajah Sha, abang terbayangkan dia. Abang amat mencintai kedua-duanya, Sha.” – Shah Iskandar.

“Idea yang bagus tu. Kita ikut sunah nabi, perempuan pinang lelaki. I like!” - Tengku Azman.

“Maksud abang, kalau nanti kita bertemu semula dan kalau-kalau masa tu kita berdua belum kahwin, kita berdua kahwin ajelah.” - Darwish.

*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Monday, 20 October 2014

Bagaimana Akhirnya Aku Bernikah ~ Bahruddin Bekri

Himpunan kisah inspirasi daripada pelbagai jenis manusia yang mencari rahsia Tuhan yang paling manis, iaitu jodoh.

Ada perempuan baik yang patah hatinya, ada lelaki yang terkenang dosa silam, ada yang perlu menanggung keluarga, ada yang berasa wajahnya tidak cantik, ada yang sudah tidak percaya kepada cinta, dan segala macam perkara yang membuatkan jodoh itu terasa jauh daripada mereka.

Namun, rahsia Tuhan siapa yang tahu. Ia datang kepada siapa yang mencari dan kepada yang yakin bahawa pada ketika ini, pada saat ini, jodohnya berada di belahan dunia yang lain, tetapi Tuhan belum mempertemukan mereka, kerana mereka sedang diuji.

Manisnya berdua, tidak akan terasa sekiranya sebelum ini tidak diuji dengan pahitnya sepi.

*****
(SEM) RM15.00 - RM13.20
(S/S) RM17.00 - RM15.00

7 Keajaiban Surah Al-Baqarah ~ Haszrul Azrie, Tengku Nurhusni

Surah Al-Baqarah adalah surah yang terpanjang dalam Al-Quran. Tahukah anda surah ini terkandung pelbagai rahsia, kisah-kisah pengajran dan panduan syariat yang boleh dijadikan rujukan pada masa kini?

7 Keajaiban Surah Al-Baqarah menggunakan pendekatan yang berbeza dengan kitab-kitab tafsir yang muktabar. Selain itu, elemen motivasi turut diselitkan dan dipersembahkan secara santai dan ringan.

Antara aspek menarik:
Kaitan istimewa sirah Al-Baqarah dan surah Al-Fatihah
Penciptaan Nabi Adam a.s. dan Nabi Isa a.s.
Nabi Ibrahim bukan tukang sihir
Asal usul Nabi Ibrahim
Kelebihan susu ibu
Kaabah daripada pandangan sains

"Buku ini menekankan tentang kefahaman Al-Quran khususnya surah Al-Baqarah dan kefahamanlah yang perlu kita fokuskan pada hari ini."
~Dr.Danial Bin Zainal Abidin

*****
(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Nota Dari Madinah ~ Roza Roslan, Muhd Kamil Ibrahim

Haji dan umrah, ramai melihat ibadat ini sebagai anugerah Allah melalui
jemputan istimewa. Ia merupakan suatu nikmat yang luar biasa. Secara
hakikatnya, nikmat menunaikan umrah atau ziarah serta berada di Makkah dan Madinah tidak semestinya diikuti dengan nikmat beramal ibadat yang sepatutnya. Kesempurnaan dalam melaksanakan ibadat ini bukanlah satu perkara mudah. Ia perlu dilakukan dengan bersungguh-sungguh. Malah ilmu memainkan peranan besar.

Nota dari Madinah merupakan satu sumber rujukan terbaik agar khalayak dapat melihat ibadat ini dalam kerangka besar mengatasi rukun dan wajib semata-mata. Ia melibatkan roh dan perasaan.

Buku ini secara telus mengajak khalayak berfikir dan merenung lalu membuat keputusan sama ada untuk memperkemaskan tekad untuk
umrah dan haji atau membanding semula semua amalan yang dilakukan.

*****
(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Usahawan Akhirat ~ Mohd Zaini Mohd Ariff, Muhd Kamil Ibrahim

Usahawan Akhirat secara pintar melihat dunia hanya sebagai singgahan sementara. Mereka berniaga di dunia. Keuntungannya boleh dinikmati di dunia
dan lebih mewah lagi di akhirat. Sebaliknya, perniagaan semata-mata atau melebihkan secara melampau kehidupan dunia boleh menyebabkan mereka menggigit jari ketika berhadapan dengan Allah pada hari penghakiman.

Penghakiman Allah sangat jelas, yang mana ada yang menerima balasan syurga dan selebihnya akan berhadapan dengan azab seksaan api neraka
sebelum dikembalikan ke syurga atau terus kekal selama-lamanya di sana. Namun bagi mereka yang berfikir pilihan istimewa yang sepatutnya dikejar
ialah memasuki syurga tanpa dihisab. Mereka tidak perlu menunggu lama.

Realitinya, walaupun diingatkan berulang kali tentang kewujudan negeri akhirat yang kekal abadi, manusia masih menyangka dunialah yang perlu diperjuangkan sesungguh hati. Mereka tidak mengendahkan kepentingan hakiki. Umumnya, mesej yang ingin disampaikan adalah aspek
ketuhanan yang telah dilalui oleh kedua-dua penulis melalui latar berbeza.

Ya, kita berniaga di dunia namun perniagaan menuju akhiratlah yang akan menyebabkan kehidupan itu mempunyai harga luar biasa dan ketahuilah perniagaan yang tidak pernah merugikan ialah berniaga dengan Allah!

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Friday, 17 October 2014

Isteri Tak Dijangka ~ S.N. Hidayah Haron

ASMYALIANA ARIFFIN... Dia tidak sangka nasib hidupnya berubah dalam sekelip mata. Terpaksa berdepan dengan ujian, Mya reda menjadi umi dalam sekelip mata, menjadi isteri tak dijangka. Demi menjaga maruah diri, dia harus mengkhianati dan melukai hati seseorang

Atas alasan itu, Mya dan ZALIFF MOHAMMAD disatukan atas ugutan Mya sendiri setelah dirinya dinodai lelaki itu. Biarpun sudah beristerikan NATRAH yang merupakan kakak angkat baik kepada Mya, pemikiran cetek Zaliff yang berlandaskan nafsu telah menyebabkan Mya dilanda kegelapan. FAZZY, si kekasih hati Zaliff pula menjadi penambah duka dan lara kepada isteri pertama Natrah dan Mya isteri kedua.

“Dalam sampul surat ini ada dua barang. Satu barang adalah laporan kesihatan aku dan yang kedua adalah CD rakaman pencerobohan kau ke dalam rumah aku. Kau tengok dan kau analisis dulu okey? Lepas itu baru kau buat keputusan sama ada kau nak kritik atau kau nak aku jadi juri?” – MYA

“Kau nak ugut aku?” – ZALIFF

“Aku tak ugut kau, tapi aku cuma nak ingatkan kau. Kalau aku buat laporan polis, agak-agak kau boleh hidup aman macam orang lain tak? Kau dapat tak kahwin dengan Fazzy?” – MYA

Itu cerita sebelum Zaliff menikahi Mya, selepas kahwin perasaan benci terhadap Zaliff mula menipis dan mula terdetik dalam hati Mya apabila layanan kasar Zaliff terhadapnya semakin berubah secara perlahan ke arah kebaikan. Namun, Mya sedar siapa dirinya kepada Zaliff.

“Helo, tak bermakna bila aku minta kau kahwin dengan aku, aku kena ikut semua cakap kau. Hak aku adalah milik aku. Rumah aku tidak ada sesiapa pun boleh masuk sesuka hati kecuali aku.” – MYA

“Aku suami kau. Walau apapun jadi, aku masih tetap suami kau, walaupun kita nikah dekat Songkhla tapi pernikahan kita sah. Aku dah daftar pun pernikahan kita dekat pejabat agama. Kau kena ingat Mya, reda aku sebagai suami syurgalah tempat kau, murka aku sebagai suami, neraka jahanamlah tempat kau. Kau pilih, mana yang kau nak check-in?” – ZALIFF

Menjadi isteri kedua yang tak dijangka? Bersambutkah cinta? Bertautkah jiwa yang selama ini menjadi Tembok Besar China dalam hatinya? Bagaimanakah pula nasib Natrah yang menderita memendam rasa? Akankah ada penghujung cerita cinta tak dijangka antara Zaliff dan Mya?

*****
(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Bersatu Selamanya ~ Royal Keoss

Pertemuan pertama antara FAZRI dan FAZIRA terus memberi kesan dan terpahat kukuh dalam hati si teruna. Cukup untuk membuatkan si teruna menanam tekad untuk menyunting si dara menjadi suri dalam hatinya walaupun si dara langsung tidak mengendahkan kehadiran si teruna.

Namun bagi Fazira, kehadiran insan bergelar lelaki itu cuba dihindari walaupun hati mula menerima lelaki itu. Namun, jika sudah jodoh, Fazira tidak mampu menolaknya. Atas restu keluarga, mereka dijodohkan walaupun Fazira memberi seribu alasan agar lelaki tersebut tidak memilihnya sebagai isteri.

“Saya mahu perkahwinan kita... diteruskan. Kita tetap akan berkahwin.” - FAZRI

“Jangan mengarut… Awak dah lupa dengan apa yang pernah saya katakan pada hari tu? Awak tak takut menyesal lepas berkahwin dengan perempuan seperti saya?!” - FAZIRA

“Saya akan lebih menyesal kalau lepaskan awak pergi!” - FAZRI

Akhirnya, bahtera yang dibina tetap bersulam bahagia. Namun tidak sangka perkahwinan mereka benar-benar diuji dengan bermacam dugaan. Kemunculan orang ketiga umpama asid beracun, mengikis rasa cinta dan kepercayaan Fazira terhadap Fazri. Ditambah pula rahsia hitam yang cukup perit untuk diluahkan kepada Fazri.

“Macam mana nak pakai kalau bentuk badan tu hilang nanti? Helo?! Dah lama berkahwin, takkanlah tak faham-faham lagi. I’m sure bentuk badan tu hilang lepas your wife mengandung.” - ERIN

Sampai ke satu saat, berlaku satu insiden yang tidak mungkin dapat diterima oleh mana-mana wanita termasuklah Fazira. Disebabkan rasa kecewa yang tidak mampu dibendung, dia membawa diri dengan membawa hati yang lara. Dia reda andai itu yang terbaik bagi dirinya.

Bagi Fazri pula, kehilangan Fazira umpama kehilangan nyawa sendiri. Tekadnya cuma satu, membawa pulang isteri tercinta dan kembalikan cahaya cinta dalam rumah tangganya. Berjayakah Fazri? Dan apakah rahsia yang cuba disembunyikan oleh Fazira?

*****
(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Thursday, 16 October 2014

Idea Bekal Ke Sekolah: Menu Ala Barat ~ Chef Azian

Himpunan lebih dari 40 resipi dalam buku Siri Idea Bento ini memberikan idea kepada para pembaca dalam menyediakan bekal sama ada untuk anak, suami mahupun diri sendiri. Setiap resipi dalam buku ini disertakan gambar-gambar cara membuat. Resipi-resipinya juga ringkas, mudah disediakan dan enak. Tidak menggunakan bahan-bahan perasa tambahan, resipi ini sesuai bagi menjaga kesihatan. Selain dari itu, Chef Azian tip-tip berbento bagi ibu-ibu yang sibuk dan anak yang cerewet dalam memilih makanan. Dapatkan buku ini di pasaran bagi memberi idea dalam penyediaan bekal untuk anak-anak.

Antara Kandungan:
1. Sandwic Telur dan Tuna
2. Chili Dogs
3. Patti Salmon dengan Timun Jepun
4. Pankek dengan Sos Strawberi
5. Sosej Koktel Bermadu
6. Pai Epal
7. Makaroni dan Keju
8. Steak Daging Cendawan
9. Kentang Bakar Berinti Daging
10. Paha Ayam Barbeku Masam Manis
11. Mini Quiche
12. Burger Guacomole
13. Ayam Wrap

*****
(SEM) RM15.00 - RM13.20
(S/S) RM17.00 - RM15.00
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...