NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 31 July 2014

Siapa Aku Di Sisimu ~ Alina Haizar

Siti Hajar dan Izwan terpisah akibat kemalangan jalan raya. Setelah sekian lama, Izwan yang menghidap amnesia dikejutkan dengan surat permohonan cerai daripada Siti Hajar.

Bila masa dia berkahwin dengan Siti Hajar? Siapa Siti Hajar? Keadaan semakin meruncing dengan kehadiran Azrul yang ingin memiliki semula Siti Hajar.

“Aku reda dengan perpisahan ini kerana cinta tidak semestinya bersama. Biarlah kuundur diri….”

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

Mr. Boss, Miss Stalker ~ Aesya Azahar

Sara Azreen diberikan tugasan untuk menyelidik latar belakang suspek pembunuhan Tan Sri Jalil, bernama Hariz Zhafran. Disuruh untuk memohon kerja di Mentari Angkasa Sdn Bhd, syarikat milik Hariz Zhafran membuatkan mereka berdua mula saling tertarik.

Namun, tugasan baru Sara Azreen untuk membuat Hariz Zhafran jatuh cinta kepadanya demi memudahkan siasatan meresahkan Sara Azreen apabila dia terpaksa melibatkan hati dan perasaan dalam siasatannya.

Apa yang merumitkan lagi keadaan ialah Hariz Zhafran melamarnya. Perlukah dia beritahu Hariz Zhafran perkara yang sebenar atau terus mengikut arahan Encik Hamzah untuk memerangkap Hariz Zhafran?

“Antara nyata dan mimpi...
Ada hati yang ingin kutawan...
Tapi, dalam lain dimensi...
Hatiku kau jadikan tawanan….”

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Tuesday, 22 July 2014

Tolong Cari Suamiku ~ Asmah Hashim

Mastura – Suamiku menghilang tiba-tiba entah ke mana. Khabar diterima menghancurkan hatiku. Bohong aku tidak rindu. Sudahlah ditinggalkan aku dengan ibu mertua yang brutal! Dibuatnya aku seperti orang gaji! Tak boleh jadi. Aku mesti buat sesuatu!

Halijah – Bertuah punya anak! Lain yang aku harapkan, lain pula jadinya. Harta itu hak aku. Mastura itu siapa? Jangan harap dia boleh senang-lenang dengan harta anak aku! Aku tidak peduli. Dia harus aku hapuskan dari dunia ini. Akan kurampas kembali hakku. Sampai mati pun dia bukan menantuku!

Katrina - Malang sungguh nasibku. Kufikirkan aku mampu memiliki semuanya. Kuturutkan kata hati demi harta itu. Memang tak guna! Pengorbananku sia-sia. Kau akan terima balasannya, Mastura! Kau tunggulah!

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Akulah Si Jelita ~ Syaida Ilmuna

Kesat air matamu, Jelita! Orang yang sepatutnya menangis, Asfahan. Dia harus menjilat setiap dosa yang dia tinggalkan buatku. Luka ini terlalu lama. Kini, masa untuk melunaskan dendam. Bukan lagi meratap tangis. – Jelita

Aku ingin merasainya. Aku amat merinduinya. Biarpun hatiku telah digilis berkali-kali, aku tetap menyimpanmu jauh di sudut hati. Aku teringin menjadi yang dicintai dan dibelai dengan penuh kasih sayang. Berikan aku sedikit cinta… - Lara

Adakah ini balasan yang adil buat aku? Ya ALLAH… sungguh aku manusia berdosa. Bila cinta itu masih boleh dipupuk, aku sia-siakan. Bila cinta itu jadi dambaan, aku ditolak seperti sampah yang kian membusuk! Maafkan aku kerana tidak mampu berhenti daripada terus mencintai kau! – Asfahan

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Petaka Nyawa ~ Riduan Judin

Penemuan catatan ‘Hijab Rindu’ yang ditemui (Hari ini) merungkai kisah kurun ke-14. Shafi membesar dalam asuhan salah seorang Wali Songo. Dengan alam yang terhijab, mengheretnya ke Tanah Langkasuka bertemu ‘Makhluk Bernyawa Panjang’. Siapakah dia? Dialah makhluk yang selalu menyesatkan anak-anak Adam. Diciptakan dari api dan angkuh kepada Allah SWT.

Puteri Irdina, puteri Kerajaan Langkasuka terheret ke Sempadan Pura iaitu alam yang terhijab semasa disihir. Atas perbuatan semangat jahat, dia berubah menjadi ‘manusia berjiwa dua’’. Manakala Puteri Qaisara, puteri Kota Amuriah dikurung di sebuah tempat rahsia. Ayahandanya iatu Raja Baytizam, menjelma menjadi Puteri Qaisara melalui bantuan taghut laknatullah.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Ustaz Pink ~ Pistacia Vera

Satu pertemuan bersejarah telah berlaku. Disebabkannya, Zahra menggelar Arif, pensyarahnya yang memiliki wajah ala-ala Eun Shi Kyung, sebagai Ustaz Pink. Walhal pensyarahnya itu bukan penggemar warna girly pun. Lain pula bagi Arif apabila hatinya sentiasa tertarik dengan gelagat gadis itu. Comel, perkataan yang sentiasa bermain di benaknya apabila berbalah dengan gadis itu.

“Apa kot-kot. Bangun lambat mana ada kot-kot. I don’t want to hear any excuses anymore. Saya bagi denda.” - ARIF si cool memanjang.

Setiap pertembungan membuatkan kedua-duanya bagaikan ada chemistry. Seperti molekul O2. Akhirnya daripada musuh bertukar menjadi kawan, boleh ke bertukar menjadi cinta sejati? Boleh ke mereka hidup bersama sebagai suami isteri? Kalau dah tertulis di dalam Lohmahfuz bahawa Zahra akan dijodohkan dengan Ustaz Pink juga, makanya tiada siapa pun yang mampu menghalangnya.

“Hoi! Shiela! Kau nak aku cili-cili mulut kau tu ke? Punya sedap kau cakap aku suka Ustaz Pink tu!” - ZAHRA si gelabah tak bertempat.

*****

(SEM) RM25.90 - RM22.80
(S/S) RM28.90 - RM25.40

Aku Tak Salah ~ Kamsiah Abu

Norsyazwani tidak pernah menduga akan menjadi isteri Airil Amri hanya melalui perkenalan yang begitu singkat. Dalam pada itu, hati Norsyazwani terusik apabila majikanya Badrul, membuat pengakuan bahawa dia amat mencintai Norsyazwani secara diam selama ini. Namun pengakuan itu sudah terlambat apabila Norsyazwani sudah membuat keputusan untuk menjadi isteri Airil Amri.

Namun kebahagiaan yang diimpikan Norsyazwani hancur berkecai apabila mengetahui cinta Airil Amri terhadapnya adalah palsu dan lelaki itu telah menunjukkan belangnya sebaik sahaja mereka berjauhan dari kaum keluarga.

Manakala Badrul pula tidak pernah putus asa untuk cuba memiliki Norsyazwani. Lebih-lebih lagi apabila dia mendapat tahu cerita sebenar di sebalik wasiat arwah datuknya. Apakah yang berlaku di sebalik wasiat itu?

"Tak semua lelaki suka menunjuk-nunjuk depan perempuan. Lelaki yang jujur, takkan menunjuk-nunjuk." - Badrul

"Sebab Hani bukan anak ayamlah, maka Am nak ambil Hani dengan cara terhormat, iaitu melalui ijab kabul. Kalau anak ayam, Am terus ambil bawa lari aje." - Airil Amri

"Perkahwinan jugak bukanlah macam main pondok-pondok yang boleh dibina bila suka dan diruntuhkan bila-bila masa kalau tak sesuai." - Norsyazwani

*****

(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Tersilap Pinang Isteri ~ Niesya Hanie

Syarina Azwana dan Syarina Azwani merupakan adik-beradik kembar. Walaupun mempunyai rupa paras seiras, sikap dan kelakuan kedua-duanya amat berbeza. Syarina Azwani merupakan seorang gadis yang lemah lembut dan berbudi bahasa manakala Syarina Azwana pula merupakan seorang gadis yang kasar dan sering memberontak. Namun, kedua-duanya amat disayangi Encik Rostam dan Puan Rosmini.

Kerana sikap tergesa-gesa Hairul Zafrel, banyak pihak yang terluka. Dia terpaksa menikahi Syarina Azwana sedangkan gadis yang dicintainya adalah Syarina Azwani. bagi menutup segala kesilapan, Syahrul Zikri dengan rela hati menawarkan diri untuk membantu. Kebahagiaan yang dikecapinya bersama Syarina Azwani benar-benar melukai Hairul Zafrel.

Demi sebuah kebahagiaan, seseorang harus mengalah dan berkorban. tetapi, siapakah yang sanggup untuk membuat pengorbanan yang sebesar itu? Adakah Syarina Azwana, Syarina Azwani, Syahrul Zikri ataupun Hairul Zafrel?

"Zwani pun sayangkan abang tapi abang tak boleh buat macam ni pada keluarga Zwani. Kami akan dapat malu besar kalau perkahwinan ni tak jadi, malah keluarga abang jugak akan menanggung malu yang sama." ~ Syarina Azwani

"Maafkan Zwana, bang. Zwana tak dapat nak terima abang, Iya, memang Zwana akui yang Zwana masih cintakan abang tapi Zwana masih trauma dengan perkahwinan kita yang dulu. Abang tengking Zwana, buat Zwana macam perempuan yang tak ada harga diri. Abang malukan Zwana." ~ Syarina Azwana

"Mama, Erul pernah sakiti Zwana. Erul jugak pernah mensia-siakan kepercayaannya. Erul tak fikir dia akan terima Erul semula. Kenangan bersama Zwani masih tersimpan dalam hati ini." ~ Hairul Zafrel

*****

(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Monday, 21 July 2014

Bunga-bunga Bahagia ~ Wawa Akil

Nuha Qalisya serik. Sumpah dia serik untuk bercinta lagi. Tiga tahun dia menyulam cinta namun akhirnya kecundang di tengah jalan. Percintaannya dengan lelaki yang jauh lebih muda daripadanya tidak kesampaian apabila Zariff Adam berlaku curang. Saat itu gelap seluruh hidupnya. Dia mahu bangkit. Itu tekadnya.

Namun kehadiran jejaka bernama Akif Irham mengubah segala. Lelaki itu tidak pernah serik walaupun ditolak berkali-kali. Alasannya hanya kerana Akif Irham lebih muda daripadanya. Dia tidak mahu pisang berbuah dua kali.

“Beri saya peluang untuk mengenali Cik Nuha Qalisya. Lelaki tidak semuanya sama. Setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Jadi tolong jangan hukum saya hanya kerana pengalaman Cik Nuha…”- AKIF IRHAM

Walaupun dia sering kali menidakkan kehadiran lelaki itu, namun kehadiran lelaki itu mula menjentik hati.

“Saya tidak pernah menolak awak malah kehadiran awak merubah 360 darjah kehidupan saya. Awak dah jadikan saya seperti roller coaster”- NUHA QALISYA

Apabila hati mula berbunga rasa, muncul pula Zariff Adam kembali menagih kasihnya.

“Saya dah tak boleh terima awak dalam hidup saya. Masa untuk awak sudah tamat…”- NUHA QALISYA

Pelbagai cara dilakukan lelaki itu untuk merebut semula hati Nuha Qalisya. Rawannya hati mengharungi setiap dugaan. Malah hatinya makin parah apabila Akif Irham ditangkap khalwat.

Bagaimanakah kisah cinta tiga segi antara Nuha Qalisya, Akif Irham dan Zariff Adam berakhir? Semuanya terjawab dalam Bunga-Bunga Bahagia.

Walaupun serik kerana cintanya kecundang, namun hidupnya perlu diteruskan…

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Saat Kau Lafazkan ~ Isma Adeliya

Izureen melarikan diri kerana kecewa sahabat karib yang dicintai dalam diam akan bertunang dengan bakal adik ipar kakaknya. Dia bertemu pula dengan Naim Zakaria yang pulang ke kampung dan memulakan perniagaan homestay dan chalet untuk merawat hati yang dicalarkan oleh bekas tunangnya. Persahabatan yang bermula dengan baik bertukar keruh kerana tuduhan melulu Naim. Sudahnya Naim digelar MR ANNOYING.

“Yes! You are irritating, annoying dan saya rimas dan menyampah sangat-sangat dengan awak!” - Izuren

“But I found you interesting.” - Naim

Tapi siapa mampu menebak takdir? MR ANNOYING yang tanpa sedar sudah terpaut hatinya pada Izureen ditakdirkan menjadi suami kepada Izureen. Demi cinta yang ada, Naim berusaha meraih cinta si isteri. Tatkala cintanya dibalas muncul Muaz menagih semula cinta Izureen. Mampukah cinta Izureen dan Naim bertahan?

Saat kau lafazkan cinta, aku melafazkan kesyukuran yang tidak terhingga kepada Allahu Rabbul Izzati. - Naim

Saat kau lafazkan tuduhanmu, kau telah meletakkan aku di tempat yang paling hina. Tempat bagi isteri yang curang adalah neraka. Itukah yang kau mahukan? Neraka untuk aku? - Izureen

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Mawar-mawar Cinta ~ Wardina Aisyah

Zara gadis yang cantik. Tapi cinta sentiasa tidak menyebelahinya. Kegagalan cintanya dengan Ajib membuatkan dia bangkit semula dengan keazaman baru. Hari pertama melangkah dengan azam baru…
“Macam mana ni awak memandu?” – Hakimie

“Minta maaf la encik. Saya pun bukan suka-suka nak main brek-brek ni. Tapi... yang encik ni tiba-tiba je berhenti kenapa?” – Zara

Walaupun dia yang salah tapi dia tak mahu mengakui kesalahannya. Bencinya dia bila lelaki itu turut berlagak poyo. Wajah hensem pun tak guna kalau bahasa kerek semacam. Dasar keturunan Haji Bakhil, dengan perempuan pun mahu berkira.

Setelah seminggu melayan lara, Zara masuk bekerja semula…

“… saper pulak yang gantikan tempat si naga betina tu?” – Zara

Namun Zara tak menduga, rupanya lelaki yang dibenci adalah ketua barunya. Bermulalah episod buli antara si ketua dan pekerja.
Dalam masa yang sama, Zara sering didatangi tiga kuntum mawar merah. ‘Kumbang Jingga’pengirimnya. Siapa dia? Zara sendiri nak tahu. Adakah Pakcik Os, pengawal keselamatan yang tidak sedar usianya ataukah Ajib yang mula tertarik semula dengan penampilan baru Zara yang lebih bergaya.

Masa berlalu. Siapa dia untuk menidakkan kata hati. Saat cinta mekar berbunga, hubungan barunya diduga. Zara kecewa lagi. Dengan semangat yang lebih kuat dia mengundur diri. Bagaimanapun, tiga kuntum mawar merah masih terus menemani. Zara teringin bertemu dengan sang Kumbang Jingga yang mencuri hati. Namun, siapakah dia? Zara tak pernah tahu siapa gerangannya si dia di sebalik nama serangga si Kumbang Jingga.

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Tuesday, 15 July 2014

366 Cerita Dari Al-Quran dan Hadis ~ Moulvi Al-Hafiz S.A.Seyed Ibrahim Al-Bukhari M.A.

Setiap rumah haruslah memiliki buku ini dalam mengubah masa depan anak-anak ke arah jalan yang diredai Allah. Dengan usaha murni ini, moga Allah memberikan kita kehidupan yang baik di dunia dan di akhirat kelak. Insya-Allah, kita dapat membentuk anak-anak kita mempunyai:

Kekuatan Iman seperti Ibrahim a.s.
Kesabaran Tinggi seperti Ayub a.s.
Ketulusan Hati seperti Yusuf a.s.
Keindahan Akhlak seperti Muhammad SAW

*****

(SEM) RM39.90 - RM35.10
(S/S) RM41.90 - RM36.90

Aku, Dia & Pinky Promise ~ Anna Lee

Apa yang akan anda lakukan jika diberi kesempatan merentas masa kembali ke masa lampau?

Siti Saleha berumur 33 tahun. Tidak miliki kerjaya yang membanggakan dan mempunyai tunang yang mengecewakan. Dia mengharapkan satu keajaiban berlaku, membawa dia kembali ke alam persekolahan dan membaiki segala kesilapan lalu. Andai diberi peluang pulang ke masa lampau ada 10 senarai yang dia ingin ubah. Tapi, dalam 10, hanya dua impian yang penting untuk dia perbaiki.

Pertama, ubah aliran sains ke sastera. Supaya di masa depan dia dapat memberi tumpuan pada kerjaya yang diminatinya.

Kedua, cari Daniel! Hasut Daniel, tunang masa depannya, supaya jangan jadi model, tetapi jadi doktor atau ahli perniagaan agar masa depan mereka terjamin.

Tanpa disangka-sangka, satu kejadian telah membawa Saleha merentas masa, kembali ke tahun 1998. Saleha berjaya ubah aliran dengan memasuki kelas sastera dan dia juga berjaya mencari Daniel. Namun, kemunculan Azri yang terkenal sebagai ketua samseng sekolah membuatkan rancangan Saleha huru-hara.

“Cikgu Hazam hantar kau jadi pemerhati ke?”
“Kau tak pandai beza ke dua perkataan, belajar dan pemerhati? Kau faham maksudnya, kan?”

Saleha hairan, Azri tak pernah wujud di masa lampaunya dan tak wujud di masa depannya, jadi kenapa sekarang tiba-tiba Azri muncul? Siapakah Azri sebenarnya? Apakah kaitan Azri dengan kehidupannya? Dapatkah dia mengubah sejarah lalu? Adakah hajatnya itu terbaik untuk dirinya?

“Perpisahan menjadikan cinta kita semakin kuat, hati kita semakin jelas. Masa tu, aku akan kembali pada kau.”
“Aku akan tunggu kau.”
“Aku akan cari.”

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Gila Cinta Kita! ~ Ezdiani Abd. Rahman

Bercinta bersama, tetapi berkahwin dengan wanita lain. Airis Auni kecewa dengan keputusan kekasih hatinya, Affan, bila dia berkahwin dengan pilihan keluarganya. Kerana duka itu, dia tekad untuk melupakan segalanya.

“Airis, kita kahwin! Jadi isteri kedua Fa’an.” - Affan

Airis Auni ada harga diri! Dia tidak mahu dituduh orang ketiga! Pintu hatinya sudah tertutup untuk menyambung kembali cinta itu. Dia bukan perampas!

“Dia ni bakal isteri aku. Mestilah aku kisah kalau kau ganggu dia!” - Haris Daniel

Terkelu lidah tak terkata. Siapa pemuda itu? Yang penting dia selamat daripada gangguan Affan. Lelaki itu sering hadir setiap kali dia diganggu oleh Affan. Dia bagaikan penyelamat. Dia bagaikan wira. Dan, dia juga buat Airis Auni gila bila ingin mengahwininya. Dia nakal, serius, kelakar dan ada kalanya sangat mencuit hati. Tindakannya walaupun menyakitkan hati tetap membuat hati Airis Auni berdetak laju. Namun, tiba-tiba Haris Daniel datang dengan gadis lain, mencari baju kahwin.

Hati Airis Auni terasa sakit. Sejarah lama bagaikan berulang kembali. Harapan yang diberikan bagaikan meragut jiwa. Haris Daniel hanya mengecewakan hatinya. Kerana kecewa dia meminta ibunya menerima sesiapa sahaja yang melamar. Hari perkahwinan tiba! Hati bagaikan berat untuk izinkannya terjadi. Namun, Airis Auni reda juga. Sah dia menjadi isteri kepada lelaki yang tidak dicintai. Saat tangannya disarungkan dengan gelang siput, dia terkesima. Haris Daniel adalah suaminya!

Hadirnya Zara, bekas kekasih Haris Daniel sering mengganggu emosi Airis Auni. Affan juga tidak pernah jemu memujuk Airis Auni untuk kembali, hingga sanggup ceraikan isterinya semata-mata ingin bersama. Gilanya cinta mereka…

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Makin Jauh Makin Sayang ~ Nur Izzati

Mamat tak makan saman. Agaknya dah terbiasa berkepit dan bertukar-tukar perempuan sampaikan semua benda tentang orang perempuan dia tahu. Luar dan dalam! Nadrah benci Hakim kerana pemuda itu mempunyai sejarah silam dan hitam dengannya. Dia tak mahu jumpa Hakim lagi. Namun, aturan hidup adalah bertentangan. Hakim dan dia rupanya ditunangkan sejak kecil lagi.

Selama tiga tahun Hakim mencari Nadrah. Dia dihantui kesalahan silamnya. Dia mahu memohon maaf kepada Nadrah, namun sukarnya mencari Nadrah yang memadamkan setiap jejaknya daripada hidupnya. Siapa sangka dia akan bertemu Nadrah kembali, sebagai tunangan pilihan ibu dan ayahnya. Belum mak ayah tanya setuju, Hakim lebih dulu bilang sudi. Ya, dia mahu kahwini Nadrah dan betulkan kesilapan yang dulu.

“Nak minta maaf dengan orang. Tapi, masih nak naikkan kemarahan aku. Seksa jiwa aku. Seronok agaknya bila dapat seksa aku habis-habisan. Psycho!”
“Nadrah, sayang, rindu, rindu, rindu… tapi dia tak endahkan aku.”

Nadrah menolak, Nadrah menjauh, namun Hakim tetap kejar dia sampai dapat. Ikatan perkahwinan termetrai dan hubungan hati terjalin kembali.

“Sayang, walau sejauh mana awak berlari, saya tidak akan pernah berhenti daripada terus mengejar cinta awak. Berilah saya peluang untuk menyentuh kembali hati awak. Membahagiakan diri awak. Saya berjanji atas nama Allah di saat lafaz akad termeterai antara kita berdua nanti, saya akan menjadi seorang suami yang setia kepada isterinya yang bernama Nurul Nadrah binti Badrul.”

Namun, kehadiran Deanna Raihana mula merosakkan hubungan yang mula hendak jernih. Tambah apabila melihat suaminya bersama Deanna Raihana dan seorang bayi. Hakim bohongnya lagi dan hati Nadrah sakit lagi. Tapi, makin Nadrah hendak jauh, makin dalam sayangnya kepada suami sendiri.

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Monday, 14 July 2014

Ajarkan Aku Subjek Cinta ~ Wazrul Shah

“Orang tak nak jadi yang pertama dalam hati awak... Sebab selalunya di setiap yang pertama tu ada kedua, dan pastinya akan disusuli dengan yang ketiga. I don’t want to be your number one. I want to be your only one. Can I?”
Pada mulanya, aku curiga juga dengan lelaki yang entah siapa, datang menyelamatkan aku, kemudian meminta nombor telefon mama aku! Mama pula boleh pula dengan mudah percayakan lelaki bernama Shark itu untuk berdating dengan aku.

“Fit nak minta tolong Mimi intipkan perempuan mana yang dah buatkan Abang Fiq jatuh hati.”
Alamak! Fitri tak tahu ke yang perempuan tu sebenarnya aku! Tapi bukan aku yang gila-gilakan laki dia, laki dia, si Fiqroul tu yang asyik mengejar aku kerana kata dia, dia tak mampu melupakan aku meskipun sudah berkahwin.

“Ya... Gilakan awak! Awak tak pernah nak layan saya selama ni.”
Huru hara hidup aku jadinya bila datang seorang lelaki yang mengaku telah lama jatuh cinta dengan aku dan telah mengenali aku sejak dulu. Amirul Hazim nekad untuk mendapatkan aku dengan menghantar mamanya untuk meminang aku!

“So Misha, seronok bercinta?”
Hadif merupakan seorang kawan yang sangat memahami dan boleh diajak bercerita. Bagi aku, dia boleh diharap untuk membantu aku menguruskan klinik gigi aku itu.

Dan kini… hari yang paling aku nanti-nantikan menjadi kenyataan. Saat aku bakal bergelar isteri kepada Shark, lelaki yang aku pilih untuk menjadi teman seumur hidupku. Adakah impian aku dan dia bakal menjadi nyata?

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Friday, 11 July 2014

Dunia Belum Berakhir ~ Aimi Shabana

Kalau aku tahulah cinta akan membuatkan aku sakit begini, sumpah aku tak mahu jatuh cinta. Tak mahu!” Dia menumbuk-numbuk bantal yang tidak bersalah itu sambil membayangkan menumbuk lelaki tak guna itu. Biar patah riuk tulang-temulangnya. Biar terburai segala isi perutnya. Biar pecah berderai mukanya. Biar lunyai macam bantal tak ada kekabu. Biar penyek macam kuih bengkang kena langgar dengan lori 18 tayar.

* * *

"Masa bercinta jangan banyak sangat beri janji bang, nanti mahu putus susah. Silap-silap kena sambar petir sebab mungkir janji."

* * *

Zahid rasa dia kena selamatkan Yasmin. Kena sedarkan Yasmin supaya buang saja semua mimpi. Cinta Khalil sudah mati. Yasmin perlu bangun daripada mimpi indah yang dilakar oleh angan-angannya.

* * *

Ini bermakna aku kena beri peluang kedua pada Zahid? Tidak! Aku setia pada Khalil seorang saja. Cinta aku pada Khalil tulus dan ikhlas. Tak akan mudah goyah macam pokok yang ditiup angin.

Aku bukan lalang yang tak ada pendirian. Aku ni karang di lautan. Tak akan mudah terhakis walau badai melanda.

Aku nak jadi perempuan yang baik, yang setia!

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Jodoh Depan Mata ~ Nur Safiyyah

Syira asyik membanding-bandingkan dirinya dengan orang lain sehingga dia merasakan dirinya serba kekurangan. Fadzli pula jenis yang suka menegur segala hal tentang Syira.

“Kenapa kau gelak kuat-kuat tadi? Macam hantu je aku dengar. Tak eloklah perempuan ketawa kuat-kuat.”
“Dah tu lawak, aku gelaklah. Ala, bukan kuat pun. Kau gelak lagi kuat.”
“Aku tak apa, aku lelaki. Kau tu perempuan. Jagalah adab tu sikit.”
“Eleh, apa fasal pulak kau nak jadi ustaz? Kau ni kenapa?”

Sorang kaki buli, sorang kaki melawan. Akibat selalu bergaduh, orang tua mereka pernah berseloroh hendak mengahwinkan mereka.
Kahwin? Mustahil. Bagi Syira, dia dengan Fadzli tak mungkin akan berkahwin. Apa barang kahwin sekampung. Nak juga dapat orang jauh.

*****

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Monday, 7 July 2014

Aku Bukan Touch & Go ~ Qahiera Izma

Bila ibunya keluarkan arahan ala-ala askar jepun mahu bertemu bakal menantu, Zarin Sofea jadi buntu. Bukan sebab dia tak ada calon tetapi Ikmal, si kekasih hatinya banyak sangat alasan. Terdesak, Zarin tiada pilihan selain memujuk Nasrin, tuan punya butik tempat dia bekerja untuk menjadi pelakon. 

“Nas, takkan kau nak biarkan model kesayangan kau ni dalam kesusahan. Kesianlah kat aku.” - Zarin 
“Amboi! Bukan main lembut lagi suara kau bila nak minta tolong. Tak kuasalah aku nak jadi pak sanggup!” - Nasrin 
“Helo, kau tau tak makna pak sanggup? Cakap tu agak-agak sikit ya.” – Zarin 

Nasrin yang lembut tapi hatinya memang lelaki sejati. Pujukan Zarin buat dia lembut hati. Tapi alasan sebenarnya, dia memang sukakan Zarin. Masalah timbul apabila lakonan harus berpanjangan sehingga ke alam perkahwinan. Syarat Zarin, mereka hanya kahwin sementara. Bila Ikmal dah bersedia, Nasrin harus lepaskan dia. Tapi bagi Nasrin, lain pula ceritanya. Dia sanggup berubah demi Zarin. 

"Sejak bila pula dah pandai pergi gym ni Nas?" - Lily
"Sejak aku tahu yang Zarin suka orang badan ketak-ketak." - Nasrin Mampukah Nasrin yang digelar Nata de Cocoa oleh Zarin berubah menjadi lelaki sejati dan sekaligus menggoyah hati seorang isteri tatkala mereka tinggal sebumbung? Atau.... dia harus melepaskan Zarin Sofea ke tangan Ikmal bila sampai waktunya nanti?

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Bahasa Hati Kita ~ Rehan Makhtar

Satu ketentuan bila Qalam Azad a.k.a Que yang sinis dipertemukan dengan Dian Jehanna Puteri a.k.a Jed yang bengis. Bukan sekali dua, malah berkali-kali. Biar dielak, biar ditolak, tetap juga terjadi. “Kalau kau rasa aku nak layan kau macam puteri kat sini, silaplah. Boleh cari orang lain.” - Que. 

“Aku tak susahkan orang lain. Aku susahkan diri sendiri. Kau apa kisah?” – Jed 

Jed yang tersasar. Jed yang memberontak kerana marahkan orang tua. Hadirnya seorang Que dalam dunia kelamnya, membuka mata hati, menampakkan sinar cahaya. Dia harus berubah menjadi seorang bidadari besi untuk melayakkan diri sebagai isteri di sisi lelaki sehebat Que. Tapi..rasa seperti dia tak mampu. 

“Kau memang benci aku, kan?” tanya Jed pada Que. “Aku tak cakap aku benci...” “Tapi, kau tak suka aku,” cantas Jed. “Pun aku tak cakap aku tak suka...” Que renung Jed dua saat. “Kalau tak suka, aku tak luang masa dengan kau, aku tak dukung kau, bawak pergi hospital, siap tunggu lagi. Tak jadi orang bodoh kejar kau sampai ke Sungai Tua sana, bawak kau makan, bungkuskan nasi, nasihatkan kau...” 

Hati mereka mula berbicara. Bahasa sunyi itu hanya mereka saja yang mengerti. Bagi Que, tugasnya mendidik Jed menjadi seorang puteri akan berakhir bila wanita itu menjadi isteri. Tapi... ianya tidak semudah yang diinginkan. 

“Jauh lagi aku kena jalan untuk sampai tahap tu...” - Jed 
“Aku boleh temankan hingga sampai ke destinasi...” - Que. 
Mampukah seorang Qalam Azad membentuk Dian Jehanna Puteri menjadi sri kandi besi yang sentiasa teguh berdiri di sisi suami? Bahasa hati mereka ada jawapannya.

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Temuduga Cinta ~ Ridhya Iman

Polos tetapi berani, itulah Qurratul ‘Ain. Dingin dan beku, pakej bersama sarkastik, itulah Megat Uzair.

Mereka ditemukan ketika ‘Ain hadir temu duga. Di situlah bermula segalanya.
“Oh! Baru saya ingat. Nama awak sama dengan nama monyet peliharaan arwah atuk saya.” ~ Uzair

Betul-betul menduga kesabaran. Setiap kali bertentang mata, pasti jiwanya diduga dengan sindiran tajam encik sarkastik. Sungguh, dia benci dengan bicara sinis yang pedas tahap bombastik lelaki itu.

“Mulut awak ni busuk macam belacan!!!” ~ ‘Ain

Namun, ketika bibir mengatakan benci, ada rasa lain pula bercambah di hati. Rupanya, bukan ‘Ain saja yang berperasaan begitu. Encik sarkastik juga turut merasainya. Tetapi, ada sesuatu yang menghalang dia untuk berterus-terang. Sejarah lama yang tak mungkin mampu diubah telah membataskan segala-galanya.

Tatkala kisah ‘Ain ditangkap khalwat dengan Encik Ikram, Pengurus Logistik di syarikat itu tersebar, Uzair mula tak senang duduk.

“Kita kahwin?”

‘Ain terkedu. Uzair lurut rambut sendiri. Encik Ikram pula tarik nafas tenang.
Sebenarnya.... Siapa yang lamar ‘Ain? Encik sarkastik atau Encik Ikram?

Dan, apa sebenarnya yang membuatkan Uzair tak mampu meluahkan rasa cintanya pada ‘Ain?

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Kalau Sayang Katalah Sayang ~ Fazuin

Lelaki yang bernama Abang Joey itu memang Malia tak suka. Kaki buli dan selalu buat perangai tak serupa orang. Kalau tak ikut cakap dia, menjerit macam tarzan.

“Abang kira sampai tiga. Kalau tidak abang angkat.”
Kan dah cakap. Benci!

Dari zaman universiti, Malia memang dah jatuh cinta dengan Zakuan. Dan dia berharap lelaki itu juga turut menyintainya. Tapi, luluh hatinya bila tiba-tiba Zakuan memilih rakan mereka, Anna sebagai teman hidup.

Ketika Malia dilanda kecewa, Abang Joey yang dia tak suka itulah datang sebagai hero menghulur tangan. Dan... Malia nekad terima Abang Joey walau tanpa cinta di hati.

Pun begitu, saat cinta mula membenih, ada rahsia yang terbongkar. Abang Joey dikatakan penyebab kenapa Zakuan memilih Anna.
Benarkah begitu? Jika benar, apakah Malia sanggup berpaling meninggalkan Abang Joey untuk Zakuan?

“Lia ni perempuan bang. Perempuan jarang yang buat perangai.”
“Sebab jarang tu lah abang takut. Takut abang yang terpilih untuk dapat isteri curang.”

Makan dalam juga kata-kata tu. Jadi, aku putuskan untuk tutup mulut saja.

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 -RM23.80

Friday, 4 July 2014

Tika Hati Ini Berbicara ~ Gee Muszisya

ARIEF HAKIMI, kali pertama menatap wajah itu gerak hatinya berdetik sesuatu. Dia mula mengayam angan untuk mengenali gadis itu dengan lebih dekat. Namun, keadaan memaksa untuk dia melupakan hasratnya itu. Juga melupakan janjinya kepada seseorang.

QASEH QALESYA, gadis yang berjaya mencuri hati Arief Hakimi. Namun, tiada siapa yang menduga keperitan dan duka yang dilaluinya. Derita hidup bersama keluarga tiri yang terlalu membencinya hanya mampu dipendam sendirian.

“Awak...” – Qaseh.
“Sampai bila nak merajuk dengan abang ni?” – Arief.
“Mana ada merajuk...” – Qaseh.
“Habis tu kenapa nak berawak-awak lagi dengan abang? Dah sedap-sedap panggil abang hari tu. Sayang kena ingat perjanjian kita... Denda tetap kena denda, ya.” – Arief.
“Siapa yang cari pasal dulu? Boleh tak lepaskan Qaseh? Budak-budak tu pandang kita la...” – Qaseh.
“Nope, kalau sayang terus merajuk dengan abang. I won’t let you go...” – Arief.
“Jangan nak mengada-ada kat atas tangga ni boleh tak?” – Qaseh.

Untuk memiliki Qaseh, Arief perlu merahsiakan masa silamnya dan janjinya kepada seseorang yang perlu ditunaikan. Namun tanpa diduga, rahsia yang selama ini tersimpan akhirnya terbongkar dan membuatkan perasaan benci bersemai dalam hati orang yang dicintai.

“Apa lagi yang abang rahsiakan daripada Qaseh?” – Qaseh.
“Qaseh, dengar dulu.” – Arief.
“Tidak! Qaseh tidak mahu dengar apa-apa lagi penjelasan. Cukuplah abang tipu Qaseh selama ini. Hati Qaseh dah cukup terluka.” – Qaseh.
“Maafkan abang...” – Arief.

Tanpa diduga rahsia yang selama ini tersimpan akhirnya terbongkar menyemai perasaan benci dalam hati Qaseh terhadap Arief.

Rahsia apakah yang Arief cuba sembunyikan? Mungkinkah perpisahan pengakhiran perhubungan mereka?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Muhasabah Cintaku ~ Qaula Safiyyah

MEMANG Haziq tak sangka yang dia akan bertemu lagi dengan Hajira, perempuan garang yang pernah menyerang sahabatnya, Syafiq di ofis itu dulu.

“Ops... Sorry, tak sengaja.”

“Awak ni kan… Memang sengaja nak langgar saya, kan? Saya tahulah saya ni handsome. Perempuan... memang macam tu la, nak dapatkan perhatian lelaki.”

“Eh, eh awak ni, saya dah minta maaf, kan? Awak handsome? Saya rasalah kan... kambing belakang rumah mak ngah saya lagi handsome kut. Dasar lelaki perasantan.”

Hajira juga mula kurang senang dengan Haziq. Asalnya dia bergaduh dengan Syafiq sahaja, tup-tup, Haziq juga masuk campur dengan tiba-tiba merenung dan menjeling dia tanda tak puas hati. Siapa yang tak sakit hati?

Atas niat jahat Syafiq yang berpaksikan dendam lama, rancangan rapi diatur. Dia mahu Hajira hidup sengsara bersama orang yang dia benci dan juga membencinya. Sasarannya… Haziq!

“Dia tu pantang sikit kalau jumpa orang kaya ni, lebih kurang macam perempuan pisau cukur.”– Syafiq

Kerana fitnah, dua manusia yang saling tidak menyukai itu disatukan. Maruah Hajira rabak saat tiada siapa pun mempercayainya. Haziq yang sedia diracuni dengan kata-kata Syafiq, langsung tidak memberi ruang kepada hatinya untuk mencintai Hajira. Otaknya seperti telah diprogram, Hajira hanya inginkan hartanya. Namun hatinya berkata… “Kalau Hajira tak seburuk yang disangkakan, pasti aku akan mencintainya sepenuh hati.”

Bagi Hajira pula, dia telah berjanji kepada diri yang dia akan cuba belajar mencintai Haziq walau tidak dihargai oleh Haziq. Dia mahu menjadi isteri yang solehah... Menjaga maruah agama.

Begitu nekadnya dia, namun akhirnya sabarnya yang menggunung, kasih yang tulus buat Haziq terpaksa dipendamkan apabila Maisarah, bekas tunang Haziq muncul…

“Hajira... Saya sanggup bermadu dengan awak. Saya betul-betul sayangkan Haziq. - Maisarah

Rupa-rupanya, dialah punca hubungan Haziq dan Maisarah terkubur. Maisarah dengan rela hati memohon menjadi isteri kedua. Lalu … Saat fitnah itu terungkai, Hajira telah pergi dan tiada siapa tahu di mana dia berada. Saat itu barulah Haziq mengetahui bahawa Hajira ialah pengasas kepada Vila Kasih dan Teratak Kasih. Mana mungkin insan semulia itu ingin mengikis hartanya.

Mungkinkah hati merindui Dia saat hati hampa dan kecewa? Ke manakah Hajira bermuhasabah cintanya kepada Ilahi?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Cinta Bukan Larangan ~ Anita Aruszi

Diaz dan Dina Azura, dua adik beradik yang membesar bersama tetapi tidak pernah sebulu. Ada sahaja yang tidak kena di hati Diaz yang terang-terangan membenci Dina Azura di dalam hidupnya. Sehingga ke satu tahap, dia cuba merogol gadis itu angkara kemarahan yang terpendam di lubuk hatinya. Namun tindakan itu telah merubah segala-galanya dalam hidup mereka. Kerana kesal dengan tindakannya, dia mengambil keputusan melarikan diri ke luar negara. Namun tindakan itu tidak mampu meluputkan setiap dosa yang dirasakannya terhadap Dina Azura.

Sepuluh tahun kemudian, Diaz pulang ke tanahair dan bekerja dengan Alma Katherine, seorang ahli perniagaan berjaya. Namun dia tidak berani berhadapan dengan Dina Azura angkara malam jahanam itu. Tapi takdir menemukan mereka semula untuk menyusun kepingan-kepingan puzzle dalam hidup mereka. Tapi masihkah ada benci di hatinya atau segala-galanya telah berubah?

Bagi Dina Azura, dia tidak pernah membenci Diaz. Malah takkan mungkin membenci lelaki itu. Sejak kecil dia mengagumi Diaz, sehinga adakala dia terseksa kerana dibenci tanpa sebab. Malah seluruh jiwanya terseksa kerana selama ini dia menyimpan rahsia yang tidak mampu diceritakan kepada sesiapa. Isi hatinya takkan mampu diluahkan lantaran dia sedar betapa besar dosanya mencintai abang sendiri.

Perkenalan Dian Azura dengan Johan telah menyemat cemburu di hati Diaz tanpa disedari. Hubungannya dengan Dina Azura adalah sebuah hubungan yang takkan mungkin. Mereka tidak mungkin bercinta. Tidak mungkin bersama-sama. Tidak mungkin untuk segala-galanya. Tidak mungkin untuk selama-lamanya. Kerana itu Diaz menahan diri. Dan bila Johan hadir di antara mereka, segala-galanya yang tidak mungkin itu bukan lagi satu halangan. Diaz nekad mahu membetulkan segala-galanya. Tapi rahsia yang disimpannya selama 15 tahun itu hanya akan melukakan hati ramai orang. Bolehlah dia menjaga hati ramai orang dan membiarkan hatinya sendiri dilukai? Mampukah lagi dia menyimpan rahsia ini dari pengetahuan Dina Azura sedangkan gadis itulah yang paling mahu dilindunginya?

Abang jangan judge orang dengan hanya memandang luaran sahaja. Sekurang-kurangnya Johan sanggup pertahankan maruah adiknya dari lelaki-lelaki tak guna tu. Dia seorang abang yang baik – DINA AZURA

Johan baik? Jadi abang lelaki jahat? – DIAZ HAFIZI

Saya cuma nak awak pilih antara saya dan Diaz. Dan berhenti menyakiti hati saya seperti ini Dina – JOHAN

*****

(SEM) RM32.90 - RM29.00
(S/S) RM35.90 - RM31.60

Thursday, 3 July 2014

Awaken The Giant Within (Edisi Bahasa Melayu) ~ Anthony Robbins

Menerusi buku Awaken the Giant Within, Anthony Robbins akan membantu kita mengejutkan raksasa hebat yang selama ini tidur dalam diri kita, iaitu:
Lepaskan Kuasa dalam Diri
Kuasai Sistem Pemerkasaan
Pengajaran di Sepanjang Perjalanan

Dengan mengamalkan prinsip asas dalam penguasaan diri, kita semua dapat memacu dan membentuk masa hadapan yang kita impikan.

Antara Kandungan:
Bab 1: Impian Masa Hadapan
Bab 2: Keputusan - Perjalanan Menuju Kuasa
Bab 3: Kuasa yang Membentuk Kehidupan Kita
Bab 4: Sistem Kepercayaan - Dorongan Mencipta dan Dorongan membinasa
Bab 5: Dapatkah Perubahan Terjadi dengan Segera
Bab 6: Bagaimana Mengubah Apa Sahaja dalam Kehidupan Kita: Sains Neuro Pelaziman Hubungan
Bab 7: Bagaimana Mendapatkan Apa yang Benar-benar Kita Mahukan
Bab 8: Soalan adalah Jawapan
Bab 9: Kosa Kata Kejayaan Mutakhir
Bab 10: Musnahkan Blok, Runtuhkan Tembok, Lepaskan Tali, dan Berdansa ke Arah Kejayaan - Kuasa Metafora Kehidupan.

*****

(SEM) RM35.00 - RM30.80
(S/S) RM38.00 - RM33.40

Ustaz, Berapakah Umur Ahli Syurga? ~ Muhammad Abdul Kadir Sahak

Buku ini adalah himpunan jawapan penulis kepada soalan-soalan yang diajukan menerusi laman sesawang Jabatan Mufti Perlis, talian hukum Jabatan Mufti Perlis, email peribadi, dan Facebook. Oleh itu, dapat dikatakan bahawa buku ini memuatkan himpunan soal jawab bersifat semasa dan yang sering menjadi kekeliruan dalam masyarakat. Dalam usaha memberi jawapan dan penjelasan itu pula, penulis sentiasa berusaha menjawab setiap soalan yang dilontarkan berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah yang shahih. Juga dengan panduan daripada hasil-hasil penulisan para ulama Ahlu As-Sunnah wa Al-Jamaah. Jikalau diperhatikan, kaedah bertanya dan menjawab soalan memiliki kesan yang begitu besar dalam menuntut ilmu. Ilmu itu seperti sebuah menara tinggi yang terserlah, dan ada waktunya kegelapan malam datang melitupi menara itu. Justeru, bersoal jawab itu mengambil peranan lampu yang menyuluh, menerangi menara ilmu yang tinggi, dan menyingkap kesamaran disebabkan sifat tidak tahu. Kerana itu kaedah bersoal jawab ini digunakan dalam Al-Quran dan As-Sunnah.

Semoga buku ini memberi banyak manfaat kepada umat Islam dalam usaha memahami persoalan-persoalan agama.

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Hilal Asyraf: Koleksi Status Facebook Terbaik ~ Hilal Asyraf

"Kita tidak berFacebook kerana ia satu trend. Tetapi kerana kita melihat di sana ada yang dapat kita manfaatkan untuk pengembangan dan kelangsungan Islam itu sendiri." - Hilal Asyraf

"Status Facebook pun Allah s.w.t. kira juga. Jangan ingat Allah s.w.t. itu tidak tahu perkara-perkara online ini. Maka, tulislah status-status facebook yang baik, memberikan manfaat, dan tidak pula mencambah dosa. Moga Facebook itu menjadi sebahagian wasilah kita ke syurga-Nya. Bukan gari yang merantai kita ke neraka-Nya." - Hilal Asyraf

Hilal Asyraf adalah penulis lebih daripada 20 buku best-seller. Buku Sebelum Aku Bernikah dan Untuk Kita Pendosa telah terjual melebihi 25,000 naskhah dalam masa kurang dua tahun.

Antara Kandungan:
Catatan 1 Ya Abidal Haramain
Catatan 2 Jikalau Benar Allah s.w.t. Itu Tuhan
Catatan 3 Guru MenjadI Sahabat
Catatan 4 Olimpik London 2014 Adalah Perancangan Illuminati?
Catatan 5 Bolehkah Aku Berubah?
Catatan 6 Uzlah Syu’uriyah Tammah
Catatan 7 Kepada Pemberi Pendapat, Juga kepada Penyokong Pemberi Pendapat
Catatan 8 Sahabat yang Bersama dan Tidak
Catatan 9 Populariti
Catatan 10 Malu kepada Saidina Abu Bakar
Catatan 11 Apakah Mereka Tidak Bercinta?
Catatan 12 Dua Faktor Perubahan
Catatan 13 Kisah Bersama Yassin Si Pemandu Kereta

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Perang Salib Ketiga: Tumpasnya Richard The Lionheart ~ Abdul Latip Talib

Selepas Baitulmuqaddis jatuh ke tangan Salahudin Al-Ayubi, kerajaan Kristian Eropah gempar. Bantuan segera dihantar. Raja-raja Eropah berarak dengan ratusan ribu tentera, dan antara raja yang paling digeruni adalah raja England, Richard The Lionheart. Kepintaran strategi dan kehandalan medan tempur, menyebabkan tentera Islam tewas beberapa pentempuran. Namun perang belum berakhir kerana Salahudin Al-Ayubi masih kekal bersemangat dan tidak pernah kenal erti putus-asa.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Wednesday, 2 July 2014

Rindu Bukan Milik Kita ~ Norhasnida Karia

“Ya, untuk pengetahuan semua wanita di luar sana, lelaki ini ialah milikku… ”

Walaupun pada asalnya dia bukan milik aku dan aku bukan milik dia namun telah tertulis di lohmahfuz bahawa jodoh aku ialah dia.

Aku dan dia ditakdirkan bertemu di tempat yang sama. Pertemuan yang menyebabkan dia harus menjaga aku atas amanah Izham dan aku harus menjaganya atas permintaan Adrianna. Disebabkan itu, bermulalah kisah antara aku dan dia. Kisah antara Izara dan Aril. Kisah yang kami cipta sendiri dengan bersyarat iaitu tiada siapa yang boleh tahu mengenai kisah kami ini!

Adakah benar aku mengkhianati kepercayaan Adrianna terhadapku?
“Entahlah Zara, Aril sekarang dah tak sama macam Aril yang aku kenal dulu. Kenapa, Zara? Aril ada perempuan lain ke kat London dulu? Atau ada sesuatu yang dia rahsiakan daripada aku?”

Adakah Aril juga turut bersalah kerana memilih rasa cinta terhadapku, berbanding persahabatannya bersama Izham?
“Aril, apa pendapat kau kalau aku masuk meminang Zara? Tapi dia macam tak bersedia saja. Bro, kat London dulu ada tak mana-mana lelaki yang rapat dengan dia kecuali kau?”

Aku tahu semuanya salah aku! Tapi aku tidak mampu menolak takdir. Nama Aril tidak mampu aku padam bahkan telah aku semat kukuh dalam hati ini.
Dan aku rasa… dan Aril juga rasa… sudah tiba masanya untuk kami berdua membongkarkannya.

*****

(SEM) RM26.00 -RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Hati Bertanya... Siapa Kamu? ~ Lisa Muhamad

DAYANGKU INARA seorang gadis yang lari dari sebuah pernikahan! Lelaki yang dijodohkan dengannya bukan atas dasar pilihan sendiri. Kenal pun tidak! Dia menolak, ayahnya menerima. Dia tak suka, ayahnya berkenan! Apa pilihan yang dia ada? Nikah dan larilah! Seusai akad nikah, sebelum sempat menatap wajah suaminya, Dayangku Inara cabut lari...

“Siapa awak?” - DAYANGKU INARA
“Nama saya Gibran.” - GIBRAN EMIR
“Geram?” - DAYANGKU INARA
“Bukan geram, bukan gabra dan bukan juga gemuruh. Nama saya Gibran.” - GIBRAN EMIR

Satu kemalangan kecil menemukan Dayangku Inara dengan Gibran Emir. Namun sayang, si isteri tidak kenal si suami... Gibran muncul sebagai teman rapat abangnya. Sengaja disembunyikan status agar mereka dapat mengenali diri masing-masing.

“Awak kenal dengan lelaki tu?” - DAYANGKU INARA

“Siapa? Suami awak? Saya tak kenal dengan dia. Tapi, saya kesian dengan dia. Kesian sebab digantung tak bertali... Tak baik awak buat anak teruna orang macam tu...” - GIBRAN EMIR

Kerana suaminya itu, musnah impian dan masa depannya! Tanpa diduga, dalam satu pertemuan kecil di rumah Gibran, semua rahsia terbongkar pada saat Dayang membelek sebuah album perkahwinan. Cukup dengan hanya melihat pada helaian pertama, jemari dan matanya kaku di situ... Hati yang tertanya-tanya siapa suaminya terjawab!

“Awak penipu! Kaki putar alam, kaki kelentong!”
“Dayang… Gib memang bercadang nak berterus-terang dengan Dayang… Nak bagi tahu pasal kita…”

Ternyata Gibran tersalah langkah dalam misi memikat hati si isteri. Penipuan pertama mungkin boleh dimaafkan. Penipuan kedua? Diberi peluang lagi atau ditinggalkan? Mampukah Gibran Emir selamatkan rumah tangga mereka?

*****

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Membakar Syurga Mengguyur Neraka ~ Hana Ilhami

NAJIHA... Demi merealisasikan hasrat dan menggembirakan Dona, dia menghubungi Rahul yang membawa diri ke Amerika selama tiga tahun. Demi kebahagiaan sahabatnya yang beragama Hindu itu, dia memujuk Rahul agar pulang ke pangkuan keluarga. Namun, siapa sangka niatnya menghubungi Rahul membawa episod baru dalam hidup Rahul.

“Kalau saya tahu hidup saya akan terganggu macam ni, tak ingin saya hubungi awak dulu.” - NAJIHA
“From now on, I'll be your disturbing stranger, Jiha.” - RAHUL

RAHUL... Kepulangan Rahul menggembirakan seisi keluarga Dona tetapi tidak bagi Najiha. Hidupnya menjadi huru-hara setelah Rahul mengetahui Dona bukan sekadar merahsiakan tentang penyakitnya, tapi Dona mempunyai rahsia yang lebih besar daripada itu. Dona mahu memeluk agama Islam. Siapa lagi yang harus dipersalahkan selain sahabat baik adiknya, Najiha?

Perdebatan dan kesangsian Rahul terhadap Najiha luntur sedikit demi sedikit melalui penerangan dan sikap Najiha. Baginya, Najiha lain berbanding dengan perempuan beragama Islam yang pernah dicintainya suatu ketika dulu. Hatinya mula tertarik.

Tapi lain pula bagi Najiha. Cita rasanya cuma kepada lelaki gred A yang tahu menghormatinya. Dan syarat utama mesti Islam! Namun pada yang sama, Dona turut membuat permintaan.

“Kalau aku minta kau mengguyur neraka seseorang? Kau sudi tak?” - DONA
“Neraka siapa pula kau nak aku guyur ni?” - NAJIHA
“Rahul...” - DONA

Kehadiran Hadi, lelaki misteri yang mempunyai kecelaruan naluri turut menambahkan rasa dalam hatinya. Kehadiran Hadi yang muncul tiba-tiba membawa kesan terhadap perjuanganya.

“Sudikah kau mengguyur nerakaku?” – HADI

Demi sahabat dunia dan akhiratnya, haruskah Najiha memadamkan perasaannya terhadap lelaki gred A yang selama ini begitu didambakan? Bagaimana bila benci bertukar cinta? Mampukah Najiha menepisnya? Bila tiba-tiba lelaki songsang mahu menagih cinta, perlukah Najiha membuktikan jihadnya? Antara lelaki gred A, lelaki musyrik dan lelaki songsang... siapa sebenarnya yang bertakhta dalam hatinya?

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...