NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, 27 March 2015

Isteriku 120kg ~ Siti Nur Dhuha

Ini wasiat yang paling gila dan tidak masuk akal! Itulah yang bermain dalam fikiran Aiman Zafril apabila Nenek Masyitah mahu dia berkahwin dengan Nelydia yang gemuk dan tiada apa-apa keistimewaan. Dia tiada pilihan. Perlu berkahwin jika mahu harta menjadi miliknya. 

Setelah bergelar suami kepada Nelydia seberat 120 kg itu, Nenek Masyitah membuat onar lagi. Mahukan cicit! Jika tidak, jangan harap Nenek Masyitah akan memberikan harta. Gelap hitam dunia Aiman Zafril. Bagaimana dia mahu menyentuh Nelydia sedangkan melihat wanita itu sahaja tekaknya sudah loya? Nenek Masyitah pula makin hari makin mendesak mahukan cicit. Ah, bingung jadinya! 

Tetapi, lain pula bagi pihak Nelydia yang berasa cukup bertuah kerana dapat menjadi isteri kepada lelaki kacak dan kaya seperti Aiman Zafril. Namun, sukar sekali untuk membuatkan Aiman Zafril jatuh hati kepadanya. Untuk terus menjadi isteri Aiman Zafril demi mengecap kemewahan, Nelydia perlu memberikan zuriat buat lelaki itu. Nelydia buntu dan keliru. Perlukah Nelydia berkorban sejauh itu?
*****
(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Bukan 'Taste' Aku! ~ Syikin Zainal

IRDINA dan Zafri, ibarat anjing dan kucing. Pantang bersua muka. Ada sahaja perkara yang mahu ditelagahkan. Makin cuba menjauh, makin ia dekat. Namun, dekat itu tidak mendatangkan apa-apa. Perang tetap perang. Namun, kuasa ALLAH, siapa yang mampu menghalang. Saat perang terus dilancar, ada satu kejadian yang buat Irdina memberi perspektif baru tentang Zafri. Dan Zafri, mula nampak bahagian putih milik Irdina. Mulut cuba menafikan, tapi hati, sudah saling terpaut. Sehari tidak dilihat bayangan orang yang mula bertempat di hati, seharian menjadi sasau.

Zafri terus memasang angan. Irdina akan menjadi suri hatinya. Irdina pula mula mengimpikan. Zafri mahu dijadikan imamnya. Namun, ia semua hanya disimpan dalam hati. Tidak ada siapa antara mereka yang berani menyuarakan. Sehingga satu saat, Irdina mahu ditunangkan. Hati Zafri mula menjadi rawan. Tekad mula dipasang. Irdina hanya miliknya. Mampukah Zafri mempertahankan Irdina untuk menjadi suri hatinya? Mahukah Irdina ditunangkan dengan orang yang tidak dicintainya? Mampukah hubungan yang pada awalnya bagai anjing dan kucing, menjadi hubungan yang disulami kasih dan sayang?
*****
(SEM) RM18.00 - RM15.80
(S/S) RM21.00 - RM18.50

Roh Rumah Sewa ~ Naim Tamdjis

Rafael, seorang guru muda yang ditugaskan di kawasan pedalaman Perak. Papanya lebih suka Rafael bekerja dengannya, tetapi Rafael tetap berdegil mahu bertugas di SK Kampung Pulai Manis yang terpencil terletak sejam perjalanan dari pekan Gerik. 

Rafael tidak ada pilihan lain, dia terpaksa menyewa sebuah rumah yang mempunyai reka bentuk pelik. Tanpa sedar, Rafael telah membangkitkan makhluk yang telah lama menghuni rumah itu. Makhluk itu telah dipasung selama 150 tahun. Sejak hari pertama Rafael tinggal di situ, pelbagai perkara pelik dan mistik terjadi ke atas dirinya dan penduduk kampung. Misteri dan sejarah mula terungkai satu per satu sehingga melibatkan nyawa!
*****
(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Tarantula ~ Julie Jasmin

Kampung Nilam Setia yang dulu aman damai, kini telah bertukar menjadi padang jarak, padang terkukur. Mayat bergelimpangan. Binatang ternakan habis mati. Bau darah hamis mengalir di sana sini. Tidak seorang pun yang berani keluar untuk menyelamatkan mereka. Dibiarkan mayat itu dibaham oleh serangga yang tidak diketahui dari mana asal usulnya. 

Setiap kali waktu malam menjelma, penduduk-penduduk Kampung Nilam Setia akan dihantui perasaan takut. Bahaya berada di mana-mana kalau tersilap langkah. Sesiapa sahaja boleh menjadi mangsa. Semuanya bermula dari Hutan Nilam Setia hingga merebak ke kampung kediaman.

Keadaan ini amat merunsingkan Pak Aki, ketua Kampung Nilam Setia. Sudah banyak kejadian buruk berlaku. Baru-baru ini, empat orang pemuda telah membuat penyelildikan tentang tumbuh-tumbuhan pelik di Hutan Nilam Setia dan sehingga hari ini tidak keluar-keluar. Mak Jenab, bidan Kampung Nilam Setia turut menjadi mangsa. Binatang-binatang ternakan Pak Salleh juga. Malah, Halimah isteri Sidek turut terkorban di subuh hari. Serangga apakah yang menyerang sebenarnya? Hingga tidak meninggalkan kesan. Habis dibahamnya hingga ke tulang. Hmm… apa ya? Adakah disebabkan sumpahan? Ataupun ada benda lain yang kita tidak tahu? 
*****
(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Hasrudi Jawawi ~ Cucur Bawang & Cupcake

AKHIRNYA, cinta Iskandar dan Rudiana bersatu juga selepas bersama-sama berperang jiwa dan egois sendiri. Ketika Rudiana dan Iskandar baru sahaja ingin menikmati erti sebuah perkahwinan yang sebenar, tiba-tiba dugaan datang melanda. Munculnya Faiqa si ‘kucing Siam’ dan Faeeq si ‘hantu air’, kedua-duanya telah menggugat hubungan Iskandar dan Rudiana. 

Sikap gedik ‘kucing Siam’ yang suka menggesel pada Iskandar buat Rudiana geram! Sikap keras kepala dan gila kuasa ‘hantu air’ pula buat Iskandar tidak mampu melawan. Disebabkan ‘hantu air’ juga, Rudiana dapat penampar percuma daripada wanita ala-ala ustazah yang tidak pernah dia kenali. 

Mampukah cucur bawang buatan Rudiana menandingi cupcake buatan ‘kucing Siam’? Relakah Iskandar membiarkan Rudiana jatuh ke tangan ‘hantu air’? Siapa sebenarnya ‘kucing Siam’ dan ‘hantu air’?
*****
(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Tuesday, 24 March 2015

Suka-Suka Rabu 25/3/15

Assalammualaikum & Salam Sejahtera Semua.

Di sini kami senarai 5 naskhah buku yang diberikan DISKAUN 25% untuk promosi SUKA-SUKA RABU 25 Mac 2015. Harga ini untuk seluruh Malaysia dan luar negara juga (sehari ni sahaja).

Tempahan dan belian bermula jam 9 pagi sehingga 9 malam (Rabu).
Jika ada berminat, boleh emel kami di belidiskaun@gmail.com atau inbox kami di FB Belidiskaun atau whatsapp kami di 013-6786571.
Caj pos akan kami maklumkan melalui setiap emel atau boleh aje klik logo Pos Laju / Skynetyang ada di sisi blog.

DISKAUN 25% untuk 25 Mac 2015.
1. Sejarah 133 Wira Terbilang di Zaman Rasulullah: RM80 > RM60
2. Kekasih Waktu: RM25 > RM18.80
3. Jurnal Inspirasi Diri: RM15 > RM11.30
4. Anekdot Madinah: RM45 > RM33.80
5. Pilo Toq: RM18 > RM13.50

Maaf, Selama Ini Tidak Peduli ~ Norhayati Berahim

Kasihan anak ini. Bukan anak ini sahaja, pasti ramai lagi anak yang seperti ini berada di merata-rata di Malaysia ini. Bukan sahaja di Chow Kit, di kampung-kampung pun pasti ramai anak-anak gelandangan ini.

Tidak berumah. Kalau berumah pun, rumah kecil yang sudah hampir roboh.

“Makan kenyang-kenyang. Selama ni kamu makan di mana?”

Pagi itu Mak cik Ramlah sudah menggorengkan nasi dan ayam. Awal pagi lagi Zaida sudah datang menjenguk. Johnny mungkin akan menjenguk petang ini memandangkan dia bekerja.

“Hmm sedap.”
“Kalau sedap kena cakap apa?”

Tanya Zaida. Anak itu mengerutkan dahi seperti tidak faham sahaja.

“Cakap? Cakap apa?”
“Yalah… dah makan kenyang, mak cik ni yang masak, sedap, kenalah cakap apa?”
“Oh… terima kasih. Terima kasih!”
*****
(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

The Art of Thinking Clearly ~ Rolf Dobelli

Pernahkah kita…
  • Melabur masa terhadap perkara yang memang diketahui tidak berbaloi? 
  • Membazir banyak wang dalam jualan lelong di eBay? 
  • Terus-terusan melakukan sesuatu perkara biarpun tahu perkara itu memberikan kesan yang negatif? 
  • Menjual saham terlalu awal ataupun terlalu lambat? 
  • Tersilap langkah dalam percaturan hidup? 
  • Menerima pujian apabila berjaya, namun menuding jari apabila gagal?
Menerusi buku The Art of Thinking Clearly ini, Rolf Dobelli membantu kita menggariskan kesilapan-kesilapan mudah yang biasa kita lakukan lakukan dalam berfikir serta membuat keputusan.

Buku ini adalah peluang untuk kita menutup segala ruang kesilapan, serta memberikan kita peluang membuat keputusan yang jauh lebih baik dalam kehidupan.
*****
(SEM) RM29.90 - RM26.30
(S/S) RM32.90 - RM29.00

Menjadi Ulul Albab: Generasi Genius Bertaqwa ~ Dr. Danial Zainal Abidin

Adakah kita tahu siapakah sebenarnya Ulul Albab? Ulul Albab adalah mereka yang mempunyai akal yang sempurna dan bersih.

Akal yang sempurna bermaksud, cara berfikir dan menilai sesuatu perkara adalah betul berpandukan kepada agama.

Pada ketika yang sama, akal itu bersih daripada idea-idea songsang dan sesat.

Imam Ibnu Kathir menyatakan perkara ini dalam kitab Tafsir Al-Quran Al-Azim.
*****
(SEM) RM11.00 - RM9.70
(S/S) RM13.00 - RM11.40

Adab Berdamping Dengan Al-Quran ~ Imam An-Nawawi

Melihat hurufnya, mendengar alunan bacaannya, malah membaca isi kandungannya sudah dijanjikan ganjaran yang besar. Apatah sekiranya mentadabbur dan mengamalkan segala suruhannya.

Buku Adab Berdamping dengan Al-Quran karga Imam An-Nawawi menggariskan panduan yang jelas berpandukan Al-Quran dan sunnah. Antara topik yang dibincangkan adalah:

Mengapa perlu membaca Al-Quran?
Apakah yang membuatka 'ulat' Al-Quran begitu istimewa?
Adab dan etika pendammping Al-Quran.
Ayat-ayat dan surah Al-Quran yang digalakkan untuk dibaca pada waktu dan keadaan yang khusus.
*****
(SEM) RM13.00 - RM11.40
(S/S) RM15.00 - RM13.20

UZAR: Koleksi Status Facebook Terbaik ~ Ustaz Dr. Zaharuddin Abdul Rahman

"Kurangkan masa mengadap internet dan facebook. Tambahkan masa berkualiti, nescaya sakinah, mawadah, dan rahmah dalam keluarga akan bertambah."

"Jangan memperkecilkan ketaatan yang sedikit dan kecil, kerana konsistentnya membawa kebaikan dan istiqamah."

"Jangan meremehkan dosa yang sedikit dan kecil, kerana berterusannya membawa kesan buruk dan dosa"
*****
(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Aku Terima Cintanya ~ Rahman Mokhtar, Abdul Muiez Ruslee, Zamri Mohamad

Koleksi kisah inspirasi cinta yang membawa mesej cinta yang berbeza.

Mesej cinta yang dilihat dari segi hubungan suami isteri dalam rumah tangga, hubungan percintaan, dan anak yang cuba memahami hubungan percintaan ibu bapa.
*****
(SEM) RM18.00 - RM15.80
(S/S) RM20.00 - RM17.60

Thursday, 19 March 2015

Proposal Cinta Selamanya ~ Rose Harissa

Bila Haidar memutuskan hubungan dengan alasan tak sekufu, Amyra tak mahu bercinta lagi. Dia bercita-cita ingin mengumpulkan modal yang cukup untuk membina perniagaannya sendiri. Semua tak penting lagi dah. Hinggakan Zaim Armani, anak jutawan di depan mata dia pun Amyra buat derk aje.

“Pernah dengar quotes ni? Lust starts with chemistry. Love starts with trust and respect.” –ZAIM.
Bila tengah sibuk bekerja, dia bertembung pula dengan Leonard, pengusaha perabot pengukir berdarah Jawa tak kalah ganteng tapi sekejap ada sekejap tak ada. Hati wanitanya tercuit juga, tetapi... Amyra tidak mahu hubungan yang tergantung. Dia mahukan sebuah hubungan yang kukuh, yang boleh membawa pada penyatuan dua jiwa secara halal.
“Orang Jawa itu tempatnya di perasaan, selalu bergulat dengan kalbu dan suara hati, dengan menahan hawa nafsu agar bijak menangkap maksud yang tersembunyi.” – LEO.
Sudahnya Amyra mencari along. Itulah penasihat terbaik untuk menyelesaikan jiwanya yang kacau itu.
“Aku cakap yang benar, dik. Kau tu satu-satu anak perempuan abah. Carilah bakal suami yang boleh diharap sikit. Yang boleh betulkan singki tersumbat, yang boleh pasang mentol lampu, yang boleh aku ajak turun ke sungai… boleh bergelumang dengan bau ikan sungai. Ah, pendek kata yang bertulang besi berurat dawai macam aku ni ha….” Afnan singsing lengan baju, tayang lengannya yang berotot.
Amyra pegang kata-kata alongnya tu. Tapi... antara arkitek dan pengukir kayu, dua-dua pun ada perniagaan sendiri. Dua-dua pun boleh pegang ikan patin. Siapa yang ada dalam hati Amyra?
“Saya cari suami, bukan setakat jadi kekasih bertahun-tahun tapi belum tentu ada jodoh.”
*****
(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Kerana Kau ~ Dyadila

“Kalau nak aku terus tinggal dekat sini, aku nak bilik lain. Aku tak suka bilik ni. Dan aku benci warna ni. Dan aku juga paling benci kalau orang nak buat baik dengan aku.” – NUR AYUNI BALQIS

“Mungkin kau dah hilang ingatan. Sekarang ni aku nak ingatkan balik. Sejak dua hari lepas aku Fariz Iskandar Leo dah menjadi suami yang sah kepada Nur Ayuni Balqis, jadi mulai saat ini sama ada kau suka atau tak, kau kena bagitau aku ke mana saja kau nak pergi. Kalau aku izinkan baru kau pergi.” – FARIZ ISKANDAR LEO
“Yuni kenapa hati Yuni sekeras ini. Papa minta maaf, apa yang dah papa lakukan pada Yuni. Papa buat semua ni untuk Yuni. Dan papa yakin Fariz boleh bahagiakan anak papa ni.”
Ayuni mencebik. Dua wajah yang masih kekal memandangnya itu langsung tak dihiraukan.
“Bahagia? Perkataan tu dah lama hilang. Dan jangan ingat saya ikut semua percaturan Dato ni maknanya saya nak bahagia. Saya buat sebab saya nak tengok Dato dan perempuan ni menderita! Selamanya!” jerit Ayuni lagi. Entah kenapa ayat itu keluar daripada mulutnya. Dia sendiri tak dapat mengawalnya.
Di hujung tangga ada telinga yang dari tadi menjadi pendengar. Kaku. Soalan yang dulunya bermain di fikiran muncul kembali. Kenapa terlalu tebal rasa benci dalam hati Ayuni? Kenapa?
Ayuni melangkah keluar meninggalkan Teratak Kasih. Dia perlu bernafas. Ketika ini dia terasa nak gila! Ya memang dia akan gila.
“Jangan mencari-Nya kerana inginkan jawapan. Carilah Dia kerana kita tahu bahawa Dialah jawapan pada semua persoalan.”
*****
(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Cinta Takkan Berakhir ~ Sri Sarah

Sombong? Bila masa dia sombong tak bertempat? Kalau dia suka senyum, nanti Izreen cakap dia kuat melayan perempuan pula. Itulah orang perempuan ni. Memang suka sangat fikir yang bukan-bukan. Senyum kata gatal, tak senyum kata sombong! – Adib Razlan

Rasa macam nak aje tanya who are you to judge me? Macamlah mereka pernah berjumpa atau berkenalan sebelum ini. Haish! Suka hati aje cakap dia lupa daratan! Kalau dia lupa daratan, dia takkan balik langsung ke Malaysia. Terus menetap di Ohio sampai reput dekat sana. Dia balik Malaysia pun sebab dia tak lupakan daratanlah. – Azara Fatiha
“Suruh driver teksi tu berhenti sekarang. I want you to get out from the taxi, tunggu I ambil you.”
“What?”
Azara terkejut besar mendengar kata-kata Razlan. Gila! Dia dah separuh perjalanan ke kondonya. Kalau tunggu Razlan, bila dia nak tukar baju? Badan dah melekit! Tak sanggup dah ni.
“You dengar apa I cakap tadi, Zara.”
“Saya tanya sebab terkejut. Raz, saya dah nak sampai rumah dah. Sejam lagi saya sampai office semula. Assalamualaikum.”
“Zara, I said stop right now!”
Benarkah cinta tak seharusnya memiliki? Jadi… katakan kepadaku, siapakah pemilik sebenar sekeping hatimu itu?
*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Kerana Lamaran Itu ~ Xuanza

“Nur Amal Humaira, in front of this beautiful mosque as a witness, will you be honored to become my wife?”

“I... I don’t think I can give you the answer now. I’m sorry.”

Aku dah pilih dia. Lelaki yang berterus terang untuk menikahi aku dan meminta aku menerima apa saja kekurangannya. Dan kami nekad untuk teruskan hidup bersama malah mengharungi apa saja dugaan yang tak pernah kami duga dalam hidup berumahtangga. Tapi, mengapa setelah aku memilih dia sebagai suami, banyak perkara yang dia sorokkan daripada pengetahuan aku, si isteri?

Aku berkahwin dengan dia untuk berkongsi suka dan duka bersama. Jika masa lalunya membuatkan dia ‘sakit’ begitu, kenapa tak diluahkan saja kepada aku agar aku faham kedudukan sebenarnya? Aku boleh tunggu… kerana aku masih ingat janji kami. Iaitu aku takkan tinggalkan dia, malah takkan memilih yang lain. Kerana atas nama isteri kepadanya.

Bukan Aku, Tapi Dia ~ Annass Nurazmi

“Di mata saya awak seorang gadis yang menarik, Imza. Senyuman awak manis sekali. Saya ni ikhlas nak kawan dengan awak.”

“Saya pun ikhlas tak nak kawan dengan awak. Janganlah nak buai perasaan saya. Saya ni bukan jenis perempuan yang cepat perasan.”

Sukarnya nak memenangi dan memujuk hati gadis bernama Imza. Mengapa susah sangat gadis misteri itu nak balas cinta aku? Seperti dalam hatinya sudah wujud tembok dan sudah diisi oleh insan lain. Adakah aku kenal gerangan lelaki istimewa dalam hatinya itu? Sungguh... aku tak dapat meneka. – Philip

“Sebab malamlah saya telefon awak. Tak boleh tidur ni, asyik teringat kat awak. Serius!”

“Peduli apa saya walau lima puluh juta kali awak cakap serius.”

“Wah, Imza! Awak ni betullah tak ada perasaan. Masakan awak langsung tak tergugat dengan kekacakan saya? Dahlah tu, saya ni macho, tough, pendek kata segala macam kelebihan ada pada saya.”

“Pendek mana yang kata? Hah, pergilah kepada pendek yang kata tu. Saya tak kata apa-apa.”

Aduh! Kenapalah lelaki ni tak faham bahasa?! Dia ingat aku tak tahu. Dia dekati aku dengan niat yang lain! Jangan fikir aku boleh tertipu la. Kalau kau syok kat aku pun, kau dah salah perempuan. Hati aku ni dah dimiliki orang lain. Hanya si dia yang aku pandang setiap hari. Tapi… kenapa si dia buat macam tak tahu? Padahal riak wajah dan pandangan mata aku sudah menjelaskan segala-galanya. – Imza.

Dalam perjalanan untuk mendekati Imza, dia menemukan pelbagai kejadian yang pelik. Sehingga keinginannya kuat untuk mengetahui maksud di sebalik kejadian-kejadian itu. Dan akhinya dia membuat keputusan untuk memilih cinta yang ‘abadi’, daripada terus berharap pada cinta ‘Imza’ yang belum tentu akan menjadi miliknya.

Benarkah sampai ke akhirnya Imza takkan pernah menyedari kehadiran Philip manakala Imza terus berharap kepada ‘si dia’ yang takkan dapat menerimanya? Dan akhirnya kebenaran tentang ‘si dia’ menghancurkan perasaan Imza. Namun selagi Imza tidak mengetahui akan hakikat yang sebenarnya, selagi itulah Imza takkan sedar yang cinta sejatinya itu masih setia menanti.

Dan Imza mengharapkan Niffira, insan kesayangannya juga menerima kebahagiaannya sendiri sekiranya kebahagiaan itu datang dengan seikhlas hati.
*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Monday, 16 March 2015

5 Bahan Dalam 1 Menu: Chef Fazalina

Gabungan 46 resipi yang pasti membuat pembaca tidak sabar untuk memasak. Tanpa menggunakan bahan yang banyak, buku ini dapat memberikan idea dalam penyediaan menu harian.
Antara Menunya:
- Salad Sotong Rangup
- Jejari Ayam Berbijan
- Jejemput Tauhu
- Sup Cendawan Berkrim
- Tartlet Ketam
- Nasi Pekan Nanas
- Nasi Goreng Kampung
- Sizzling Mi Mutiara
- Pasta Ayam Berkeju
- Daging Goreng Ketumbar
- Ikan Bawal Masak Sambal Tomato
- Lemak Sotong Berinti
- Sup Suun Fucuk 
-Tiramisu Aiskrim
-Lengkong San Ros
- Bubur Tropika
- Roti John
*****
(SEM) RM15.00 - RM13.20
(S/S) RM17.00 - RM15.00

Encik Suami Mat Salih Celup ~ Yumi Hyra

Pertunangan yang diputuskan beberapa minggu sebelum tarikh ijab kabulnya, mengheret perkahwinan yang tidak diduga berlangsung antara Iman Amani dan Ian Hadif.

“So I am your replacement husband?”– Ian Hadif
“If you want to say so.” – Iman Amani
Bukan setakat encik suami mat salih celup itu tidak mahu dan mungkin tidak tahu berbahasa Melayu, sang umi mentua pula mula melantik Iman sebagai ketua projek ‘memelayukan’ si mat salih celup.
“What is selipar Jepun?” – Ian Hadif
“Japanese’s slippers.” – Iman Amani
“Oh… the one that they wear with their kimono?” – Ian Hadif
Iman Amani mahu pengsan!Tapi…Makin lama duduk dengan encik suami mat salih celup yang bermata menawan lagi nakal itu, cik hati Iman mula selalu buat larian marathon. Iman mula menidakkan rasa hati sendiri.Seganlah dia untuk mengaku apabila encik suami selalu cakap berpusing-pusing mengalahkan roller-coaster!

Gemalai Kasih ~ Lynn Safiya

Intan Marliana (Lia) seorang anak yang patuh kepada orang tuanya. Disebabkan kesalahan abang-abangnya yang lalu, Lia sering berkorban demi menjaga hati ibu dan bapanya yang tercalar. Maka pinangan Asrul Effendi (Effendi), seorang duda beranak satu, diterima atas dasar patuh kepada ibu dan bapanya, walaupun pada mulanya dia cuba memujuk lelaki itu untuk tidak meneruskan niat untuk memperisterinya.

“So! Our parents think we should marry!” - Fendi
“... Lia langsung tak kenal Fendi ni, so how can we marry? - Lia
Namun mengapa Effendi yang tidak lagi percaya kepada cinta, bersungguh-sungguh inginkan Lia sebagai isterinya?
“Cinta? Fendi pernah kahwin atas dasar cinta. Tak berkekalan pun! So, why not with someone I don’t know? Lagipun, my mother thinks you are perfect for me.” - Effendi
Apakah muslihat di sebalik pinangan itu? Sejak kegagalan perkahwinannya yang pertama, hati Effendi sudah tertutup. Maka hati halus Lia terpaksa dikecewakan agar gadis itu tidak menaruh sebarang harapan terhadapnya. Namun mengapa hatinya turut terluka pada saat hati Lia terpaksa dilukai? Kelembutan Lia menambat hati Effendi. Penerimaan Lia terhadap anak kecilnya, Ina, menyentuh jiwanya sehinggakan dia mula mendambakan kasih sayang yang dicurahkan Lia kepada Ina untuk dirinya sendiri. 

Mampukah Lia mengembalikan kepercayaan Effendi kepada ikatan cinta yang tulus lagi sejati? Mampukah Effendi merawat luka yang telah terpalit di hati Lia setelah Lia mengetahui sebab sebenar mereka disatukan? Mampukah ikatan perkahwinan mereka bertahan dengan kehadiran bekas isteri Effendi, Mona yang mahu merebut Ina? Betulkah Mona mahukan Ina atau apakah yang sebenarnya yang Mona mahukan?

Hak keputusan di tangan Lia. Itu janji Effendi. Hak yang diberikan Effendi seakan membunuh dirinya sendiri. Ketika Lia memilih untuk berpisah, Effendi tidak senang duduk. Hatinya parah. Lia harus dijejaki. Sanggupkah dia kehilangan Lia setelah perasaan cinta itu kembali berputik di hati?
*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Friday, 13 March 2015

Ceritera Cinta Darwiesha ~ Adzra Sue

Bila hati telah retak,
Hidup berteman si air mata,
Bila laut tak bergelombang,
Segunung pujuk tiada berguna.

Terjerat ke kancah perkahwinan tanpa rela, separuh jiwa aku menerima Encik Zafrul Amri merangkap bos di tempat kerjaku sebagai suami. Diakah bakal pelindungku? Diakah bakal membawaku ke jalan syurga?
Arief Rachman Haqeem, jejaka kacukan dari seberang terpaksa aku kecewakan. Bunga-bunga sayang yang sedang mekar mewangi dan putik-putik cinta yang baru berkembang, berguguran bersama deraian air mata.
“Saya tak sangka kesudahan kita jadi begini. Saya sayangkan awak, Wiesha. Saya cintakan awak!” ~Arief Rachman
“Selamat tinggal, Arief. Saya tahu awak lelaki yang tabah. Jangan kerana saya, awak tutupkan hati untuk orang lain. Doakan kebahagiaan saya…” ~Dahlyana Darwiesha

Dalam Keterpaksaan... ~ Ieya Sya

Detik pertemuan pertama antara Danisya dan Raiqal di Kuala Lumpur membuatkan kehidupan mereka berubah serta-merta. Tanpa mengenali sesama sendiri, status mereka berubah tanpa kerelaan diri. Menjadi penyelamat si gadis daripada dinodai, kini Raiqal Adif dan Danisya bergelar suami dan isteri!

Dalam keterpaksaan, Danisya cuba menyesuaikan diri biarpun si suami lagak gayanya macam Iron Man dan Incredible Hulk yang bersatu dalam diri! Ditengking, dimarahi, namun Si Danisya ini hanya melayani kerenah si suami lebih-lebih lagi mereka berdua kini tinggal bersama keluarga pihak lelaki.
"Kenapalah aku juga yang kena hantar ubat dekat Si Iron Hulk ni! Buatnya dia sembur aku dengan kuasa besi dia tu, tak pasal-pasal aku bertukar jadi patung besi. Naya aje!" – DANISYA.
“Kau merepek apa ni perempuan? Keluarlah...” – RAIQAL.
“Saya tak merepeklah. Dulu masa saya sakit, awak bukan main paksa saya pergi klinik makan ubat. Bila awak sakit, takut nak makan ubat. Awak ni pandai ajar orang tapi diri sendiri tak reti nak ajar.”
“Kau jangan membebel boleh tak? Sini ubat tu! – DANISYA.
“Pandai pun.” – DANISYA.
Siapa kata orang yang gah akan tetap di atas dan orang yang di bawah akan sentiasa di bawah? Tengok hari ini Danisya dah buktikan yang si tikus pun boleh buat Si Iron Hulk ikut arahan. Padan muka si besi hijau tu!
Apa yang aku pernah cakap dekat kau, lupakan saja. Aku, Raiqal tak pernah mencintai kau, Danisya,” – RAIQAL.
Tapi…
Siapa Raiqal untuk melawan takdir yang telah ditentukan Tuhan?
Siapa pula Amzar, Natasya, Aziera, Danish dan Amanda yang mengharu-birukan cerita rumah tangga Si Danisya dan Si Raiqal ini? Kekal bahagiakah hubungan atas aturan takdir Tuhan ini?
*****
(SEM) RM31.00 - RM27.30
(S/S) RM34.00 - RM29.90

Mr. Stalker... Saya Cintakan Awaklah! ~ Hannag Ezaty

NADINE TASYRIF… Hidupnya berubah dalam sekelip mata apabila SYED RAZIQ RAFIQI iaitu tunangnya berlaku curang. Dan lebih tragis apabila diri sendiri yang menangkap kecurangan tunangnya bersama perempuan lain di atas katil ketika hari bahagianya menjelang tiba.

Dalam pelarian memujuk hati yang luka, Nadine Tasyrif bertemu satu per satu musibah dalam hidupnya. Dia terlibat dalam kemalangan ngeri yang menyebabkan dia dituduh sebagai pembunuh, pertunangannya putus di tengah jalan dan lebih parah kerjayanya sebagai seorang model dan selebriti popular carik setelah gosip liar bertebaran di media. Nadine Tasyrif semakin tersepit lalu mengambil keputusan untuk menghilang.
Kehadiran NILLA, si budak garang yang bekerja sebagai pembantu butik membuatkan perasaan Zein Asyraff, si jurukamera berperwatakan selamba mula kucar-kacir. Tapi semakin Nilla garang, semakin dia suka.
“Awak jangan macam-macam. Awak datang sini nak tempah baju atau nak tempah kemarahan saya? Kalau tak ada apa-apa urusan, baik awak keluar sebelum saya bertukar jadi manusia mutan dan siat kulit awak guna gunting ni! Awak pilih!” – NILLA.
“Whoaaa... Relaks! Garang sangat ni kenapa? Makan apa? Tebuan?” - ZEIN ASYRAFF.
ZEIN ASYRAFF… Kewujudannya ibarat bayang-bayang. Makin si gadis melarikan diri, makin dikejar oleh si jejaka sehingga si gadis mengambil keputusan untuk berhenti melangkah.
“I serius ni, Nilla. I tak main-main. I betul-betul nak lamar you. Bukan untuk jadi kekasih tapi I nak you jadi suri hidup I, jadi isteri I dan jadi ibu kepada anak-anak I.” - ZEIN ASYRAFF.
“Kalau awak berani dan gentleman, awak jumpa ibu bapa saya!” - NILLA.
Namun, dalam misi mencuri hati si gadis garang, Zein Asyraff tidak sangka Nilla menyembunyikan sesuatu dalam hidupnya. Dan Nilla pula tidak menduga takdirnya membawa kepada peristiwa yang dia cuba lupakan. Apakah yang akan berlaku? Ke mana Nadine Tasyrif menghilang? Dan siapa Nilla si budak garang yang membuatkan Zein Asyraff bagai nak gila mengejarnya siang dan malam?
*****
(SEM) RM33.00 - RM29.00
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Monday, 9 March 2015

Seindah Kasih Cadeo ~ Wan Sufia

CADEO SITTICHAI. Mendengar namanya pasti ramai yang pelik. Usah disoal apa peliknya namun apa yang pasti, wajah tampan dan bergaya mengalahkan supermodel di Asia itu… naik komuter? What?

Apa dia peduli semua tu? Dia hairan bila orang melihatnya pelik dan asyik tersenyum-senyum? Tidak! Bagi Cadeo itu hak milik eksklusifnya. Malah, melalui situ juga dia mengenali Najla.

“Deo. Just call me Deo.”
“Deo? Deodorant?”
“Just call me Deo and believe me... deodorant is not my real name.”

Perkenalan biasa yang membawa rindu di hati mula membuatkan jiwanya tidak selesa. Buat pertama kalinya, hatinya derhaka pada tuan empunya yang selama ini berkeras tidak mahu berikatan. Dan apabila dia berani mengatakan bahawa wanita itu adalah yang pertama, ada sesuatu pada dirinya yang menjadi masalah kepada wanita itu.

"What were you expecting Najla?"
"Saya tak sangka Cadeo yang Yana dan Daniel nak kenalkan dengan saya itu Deo yang saya kenali di dalam komuter minggu lepas."
"Oh..."
"Dan saya lagi tak sangka yang awak bukan... er..."
"Bukan orang Melayu? Tidak seagama dengan awak?"

Kerana Cinta Itu Ada Saktinya ~ April Snow

Magis bernama CINTA menemukan mereka berdua. Ibarat ikan di laut, asam di darat, di dalam belanga takdir bertemu juga. Fazwan Anuar, Si CFO penuh karisma tidak pernah menduga diri bakal melakar riwayat cinta dalam perjalanan hidup Aida Awliya; guru di taska anak angkatnya, Dian Khalisya.

Fazwan Anuar. Sejarah cintanya kecundang awal. Tanpa balah. Penuh reda. Aida Awliya. Kisah cintanya penuh warna indah dan melankolik. Tersungkur dek ketidakjujuran bekas kekasih. Aida dihumban ke gaung duka tatkala lelaki yang dicintai separuh nyawa memilih gadis lain sebagai suri. Aida sudah tidak percaya lagi pada cinta lelaki. Tidak lagi! Kehadiran Fazwan yang penuh pesona membuka lembaran baru dalam hidup Aida.

“Aida, saya sungguh-sungguh sukakan awak. Dan saya tahu detik dalam hati saya
takkan bohong.” – Fazwan Anuar
“Mungkin mainan perasaan awak sahaja, Fazwan. Lupakan. Saya bukan yang sesuai untuk awak.” – Aida Awliya

Dalam Dia Aku Terpikat ~ Aulia Iman

SEKALI pandang sudah benci, dua kali pandang terus naik hantu. Begitulah keadaannya apabila Misha yang digelar monster bertemu dengan Si King Kong bernama Megat Danial. Dalam tak suka, si gadis yang begitu dibenci akhirnya menjadi srikandi yang menyelamatkan dirinya daripada tuduhan khalwat.

Kerana sikap Misha yang tegas dan kuat melawan, Megat Danial mengambil keputusan untuk membawa ibu yang selama ini dipinggirkan kembali pulang ke pangkuan. Dengan adanya gadis monster seperti Misha, dia yakin nasib ibunya akan terbela dan selamat daripada gangguan ibu dan bapa saudara yang begitu gilakan harta dan pangkat. Tapi, mahukah Misha menerima permintaannya semudah itu?

“Banyak lagi kerja lain yang boleh I buat selain jaga mummy you... You fikir I ambil ijazah menjaga warga tua di universiti dulu?” – Misha
“Berapa sahaja yang you mahu, I akan bayar.” –Megat Danial “I nak sepuluh ribu!” -Misha
“You ingat, you jaga orang cacat?” -Megat Danial.

Si Dia Dari Boston ~ Norliza Baharom

Pemergian Haninah ke Boston membawa hati yang masih lagi dirantai besi kenangan lalu. Namun sejak kali pertama dia melihat sepasang mata biru dan sebaris senyuman yang putih bersih itu, perasaannya mula bergolak. Rasa bersalah, keliru, takut dan cinta bercampur baur dalam hatinya.

Andrew Cohen, bukan sembarangan orang. Dengan tutur katanya yang tenang dan bijaksana, hati Haninah mula yakin dan memekar dengan bunga cinta.

Tetapi mengharapkan abahnya menerima lelaki asing itu bagai menanti putihnya si gagak hitam. Ditambah lagi dengan onar abangnya yang sentiasa iri dan harapan lelaki pilihan abah yang setia menunggu dari dulu, cinta tulus mereka terus diuji. Apakah bermati-matian mempertahankan cinta bakal mengundang bahagia jua akhirnya? Atau hanya akan membuah lara?
*****
(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Belum Aku Temu ~ Amri Ramli

Amy. Rutinnya berlalu biasa dengan persamaan dan angka. Pelajarannya di peringkat tertinggi menuntut komitmennya yang bukan sedikit tetapi hubungannya dengan Rael juga perlu dijaga. Sekian lama bercinta, dia masih menunggu lamaran Rael. Tetapi, ketika waktu itu tiba, dia pula dipaksa memilih. Cinta atau kerjaya?

Farhana. Tika gelap bakal menjelang dan mentari sudah pun mahu pulang, dia terus tertanya-tanya.Ketika si dia itu menunjukkan minat, Farees sudah ada di sisi. Tetapi setelah Farees keluar daripada hidupnya, si dia itu seperti tiada perasaan lagi. Sedangkan dia masih memikirkan senyuman penuh makna daripada si dia.

Fez. Bukan tidak pernah jatuh cinta. Kenapa cinta lamanya menyepi, tidak dia tahu kenapa. Ada cinta baharu, juga dia tidak tahu. Hendak makan apa malam ini, lagi dia tidak tahu. Yang dia tahu, ‘kau belum aku temu’.

Ini kisah cinta. Kisah cinta orang yang tak reti bercinta…
*****
(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Tuesday, 3 March 2015

Isteri Dambaan Dia ~ Uji Norizqi

ARTINA NEDIESHA seorang gadis metropolitan. Dia dilahirkan dalam keluarga beradadan berkedudukan. Dek kerana ketegasan dan kesombongan Engku Masitah, diaprejudis kepada ibu sendiri. RIFQI EKHSAN seorang yang berpendidikan tetapi hidup sederhana. Mengusahakantanah di kampungnya. Seorang anak yang bertanggungjawab kepada keluarga danpenyayang orangnya. Ke kota mencari pekerjaan, menemukan dia dengan si gadis cantik, lincah dan gemarbersosial. Bekerja di bawah satu bumbung, menyebabkan Nediesha mendekati Rifqi. Namun kegedikan Nediesha cukup membuatkan Rifqi lemas. 

“Cik Nediesha nak makan sini juga ke?” 
“Tak. Nak tengok awak.”
“Cik nak bawa saya ke mana?”
“Pejabat kadi.”

Orang kata cinta itu buta tapi bagi aku cinta ini gila. Bila dalam hati hanya ada namadia, mana nak nampak masalah di kemudian hari. Yang aku tahu hanya ingin memilikidia. Sedarkah aku dia kuli, aku anak bos? Sedarkah aku dia suasa, aku emas? Sedarkahaku wujudnya jurang di antara kami? Taraf hidup kami cukup berbeza.

“Diesha….Qi tak layak untuk memiliki Diesha apatah lagi diangkat menjadi calonmenantu pilihan Datuk Rosli dan Engku Masitah. Qi tidak mahu bermimpi di siang hari...”
“Tapi Diesha yakin yang Diesha milik Qi.”

Cinta dua darjat bersatu jua tetapi mengapa bahagianya sekejap saja? Rimaskah akuhidup berlumpurkan selut di bendang? Kecewakah aku hidup tanpa kemewahan?

“Baik! Lidah kau kena pasung ek? Aku akan pergi dari sini biarpun tanpa izin kau. Kat KLnanti aku failkan penceraian. Kau tunggu surat dari lawyer aku.” 
Lafaz perpisahan terlafaz. Apakah ia satu kerelaan? Aku bebas kerana aku yang larinamun puing rindu tetap ada di kamar hati. Benarkah hanya aku yang dia damba?Bolehkah aku menjadi isteri yang didamba dia lagi setelah masing-masing memijak kacadan terluka kakinya?
*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Dia Yang Terpilih ~ Hijratul Akisya

“Insya-Allah suatu hari nanti bersaksikan bulan dan bintangakan kulamar dirimu menjadi permaisuriku.” 

Nota diberikan dan Anis Humairah Najla ditinggalkan tanpa sebarang kata. Kerana nota itu dia menjadipenanti setia cinta. Malah kerana nota itu, banyak hati-hati yang terluka. Bukan sekejap tetapi lama. 6tahun menanti, akhirnya muncul juga si dia yang dinanti. 

“Pemilik pipi yang merah, sirna matanya yang cantik..." Kamil Hakim “… Wajah awak tak pernah padam daripada hidup saya Maira. Walaupun sejuta kedut melakari wajahawak... di hati saya awak tetap Maira yang dulu. Masih sama.” –

Ahmad SuffianSiapakah pemilik nota itu sebenarnya? Mampukah tertunai janji yang dinanti? Adakah hati-hati yangterluka lagi? Andai cinta tidak berpaksikan kejujuran, kecurangan pasti terbongkar juga. Siapakah dia yang terpilihbertakhta di hati Anis Humairah Najla? Antara cinta dan keluarga… antara sahabat dan jiwa… antara tulus dan dendam… antara kejujurandalam perhubungan… Itulah cinta yang tidak pernah padam.
*****
(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Setulus Kasih Indah ~ Sakura Ria

“Kau rapat dengan anak aku kerana kau nak kesenangan hidup, bukan? Kau nak kikis semua kekayaan anak aku, betul tak?”Kerana terhutang budi, Indah Nur Sakinah tercampak di Seoul bersama hati yanglara. Bukan niatnya mahu pergi meninggalkan Hadif Rykal dalam keadaan tertanya-tanya. Namun, kerana mereka terlalu berbeza, dia dilayan bagaikan seorang pengemis jalanan. 5 tahun berlalu, dia kembali ke Malaysia. Sayangnya cinta Rykal sudah temui tarikh luputnya.

“Aku pernah menjadi pencinta yang setia Indah tapi setia aku dipersiakan hinggaaku terkapai-kapai dalam lautan kesakitan. Aku berusaha sedaya upaya untuk keluar daripada lautan itu Indah dan aku tak rasa yang aku boleh jadi pencinta setia kembali...” 

Indah cuba sedaya upaya menawan kembali hati lelaki itu. Ikatan yang sah memudahkan lagi dirinya untuk mendekati Rykal namun sayangnya segala usahanya dipandang sepi. Lelaki itu terusan menuduhnya macam-macam. Saat hatinya sudah mula belajar melepaskan Rykal pergi, nyawanya hampir melayang kerana satu kejadian. Kejadian itu telah membongkar semua rahsia yang disimpan rapi selama ini. Rahsia yang membuktikan bahawa dia tidak bersalah. Rahsia yang menyebabkan dia menjadi seorang pengemis cinta Rykal.

 “Please, jangan mengalah dengan aku. Kau sendiri cakap yang cinta kau tak adatarikh luputnya. Bantulah aku Indah. Temanlah aku dalam mencari cinta kita dulu...”“… I tak rasa ia akan berjaya. Dendam you tu dah terlalu dalam dan I tak yakin yang kita masih boleh jadi seperti dulu ...”

Apa yang akan terjadi akhirnya? Mampukah cinta memadamkan dendam di dalam hati mereka? Sesungguhnya maaf itu anugerah terindah yang Allah kurniakan untuk semua insan di muka bumi ini, tapi mampukah kemaafan mengembalikan cinta yang menghilang?
*****
(SEM) RM25.00 -RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...