NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Saturday, 17 July 2010

Kisah Haiwan Madinah: Zaman Rasullullah SAW ~ Fatimah Syarha Mohd Noordin

Buku 2: Haiwan di Madinah
  • Merpati Gua Thur
  • Kuda Surakah
  • Kambing Betina Mukjizat Nabi
  • Unta Betina Tunggangan Rasullullah
  • Kambing Biri-biri Beracun
Semua haiwan ini pernah bertemu atau hidup pada zaman Rasulullah SAW. Ini bukan dongengan sang kancil tetapi peristiwa sebenar yang berlaku pada diri Rasulullah.

*****

(SEM) RM45.00 - RM39.60
(S/S) RM48.00 - RM42.20
STATUS BUKU: ADA

Kisah Haiwan Makkah: Zaman Rasulullah SAW ~ Fatimah Syarha Mohd Noordin

Buku 1: Haiwan di Makkah
  • Gajah Raja Abrahah
  • Keldai Haalimatus Saadiah
  • Unta Jelmaan
  • Buraq Israk Mikraj
  • Ketua Ular Makkah
Semua haiwan ini pernah bertemu dan hidup pada zaman Rasullullah SAW. Ini bukan dongeng sang kancil tetapi peristiwa sebenar yang berlaku pada diri Rasullullah.

*****

(SEM) RM45.00 - RM39.60
(S/S) RM48.00 - RM42.20
STATUS BUKU: ADA

Monday, 5 July 2010

Untuk Awak Teja Aulia ~ Syud

dalam benakku, lama tertanam
sejuta bayangan dirimu

Selalunya... kalau lelaki dan perempuan mengaku sahabat baik, salah seorang mesti akan 'tergelincir' - terlebih suka!

I
"Tak apalah, adik dah ada pilihan sendiri."
"Siapa? Pacai?" balas mak sarkastik. Pacai tu teman serumah, sahabat dunia akhirat.
"Kalau Pacai tu perempuan, dah lama mak berdua suruh kau orang berdua ni kahwin."
Tawa Adil pecah.
"Anak Cik Faizah..." kata mak lagi.
"Makkk..." Adil mula memprotes, "Nanti adik pandailah carik dia. Mak jangan nak memandai apa-apa."
"Iya... tapi kalau sampai tahun depan tak ada bayang-bayang lagi...?" ugut mak.

Hatinya sudah terlanjur 'tergelincir' pada Teja Aulia, biarpun mereka sudah tidak bertegur sapa.

II
Dan hati Teja Aulia penuh berbunga daisi apabila Adil melambai tadi. Namun rasa itu 'dihibakan' apabila Adil guna kata ganti diri 'saya'. Jadi pada Adil, dia bukanlah Aulia yang dulu?

Adil hanya akan sebut 'saya' pada perempuan yang dia 'tak berapa kenal'; 'tak berapa biasa'; 'tak berapa sayang'. Dan dia sudah termasuk dalam kategori itu?

Nampaknya hubungan dia dengan Adil sudah tidak ada bunga-bunga untuk pulih lagi.

*****

SYUD menulis ceritanya seperti 'melukis'. Tulisannya berwarna-warni bak pelangi. Susuri persahabatan bertukar cinta dalam Untuk Awak Teja Aulia. Tentulah karya SYUD ini sebuah 'lukisan' yang cantik sekali!

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.30
STATUS BUKU: ADA

Friday, 2 July 2010

Melur Bunga Ivy ~ Nazurah Aishah



Loving an Ivy

Teratai warna merah hati daunnya lebar berbiku, hijau. Ada tempayan besar ditanam seroja berbunga merah jambu. Deretan pasu tirus panjang berisi bunga-bunga kekwa bagai palet-palet warna. Pasu-pasu kecil warna putih dengan juntaian pokok-pokok ivy.

Sebuah impian yang menjadi kenyataan. Seperti ceria lagi warna-warni serta harumnya bunga-bunga di situ, itulah yang dia cuba terapkan dalam hidup ini.

Dia ingin berjaya. Dia ingin bahagia. Dia ingin dihargai.

Pertemuannya dengan Azam membuka ceritera baharu. Azam yang sungguh berazam itu adalah ‘masalah’ baginya. Namun Azam adalah kunci untuk membuka pencarian pada ‘dia’ yang sudah pergi. Sukar untuk dia melupakan ‘dia’, seperti sukarnya dia meletakkan Azam dalam hatinya.

Namun Attia perlukan ayah, jadi perlukah dia tutup hatinya dengan abaikan kehendak Attia? Atau memilih Azam semata-mata bagi membahagiakan anaknya?

Tetapi... kalau hati sudah tidak cinta, bolehkah hati-hati itu disatukan, Khalida?

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20
Loving an Ivy

Teratai warna merah hati daunnya lebar berbiku, hijau. Ada tempayan besar ditanam seroja berbunga merah jambu. Deretan pasu tirus panjang berisi bunga-bunga kekwa bagai palet-palet warna. Pasu-pasu warna putih dengan juntaian pokok-pokok ivy.

Sebuah impian yang menjadi kenyataan. Seperti ceria lagi warna-warni serta harumnya bunga-bunga di situ, itulah yang dia cuba terapkan dalam hidup ini.
Dia ingin berjaya. Dia ingin bahagia. Dia ingin dihargai.

Pertemuannya dengan Azam membuka ceritera baharu. Azam yang sungguh berazam itu adalah 'masalah' baginya. Namun Azam adalah kunci untuk membuka pencarian pada 'dia' yang sudah pergi. Sukar untuk dia melupakan 'dia', seperti sukarnya dia meletakkan Azam dalam hatinya.

Namun Attia perlukan ayah, jadi perlukah dia tutup hatinya dengan abaikan kehendak Attia? Atau memilih Azam semata-mata bagi membahagiakan anaknya?

Tetapi... kalau hati sudah tidak cinta, bolehkah hati-hati itu disatukan, Khalida?

*****


Nazurah Aishah menggunakan pendekatan yang berbeza untuk mempersembahkan Melur Bunga Ivy. Ikuti Khalida untuk belajar mengubah bunga di Loving an Ivy, sambil 'sertai' babak cemas yang penuh emosi di situ.

Sebuah kisah cinta sewangi melur!

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.30
STATUS BUKU: ADA

Sweet Sour ~Nasz

A - Yang manis, harum lagi wangi itu Zarul.

"Kira orang ni taraf cincin gula-gula ni ajelah."
"Sepuluh ringgit tu." Sungguh-sungguh dia cakap.
"Berkira... baru sepuluh dah kecoh... bukannya seribu pun." Aku jeling dia.
"Banyak cakap pula... kalau tak nak bagi balik." Dia hulur tangan kiri.

Tak tahu pula macam ni punya seronok apabila dapat cincin... walaupun hanya cincin gula-gula.
"Ni kira orang 'cup'lah ni." Sambung dia lagi.
Aku simpan senyum. Tak boleh senyum depan-depan ni, nanti dia perasan!

B - Yang pahit, masam, masin, payau itu Joe Jambul.

"Bayar cincin ni." Kata dia. Betul ke ni, apa yang aku tengah dengar ni.
"What?" aku terjerit di situ.
"Pay for this." Relaks aje dia mengarah aku lagi.
"Okey... saya bayar!" aku jeling dia.

Tapi kan, juling biji mata aku tengok bil RM10 000 kat Tiffany tu. Gila ke apa? Batu planet mana dia pakai buat cincin bodoh ni!

*****

Kenapa Zarul dan Joe Jambul sangat berbeza di hati Lia?

Gali jawapannya dalam Sweet Sour. Karya Nasz ini sungguh warna-warni dan santai persembahannya, anda tentu terpesona!

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.00
STATUS BUKU: ADA

Pelangi ~ Noor Suraya, Saidatul Saffaa, Hlovate, Syud


Ceritera 1
PELANGI - SYUD
Iman bukan pelangi awak. Iman cuma Iman. Iman tak cantik macam pelangi... Tapi. Iman tetap ada kat sini walau pelangi dah pergi...
Menjadi anak yatim piatu pada usia muda bukannya bermakna Iman Aisyah tidak berani hidup sendiri apalagi berdikari. Cuma kalau tiba-tiba ada yang melamar, apa salahnya kalau dia menerima, kan?

Ceritera 2
KED'S STORY - HLOVATE
Khalid Faizal.. Ked... Hadiah... Nawala lady... a romeo... a skater... Florida-Virginia... Malaysia-USA
Hadiah deck daripada gadis tak bernama buat dia gelabah. Macam mana budak perempuan FELDA tu tahu tentang skate? FELDA Florida barangkali, sebab budak berbaju kurung tu kenal juga Bruce Walker!
Kalau nak diikutkan logik... cinta pandang pertama dan cinta antara benua tu... masuk akal ke?

Ceritera 3
RUMAH KECIL DI UJUNG PADANG
Akukah kunang-kunang yang dilupai orang tika mentari menyingsing?
"... papamu jadi bimbang kalau sapi-sapi itu mencintai aku lebih daripada dia." Kata doktor veterinar itu sambil tersenyum. "Semua orang bilang mas sangat pendiam." "... tetapi tidak dengan gadis yang aku suka."
Gadis yang aku suka? Durrah selalu melarikan diri jika hatinya tercalar. Masihkah dia perlu 'berlari' jika hatinya sudah tersangkut pada penghuni rumah kecil di ujung padang ini.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00
(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00
STATUS BUKU: ADA

Versus ~ Hlovate

I

"Please, Minn. Bukak tingkap bilik you."
"Huh?"
"I'm freezing right outside your window. On the roof." Minn tegak dari baringnya, telefon bimbit masih di tangan.
"You what?"
"No kidding. Please..." balas Ashraff Omar.
Mata Minn menala ke tingkap yang ditutupi langsir. Putus fius ke apa mamat ni.
"Enough of your tricks, AO."
"Minn, I'm dead serious."
Ashraff Omar berdiri di atas bumbung porch rumah Minn Edina.
"Minn, you nak bagi I masuk atau you nak tengok I jatuh?"

II

"Not a step away from that spot, AO," Keras suara Minn Edina.
"Minn, you tahu I takkan sentuh you pasal I hormati you."
"Back. Off."
Ashraff Omar akur. Langkahnya ditarik kembali ke belakang.
"I tak memaksa. I cuma meminta. I like you. I really really like you. I want to give us a chance. Permintaan I bukan untuk you terima I yang sekarang, tapi I yang akan change for good, for you and for me. For us. Boleh you bagi I peluang tu?"
Hujan masih belum berhenti.

*****

Lihatlah bagaimana Hlovate membawa watak-watak dalam Versus berubah 180 darjah. Bacalah jikalau anda juga ingin berubah menjadi lebih baik, insya-Allah!

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

STATUS BUKU: ADA

Bidadari Hujan ~ Noor Azzahra

Kasihan itu salah satu cabang cinta!

I

Tanpa diduga tatkala hujan sedang turun pada suatu pagi, aku terpanah dek kasmaran untuk pertama kali.
Dia Bidadari Hujan yang memayungi aku dengan payung cintanya! Aku terpesona pada kejelitaannya.
"Harap-harap esok pagi hujan lagi!" kataku sambil menghadiahinya senyuman.
Matanya memanah hatiku dengan busur arjuna. Lalu hari-hari selepas itu, aku bukanya lagi Raimy Haidar yang dulu.

II

Hujan mencurah lagi. Diberinya aku sekaki payung.
"Macam mana saya nak pulangkan?"
Langkah dia terhenti. Aku menanti. Perlahan-lahan dia berpusing kembali menghadap aku.
Oh, dia bukan Bidadari Hujan aku yang dahulu. Tingkahnya penuh pekerti senyumnya penuh erti.
"Simpanlah andai awak rasa mahu menyimpannya. Buanglah andai awak rasa mahu membuangnya."

Apa jawab hati aku pada saat ini?

*****

Tulisan NOOR AZZAHRA buat yang mahu mentafsir cinta dari sudut yang lain. Benarkah lelaki tidak halus hatinya dalam menzahirkan cinta? Bolehkan cinta datang buat kali kedua? Tanyalah kepada Bidadari Hujan, biarkan dia yang menjawab semua persoalan anda itu!

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.30

STATUS BUKU: ADA

143 ~ Pingu Toha

Berapa lama untuk kita jatuh cinta?

Boleh jadi dalam tiga hari, mungkin?

Berapa lama untuk kita kenal cinta?

Perlukah empat bulan?

Berapa lama untuk kita jatuh cinta kembali... dan kembali kepada cinta?

Cukuplah setahun?

Dan ini cerita tentang...

The Duyong. The Sleeping Beauty. The Rapunzel.

The Lovelorn. The Penunggu. The Hitam Manis.

Ini bukan cerita dongeng. Ini bukan cerita pelik. Ini bukan lagi minpi. Ini sebuah cerita cinta.


1

Sekarang... Satu tahun selepas L.U.V.E.

Cerita Cinta Biasa

Tentang Uth dan Lana... Lisa dan Haikal.


4

Empat bulan darinya. Dulu.

EXs

Tentang Elina dan Keri.


3

Ke masa depan, dalam tiga hari...

Merah Biru Violet

Tentang Vee dan Bucks. Dan Rose.


Inilah cerita biasa yang mengocakkan emosi merah dan biru menjadi warna pelangi cinta ungu. Tiga belahan jiwa yang dipisahkan waktu, jarak dan diri sendiri, dan akhirnya yang menemukan mereka ialah 'cinta'.

*****

Selepas L.U.V.E... lihatlah bagaimana PINGU TOHA menamatkan cinta mereka dengan sebuah happy ending... berserta ucap 'I love you', akhirnya.

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.30

STATUS BUKU: ADA

Nama Atas Kertas ~ Nasron Sira Rahim

Sebuah karya thriller yang penuh teka-teki daripada:

Nasron Sira Rahim...

Engkau tidak dapat melihat aku,

tapi aku sentiasa wujud;

Engkau boleh bersembunyi di mana sahaja,

tapi aku akan tetap menjumpaimu;

Engkau boleh menentang aku sehabis upaya,

tapi kau tidak akan dapat mengalahkan aku;

Siapakah aku?

Apa tip yang ada?

"Pada setiap jasa itu, dia meninggalkan satu puzzle dan mencabar sesiapa sahaja termasuk ANDA, untuk menyelesaikannya..."

TAWARAN
Buah fikiran anda diperlukan!

Sekiranya anda memiliki IQ yang cukup, otak anda sangat diperlukan untuk menolong Faiz dan Hanim membongkar misteri teka-teki ini! Pembunuh yang sadis itu harus diberkas dengan kadar segera, sebelum ramai yang menjadi mangsanya. Bacalah Nama Atas Kertas sebagai petunjuk: dan selesaikannya.

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.30

STATUS BUKU: ADA

Jaja & Din ~ Noor Suraya

Cinta pandang pertamakah ini...


Sekiranya anda tiba-tiba bertemu dengan lelaki yang membuat jantung anda berlari setara dengan kelajuan jet Sukhoi buatan Rusia, dan mata anda pula tak bisa berpaling daripada dia biarpun sedetik, lalu apa tindakan anda?

=A= katakan: lupakan sahaja itu hanya logamaya

=B= rahsiakan perasaan anda dalam diari merah jambu

=C= kenal pasti siapa dia, dan suruh ayah ibu meminang dia

=D= segera periksa jantung, mata dan tekanan darah, ke doktor pakar

Jaja telah memilih =C= sebagai jawapannya


cinta telah membiat aku tidak lut lagi dengan segala 'peraturan hati' yang selama ini aku junjung!



Implikasinya:

Abah dan uminya rasa

[!@#$%^&*]

Alahai, anak abah ni, awat la sampai jadi lagu tu!

Mama nak sorok muka ni kat mana, Jaja?

Inilah cerita Jaja yang meminang ustaz Sastera Arab lulusan Universiti al-Azhar sebagai suami. Tegarkah Jaja sebagai seorang media planner memilih hidup ala-ala 'zuhud' macam Din nanti?


rupa-rupanya cinta telah membawa hatiku terbuai-buai ke sana ke sini tanpa perlu berhenti di mana-mana 'lampu isyarat'...

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.30
STATUS BUKU: ADA

Samudera Indah Nian ~ Mazni Darwisya

Ibarat setianya Ali pada Fatimah

Ibarat kasihnya Muhammad pada Khadijah

Itulah yang Yasmin Nur Raihan impikan perkahwinannya bersama Amru walau ikatan mereka diatur keluarga. Yasmin berharap Amru menjadi pendampingnya dunia akhirat. Pada Yasmin cinta kasih dan sayang mampu disemai dipupuk. Berbeza bagi Leftenan Komander Amru Iskandar, hakikat jodohnya bersama Yasmin sukar diterima. Lantas diletakkan syarat pada malam pertama mereka. Yasmin akur malah bersyukur. Padanya Amru bagai seorang sahabat baik yang baru dikenalinya.

Segalanya berubah apabila Yasmin menapak buat kali pertama bercuti ke rumah Amru di Lumut. Entah bila pula timbulnya rasa rindu dan sayang di hati Amru; sikap dan kelembutan Yasmin telah mengikat hati Amru pada wanita itu. Belum sempat diluah rasa hati, segalanya bertukar tragedi apabila Leftenan Maya Athira hadir antara mereka. Tidak seperti perempuan yang suka menyerah, Yasmin nekad mempertahankan rumah tangganya. Tetapi Amru... bagaimana?

Samudera itu indah... sepertimana indahnya cinta yang kita kemudi... ~ Amru Iskandar.

*****

Nukilan pertama Mazni Darwisya - Samudera Indah Nian - berlatarbelakangkan Pangkalan TLDM Lumat. Kuatkah Yasmin pabila dilambung samudera hati...? Berjayakah Amru mengemudi bahteranya? Biarlah Mazni Darwisya yang menjawabnya!

(SEM) RM18.00 - RM15.80
(S/S) RM21.00 - RM18.50

STATUS BUKU: ADA

Rahsia Hati Sofia ~ Nazurah Aishah

sekali air sungai melimpah... sekali pasirnya pun berubah...

Aku dan dia kenal begitu lama, saling menyimpan rasa dan berkongsi hati. Kenapa sukarnya untuk saling memahami? Padahal kita bagaikan bercerung jiwa! Ini bukan cinta tiga segi! Dia dan dia bersahabat. Mereka berkongsi cerita. Namun rahsianya hanya aku seorang sahaja yang tahu!

Ajaibnya dalam derita masih ada lagi cahaya, jalurnya memandu arah. Anehnya dalam pijar resah, angin masih bawa salam bahagia walau seketika. Payahnya pabila cinta jadi benci. Sukarnya nak pujuk hati biar benci bertukar rindu. Pilunya hati tatkala kau paksa aku memilihmu, padahal kau sudah lama kupilih! Jiwamu bagai ombak ditengah laut, pabila datang menderu kau usung segala beban ke gigi pantai. Singgahmu sekejap cuma, tika pergi kau titipkan semuanya di bahuku seorang... Kenapa harus begitu, Mal?

*****

NAZURAH AISHAH kembali dengan cerita yang sarat dengan emosi. Bahasa NAZURAH AISHAH terserlah matang, tulisannya segar dan menguntum senyum pembaca. Rahsia Hati Sofia dipersembahkan hanya buat mereka yang faham akan erti cinta!

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.00

STATUS BUKU: ADA

Rooftop Rant ~ Hlovate


lontarkan
...kalau tidak ia meracun
kongsikan
...walau hanya pada awan-awan

Mereka berbicara di atas bumbung
Episod hidup amat berbeza, tapi cerita mereka masih selari!

Allah takkan bebankan hamba-Nya dengan apa yang dia tak mampu!

Hidup tak selalunya lawa
Tak selalunya ada pelangi
Kalau nak kata a bed of roses pun, duri-durinya tetap ada
Kadang-kadang... bilamana 'malapetaka' tu datang, terasa macam kena gelek ke bumi dek ahli sumo

Rasa macam dah tak mampu bangkit
Rasa macam dah tak mampu hela nafas

Dengarkan HLOVATE berbicara:
tentang hikayat Rooftop Rant dari puncak wisma Topaz ini...
tentang Trisya dan Jade...
tentang bukit yang sayup di depan
tentang angin yang membawa salam di belakang
tentang lang sewah yang berlegar melayah di atas
tentang deretan kenderaan yang bersesak-sesak di bawah
dan mereka terus bercerita...
sesudah berani meruntuhkan tembok hati dan dinding rasa

mampukah dibeli tangga-tangga untuk mencapai cita-cita?

ini cerita sebuah bicara
bicara bumbung namanya...

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.00

STATUS BUKU: ADA

Thursday, 1 July 2010

Ceritera Kebun Mimpi ~ Noor Suraya, Rnysa, Syud


Ceritera I - Kebun Mimpi... oleh Noor Suraya

Masih ingat pada karya pertamanya, Keranamu Ain...? Inilah lanjutan kisah Ain Najwa selepas itu.
Sudah Ain tanam, sudah Ain semai... namun tidak satu pun yang bertunas itu rupanya kembang menjadi bunga! Bagaikan kebun mimpi ... apa yang hadir dalam hidup Ain ini sekadar sebuah kenang-kenangan


Ceriteri II - Tas Merah Jambu oleh Syud

Gara-gara sekeping kad raya yang ada gambar seekor kucing putih gebu, hidup Nisa tak keruan dibuat dek Anna, Lin dan Nini. Sementara kawan-kawan di penerima kad misteri itu, sedang menyenaraikan suspek: siapakah peminat rahsia Adif? Aiman terus menyiasat, Adif pula terus gelisah.

Jomlah sama-sama SYUD membongkar hati Nosa-Adif ini...!


Ceritera III - Albatros antara Langit dan Bumi oleh Rynsa

"Ya. Kalau sayapnya elok lagi, 'dia' boleh terbang... " balas Ehsan.
Izzah rasa dia yang perlukan sayap sekarang, mata Ehsan yang bening sedang mencuri pandang sejenak, menikan ke dalam tangkai jantungnya. Mata itu duta hati, dan jika mata dengan mata itu sudah bertemu, tentulah larutnya jiwa.

Encik Albatros, pinjamkan sebentar sayapmu itu! Aku mahu lari daripada terkena panahan cinta! bisik Izzah.

*****

(SEM) RM21.50 - RM18.90
(S/S) RM24.50 - RM27.40
STATUS BUKU: ADA

Panggil Aku Dahlia ~ Noor Suraya

"Ayah diserang strok, Dahlia! Ayah tiba-tiba jadi teringat kepadamu. Kamu tu cekal macam Opah Orkid!" puji ayah tiba-tiba.

Padahal dulu, bukankah aku telah disuruh pergi? Bukankah selepas peristiwa menyayat hati itu, aku bagaikan sudah menjadi anak perempuan orang lain, ayah?

Itulah asalnya kenapa Dahlia, pembantu kurator Muziun Orang Asli Canberra pulang ke Malaysia. Dahlia sang archaeologist yang tidak tahu apa-apa tentang kebun teh, dan tidak ingin ambil tahu apa-apa tentang teh itu terpaksa berdepan dengan Teh Timor yang sudah menambun masalahnya!

Keadaan kian kusut pabila dia bertemu semula dengan si licik Wadi. Musuh tradisinya itu sanggup buat apa sahaja untuk merampas kebun Teh Timor demi memperluas ladang Teh Sutra miliknya.

Lalu apa pula muslihat Wadi? Tatkala tiba-tiba sahaja dia sanggup menyerahkan ladang teh miliknya sebagai mahar? Perlukah Dahlia menerima dia, demi mendapatkan kembali tanah milik datuk ayahnya?

*****

Novel kelapan Noor Suraya mengajak anda membantu Putri Dahlia Megat Qais menguruskan Syarikat Teh Timor di Tanah Rata. Silalah nasihati dia, yakinilah dia bahawa tawaran Wadi Hannan itu cuma satu pesona, dan usahlah terpesona!

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM21.00 - RM21.00

STATUS BUKU: ADA

[tunas] ~ Hlovate

"Akak nak bunga apa? Sebut aje." Lee pula yang menyambung.
"Bunga ros? Bunga matahari? Bunga carnation? Bunga lili? Bunga raya?" Dia membilang dengan jari tangan.
"Bunga bakawali? Bunga teratai? Bunga orkid? Bunga plastik? Bunga lawang? Bunga cengkih?"
Budak bertujuh itu memandang Addin tak berkelip.
"Tulip ada?"
"Kenapa mesti akak mintak the only flower yang kita orang tak ada?"
A-Cid berpaling ke belakang. "Benz, one red rose, full-bloom, with baby breath in a bouquet, please. Wrap with white organza." Dia memetik jari. "Pink ribbon."
Benz memandang A-Cid dengan muka yang tak boleh dibaca. "The I-Love-You ensemble?"
Keningnya terangkat sebelah. Addin jatuh rahang bawah. The-what???
"A-Cid! Akak memang tak main la benda-benda macam tu..."
"I'm Panah Arjuna. I spread the love." Selamba dia menuturkan dengan muka toya.

Masihkah anda ingat pada Benz dan Addin, dalam novel aA+bB?

Kini, Hlovate mengundur beberapa tahun ke belakang, untuk menyingkap sebahagian persoalan, sebahagian rasa dan sebahagian kisah, tentang Addin dan Benz serta Magnificent 7 suatu waktu dulu.

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.00

STATUS BUKU: ADA

Tentang Dhiya ~ Syud

Dhiya Nurlisa & Azril Mustaufi

Mereka 'terpaksa' kenal waktu menyiapkan kerja kursus berkumpulan.
Azril tak pernah faham kenapa Dhiya membencinya habis-habisan.
Padahal alasan kenapa Azril dimusuhi sudah jelas, kan?

Menurut Dhiya, Azril tu:
Tipikal groupmate: tak datang untuk diskusi, ambil bena tak bena hal assignment, almaklumlah EOP sekadar kertas elektif untuk bakal arkitek itu!

Sedangkan Azril juga ada alasan sendiri, untuk semua sikapnya selama ini. Cuma Dhiya yang menyinga tak bertempat.

Lepas graduate, masing-masing bawa diri. Fuh, leganya...!

Namun takdir telah menemukan lagi mereka, kali ini dalam suasana yang tak sama. Seperti biasa Azril masih lagi 'masalah' kepada Dhiya. Lalu apa langkah seterusnya, Dhiya?

Tidak semua perkara layak diberi peluang kedua, Dhiya. Usah tegar memberi peluang jika tahu apa sudahnya. Berpalinglah... jika itu yang terbaik!

**~**

SYUD ada gaya yang tersendiri apabila bercerita Tentang... Dhiya Watak-watak ciptaannya terasa hidup dan dekat dengan kita.

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.00
STATUS BUKU: ADA

Lili Buat Najah ~ Nazurah Aishah

telah ku tunai seribu janji
satu kau mungkiri... hidup bersamaku...

Aku dan Najah kenal di depan Stadium Old Trafford, berkahwin sembunyi-sembunyi di Tanah Ratu. Sekembali ke tanah air, aku dan Najah harus pula menjadi pelakon di depan mama yang sudah ada pilihan sendiri.

Itulah permulaan kisah ini... yang bagaikan terang lagi bersuluh.
Apakah boleh aku memilih jalan ceritaku sendiri, Najah?
Jika tidak, bagaimana pula dengan perasaan?
Berkorban perasaanlah yang paling memedihkan, kerana perasaan itu tidak pernah ada bau dan warna: lalu sukarnya untuk orang lain memahami, apatah lagi merasai...

Tulisan Najah:
apalah maknanya bulan kalau langit diselubungi mendung
apalah ertinya mentari kalau sinarnya dihalang gerhana
jadi bagaimana aku harus terus hidup
kalau mentari tak mahu berkongsi kehangatannya
dan bulan tidak mahu meminjamkan sinarnya...?

Najah, sudah jadi fitrah alam... matahari itu tetap terbit dari timur, dan bulan pula tetap setia menemani malam!

*****

Nazurah Aishah, menulis Lili Buat Najah dari kaca mata hatinya. Sebuah kisah yang mengesankan pada yang sedia berkongsi rasa.

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.00

STATUS BUKU: ADA

Pergilah Air Mata ~ Hanni Ramsul


Akan kubenarkan derai air mata ini membasuh seribu duka...
Akan kubiarkan titisnya teruk menitik ke telapak tangan...
Agar kilau jernihnya sudi mendoakan sejuta bahagia untukku...
Selamanya...

Pertemuan ini tidak pernah menjadi yang terindah. Ikatan ini juga tidak pernah memberi sejuta bahagia. Lalu, apa perlu kelangsungan ini? Andai wajah ini cuma mengundang bencimu. Suara ini cuma mengundang marahmu. Tingkah ini hanya mengundang sakit hatimu.
Untuk sekali ini, akurlah satu pada pintaku...
Lepaskan aku dari belenggu air mata ini... SABRINA...

Memang pertemuan ini tidak pernah indah. Ikatan ini juga hanya membuat hati bertingkah geram. Apa perlu pada kelangsungan ini? Kerana wajah itu membuat aku teringat pada satu detik hitam yang menyakitkan. Kerana suara itu mengundang geram, apabila kau membisu saat aku perlukan suaramu. Kerana tingkahmu sering membuka prasangka demi prasangka yang membuatkan hatiku terus berdarah. Dan, pada pintamu yang satu itu... Maaf... Ini pilihanmu, akan aku kotakan... akan aku sempurnakan titis-titis air mata itu... agar setiap titis itu akan menjadi belati yang menyakitkan... BADRUL...

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30
STATUS BUKU: ADA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...