NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Wednesday, 20 April 2016

Genesis ~ Faiz Zahid

Namanya Shahrul Halim. Itu apa yang dikata oleh mereka. Tapi siapa sebenarnya dia? Dia tidak tahu. Dia tidak ingat. Apa yang diberitahu, dia seorang penyiasat. Dia terkejut!

Ingatannya yang hilang setelah kemalangan yang berlaku di Lebuh Raya Seremban-Nilai itu benar-benar mengganggunya. Apabila tersedar daripada koma, hanya Jamal dan Huda yang berada di sisinya.

Dia diperkenalkan dengan senaskhah al-Quran berwarna biru yang akan menemaninya di sepanjang perjalanannya selepas ini. Ayahnya, Yusri Qadri yang berdarah Inggeris merupakan seorang penulis novel terkenal bertajuk The Lost Guardian.

Dia didatangi lelaki halusinasi yang kerap kali menjelma dan menghilang tanpa dia kehendaki. Lelaki halusinasi itu kelihatan cuba membantu untuk mengingati kembali masa lalunya. Namun lelaki itu lebih banyak berteka-teki.

Ternyata kes rompakan yang melibatkan perompak-perompak yang memakai topeng Guy Fawkes pada 5 November lalu berkait rapat dengan kemalangan keretanya. Dia hanya mempelajari sejarah silamnya melalui imbasan, cerita Jamal, Huda dan lelaki halusinasi itu.

Watak Shahrul Halim sentiasa dilihat dengan tongkat yang sentiasa dibawanya. Tongkat yang bercorak ular itu mengandungi pelbagai rahsia dan tongkat itu juga banyak membantunya semasa melakukan penyiasatan. Tongkat itu juga ada disebut dalam novel The Lost Guardian. Shah harus menyelesaikan kes masa lampaunya yang ternyata ada kaitan dengan sebuah sindiket rahsia.

“Kenapa dengan Sherlock Holmes? Awak tahu siapa dia?”
“Bukan tu maksud aku. Kod kau dalam buku tu. Jawapan dia Sherlock Holmes.”
“Awak baca buku orang?”
“Eh, habis tu macam mana aku nak tahu nama kau?”
“Oh, okay. Kod tic-tac-toe tu ke? Betullah tu. Nama awak?”
“Sherlock Holmes,” jawab lelaki itu berseloroh.
“Betul-betullah…”
“Shahrul Halim.”
*****
(SEM & S/S) RM29.00 > RM25.50

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...