NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 29 July 2013

Ya Maulana ~ Hana Ilhami

Maulana Iqbal. Dunianya hanya Darul Ulum At-Taufiqiyah. Al-Quran yang penuh di dalam dada menjadi modal buat pembimbing bakal-bakal hafiz. Hasil tarbiah madrasah, maka lahirlah seorang maulana di Kampung Pulau Sayak.

Adra liyana, maksudnya si perawan cantik yang lemah lembut. Tetapi sayang, watak tidak secantik namanya. Si anak Tan Sri berambut karat, bermini skrit masuk kampung dengan sebuah agenda, untuk memindahkan Darul Ulum dan membina hotel resort di atasnya. Baginya, Maulana Iqbal tidak ubah seperti seorang ustaz Gothic yang poyo! Dengan berjubah dan berserban bagai.

“Cik Rariru nak jumpa saya?” – maulana Iqbal

“Ustaz! Kut ya pun tak suka I pakai macam ni, tak perlulah ejek nama I, okey? Nama I Rara, bukan Rariru!” – Adra liyana

“Cik Adra tolong pakai pakaian yang sopan dan menutup aurat. Maklumlah, sini tempat budak-budak menghafal Quran. Dan cik kena pakai tudung sekali.” – maulana Iqbal

Setelah rencana untuk memindahkan Darul Ulum tidak berhasil, Adra nekad untuk mengugut Si Maulana. Rencana jahat mula diatur…

“Tolong I! Dia... dia... cuba buat benda tak baik kepada I...” – Adra liyana

“Allahuakbar! Demi Allah! Saya tak buat kerja terkutuk ni.” – maulana iqbal

“Sama ada Iqbal tinggalkan kampung ni atau dia bertanggungjawab atas apa yang dia dah buat. Iqbal kena kahwin dengan perempuan ni.” – Imam Hussin

*****

(SEM) RM35.00 - RM30.80
(S/S) RM38.00 - RM33.40

Eksperimen Cinta ~ Anjell

Kali pertama mereka bertentang mata. Masing-masing dah ada pandangan sendiri. Dan tak sangka pula Tengku Aaron ini memang gila orangnya. Sangat-sangat tak terduga sikapnya. Kalau tak gila, apa perkataan paling sesuai nak digambarkan kepada orang yang tiba-tiba ajak kahwin padahal kenal tak sampai dua jam?

Demi syarikatnya, Damia buat keputusan gila juga! Tak ada jalan keluar melainkan cakap, “saya setuju!” Damialetakkan syarat dengan harapan Tengku Aaron batalkan niatnya.

“Awak jangan menyesal pula kahwin dengan saya. Sebab saya ni pisau cukur...”

“Oh, ya?! Kalau cap Gillete Mach3 Turbo, aku lagi suka. Kikislah banyak mana harta aku. Aku tak kisah. Harta aku bertimbun-timbun…”

Gagal dan gagal. Akhirnya bersatu juga! Bagi Tengku Aaron semuanya tak lebih daripada sebuah eksperimen saja. Dan bagi Damia, selagi belum lafaz talak terucap, selagi itulah maruah Tengku Aaron akan dijaga. Berjayakah Tengku Aaron Shah meneruskan eksperimen cintanya?

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

Sunday, 28 July 2013

Jurnal Aishiteru ~ Aima Chan

Siapa sangka, kepulangan Khaleeda Adni ke tanah air dikejutkan dengan kemunculan Adam Daniel yang tanpa belas kasihan menjadikan dirinya tawanan selama sebulan di dalam hutan. Khaleeda tidak tahu kenapa dia diculik dan dihukum sebegitu rupa malah, dia tidak pernah tahu nama pemuda itu sepanjang dia berada di hutan.

“Ya Allah, dia nak buat apa dengan aku sampai gari aku macam ni sekali?” -Khaleeda Adni-

“Dasar perempuan jahat! Kau ingat mak bapak kau nak cari kau ke hah? Anak tak guna macam kau ni, sepatutnya diorang dah tanam hidup-hidup dari dulu lagi.” -Adam
Daniel-

Apakah dendam Adam terhadap Khaleeda hingga dia tegar menghukum gadis? Namun semuanya terlerai, saat kisah Khaleesya Adni dan Aidil Sadhi diceritakan oleh Lukman yang tahu segala-galanya. Penyesalan mula hadir namun, semuanya sudah terlambat.

Adam diberi peluang kedua untuk memperbaiki kesalahannya terhadap Khaleeda dan dia sanggup menebus maruah gadis malang itu. Namun, Tengku Akimi muncul menagih janji Khaleeda saat dia sudah terikat. Saat semuanya sudah tidak boleh diundur lagi dan hatinya sudah mula terbuka buat Adam. Segalanya menambah kekusutan dalam hidup Khaleeda dalam mencari erti satu kebahagiaan.

“Khal jangan tipu Kim. Khal tak setia pada janji kita. Empat tahun Kim sanggup tunggu Khal, demi janji yang kita buat. Kenapa Khal terlalu senang lupakan semua tu. Kenapa Khal?” –Tengku Akimi-

“Kenapa kau dapat semua hah Khal! Apa lebihnya kau dari aku? Kau rampas semua daripada aku. Kau rampas nenek, mama, papa Zhar, Kim. Semuaaa!!! Aku benci kau Khaleeda. Aku benci!” –Khaleesya Adni-

Mampukah Khaleeda merasai nikmat sebenar bahagia kerana perjalanan hidupnya tidak pernah sepi dari diganggu dugaan dan derita. Segalanya telah tercoret kemas dalam Jurnal Aishiteru.

*****

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

3 Bulan ~ Nuril Bahanudin

Tiga Bulan membawa kisah seorang gadis yang bernama Nuriz Binti Abdullah. Anak terbuang yang langsung tidak mengenali kedua-dua ibu bapanya dan dibesarkan di Rumah Anak-Anak Yatim Darul Qaseh.

Perjalanan hidupnya mula berubah bila dalam keadaan tak diduga dia telah bertemu dengan Wan Nazariel Bin Dato’ Wan Nazri yang sombong, berlagak dan ego.

Kehidupannya menjadi semakin huru-hara apabila dalam tak sengaja dia telah terlibat dalam kemalangan dengan lelaki itu. Terdesak untuk membayar ganti rugi dek kemalangan itu, Nuriz telah terpaksa rela bekerja dengan lelaki itu sebagai seorang budak penghantar surat selama tiga bulan memandangkan lelaki itu baru saja memecat budak penghantar suratnya.

Dalam tempoh tiga bulan bekerja dengan lelaki itu pelbagai peristiwa telah berlaku hingga mengubah terus kehidupannya. Daripada berstatus ‘cik’ kepada status ‘puan’.

Hidupnya juga bertambah tunggang-langgang dengan kehadiran Dorina yang sentiasa cemburukan dirinya dan kehadiran Zefrul Arham yang tergila-gilakannya.

Sekuat manakah Nuriz menghabiskan tempoh tiga bulannya bersama Wan Nazariel? Mampukah dia menghadapi segala kerenah lelaki itu? Bagaimana dia menepis umpat kejian daripada Dorina dan menyelamatkan diri daripada buruan Zefrul Arham?

“Dalam benci ada rindu yang mengisi, Dalam marah ada sayang yang mula bercambah.”

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Ilmu Kehidupan: Ringkas Tapi Signifikan ~ Mohd Zaini Ariff, Sabtu M Ali, Roza Roslan, Muhd Kamil Ibrahim, Noor Azma Mohamad Khassim

"ILMU KEHIDUPAN: Ringkas tapi Signifikan"

Ditulis oleh lima orang penulis, dan terbahagi kepada tujuh bahagian:

1. Mereka yang Hampir - Setiap ahli keluarga, jiran tetangga dan tetamu yang bertandang, sangat hampir dengan kita, namun sejauh manakah kita menjaga hubungan itu?

2. Usahawan Akhirat - Jika mahu hidup kaya lagi tenteram di dunia dan akhirat, maka berniagalah dengan Allah, pasti menguntungkan. Serba-serbinya perlu mengikut sunatullah dalam setiap aspek kehidupan.

3. Di Hujung Senja - Senja adalah simbol suatu kehidupan. Kitarannya berwarna-warni di dunia yang bersifat hanya sementara. Di hujung senja kehidupan pasti ada titik noktahnya, tetapi sudahkah kita bersiap siaga untuk tiba di garisan penamat?

4. Hadis dan Amalan - Tiadalah suri teladan yang paling sempurna melainkan teladan akhlak dan perbuatan Rasulullah s.a.w. Contohilah ia kerana pasti akan membawa kemenangan di akhirat nanti.

5. Allah Maha Esa - Manusia adalah umpama cermin yang sempurna untuk memantulkan sifat keagungan dan keindahan Allah Taala. Kala seorang hamba hampir putus harapan dan pergantungan kepada makhluk serta asbab, maka penawarnya adalah Allah Yang Maha Perkasa.

6. Hidup Itu Indah - Sesungguhnya hidup kita indah andainya kita berusaha ke arahnya. Memperbaiki kelemahan diri sendiri dan juga hubungan kita sesama masyarakat sekeliling.

7. Nota Hati - Renunglah khilaf diri dan kisah lampau lalu, betulkanlah kesilapan diri dengan memohon keampunanNya dan mengharap redhaNya. Agar dengannya, kita mendapat ketenangan di alam abadi.

Sebuah buku yang ringkas namun pengisiannya memang signifikan. Membawa pembaca untuk merenung diri; bagaimana kita menjalani dan menghabiskan hayat di dunia ini untuk menempuh alam akhirat nanti.

Nota: 100% hasil royalti buku ini akan didermakan kepada Yayasan Anak-anak Yatim Sultanah Haminah. Dengan membeli buku ini, anda bukan sahaja mendapat ilmu di dalamnya, tetapi juga mendapat saham akhirat (membeli sambil beramal), insya-Allah.

*****

(SEM) RM45.00 - RM39.60
(S/S) RM48.00 - RM42.20

Tuesday, 23 July 2013

Inche' Jamil Menantu Mithali ~ Norisah A. Bakar

Sepuluh perkara yang Nasuha tidak suka tentang Inche’ Jamil:

Saya tak nak pakai baju kahwin...
Kita tak payah pergi bulan madu, kita bukan kahwin suka sama suka.
Terima kasihlah Kak Esah bagi perabot lama dia, tak payah kita beli yang baharu.
Saya tak suka tukar tandas duduk, jadi tak payah tukar tandas mencangkung ni.
Baju ni kita boleh pakai dua kali, jimat sabun dan air.
Jangan baca novel, Nasuha, buang masa saja!
Jangan tonton TV lama-lama, nanti karan mahal.
Belajar menjahit, nanti awak boleh jahitkan baju Melayu saya, jimat sikit.
Beri anak susu bayi, murah belanja, tak payah beli susu tepung.
Saya kena teman emak saya melancong ke Langkawi dan Kuala Lumpur, maaf... awak tinggal ya di sini.

Rasanya ada banyak lagi...

tapi ada SATU perkara yang buat Nasuha suka sangat-sangat pada Inche’ Jamil. Nak tahu kenalah baca sampai habislah, ya!

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Monday, 22 July 2013

Mr. Secret Admirer ~ Shila Alish

Kisah bermula apabila Zureen ditawarkan bekerja sebagai jururawat peribadi kepada seorang lelaki kacukan Arab-Pakistan, Syed Redza yang baru tersedar dari koma akibat kemalangan jalan raya. Pekerjaan yang disangka mudah, rupa-rupanya serba mencabar apabila dia sering saja menjadi mangsa kemarahan dan sikap baran lelaki kepala batu itu.

Di pihak Syed Redza,hatinya memegang kukuh sebuah dendam. Kerana terlalu bencikan bekas tunangnya, dia turut melempiaskan rasa yang serupa kepada Zureen. Baginya perempuan semuanya sama, semua tidak boleh dipercayai. Sungguh hatinya benci!

“Aku dah jumpa ramai perempuan macam kau ni. Depan bukan main baik lagi, tapi di belakang macam racun!” – Syed Redza.

Kebencian Syed Redza yang tidak masuk akal itu membuatkan Zureen semakin tersepit. Dia mahu melarikan diri sejauh mungkin, namun kakinya dirantai dengan janji bersama Datin Raja Fatimah. Dan kehadiran abang angkatnya, Dr.Haziq semakin menambahkan beban apabila pangkat ‘adik’ itu rupa-rupanya sekadar di bibir. Di hati lelaki itu tersirat makna yang lainnya, makna yang jelas berbeza.

Namun apabila cinta dan rindu yang terpendam utuh mulai terancam, ego seorang Mr. Secret Admirer dicampak jauh ke tepi. Dari rasa benci yang membuak tinggi, hati Syed Redza disapa rasa cemburu apabila perhatian Zureen teralih kepada Dr. Haziq. Jiwanya mula kacau bilau tidak keruan.

Perubahan dua ratus peratus Syed Redza membuatkan Zureen kematian kata. Daripada sikap yang suka mendengus dan membentak, lelaki itu seolah-olah cuba mencuri hatinya. Akur dengan rasa yang serupa, Zureen akhirnya memberi ruang dan peluang untuk membina bahagia bersama.Namun, sebegitu mudahkah cinta mereka bersatu? Dan mampukah Mr. Secret Admirer memegang cintanya sehingga ke akhir waktu?

“Hanya Allah yang tahu apa niat aku. Hanya Allah yang tahu betapa aku menderita kerana terpaksa berperang antara hati dan akal aku sendiri.” - Zureen

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Rindu Awak 200% ~ Liyana Zahim

Zill Faezrul Iqbal - Jiwa Armel Aisya jadi nanar apabila teringat nama ini. Bersifat tenang tapi bermulut celopar sungguh menjengkelkan hati Armel Aisya. Tapi, dia tak boleh banyak bunyi. Dia sendiri yang memilih lelaki itu untuk menjadi suaminya.

Ibarat minyak dengan air, mereka tak boleh bersatu. Akibatnya rumah tangga mereka tidak pernah aman! Penyudahnya Armel ke utara, Faezrul ke selatan. Namun, semakin Faezrul tidak peduli, semakin sakit hati Armel.

Misteri Faezrul yang kejap hilang kejap ada di rumah, menimbulkan tanda tanya di kepala Armel. Mustahil seorang lelaki kampung yang bekerja sebagai juruteknik mampu memiliki kereta Range Rover Evoque!

Siapa lelaki ini? Mungkinkah dia suku sakat Jula Juli Bintang Tujuh?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Dia Yang Mengerti ~ Azilah Wahab

Kata-kata Bidan Sauyah menusup dalam fikiran Suriyana. Kemarahannya menjulang-julang terhadap Wardina Amni. Dia tidak mahukan anak itu. Kebencian bertukar dendam. Sebaik saja anak itu dilahirkan, terlalu banyak bencana yang datang. Dia benci, benci, benci!

- Wardina Amni -
Ada waktunya aku dihina, dikeji dan dipandang mereka dengan penuh jijik. Kehadiranku langsung tak dipedulikan meskipun kelahiranku ke dunia ini, bukan aku yang pinta.
- Amir Haziq -
“Yang penting, Dina ada abang dan abang ada Dina.”

Roda alam terus berputar. Wardina Amni bangkit mencari kebahagiaan. Dia ingin mencapai bintang. Dia juga dambakan keadilan. Haknya sebagai anak harus dipertahankan. Bak seorang pengemis, dia terus menadah kasih. Dia mengharap agar kerinduannya berbalas jua.

Sampai bilakah caturan takdir dukanya akan bertukar manis?

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Thursday, 18 July 2013

Sakitnya Cinta ~ Ramlah Rashid

Kegagalan cinta pertama membuatkan hati Neor tertutup pada cinta. Selepas memenangi rancangan realiti tv tempatan, Neor melangkah menjadi pelakon, menyanyi untuk drama dan ? lem serta mencipta lagu. Ditakdirkan dia berjumpa dengan Mutiara, seorang peguam syariah. Senyuman dan matanya mirip Fifei. Buat kali pertama selepas putus cinta, Neor jatuh cinta lagi. Perkenalan singkat itu akhirnya diakhiri dengan perkahwinan tanpa sempat mengetahui dan mengenali kerjaya dan keluarga masing-masing. Selepas berkahwin barulah diketahui latar belakang Mutiara dan Kristal Ezeti. Neor tidak menyangka keluarga Mutiara tidak menyukainya kerana dia seorang artis. Lebih malang, gosip-gosip liar telah menyebabkan rumah tangga mereka berantakan. Mutiara menerima tamparan dahsyat kerana bapanya mendesaknya supaya bercerai dengan Neor. Neor akhirnya dapat menjejaki Fifei yang mencipta lagu untuknya dan mahu menyambung cintanya dengan bekas kekasihnya itu. Namun, bagaimana dengan tunang Fifei dan perasaan cinta sahabatnya, Kristal Ezeti? Mahukah Fifei memutuskan pertunangannya dengan Firdaus dan mampukah Kristal Ezeti memendam perasaannya demi kebahagiaan Neor? Tak mustahil sahabat yang kita sayangi itu melahirkan rasa cinta yang sejati.

“Dalam masa yang tak sampai sejam awak dah jatuh cinta? Apa makna cinta pada awak?”- Kristal Ezeti

“Dia kata dia paling sayang Ira, katanya tak akan jatuh cinta pada wanita lain. Tapi Ira pernah baca kenyataan dia, dia pernah bercinta sebelum ini. Konon perempuan itu cinta pertamanya. Dia kecewa ditinggalkan.”- Mutiara

“Tapi saya cemburu kalau awak baik pada lelaki lain, kalau nanti awak berkahwin dengan lelaki lain, bukan saya.”- Neor

*****

(SEM) RM27.90 - RM24.60
(S/S) RM30.90 - RM27.20

Monday, 15 July 2013

Suami Simpanan Superstar ~ Crystal Anabella

Nur Serena Melissa seorang gadis yang memiliki dua identiti berbeza. Apabila dia menjadi Serena, dia akan bereaksi seolah-olah dia adalah gadis normal. Namun tiada siapa yang tahu bahawa Serena juga adalah Crystal Kennedies (CK), superstar antarabangsa dalam dunia lakonan.

Pertemuan dengan Zyafran, abang kepada seorang sahabat yang memerlukan bantuan menyebabkan Serena jatuh cinta pandang pertama. Dia sanggup mengetepikan kontrak kerja CK dan menjadikan Zyafran suami simpanan. Zyafran yang ingin menolak akhirnya bersetuju kerana terlalu cintakan gadis itu.

Bukan laut namanya jika tiada ombak, sedang seronok diulit keindahan berumah tangga, satu peristiwa menimpa Serena. Dan Serena hilang ingatan. Kedatangan Sam, Aina, Rick dan Faris menambahkan konflik dalam kisah mereka.

“Kerana you bukan superstar. Satu daripada impian terbesar I ialah untuk bersuamikan seorang superstar.”

Mampukah Zyafran bertahan menjadi suami simpanan Serena apabila gadis itu tidak ingat semua perkara yang telah berlaku? Mampukah Zyafran mengembalikan cinta dalam ingatan Serena walaupun gadis itu sentiasa membencinya? Adakah tiada langsung perasaan sayang dalam hati Serena terhadap pemuda yang tidak pernah penat melayan semua kerenahnya? Mampukah cinta mereka berputik apabila nyawa Serena dan CK berada dalam taruhan? Akan setiakah seorang suami simpanan mengharap cinta daripada seorang superstar?

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Mamat Sport Minah Tomboi ~ Iman Kyuhee

Peristiwa menyepak kereta sport orang? Ain Faqihah tidak pernah lupa! Disebabkan peristiwa itulah, dia terlibat dengan seorang jejaka tampan tetapi amat menyakitkan hati. Mamat Sport yang sangat poyo! Itulah gelaran yang Ain Faqihah beri kepada Ammar. Dirinya sering berasa geram kerana mamat sport itu sangat menjengkelkan hati!

Ammar Falak. Siapa yang tidak kenal jejaka tampan sepertinya? Mempunyai ramai peminat, namun... dia tidak berminat! Dia hanya berminat mahu mempermainkan hati wanita. Semuanya gara-gara kekasih hati yang pergi meninggalkannya kerana mahu mengikut lelaki lain! Namun, selepas dia berjumpa dengan Ain Faqihah, minah tomboi yang sering muncul dalam hidupnya, dia selalu menjadi tidak keruan. Entah kenapa, dia suka mencari gaduh dengan gadis comel itu.

“Well, berjumpa lagi kita ya?”
Dia terkedu. Mamat sport kelmarin!!!
“Hmm...” balas Ain Faqihah, acuh tidak acuh.
“Kau ni sombong jugak kan?”
So what kalau aku ni sombong? Kau ada masalah ke kalau aku sombong dengan kau?

Tetapi, siapa sangka? Jodoh di tangan Allah... walau kita berusaha menolak, dia yang telah ditetapkan sebagai jodoh kita akan tetap buat kita. Namun, benarlah kata orang. Tak kenal, maka tak cinta!

“Aku rasa bertuah sangat sebab dapat kenal mamat sport tu. Dia caring, baik, selalu manjakan aku... dan yang paling penting sekali, dia sayangkan aku sampai tak boleh nak berpisah dengan aku.” – Ain Faqihah
“Siapa cakap sayang sebatang kara? Abang kan ada? Sayang ada abang di sisi sayang tak kira sayang susah atau senang. Sayang tak payah risau sebab abang tak akan tinggalkan sayang. I love you so much!” – Ammar Falak

Dugaan datang menimpa! Juliana, bekas kekasih Ammar datang kembali demi meraih cinta Ammar kembali. Juga Haziq sebagai penghalang rumah tangga yang dibina oleh Ain Faqihah dan Ammar. Mampukah mereka berdua menangkis halangan demi halangan yang ditempuhi? Berjayakah mereka merebut kembali kebahagiaan yang dulu pernah dikecapi?

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Islam Selepas Kewafatan Nabi SAW ~ Fathullah Al-Haq Muhd Asni

Sepanjang sejarah perkembangan Islam dari awal penurunannya sehinggalah ke hari ini, kita telah menyaksikan bahawa ramai para ahli sarjana yang lahir. Mereka ini bukan sahaja menyampaikan ajaran agama, bahkan mereka ini menyelesaikan satu persatu masalah umat yang rencam ini dengan efektif mengikut petunjuk dan prinsip wahyu. Sebab itu kita pada hari ini dapat melihat yang ajaran Islam sentiasa relevan dengan tuntutan masa dan tempat.

Namun disebabkan kita tidak berada di zaman kepesatan perkembangan ilmu Islam dahulu, maka kita tidak mendapat gambaran secara jelas bagaimana perjalanan perkembangan ilmu itu berlaku. Maka, di dalam kandungan penulisan ini, ada dihuraikan sedikit sebanyak mengenai perkembangan Islam, yang mana ia amat penting untuk kita semua tahu.

Di samping itu, di dalam buku ini ada juga menjawab golongan-golongan yang tidak mempercayai hadis Nabi SAW, golongan yang mencerca para sahabat Nabi yang mulia, golongan yang menganggap insan selain daripada Nabi SAW adalah maksum, golongan yang fanatik buta, golongan yang jumud mentalitinya terhadap keluasan Islam, golongan yang menganggap mazhab lebih tinggi darjatnya daripada al-Quran dan hadis, golongan yang semberono bercakap mengenai soal agama tanpa mendatangkan dalil dan hujah, dan pelbagai lagi isu yang akan dijawab di dalam buku ini dengan izin Allah SWT.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Babak Terakhir ~ Hannah Ezaty

“Nama I Emrizal bin Mokhtar. Sofea, you masih ingat dekat I, kan?” -RIZAL

“Mana boleh lupa, tempat jatuh lagikan dikenang. Ini pula pembuli durjana macam kau!”-SOFEA

Hati SOFEA ANNISA bagai dilanda Garuda apabila ingatannya singgah kepada Rizal a.k.a Jai yang kuat membulinya ketika zaman kanak-kanak. Jai, ‘si monster’ yang pernah mengikat dirinya di pohon rambutan, menyumbat mulutnya dengan pasir sungai, menyimbah dirinya dengan air perigi yang sejuk.

Perasaan menyampah terhadap Rizal mendorong Sofea membalas dendam terhadap encik pembuli itu.

“Errr… Kita nak naik skuter ni?”- RIZAL

“Jaiho, cepatlah naik! Lembab betullah kau ni! Tadi beria-ia nak ajak keluar jalan-jalan! Suruh pakai helmet pun macam Perempuan Melayu Terakhir!” - SOFEA

*****

(SEM) RM33.00 - RM29.00
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Saturday, 13 July 2013

Secangkir Kopi Karamel ~ Ijazati Habib

"Awak macam kopi karamel. Ada pahit, ada manis. Tapi saya suka!"

Kerana benci kepada saudara tiri yang sering menganggapnya penumpang, Irdina mahu menjauhkan diri daripada keluarga. Dia fikir, kahwin ialah jalan terbaik untuk dia mencapai bahagia. Di universiti, dia rapat dengan seorang lelaki yang dikenalinya sejak zaman sekolah. Dia nekad mahu mengahwini lelaki itu sebaik sahaja menamatkan pelajaran. Namun, cintanya ditolak.

Tatkala Irdina sedang bertatih merawat luka, timbul gosip bahawa Irdina mempunyai hubungan sulit dengan seseorang yang terkenal. Demi mempertahankan maruah...

“Aku nampak jalan keluar... tapi macam melampau sikit.”

“Apa dia?”

“Kau kahwin dengan aku.” Rayyan berkata selamba. Mendatar. Dia memang hati kering.

“Hah?” Dia ni melamar aku ke apa? Ajak kahwin? Serius? Tapi tak romantik langsung. Nada macam kayu... plain!

Perkahwinannya dengan Rayyan membuahkan bibit-bibit bahagia. Kehadiran Irdina dalam hidup Rayyan juga telah mengubah kehidupan sosial Rayyan. Sedang mereka melayari kehidupan bahagia suami isteri, mereka diuji dengan sesuatu yang lebih menyayat hati. Tegarkah mereka untuk terus bertahan?

Hidupku pahit seperti kopi,

Kau karamel yang melengkapi...

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Warna Hati Nurul ~ Shahzy Hana

Demi menyelamatkan satu nyawa, Nurul Hasyifa menerima Fasil dalam keadaan terpaksa. Biarpun Fasil telah berterus-terang ingin mengahwininya kerana cinta, hati Nurul tetap tidak mampu menerima kehadiran lelaki itu. Namun, sukar baginya untuk menolak kerana dia tersepit antara perasaannya dan nyawa ibu Fasil.

Keikhlasan Fasil benar-benar membuat hatinya tertambat. Tapi, saat Nurul mahu membuka pintu hatinya, datang pula Azreen membuat onar. Rumah tangga yang baru dibina tiba-tiba diuji dengan berita kecurangan Fasil. Walau berkali-kali Fasil membela diri, namun tiada siapa yang percaya bahawa dirinya difitnah. Kecewa kerana hilangnya sokongan daripada keluarga, Fasil akhirnya mengambil keputusan membawa diri ke Gaza.

Demi sebuah keampunan, Nurul tidak jemu-jemu menunggu kepulangan Fasil. Namun, masih adakah sinar untuk mereka mengecap bahagia? Atau penantian Nurul hanya sia-sia?

Haruskah aku terus berpaut di dahan yang rapuh itu, sedangkan kelopak dedaun sedang berguguran?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Pelindung Cinta! ~ Misztyra

Hanya kerana sebuah amanah, Radwa terpaksa menjadi seorang pelindung. Bukan pelindung kepada seorang jutawan atau kaum kerabat, tetapi hanya pelindung kepada abang kawan baiknya, Raed Daniyal.
Pertemuan pertama antara mereka mendebarkan Radwa, tapi tidak pada Raed. Dia benci! Benci dengan kehadiran gadis itu. Bukan benci kerana terasa diganggu tetapi benci kerana kehadiran gadis itu membuka kembali luka lama.

“Saya... Saya...”
“Saya apa?!”
“Saya suka awak, Raed. Sebab tu saya buat macam tu.”
“Oh, jadi nak tackle akulah ni?”

Kecewa dengan reaksi lelaki itu, Radwa mula menjalankan misi lain. Misi mengubati kembali luka Raed! Malangnya dari misi memujuk, terpaksa pula menjadi... Misi memikat Raed!

Dapatkan Radwa mempertahankan hubungan mereka dan sebuah amanah? Berjayakah mereka menjadi pelindung cinta antara mereka?

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Semuanya Soal Hati ~ Pahrol Mohamad Juoi

Kebahagiaan ini apabila memiliki hati yang tenang dalam menghadapi apa jua ujian dalam kehidupan. Inilah erti bahagia yang sebenar selaras petunjuk Allah dalam al-Quran. Firman Allah, bermaksud: “Ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang.” (Surah ar-Ra’du: 28). Rasulullah SAW bersabda lagi yang bermaksud: “Bukanlah kekayaan itu dengan banyaknya harta benda tetapi kekayaan itu sebenarnya ialah kaya hati.” (Riwayat Bukhari dan Muslim).

Kaya hati bermaksud hati yang tenang, lapang dan berasa cukup dengan apa yang dimiliki – bersyukur dengan apa yang ada, sabar dengan apa yang tiada. Oleh sebab itu, hati perlu dibersihkan serta dipulihara dan dipelihara “kesihatannya” agar lahir sifat-sifat mahmudah seperti amanah, sabar, syukur, qanaah, redha, pemaaf dan dijaga daripada penyakit-penyakitnya seperti takbur, hasad, takut mati, bakhil dan sebagainya.

Kemuncak kebahagiaan adalah apabila hati seseorang mampu mendorongnya melakukan kebaikan dan menghindari kejahatan dan larangan yang ditentukan oleh Islam dengan mudah dan secara “auto pilot”. Yakni tanpa mujahadah dan bersusah payah serta perlu difikir-fikirkan lagi. Dan kata Imam al-Ghazali, “Inilah hakikat akhlak mulia.” Sesungguhnya, itulah inti pati mesej buku “Semuanya Soal Hati” ini!

*****

(SEM & S/S) RM36.00 - RM31.70

Halalan Thayyiban: Amalan Rukhsah Dalam Pemakanan ~ Khairudin Shaary

Sesungguhnya sudah menjadi lumrah fitrah kehidupan bahawa manusia memerlukan makanan untuk kelangsungan hidup. Seiring dengan kemodenan tamadun manusia, corak pemakanan manusia juga sudah disuntik unsur kemodenan. Hal ini sekali gus menyebabkan kita tidak dapat lari daripada kesukaran membezakan unsur-unsur syubhah dalam konsep pemakanan moden pada hari ini. Mencari yang halal itu adalah fardu, maka amat penting bagi setiap Muslim untuk mengetahui lebih mendalam tentang konsep rukhsah dalam kehidupan sehariannya bagi mengelakkan unsur-unsur syubhah lebih-lebih lagi dalam tabiat pemakanan moden.

Justeru, buku ini akan membincangkan tentang konsep rukhsah dalam ilmu usul fiqh dengan memfokus kepada soal pemakanan dan pengubatan serta beberapa isu sampingan. Di samping itu, buku ini juga akan meneliti isu-isu semasa yang berkaitan fiqh pemakanan serta melihat huraian pertimbangan hukum syarak tentangnya.

*****

(SEM & S/S) RM15.00 - RM13.20

Allah Doktorku: Wahyu Ubat Penyakitku ~ Mukhlas Asy-Syarkani Al-Falahi

Kesihatan yang terjamin dan kehidupan yang selesa adalah sebahagian tuntutan kehidupan manusia. Dalam episod kehidupan dunia, sakit merupakan salah satu babak kehidupan yang datang daripada Pencipta Yang Maha Bijaksana sebagai ujian dan dugaan. Manusia akan berusaha untuk sembuh dan hakikat penyembuhan yang sebenarnya adalah daripada Allah SWT kerana Allah bersifat asy-Syafi. Pelbagai pendedahan mengenai kaedah perubatan warisan Islam melalui buku “Allah Doktorku, Wahyu Ubat Penyakitku”.
Buku ini sangat wajar dimiliki kerana Menekankan penyembuhan penyakit luaran dan dalaman, jasmani dan rohani. Membantu masyarakat mengamalkan perubatan Islam dengan panduan al-Quran dan hadis. Sarat dengan doa dan petua bagi penyembuhan penyakit. Memberikan penghayatan dan motivasi agar turut merawat iman di dalam hati.

*****

(SEM & S/S) RM32.00 - RM28.20

Friday, 5 July 2013

Biografi Inspirasi: Prof Dr Muhaya. Sejernih Sinar Matamu ~ Rozninah Abd. Azib

"Prof. Dr. Muhaya, pakar mata yang berjiwa Islam. Dari pancaran matanya, dapat dibaca keinginannya yang meluap-luap untuk membawa manusia melihat dunia ini dari pandangan mata seorang mukmin sejati, bukan pandangan duniawi yang merugikan. Alangkah indahnya jika apa yang dilihat oleh Prof. Dr. Muhaya dapat dirasai oleh insan lain. Semoga Prof. berjaya dengan misi 'mata'nya..."
(Ahmad Fedtri Yahya. Personaliti TV)

"Prof. Dr. Muhaya, sumber inspirasi dan semangat untuk kami semua, golongan artis. Cara beliau memberi ceramah dan menegur membuatkan kami selesa dengannya. Tegurannya sama ada secara umum dalam seminarnya dan rancangan TV serta nasihatnya secara langsung melalui pertemuan secara peribadi, membuatkan saya rasa tegurannya, seperti teguran seorang kakak. Ceramah Prof. biasanya diperkuatkan dengan fakta saintifik, yang menyebabkan pendengar berfikir dan cepat terkesan kerana ada bukti yang nyata dan logik."
(Nora. Selebriti)

"Antara tokoh ilmuwan dan pendakwah wanita di Malaysia yang sentiasa memberi manfaat kepada masyarakat ialah Prof. Dr. Muhaya. Namanya kini masyhur sebagai pendakwah.Sumbangan yang diberikan oleh beliau begitu besar dalam melakukan transformasi pemikiran minda yang negatif kepada positif, sentiasa bersangka baik dan berkemampuan untuk berubah. Penerbitan buku ini, diharap dapat memberi manfaat kepada orang ramai untuk mengambil contoh yang baik daripada beliau."
(Ustaz Dr. Zahazan Mohamed. Tokoh Ilmuwan Islam & Pengarah Urusan Telaga Biru)

"Prof. Dr. Muhaya saya kenalinya, sejak saya menjadi pelajar master perubatan dan kini kami bertugas di tempat yang sama, di Prince Court Medical Centre. Walaupun kini kami rakan sekerja, tetapi Prof. Dr. Muhaya tetap guru saya. Beliau menjadi tempat kami merujuk dan mencari ilmu, tidak berubah keadaan itu, walaupun kini saya sudah menjadi doktor pakar, seperti dirinya, kerana faktor pengalaman. Pengalamannya dalam bidang Oftalmologi sangat luas dan tidak dapat ditandingi dan beliau tidak lokek untuk mengajar dan berkongsi pengalaman dengannya. Saya suka Prof. sebab dia seorang yang sangat positif dan baik hati."
(Dr. Tan Niap Ming. Pakar Mata Prince Court Medical Centre)

"Kami bersyukur menjadi anak Prof. Dr. Muhaya. Beliau ibu yang sangat penyayang. Sikap penyayangnya itu dipamerkan dengan sepenuh jiwanya, melalui kata-kata dan perbuatannya. Dalam masa yang sama, dialah ibu dan sahabat karib kami. Ibu kami itu sentiasa bersedia mendengar masalah kami dan sentiasa memberikan sokongan dalam semua keadaan. Sikap positifnya membuatkan kami sentiasa bersemangat menempuh apa-apa cabaran dalam kehidupan kami sebagai 'orang muda'. Ya Allah, penjangkanlah umur kedua ibu bapaku yang kami sayangi dalam keadaan sihat walafiat dan bahagialah hidup mereka di dunia dan diakhirat."
(Dr. Noor Aniah Azmi. Anak)

"Prof. Dr. Muhaya ialah pensyarah saya semasa belajar perubatan dan Sarjana Surgery Oftalmology. Ketika mengajar, Prof. mengaitkan ilmu kedoktoran dengan keagamaan. Beliau lembut dan tegas, sangat rapi dengan kerja dan cekap. Saya belajar banyak tentang kehidupan dan kemanusiaan dengannya, terutamanya tentang bagaimana mengawal emosi ketika berhadapan dengan pesakit. Merawat pesakit dengan kasih sayang dan keikhlasan, menjadi amalannya. Prof., contoh wanita profesional yang berjaya dalam kerjaya dan rumahtangganya. Mudah-mudahan, Prof. terus berjaya dalam setiap perkara yang diusahakannya dan mendapat keberkatan Allah, dunia akhirat."
(Dr. Othmaliza Othman. Pakar Mata & Bekas Pelajar)

*****

(SEM) RM80.00 - RM70.40
(S/S) RM82.00 - RM72.20

Monday, 1 July 2013

Sepetang di Kafe Biblioholic ~ Ainunl Muaiyanah, Sulaiman

“Kopi dan gula itu seperti cinta dalam hati. Bagaimana kau dapat pisahkan cinta dalam hati?”

Kamellia yang dulunya peminat tegar teh, tiba-tiba berkabung terus daripada meminum minuman itu semenjak ibunya meninggal dunia. Hanya rasa kopi mampu menggantikan rasa teh yang penuh kenangan itu.

“Alah, awak kan peminum teh sejati. Mana tahu menikmati secawan kopi.

Redza seorang penggemar teh sejati, sekali gus menjadi seteru Kamellia. Pengurus Kafe Biblioholic itu sering saja dingin tak tentu fasal dengan Kamellia. Padahal, dengan pekerja kafe yang lain, nada suaranya enak-enak saja. Ini membuatkan Kamellia jadi tidak puas hati.
Umair, lelaki itu garang seperti singa. Tapi, siapa sangka dia boleh jadi sahabat Kamellia yang baik sekali apabila di luar pejabat. Peminat tegar espreso itu menyimpan banyak rahsia yang akhirnya membawa kisah silam yang pahit antara dia dan Redza.
Antara Redza dan Umair, kedua-duanya menyimpan perasaan pada Kamellia. Antara teh dan espreso, yang mana satukah pilihan Kamellia?

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Nak Kahwin Duit Tak Ada ~ Naufal Tarmizi

Saiful Ammar telah mengenali Hanis Amirah sejak empat tahun yang lalu. Mereka sudah membayangkan hubungan mereka akan diakhiri dengan ikatan sakinah pernikahan. Akan tetapi, Ammar seakan ragu-ragu dengan keputusan untuk berkahwin dan meminta untuk menangguhkan hasrat Hanis Amirah untuk segera berkahwin. Setiap hari Hanis Amirah mendesak Ammar untuk segera berjumpa dengan kedua-dua orang tuanya.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Perangkap Hati ~ Farisya Natasha

Cinta tidak semestinya mudah untuk bersatu. Ungkapan itu menggambarkan perjalanan kisah Nuh Qays dan Qisya Zulaikha yang saling memendam perasaan semenjak dari zaman universiti lagi. Biarpun ada rasa indah di hati, namun segalanya terpaksa dipendamkan gara-gara kebencian adik Nuh Qays terhadap Qisya Zulaikha. Kemunculan Izdiyad yang menghimpit diri, ditambah dengan tohmahan-tohmahan busuk dari mulut sepupunya sendiri, Qisya Zulaikha kian sesak mengatur hidup.

Tiga tahun menjalani kehidupan masing-masing, sekali lagi jodoh menemukan mereka berdua. Mengikut aturan takdir yang telah ditentukan, Nuh Qays akhirnya bekerja di bawah satu bumbung yang sama dengan gadis idamannya itu. Biar banyak halangan yang mendatang, dia tekad untuk berjuang. Dan kali ini dia berikrar untuk melindungi Qisya Zulaikha dari gangguan Izdiyad mahupun adiknya sendiri, Qairina.

Di kehidupan mana manusia mampu lari dari menghadapi ujian Tuhan? Dan apa yang berlaku kali ini benar-benar memberi tamparan hebat kepada Qisya Zulaikha.

“Tolong Ikha mak su. Ikha kena nikah malam ni juga. Tolong datang ke sini. Ikha perlukan kekuatan.” - Qisya Zulaikha.

Dan di atas rasa tanggungjawab terhadap salah faham itu, Nuh Qays menghulur tangan untuk memperisterikan Qisya Zulaikha.

“Terima kasih sebab sudi jadi isteri saya. Saya harap tak ada perkataan menyesal dalam diri awak tentang pernikahan kita.” – Nuh Qays

Mampukah sebuah perkahwinan atas rasa tanggungjawab melenyapkan segala duka dalam catatan hidup Qisya Zulaikha? Dan cinta yang dipupuk selepas pernikahan, mampukah ia kekal bahagia selamanya?

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Suami Ekspres ~ Fieyta An Nisa

Bila cinta bertemu, bicara menjadi kaku. Cukuplah hati kita yang bersatu demi DIA yang satu.

“Eh, wait Adriana… Awak bakal isteri saya!!!” - FARIS
“Hah, apa?!” – ADRIANA

FARIS AR RAYYAN - Pensyarah muda yang dididik dengan ilmu agama dan tarbiah yang hebat. Dididik supaya menghargai, melindungi dan meraikan wanita di sekelilingnya. Dia dilamar sahabat abinya, Encik Nazri untuk menjadi suami kepada anak gadisnya sebelum lelaki itu berangkat ke Jepun.

ADRIANA QISTINA - Seorang gadis yang ceria dan positif dengan hidupnya sendiri. Daripada gadis yang biasa, dia bertukar menjadi gadis yang luar biasa kesan bertemu dengan suami solehnya. Walaupun masih muda namun tingkah lakunya matang melebihi usianya.

Mereka dijodohkan dengan pilihan keluarga. Baru bahagia dirasa, ujian sudah datang menyapa. Kejadian yang menimpa orang tua Adriana dan kemunculan Aqil merupakan tamparan hebat buat mereka.
“ Adriana Qistina adalah tanggungjawab dan amanah Faris Ar Rayyan. Abang nak bawa Riana menuju ke syurga Allah. Biar cinta kita sama-sama mekar menuju cinta Ilahi.” – FARIS

“Cukuplah Riana punya suami soleh yang berusaha membawa cinta kita menuju cinta Ilahi dan Riana akan berusaha sungguh-sungguh untuk menjadikan cinta kita cinta 'high class' di mata
Pencipta.” - ADRIANA

Mampukah cinta mereka menuju cinta Ilahi dan seterusnya menggapai syurga Ilahi? Bagaimanakah Adriana dan Faris mengemudi bahtera rumah tangga mereka berpaksikan cinta kerana Allah? Mekarkah cinta mereka menuju cinta Ilahi?

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Jerat Hati ~ Tina Derika

Kerana apa bibir ini mengukir senyuman, kerana kau menjadi pengukir terhebatnya.
“Boleh tak kita berkawan?” - HAFIZA
“Kita tak setanding. Malu aku nak kawan dengan budak kureng macam kau.” - ASYRAF
Zaman persekolahan. Kisah Asyraf si ketua kumpulan bajet Westlife. Pengawas popular berdarah campuran Turki dan paling cemerlang akademiknya, disayangi para guru. Maklumlah, anak Tan Sri. Manakan setaraf dengan Hafiza. Tapi tak berhakkah dia untuk berkawan dengan
Asyraf?
Sejak peristiwa yang memalukan itu, Hafiza menjadi mangsa sindiran kumpulan bajet Westlife yang sombong itu. Kononnya Hafiza yang tidak setaraf dengannya itu tidak tahu malu. Asyraf tidak sudah-sudah mencari pasal.

“Malang betul laki kau esok dapat bini macam kau.” - ASYRAF

“Kalau macam tu, aku pun boleh kata bini kau nanti malang dapat laki macam kau.”- HAFIZA
Lebih menyakitkan, sepupu Hafiza, Darina yang cantik dan kaya dipilih oleh Asyraf menjadi kekasih hatinya. Sembilan tahun berlalu, malangnya Darina menghilang tanpa meninggalkan khabar berita. Pergi begitu sahaja… Ke manakah dia?

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...