NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 28 April 2014

One Fine Day ~ Rodier (English Novel)

Verily, with every difficulty, there is a relief

It is a beautiful sunny day. She sits on one of the benches in Treasury Garden at exactly the same time, every day. He could not help but wonder about the look in her eyes, filled with sadness; almost dark and bleak.She is Zahra. Just when she thinks her world crumbles, she meets Aryan.Fascinated with each other, he brings her out of misery into his own understanding of love… and happiness.

“Happiness is not something we define by with whom we’re with. Happiness is when we see those whom we love happy.”

And so with him, she finds it again. Her happiness. It doesn’t last long, though because again she is tested with difficulty.Love isn’t always patient. Sometimes we get short, brusque, or frustrated with the people we love the most. Love is, however, doing our best to see the people we care about with compassion and understanding. This is the story of Zahra and Aryan, one about love, pain and happiness regained. For there will be a relief with every difficulty, will they be able to withstand the test of time?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Semusim di Divonne ~ Ika Madera

Rindu kerana kamu tiada di sisi

Semusim di Divonne. Itu janji Mira untuk menemani kakaknya yang sedang sarat menunggu hari melahirkan. Musim luruh di Divonne sangat mengujakan Mira yang tak pernah mengalaminya. Namun Mira rasa terganggu dengan kelibat jiran kakaknya yang kerap kali muncul secara tiba-tiba seperti hantu.
“Nama saya Marc Francois!”

Sepanjang berada di sana, Hantu Mi Suah itu benar-benar menghantui Mira. Tapi ‘hantu’ itu jugalah yang mewarnai hari-harinya. Musim luruh di Divonne telah mencuit hati Mira dengan rasa cinta. Namun, biar hati perempuannya mudah diusik, dia cuba menafikan rasa itu. Dia tidak mahu jadi seperti kakaknya.
Kerana tidak mahu keseorangan, Mira memberikan hatinya pada Isam, kawan lama yang setia menunggunya, yang disandarkan harapan agar menjadi pelindungnya.

Adakah kisah Mira dengan Marc Francois berakhir begitu sahaja? Tu me manques. Adakah kata-kata Marc lewat kiriman poskad kepada Mira ini punya maksud tersirat? Dan dapatkah Isam membahagiakan Mira seperti yang diharapkan?

*****

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Dari Mata Turun Ke Hati ~ Naurah Iman

cinta itu bukan melemahkan tapi menguatkan 
cinta itu bukan menyedihkan tapi menggembirakan 
dan cinta itu bukan memiliki tapi membebaskan

Gara-gara takut keseorangan, Eshan telah menyahut cabaran abangnya, Ben yang mempermainkan dirinya. Dia dengan beraninya pergi meminta anak dara orang walaupun usianya baru mencecah sepuluh tahun! Dan disebabkan itu juga, dia segan untuk pulang ke kampung kerana takut terserempak dengan ‘tunangnya’.

Zaara pula punya cita-cita tinggi melangit. Hasrat di hati ingin jadi jutawan. Tapi SPM tak pernah lulus! Sudahlah begitu, disuruh pula berkahwin dengan orang yang ‘meminang’ dia dulu.

Sudah namanya jodoh, akhirnya Eshan dan Zaara berkahwin juga. Yang satu malu nak menyatakan sayang, yang satu pula konon tahu semua perkara. Apabila timbul salah sangka, mulalah yang seorang begitu dan seorang begini.

kerana cinta itu datang bersama tanggungjawab

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Wednesday, 23 April 2014

Pandora Buat Insyirah ~ Anis Ayuni

SEGALAnya sudah tertulis di atas lantai takdir. Tujuh tahun Irman Mirza dan Insyirah Hayati terpisah dek tujuh lautan dalam yang tidak bertepi. Selama waktu itu hati masing-masing menggelisah dan dendam rindu yang tidak terperi. Irman hidup dalam teka-teki. Insyirah masih bersekolah lagi. Masakan dia memaksa gadis itu menerima cintanya? 

Akhirnya, masa berlalu begitu sahaja sehingga mereka dipertemukan dalam masing-masing menginjak dewasa. Ketika itu, Insyirah pula seolah-olah bermain tarik tali. Antara mahu terima dan tidak. Akhirnya, keputusan telah dibuat. Irman adalah jodoh buatnya.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Rahsia Yahudi Walt Disney ~ Ibnuyaacob

(SEM) RM34.00 - RM29.90
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Teori Konspirasi: Rahsia Yahudi Dalam Filem ~ Ibnuyaacob

"Filem yahudi adalah rancangan rahsia Dajjal. Ia berkesan mempengaruhi pemikiran manusia."

*****

(SEM) RM34.00 - RM29.90
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Teori Konspirasi: Rahsia Simbol Yahudi ~ Ibnuyaacob

Antara perkara-perkara yang didedahkan di dalam buku bertemankan Teori Konspirasi ini ialah:
  • Rahsia simbol Yahudi pada watak utama filem Harry Potter 
  • Rahsia tali merah pada tangan Michael Jackson dan penasihatnya yang berbangsa Yahudi 
  • Kebenaran pendedahan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat berkaitan organisasi Yahudi di Malaysia 
  • Rahsia peristiwa 11 September 2001 di Amerika Syarikat yang dirancang dalam wang kertas Dollar Amerika 
*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Teori Konspirasi: Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal ~ Ibnuyaacob

Kami cenderung untuk mengatakan bahawa Rothschild adalah berasal dari keturunan Ibn Sayyad atau nama sebenarnya Saff atau Abdullah bin Said. Beliau adalah penduduk Madinah berbangsa Yahudi ketika zaman Rasulullah SAW. Ibn Sayyad pernah hendak dipancung oleh Saidina Umar Al-Khattab ketika kanak-kanak kerana mengaku sebagai nabi di depan Rasulullah.

Dalam buku kedua kami bertajuk Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal, kami mendedahkan bahawa ungkapan Rothschild itu mempunyai makna tersembunyi yang menunjukkan tanda hubungkaitnya dengan Dajjal. Dan kami percaya bahawa nama itu diberi sendiri oleh Dajjal kepada keturunan cucu-cicit Ibn Sayyad sebagai satu Kod Rahsia agen-agennya di masa depan.

Berdasarkan ketetapan takrifan tersebut, kami menyimpulkan nama ROTHSCHILD sebenarnya bermaksud “Dajjal si anak haram yang berambut kemerahan yang tinggal di dalam sebuah tempat perlindungan.”

Kajian lanjut tentang rahsia nama Rothschild berserta hadith-hadith boleh dilihat pada Bab 22 buku Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal.

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Tuesday, 22 April 2014

Imam Ahmad Bin Hanbal ~ Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri

Pujian Ulama Terhadap Imam Ahmad bin Hanbal.

Abu Ubaid berkata: "Ilmu berakhir dari empat ulama:
Imam Ahmad bin Hanbal. Beliau adalah sebijak-bijak manusia dalam bidangnya.
Ali bin al-Madini. Beliau adalah orang yang lebih mengetahui dengannya.

Petikan dari Karya Terbaru Dr Zulkifli bin Mohamad al-Bakri, Siri Mawaqif al-Ulama (Imam Ahmad bin Hanbal Siri: 4)

*****

(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Imam Malik ~ Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri

Mutiara Kata Imam Malik:
  • Ilmu itu cahaya dan ia tidak akan lembut melainkan hati yang bertakwa dan khusyuk. 
  • Apabila seseorang memuji diri, maka hilanglah kebijaksanaannya.
Petikan dari Karya Terbaru Dr Zulkifli bin Mohamad al-Bakri, Siri Mawaqif al-Ulama (Imam Malik Siri: 3)

*****

(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Imam Abu Hanifah ~ Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri

Antara Nasihat Imam Abu Hanifah:
  • Jangan bakhil atau kedekut kerana perangai tersebut adalah memalukan.
  • Pakailah pakaian yang putih setiap masa.
  • Ingatlah selalu kepada kematian.
Petikan dari Karya Terbaru Dr Zulkifli bin Mohamad al-Bakri, Siri Mawaqif al-Ulama (Imam Abu Hanifah Siri: 2)

*****

(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Imam Al-Syafie ~ Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri

Al-Rabi' berkata: Sesungguhnya kami telah mendengar kisah orang yang pemurah dalam kalangan kami terdapat sekumpulan mereka, tetapi kami tidak pernah melihat seumpama Imam al-Syafie.

Petikan dari Karya Terbaru Dr Zulkifli bin Mohamad al-Bakri, Siri Mawaqif al-Ulama (Imam al-Syafie Siri:1)

*****

(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Tuesday, 15 April 2014

Saya Sayang Nabi: Kisah Hidup 25 Rasul Allah s.w.t ~ PTS

Kisah-kisah nabi bermula daripada Nabi Adam, iaitu manusia pertama yang dijadikan oleh Allah s.w.t. hinggalah ke junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w., iaitu utusan yang terakhir.

Sebagai seorang Muslim yang mempercayai rukun iman, keyakinan kepada nabi dan rasul adalah antara yang wajib diikuti. Bagaimana mahu mencontohi jika kita tidak tahu tentang perjalanan hidup mereka?

Insya Allah, buku ini membantu kita mengenali siapa 25 rasul pilihan Allah s.w.t. dan mengetahui sejarah hidup mereka. Ni pasti menjadi pengalaman pembelajaran yang menyeronokkan kerana buku ini dipenuhi dengan ilustrasi menarik dan berwarna-warni. Semoga sejarah hidup dan akhlak mulia para rasul ini dapat dijadikan iktibar serta teladan kepada kita.

*****

(SEM) RM29.90 - RM26.30
(S/S) RM32.90 - RM29.00

Mudahnya Beribadah ~ Mohd Razali Kamarudin

Amalan yang sedikit tetapi berterusan adalah lebih baik daripada amalan yang banyak tetapi terputus.

Ini kerana amalan berkenaan menyebabkan seseorang itu melakukan ketaatan, berzikir, berwaspada dan mendampingkan diri kepada Allah s.w.t. secara berterusan.

Buku Siri Kit Mudah Amal: Mudahnya Beribadah ini dapat mengajak dan mendidik para pelajar melakukan amalan ibadah secara bereterusan dan istiqamah. Ramai pelajar yang tidak mengetahui cara efektif bagi membahagikan masa untuk beribadah dan melakukan kebaikan dalam kehidupan seharian.

Buku ini dapat memberikan input jelas dan sebagai panduan kepada pelajar menjadi individu yang berjaya bukan sahaja di dunia malah di akhirat.

*****

(SEM) RM8.90 - RM7.80
(S/S) RM9.90 - RM8.70

24 Jam Dipayungi Syariat ~ Imam Abu Syuja' Ahmad bin Al-Hussain bin Ahmad Al-Asfahani

24 Jam Dipayungi Syariat mengupas fikah Islam dalam kehidupan seharian Muslim secara lengkap dan komprehensif. 24 Jam Dipayungi Syariat mengandungi 16 bab, bermula daripada bab versuci sehingga bab jenayah dan muamalat. Buku ini juga dilengkapi dengan dwibahasa Arab-Melayu, warna yang menarik, serta bergambar bagi memudahkan lagi pemahaman. Semoga dengan kehadiran buku ini di pasaran, syariat memayungi hidup kita semua, dan memandu kita ke jalan-nya. Insya Allah.

Antara kandungan:
Bab 1: Bersuci
Bab 2: Solat
Bab 3: Zakat
Bab 4: Puasa
Bab 5: Haji
Bab 6: Jual Beli
Bab 7: Faraid dan Wasiat
Bab 8: Nikah
Bab 9: Jenayah
Bab 10: Hudud
Bab 11: Jihad
Bab 12: Buruan dan Sembelihan

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

Runtuhnya Islam Andalusia ~ Abdul Latip Talib

Keadaan umat Islam di Andalusia menjadi semakin lemah apabila Khalifah Hisyam Al-Muaiyad memerintah. Beliau diangap tidak berwibawa sehingga menimbulkan rasa tidak puas hati rakyat, termasuk kalangan kaum keluarganya sendiri.

Akibatnya, pemerintahan Khalifah Umaiyah Andalusia mula berpecah apabila ramai pembesar di seluruh wilayah Andalusia mahu memerintah sendiri. Pemerintah Kristian pula mengambil kesempatan ini dengan memburukkan lagi keadaan. Mereka menghasut para pembesar agar memberontak.

Walapun Islam masih mampu bertahan untuk beberapa ratus tahun lagi, tetapi ia sudah lemah. Musuh cuma menunggu seseorang yang dapat memukul mundur, kerajaan Islam. Sehinggalah tibanya Ratu Isabella dan Raja Ferdinand, Islam diAndalusia akhirnya runtuh.

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Sesungguhnya... Dia Lelaki Pelindungku ~ Wan Rohayu

Dia Megat Qaiser Zulkarnain, menjadi kegilaan setiap perempuan. Zara Diandra mengejar lelaki itu seawal remaja lagi namun cintanya tidak pernah berbalas. Zara tidak pernah berputus asa dan terus berusaha memenangi hati lelaki itu biarpun Qaiser terlalu mudah memperkotak-katikkan perasaannya. Bagaimanapun segala-galanya bernoktah setelah Qaiser bertemu dan jatuh cinta dengan gadis lain. Lelah dan mengalah, hati yang galau dibawa pergi.

Lantaran manusia dilahirkan dengan hati dan perasaan, pengumuman pertunangan antara Qaiser bersama pujaan hati menambahkan luka di jiwa Zara. Lantas Daris Hadif, si kenalan baru menjadi galang ganti dan pengubat kekecewaan. Zara sengaja mempergunakan Daris demi melupakan lelaki yang telah melukai cintanya. Namun mampukah hati terawat sebegitu mudah?

“Demi untuk melepaskan perasaan sakit hati dan terluka saya dengan seseorang, ia tidak adil untuk awak mengingatinya.” ~ Zara Diandra

Daris bukan lelaki biasa. Walaupun hanya lelaki biasa-biasa saja di mata dunia namun kehadirannya membuka dimensi baru dalam hidup Zara. Saat hati mula membuka ruang untuk lelaki lain, Qaiser kembali bagaikan Sang Taufan.
Jadi kepada siapa kaki Zara perlu berlari? Dan siapakah lelaki yang mampu menjadi pelindung dirinya sehingga ke akhir waktu?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Si Kolot Suamiku ~ Fazlyn Ridz

“Nama kau Kudin ya?”

“Apasal kau gelak?”

“Kudin nama kau? Memang sesuai sangat dengan kau. Nama kau sama buruk dengan baju kau!”

Si Edrina ini memang berlagak orangnya. Sudahlah berlagak, cerewet pula itu! Disebabkan dia dibesarkan di Kuala Lumpur, maka suasana kampung memang tidak kena dengan jiwa bandarnya. Kepada lelaki seorang itu dia memandang rendah dan jelak!

Lelaki bernama Kudin itu pula berbeza sikapnya. Dia sekadar lelaki kampung yang hidup membanting tulang kepada tanah untuk mencari rezeki. Kudin suka hidup berdikari dan lebih gemar hidup sederhana dari segala segi. Hidup di kota besar tidak pernah menjadi impiannya, bahkan wanita seperti Edrina tidak pernah tersenarai sebagai calon bakal surinya. Tidak sesuai!

Kata orang ikan di laut, asam di darat akhirnya di kuali bersatu juga. Begitu jugalah dengan mereka. Perkahwinan atas rancangan keluarga membuatkan hidup mereka berdua kian sesak. Konflik bertambah meruncing apabila Edrina tidak mahu terus tinggal di kampung, dan Kudin pula enggan berpindah dan bernafas di kota besar.

Jadi bagaimana? Siapa yang akan mengalah akhirnya? Benarkah Kudin itu seorang lelaki kolot yang menjengkelkan? Dan selama mana Edrina mampu mempertahankan ego dan mengelak hatinya jatuh kepada lelaki seperti Kudin?

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Jadi Isteri Dia ~ Arianna

Hmm, Khalisha rupanya nama dia. Sesuai dengan orangnya yang berwajah lembut. Ada sedikit penambahan pada hujung lembut itu. Satu perkataan tertinggal iaitu manis. Eh, ada lagi satu, comel. Okey, pakej yang lengkap. Berwajah lembut, manis dan comel. Kalau bawa jumpa umi, sah umi tidak kata apa lagi. Pasti soalannya, bila nak pinang?

Jatuh cinta itu sangat indah rupanya. Hanya perlukan sesaat saja untuk jatuh cinta. Untuk jadi isteri Edham juga tiada sebarang syarat yang dikenakan. Semuanya sudah ada pada diri Khalisha. Namun, gadis yang memiliki semua syarat itu amat payah didekati. Khabarnya hati yang bernama Khalisha itu pernah dilukai dan luka itu masih berdarah.

“Wei, pakwe depan kita ni handsome gilalah. Macam Arjun Rampal.”

Itu kata seorang teman, tapi kenapa hati Khalisha tidak terbuka untuk bercinta lagi? Oh, dia terlupa. Sebab Amer. Sebab dendam kepada Amer. Sebab Amer pernah buat onar, jadi Khalisha fikir lelaki nama Edham itu pun sama saja perangai.

Bermakna Edham harus berusaha dengan lebih lagi untuk menawan hati Khalisha. Jadi, Edham tidak teragak-agak untuk buat perkara yang tidak-tidak demi memiliki hati Khalisha. Namun, berjayakah Khalisha jadi isteri Edham?

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Suami Sebelah Rumah ~ Ana Sofiya

Disebabkan pengantin lelakinya lari pada hari pernikahan mereka, Eryna buat kerja gila. Amar, doktor nerd anak jiran sebelah rumah, dilamarnya.

“Amar, sudi tak awak ambil saya jadi isteri awak? Kita kahwin. Boleh?”

Tentulah Amar sudi! Yang ajak dia menikah itu ialah Eryna, gadis idamannya. Gadis yang dicintainya sejak sekian lama! Gila nak tolak? Namun...

“Awak, saya harap kita rahsiakan dulu tentang kita dah nikah ni daripada pengetahuan orang lain di Kuala Lumpur sana.” ~ Eryna.
“Kenapa? Kenapa orang tak boleh tahu yang kita ni suami isteri? Kenapa perlu dirahsiakan tentang kita daripada kawan-kawan awak? Awak malu nikah dengan saya?” ~ Amar.

Amar nekad. Hati Eryna perlu dicuri sebelum Azlan kembali menagih kasih. Kerana itu, dia memilih untuk menjadi jiran sebelah rumah isterinya. Konon, senang dia hendak mengurat dan mengushar Eryna. Malangnya, bukan Eryna yang jatuh hati tetapi Anis, teman serumah isterinya itu.

Suami sebelah rumah Eryna memanglah pandai mengambil hati. Sentiasa berusaha untuk memikatnya. Jadi, sebelum Amar disambar Anis, kawan serumah yang dah terpikat tahap serius tak peduli apa... Eryna perlu buat keputusan!

Kedatangan ibu bapa masing-masing menimbulkan huru hara. Banyak soalan yang perlu dijawab andai mereka tahu Eryna dan Amar tinggal berasingan. Tapi, kalau tiba-tiba Eryna masuk ke dalam rumah Amar, tentulah Anis akan kecoh satu dunia! Dalam kemelut, Azlan menambah resah hati Eryna dengan meminta sedikit ruang untuk hatinya bertapak semula. Begitu juga dengan kehadiran Doktor Wani yang tak jemu mencanang di hospital yang Doktor Amar itu dia yang punya.

“Belum jatuh cinta dengan saya lagi?” ~ Amar

Soalan itu untuk siapa sebenarnya? Eryna, Anis atau Doktor Wani yang obses pada suami sebelah rumah dia? Ah, Eryna keliru sudah!

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Tuesday, 8 April 2014

Aku Keliru ~ Nurul Syahida

Semuanya bagaikan sudah selesai. Si novelis kembali pada lelaki berambut merah itu. Bahagia selama-lamanya. Oh tidak sekali-sekali. Ada banyak yang Safiah perlu sedar. Menerima lelaki yang aneh seperti Roul sebagai kekasihnya memerlukan komitmen dan kesabaran. Menerima khabar tentang perkahwinan rakan karibnya memerlukan kekuatan dan kesedaran. Dan apabila dia berkenalan dengan Zaniel dan melihat sendiri hidup teman serumahnya Masni semakin lama semakin tenggelam, Safiah sedar realiti dan fantasi di sebalik ‘bahagia selama-lamanya’ dalam novel tidak sama. Pertama kali dia tidak pasti adakah dia sudah bersedia untuk melepaskan sahabat karibnya yang ingin melangkah ke dunia perkahwinan, adakah dia masih boleh menjadi insan sarkastik dan selamba seperti dulu, dan sama ada Roul memang pilihan yang tepat dalam hidupnya.

"Awak pun tahu bezanya," katanya.
"Beza apa?"
"Sesuatu yang awak perlukan berbanding sesuatu yang awak inginkan." - Zaniel

"Ini bukan novel. Aku bukan damsel in distress yang perlukan lelaki kaya raya untuk selamatkan aku. Aku bukan perempuan clumsy yang bertemu lelaki gila-gila dan akan hidup bahagia tak kira macam mana mengarut pun lelaki tu layan aku." - Safiah

"Gua memang tak tahu banyak benda, Lulu. Gua memang tak kaya. Memang tak banyak duit. Memang tak macam lelaki yang mampu didik Lulu jadi isteri solehah. Tapi gua anggap Lulu yang akan ajar gua bab tu. Lulu yang akan tolong gua sebab walaupun tak boleh nak jadi lelaki paling alim dalam dunia untuk Lulu, gua boleh buat banyak benda lain. Gua boleh halang orang dari sakitkan Lulu. Gua boleh jadi tembok untuk Lulu. Biar orang lain belasah gua supaya Lulu tak apa-apa." - Roul

*****

(SEM) RM27.90 - RM24.60
(S/S) RM30.90 - RM27.20

Eh, Biar Betul? ~ Junie Octovian

Nur Najwa Sallehuddin, seorang setiausaha di Mega Bina Holdings telah kehilangan suaminya pada hari mereka diijabkabulkan dan automatik memegang title jandaberhias.

Perempuan janda berhias itu sangat dikenali penduduk di situ kerana majlis walimahnyayang bertukar menjadi tragedi. Puas orang taman makan nasi minyak free padahari itu selepas majlis sanding yang tidak jadi.
Ada beberapa orang pemuda dan jejaka di kawasan itu yang cuba untuk mengisi jawatan kosong itu, tetapi sehingga setakat ini masih belum dipeduli.
Jeffri, anak Mak Som yang kerja dengan JKR itu? Cuma dia tidak berkenan dengan Mak Som itu yang gaya Mami Jarum. Bergerak kaki, bergerak juga mulutnya. Kalau dah jadi mentua, sudah tentu bila orang mengata, dia sama dapat tempiasnya. Itu yang dia reject lamaran dari Jeffri dahulu.

Yusman yang pakai motor Aprillia RSV tu? Hisy! Lelaki tu memang buat orang sakit jantung dengan bunyi deruman motosikalnya yang berkuasa tinggi itu ibarat guruh membelah bumi. Habis satu taman pakat-pakat menggelarnya dengan nama Man Tonggek kerana motosikalnya itu.

Bagaimana pula dengan Najmi, Khairul Syafiq, Dato’ Khairy dan Tan Sri Azizan? Jodoh itu rahsia Allah. Di antara lelaki-lelaki itu, tulang rusuk kiri siapakah yang dimiliki oleh Nur Najwa?

“Malulah saya Sin... hari tu saya pergi rumah dia pinang untuk anak lelaki saya. Sekarang ni, kamu nak suruh saya pulak yang kahwin dengan dia, tak malu ke?” ~ Tan Sri Azizan

“Wawa pun tahu jugak, mak mesti malu dengan teman-temannya sebab Wawa pilih Tan Sri untuk jadi suami. Untuk mengelak daripada gosip yang berpanjangan, lebih baik Wawa keluar dari daerah ni, ayah.” ~ Nur Najwa

“Betullah! Tak ingat ke you pernah pijak kasut I kat kantin sekolah waktu rehat berebutkan mi kari mak cik kantin tu yang kaw-kaw rasanya?” ~ Najmi

*****

(SEM) RM22.90 - RM20.20
(S/S) RM25.90 - RM22.80

Thursday, 3 April 2014

Papa Nak Menantu ~ Hasrudi Jawawi

Amboi, kau cakap senanglah. Kau ingat nak cari suami tu macam pilih jering kat pasar? Mana yang kau nampak besar, kau kaut?

BILA Pak Saad naik hantu, terus dia nak menantu! Walau apa pun yang terjadi, dia mahu satu-satu anak tunggalnya carikan dia menantu sebelum atau selewat-lewatnya pada hari lahirnya yang ke 50 tahun. Dia dah tak tahan dengan sikap anaknya yang kasar, keras kepala dan pemalas mengalahkan kambing gurun! Dia berharap, bila anaknya bersuami kelak, suaminya boleh mengubah sikapnya.

Syahirah terkejut. Permintaan abahnya itu memang klise! Tapi, demi mengelak dia dikahwinkan dengan Pak Mat jual tempe yang sudah berusia 55 tahun itu, dia terpaksa mencari bakal suami pilihannya sendiri. Dia tak sanggup bersuamikan lelaki tua yang sudah ada cicit. Laman sosial Facebook menjadi tempat carian bakal suaminya.

Pelbagai lelaki dia temui, Tauke Belacan, lelaki berstatus Dato, Si Gigi Mancung, Si Ketiak Busuk, yang sudah beristeri tiga, budak 15 tahun dan, lelaki dua alam pun ada! Pening! Semuanya, rejected!
Dia hampir berputus asa. Namun, atas pujukan best friend forevernya, dia bertemu dengan lelaki kelapan, Azrin Aidil si badan ketak-ketak. Tatkala hati mula bergetar, muncul pula kekasih lama, Nazim. Serba salah dia dibuatnya. Siapa yang Syahirah akan pilih? Azrin Aidil atau Nazim si kekasih lamanya yang muncul semula selepas tujuh tahun menghilangkan diri itu?

“Memandangkan kau memang tahap malas nak kerja, abah nak kau cari suami. Kahwin! Biar suami kau ajar kau sikit erti sebuah kehidupan. Abah dah letih. Abah nak menantu sebelum usia abah 50 tahun!” – Pak Saad

“Aku ni kalau boleh, nak lelaki yang boleh terima aku seadanya. Sanggup terima aku yang kasar ni. Kau ingat tak penat, nak jadi lemah gemalai? Tu bukan diri aku. Aku tak suka hipokrit.’ – Syahirah

“Tengok situasi. Buat masa ni aku masih belum jumpa lagi wanita yang aku cari. Nak cari kekasih hati ni, mana boleh dalam sekelip mata. Kenalah perlahan-lahan. Biasanya, benda yang kita dapat dalam sekelip mata ni, boleh hilang dalam sekelip mata jugak.” – Aidil.

“Saya faham situasi awak. Dalam masa sejam, kita boleh jatuh cinta pada seseorang tu. Tapi, untuk melupakan orang yang kita jatuh cinta dalam masa sejam tu, memerlukan masa berbulan-bulan, bahkan ada yang memakan masa bertahun-tahun untuk kita lupakan dia.” – Nazim

*****

(SEM) RM22.90 - RM20.20
(S/S) RM25.90 - RM22.80

Cowoknya Jawa, Pacarnya Minang ~ Nashmin

Orang Jawa tak boleh kahwin dengan orang Minang ya?
Lalu apakah akan berdentum bunyi kompang dipalu apabila Muhammad orang Muar jatuh cinta pada Deeja yang berasal dari Rembau?

Sebab katanya, orang Jawa setia pada keluarga dan kampung halaman. Berbeza dengan orang Minang yang mandirinya begitu kuat sehingga sanggup mengembara jauh demi mencari sesuap rezeki mahupun menimba ilmu pengalaman.

Kata orang lagi, orang Minang itu egalitarian, demokratis dan sintetik; antitesis kepada budaya Jawa yang lebih bersifat feudal.

Amat bertentangan, umpama langit dan bumi.

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Kutunggu Pinanganmu ~ Fisha

Kecewa dengan hubungan cinta tak kesampaian, Qistina mencari semula ketenangan diri yang hilang. Perkenalan dengan Amir melalui Skype telah membuahkan bibit-bibit bahagia. Namun Amir hilang secara tiba-tiba membuatkan dia kecewa sekali lagi. Ketika itu dia fikir bahawa kebahagiaan itu bukan miliknya.

Bimbang tentang jodoh Qistina, datuknya cuba mencarikan jodoh untuknya. Dia disuruh memilih antara dua, Hud atau Fawwaz. Hud seorang doktor yang kacak bergaya, manakala Fawwaz hanya membantu mengerjakan sawah datuknya. Siapa yang menjadi pilihan Qistina? Adakah dia akur pada undi majoriti keluarganya?

Tika hati berdetik, kaulah pilihan
Tuhan buatku... kerana itulah sayang

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Cooper-K ~ Rodier

Nama: Amilia Aisya Abdul Aziz

No Kad Pengenalan/RN: 2007345678

Tarikh: Suatu waktu dulu... kini... mungkin selamanya....

Diagnosis: Penyakit Rindu

**

Nama saya Khairul Fairuz Muhammad. Panggil Cooper. Nak panggil awak apa? Takkan hari-hari saya nak kena panggil Cik Amilia Aisya kut?
Khair
Pegawai Perubatan Wad 7

**

Kisah mereka tak sehebat kisah cinta Somebody K-Somebody Famous. Sebab Cooper K-Amilia Aisya tak pernah pun bercinta. Hubungan mereka bermula atas dasar persahabatan. Namun, apa yang jadi jika salah seorang tidak terdaya lagi menahan perasaannya sendiri?

Dalam tenang yang lama dicari olehnya, Khair datang mengharu-birukan hidup Amilia. Bolehkah Amilia mengembalikan kenangan lama? Menghidupkan semula memorinya ketika bersama Cooper dulu, dengan Khair?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Suamiku Mr. Boss ~ Elin Nadia

NAIM HAZIQ, seorang lelaki kota yang berasal daripada keluarga berada telah jatuh cinta pandang pertama dengan SAFIA HANA, seorang gadis desa yang hidup sederhana. Naim memerlukan Safia hidup di sisinya kerana gadis itu penuh dengan jiwa penyayang. Manakala Safia yang masih muda dan naif memerlukan seorang lelaki yang boleh membimbingnya menjadi seorang wanita dewasa yang matang.

Sebelum kahwin, Safia rasa dia tepat memilih Naim. Lelaki itu sempurna di matanya. Walau apa juga rintangan, dia terima asalkan dapat hidup bahagia dengan Naim. Hakikatnya dia tidak tahu Naim sebenarnya seorang lelaki kaki buli dan sudah mengatur rancangan untuk mengawal hidupnya. Maka hidup Safia jadi kacau-bilau kerana sikap Naim yang kuat cemburu, panas baran dan suka mengongkong.

“Semua perkara yang Safia nak buat kena beritahu abang dulu. Kalau tak ada hal penting duduk kat rumah aje, tak payahlah nak merayap pergi mana-mana. Kalau nak pergi ke mana-mana juga kena ditemani bodyguard. Tak boleh balik malam. Aktiviti berbahaya macam panjat gunung, jungle tracking, scuba diving, payung terjun dan segala aktiviti berlumba jangan haraplah abang akan izinkan.” Naim membebel panjang.

Meluap hati Safia mendengarnya. “Teruklah abang ni. Perangai macam budak-budak. Kalau abang banyak kerenah lagi, Safia ternak lipas baru abang tahu.”
Serta-merta bulu roma Naim meremang apabila mendengar ugutan itu. Dalam diam, dia menelan air liur. Sejak kecil lagi dia memang takutkan lipas!

“Good night, sweetheart. I love you,” bisik Naim.

Eh, eh... Tadi garang, sekarang jadi romantik pulak? Tak payahlah nak cover macho. Tak handsome pun!

“Good night, Mister Boss. I hate you.” Safia membalas geram.

Naim tersenyum mendengarnya. Dia tak kisah apa juga tanggapan Safia terhadapnya. Biar Safia rasa terkongkong hidup dengannya asalkan hatinya berasa tenang dan bahagia.

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Setanggi Cinta Umairah ~ Bunga Amani

NUR UMAIRAH… Gadis kampung yang alim dan tidak pandai menonjolkan kecantikannya. Melakukan perubahan diri demi sayang akan persahabatannya dengan Juma yang sama-sama mengharungi suka duka kehidupan di alam kampus.

IMRAN… Jejaka kacak yang dibuai cinta dengan gadis idamannya, Zulaikha. Hubungan yang dibina beberapa tahun musnah jua akhirnya apabila Zulaikha berpaling.

Imran dan Umairah : Takdir. Disatukan untuk menjaga maruah keluarga masing-masing. Penyatuan tanpa rasa cinta dalam diri, tidak seperti pasangan yang lain. Imran yang masih mengharapkan Zulaikha menolak terus Umairah dari hidupnya. Namun, tidak pula dia ingin menceraikan Umairah.

“Umairah… tu bilik kau, ni bilik aku. Rumah ni rumah aku. Jadi aku tak suka kau ubah apa-apa. Kalau kau rajin sangat, buat je dalam bilik kau tu. Kat luar ni semua kawasan aku… Kau tak boleh tuntut apa-apa pun daripada aku. Kau bukan sesiapa pun. Kau faham apa maksud aku, kan?” – IMRAN

Walaupun begitu, Umairah tetap mendahulukan suaminya dalam apa jua urusan hariannya biarpun dia dilayan sedemikian. Perasaan aneh mula terdetik dalam hatinya apabila layanan Imran terhadapnya berubah. Namun, dia sedar siapa dirinya kepada Imran.

“Awak tak panas ke duduk dalam bilik kecik ni?” - Umairah
Tak. Sebab abang ada sayang, sejuk mata memandang.” - Imran

“Dulu ada orang cakap dengan saya, dunia saya hanya dalam bilik kecik ni. Jadi saya dah tak boleh nak keluar dari dunia saya ni.” - Umairah

Haruman cinta Umairah hanyalah untuk suaminya biarpun dia didatangi jejaka kacak lain. Pada saat bahagia mula menerjah rumah tangganya, dia dan Imran diuji dengan pelbagai musibah.

Mampukah Imran menebus kesalahannya sekaligus menggapai cinta Umairah? Namun bagaimana pula penerimaan Umairah apabila mengetahui Imranlah penyebab kematian arwah ayahnya?

*****

(SEM) RM31.00 - RM27.30
(S/S) RM34.00 - RM29.90

Hari-hari Aku Rindu ~ Izz Alejandra

Angkara kisah hitam yang menghantui hayatnya sebelum ini, NUR SARAH NADYA trauma tidak berkesudahan. Harga diri dan hatinya juga hancur lebur. Apa yang dia mahu adalah membuang jauh peristiwa pahitnya ketika bersama FARIZ yang telah membuatkan kehidupannya kelam derita.
Tatkala memori hitam terpendam bersama Fariz masih tidak dapat dilupa, hadir pula insan lain menambah luka.

“I tak nak kahwin dengan you. I bencikan you. I tak tipu. I tak boleh kahwin dengan orang yang I benci. What do you expect from me? You ingat I boleh jadi isteri yang baik untuk you selepas apa yang dah jadi ni? You ingat I ni tak ada upaya? Dah tak ada jalan lain dan terdesak sangat sampai terpaksa jadi isteri you?” – Dhia.

Dialah KHALISH NAUFAL. Lelaki yang sukar diramal hati dan tingkah lakunya. Pandai bermain kata-kata manis. Tiada yang baik tentang empunya diri. Benarkah dia lelaki yang hanya tahu ambil kesempatan?

“Tak payah nak baik sangat dengan I.” – Dhia.

“Why? You takut jatuh hati dengan I?” – Naufal.

“You buat lawak ke apa, ni? You tahu I benci you, kan? You dah hilang ingatan kut? Hari-hari hidup I celaru sebab you! Hari-hari I rasa nak bunuh you!” – Dhia.

“Esok lusa you akan rindu I pula. Hari-hari. I’m sure of it.” – Naufal.
Rentetan sebuah rahsia yang sengaja disembunyikan, hidup Nur Sarah Nadya tambah tertekan. Rahsia yang menyebabkan Fariz kembali mengganggu dirinya. Apa yang dimahukan oleh Fariz? Antara harta dan dan kasih sayang, mungkinkah nyawa menjadi taruhan?

“Apabila lelaki ni tak ada nanti, Sarah akan jadi milik abang. Hanya abang sorang aje yang berhak dapat Sarah. Abang akan pastikan lelaki ni tak wujud lagi selepas ni!” – Fariz.

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Teman Lelaki Upahan ~ Azura Rasiddin

“I nak you jadi teman lelaki upahan I. Just tell me what you want. I can give you everything. Kereta, rumah atau apa-apa saja. Just name it.” - KYRA LYDIA

“I setuju jadi teman lelaki upahan you… Tapi I ada syarat.” - EL

“Syarat? Syarat apa?”
Syarat yang pertama, Kyra Lydia kena hormatkan EL. Kedua, Kyra Lydia kena dengar cakap EL, tak boleh lawan cakap EL. Ketiga, Kyra Lydia dilarang sama sekali menunjukkan wajah masam, wajah berlagak, wajah ego, wajah angkuh dekat EL. Ops, tambahan syarat lagi… Kyra Lydia dilarang sama sekali menghina EL.

Hanya kerana satu insiden kecil yang berlaku di Restoran The Spices milik EL, telah menyebabkan EL terlibat dalam rancangan gila Kyra Lydia. Pada mata Kyra Lydia, EL seorang lelaki yang sederhana. Bagi EL pula, Kyra Lydia seorang gadis yang angkuh, berlagak, berhati batu dan penuh dengan dendam.

Tanpa pengetahuan keluarga EL, hubungan ‘cinta’ EL dan Kyra Lydia terjalin dengan jayanya hingga mereka bersetuju untuk disatukan. Dalam tidak sedar, cinta mula mekar dalam hati masing-masing. Ternyata EL berjaya mengubah perangai buruk Kyra Lydia.

Pada saat EL bersedia untuk menzahirkan rasa cintanya, ujian datang merenggut hati EL sehingga menyebabkan dia menjadi seorang lelaki pendendam. Dia umpama mangsa yang terjerat dalam permainan yang diciptanya bersama Kyra Lydia.

“I menyesal sebab kenal you. You bagaikan racun yang menghancurkan diri I. Patutnya I tak payah tolong you… Tak payah bersusah-susah nak pulihkan hubungan you dengan daddy you. What a perfect family! Tapi I… waktu you bergembira dengan keluarga you, keluarga I hancur! Sekarang you dah tahu kenapa I benci you? I hate you Kyra Lydia! I loathe you so much!”

Mulut kata benci, tapi hati kata sayang. Rasa cinta EL yang mekar buat Kyra Lydia dahulunya berganti menjadi dendam. Masihkah ada ruang untuk Kyra Lydia melenyapkan rasa dendam EL yang membara terhadap dirinya?

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

Tuesday, 1 April 2014

Daripada Sekeping Surat Saman ~ Shila Alish

Bermula hanya DARIPADA SEKEPING SURAT SAMANMU yang diterima dari seorang pegawai polis trafik, Megat irfan Wafiy, cikgu Puteri Salwani mula berubah setelah hidup dengan dendam selama lebih 5 tahun akibat dikecewakan oleh seorang lelaki yang dicintainya separuh mati. Bagi pihak Tuan Megat, dia mula jatuh hati pada gadis yang telah disamannya itu kerana merasakan dia seperti telah mengenali gadis itu sebelum ini.

“Wani….sebenarnya saya dah lama kenal awak…tapi kenal melalui gambar saja…”- Tuan Megat.

Hubungan kedua-dua orang tua Tuan Megat dan orang tua Puteri Salwani yang kebetulan berkawan baik cuba mengatur jodoh mereka. Kemunculan semula lelaki durjana itu, Fauzan, telah memporak-perandakan hidupnya yang baru sahaja ingin menyemai benih-benih cinta bersama Tuan Megat

“Hei! Kau dengar sini baik-baik. Wani ni sebenarnya cukup sayang dan cintakan aku dulu….dan aku yakin yang dia masih sayang dan tetap cintakan aku sekarang ini. Aku tahu dia tak dapat lupakan aku sebab aku ni kekasih awal dan akhir dia….kehadiran kau tu cuma untuk mengubat hati dia yang terluka disebabkan aku”- Fauzan

Masa depannya yang mulai gelap akibat perbuatan lelaki durjana itu, menyebabkan Puteri Salwani mula berhasrat untuk mengundurkan dirinya dari lelaki sebaik Tuan Megat.

“Awak…..tolonglah pergi. Saya dah tak mampu untuk berhadapan dengan awak lagi. Saya tak kuat. Tolonglah….jangan tambah lagi derita saya ni. Awak lelaki yang baik….dan memang tak layak untuk perempuan kotor seperti saya ni…”- Puteri Salwani

“Saya nak Wani tahu yang saya tetap akan tunggu Wani sampai bila-bila……sampai pintu hati Wani terbuka kembali untuk saya kerana hati saya tak pernah berubah walau sebesar zarah sekali pun kerana sekali saya mencintai seseorang, insya Allah saya akan terus mencintainya selamanya…….”-Tuan Megat

Pertemuan yang tidak disengajakan dengan Izham yang mempunyai paras rupa saling tidak tumpah seperti Tuan Megat, menyebabkan misi untuk melupakan Tuan Megat semakin sukar.

“Awak ni artis popular ke? Kalau ya, minta maaflah…..saya memang tak minat nak mengikuti perkembangan artis-artis di Malaysia ni…..”- Izham

Izham telah memberikannya jawapan kepada persoalan yang cukup dicari-carinya selama ini.
Siapakah sebenarnya Izham? Apakah jawapan itu? Mampukah Puteri Salwani mengundurkan diri dari hidup Tuan Megat? Bagaimanakah pula dengan Tuan Megat? Sanggupkah dia terus menunggu jawapan dari Puteri Salwani?

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Jodoh Sebelah Pintu ~ Dekna Lee

Mona Airawani bakal dijodohkan dengan lelaki yang penuh misteri bergelar Alang yang tidak pernah dilihat dengan mata kasarnya. Hubungan mereka hanya berlangsung melalui telefon, hanya suara tanpa rupa!

“Janji yang awak gantikan tempat saya bila akad nikah nanti? Awak jabat tangan dengan tok kadi dan biar saya yang ambil tempat awak. Bersimpuh di belakang.” ~Encik Tunang Tubi.

Namun begitu pertemuan pertama yang diatur terpaksa dibatalkan gara-gara terserempak dengan dua orang jirannya yang berperangai seperti hantu, Irfan dan Badrul. Dalam pada berperangai seperti hantu., Mona dikejutkan pula dengan sebuah kenyataan. Bakal tunangnya tidak jauh, terlalu dekat, malahan hanya sebelah pintu! Tapi siapa? Adakah si Badrul Syah yang suka mencari fasal?

“Ganasnya akak. Tutup pintu guna kepala lutut.” ~Badrul Syah
“Nak tutupkan mata orang dengan kepala lutut ni pun boleh.” ~Mona.

Atau si Amirul Irfan yang tidak kurang celoparnya?

“Ala, Mona, bolehlah... tadi tengok macam tak best. Bila tengok lidah Mona yang cute rasa aiskrim tu, automatik abang rasa...” ~Amirul Irfan

Pap!! Tak sempat dia sambung, sudah terpacak aiskrim kon di atas kepala dia. “Automatik rasa sejuk kat atas kepala, kan?” ~Mona Airawani

Setelah identiti misteri si tunang terbongkar, hati Mona Airawani mula dibelit perasaan bersalah kerana sering bersikap buruk terhadap lelaki itu. Apatah lagi benih cinta dan sayang cuba disemai sebaiknya demi kebahagiaan mereka berdua di masa hadapan. Namun ada resah kian berbelit dengan kehadiran orang ketiga yang datang mengganggu.

Mampukah Mona dan si tunang dari sebelah pintu melalui cabaran-cabaran yang mendatang? Dan, siapa sebenarnya tunangan Mona Airawani?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Isteri Aku Kalis Cinta ~ Mawar Kamila

“Saya harap, saya benar-benar kalis cinta. Saya tak mahu mencintai awak. Saya terlalu ingin membenci awak. Andai masa dapat diundur, saya nak perkahwinan ini tak pernah terjadi supaya saya tak akan pernah memberi hati pada awak.” ~ Diya.

Pada Diya, Zahil hadir mengubat luka silamnya kemudian merobek pula luka yang lebih dalam. Maaf? Diya memilih, tidak! Hancur luluh hati Zahil Hariz apabila bahagia yang mereka bina musnah kerana kedegilan Diya. Zahil tiada upaya untuk mengubah masa silam Diya sebagaimana dia tidak berdaya mengubah hubungan cinta mereka yang cukup rumit. Kemunculan watak Zakuan, Syamil, Tina dan Nadya menambah konflik sedia ada.

“Allah memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Allah hanya anugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Allah telah berikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Dan awak, Adelia Dayana adalah cinta saya.” ~ Zahil.

Memberi kasih pada yang tidak mahu menghargai, sakitnya bagaikan patah hati. Hakikatnya, Zahil tak pernah meragui hati Diya. Namun apabila ada insan lain yang mampu buat Diya mengukir senyum, Zahil beralah dengan memberi hak kepada Diya untuk membuat pilihan. Penceraian atau kemaafan? Apakah pilihan Diya?
‘Isteri Aku Kalis Cinta’ merungkai penghujung sebuah dendam dan penantian.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...