ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 29 May 2014

Encik Sayang dan Miss Sweetheart ~ Sara Aisha

Kata orang, kerana mulut badan binasa. Rasanya peribahasa itu memang sangat kena untuk aku, sebiji menempek di atas dahi!

“Macam inilah, encik… encik sayang. Sebelum I naik hantu kat sini…”
Kerana mulut, aku dicap sebagai miss sweetheart oleh encik sayang yang semestinya aku tak sayang langsung. Semuanya gara-gara cik gincu merah yang sangat gedik menggeletis macam ulat bulu!
“Kalau macam tu, emak ajelah cari calon untuk kakak. Senang cerita.”

Kerana mulut aku sendiri, emak dan ayah tiba-tiba membawa calon suami untuk aku. Atau lebih spesifik, dia orang bawa encik sayang! Dalam aku baru sahaja mahu reda dan menerima nasib jadi heroin novel kahwin paksa, kenapa pula mamat sengal itu yang jadi heronya? Sudah tidak wujudkah makhluk berkromosom XY yang lain? Kenapa mesti dia?!

“Ya, ya… Saya janji. Kalau… Kalau awak selamat, kalau kita dapat keluar dari sini, saya akan kahwin dengan awak. Just… Just be safe, please…”

Kerana mulut, ‘operasi memutuskan pertunangan’ aku tiba-tiba sahaja berubah menjadi ‘operasi persiapan perkahwinan’. Sedar-sedar sahaja, aku sudah pun duduk di atas pelamin yang pengantin lelakinya ialah tidak lain dan tidak bukan… encik sayang!

Oh, jangan fikir cerita ini berhenti takat itu saja. Kerana dalam kisah pelik ini, terselit juga si dia yang digelar ‘the most dashing, hottest eligible bachelor on earth’. Ya, aku tahu. 

Gelaran ni memang sangatlah melebih-lebih. Tapi hakikatnya, dia memang berkali-kali ganda kacak, bergaya dan kaya berbanding encik sayang. Dan yang paling seronok… encik dashing ini ialah bekas kekasih aku! Cinta pertama zaman muda remaja dulu yang rupa-rupanya masih cintakan aku setengah mati. Aduh… Haru, haru.

Itu belum lagi termasuk kes cik gincu merah yang tiba-tiba mengumumkan diri sebagai musuh ketat aku.
Lalu perjalanan hidup aku yang selama ini landai, normal dan bebas daripada anasir-anasir konflik tiba-tiba sahaja berubah menjadi roller-coaster!

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

PA Untuk Dia Selamanya~ Syamnuriezmil

Penantian itu menyeksakan...
Untuk melupakan, itu juga menyakitkan...
Tapi, tidak pasti dalam membuat keputusan, itu lebih perit!

Ini semua tentang hati YARA AISYA YAZID. Dia seorang PA yang sangat komited dalam kerjayanya. Bagi Yara, tiada yang lebih seronok di dalam dunia selain mejadi PA kepada Tan Sri Wazir. Namun keseronokan Yara tersekat apabila Tan Sri Wazir jatuh sakit dan melantik anaknya, Hanania sebagai pemangkunya.

HANANIA WIDAD WAZIR seorang yang sangat serius sehingga Yara sering merasa tertekan. Sejak itu, hidup Yara disaster. Kerja sebagai PA tidak lagi seindah syurga. Masalahnya, semua orang tidak berpihak kepada dia, namun hanya Onn saja yang memahami situasinya.

ONN ANDRE OTHMAN, pengurus kedai kopi yang sering dikunjungi Yara. Selama setahun dia cuba mendekati Yara dan akhirnya, Yara nampak usahanya. Oleh kerana hubungan yang masih baru, dia cukup bimbang kalau hati Yara beralih arah kepada Hanania Widad Wazir.

“Saya booking diri saya untuk awak. What I need from you... is patience.” - Yara

“Saya sudah lama menunggu, kalau hanya untuk sebulan lagi, saya masih boleh menunggu. Lagipun pejam celik, pejam celik, dah sebulan. Saya harap nanti awak bawa balik jawapan untuk saya, jangan tinggalkan harapan.” - Onn

Soal hati, susah untuk dimengertikan. Yara cuba untuk tidak memilih, tetapi... kalau dia dipilih, macam mana? Sewaktu berada di Kalimantan, hatinya sudah mula berbelah bagi. Karakter Hanania Widad, mula meragut hati. Habis, macam mana dengan Onn? Susah untuk mematahkan hati orang. Baik patahkan tulang sebab tulang ada 206 batang dalam badan, tapi hati dalam badan cuma hanya satu.

“I already make my decision. I choose you.” - Hanania

Kalaulah pilihan itu hanya sesenang memilih kopi dan teh. Mana satu yang akan dipilih?

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Tuesday, 27 May 2014

Roses ~ Ilya Abdullah

DZAKRY kecewa, wanita yang dicintai sepenuh hati berkahwin dengan adiknya sendiri. Hari-hari yang dilalui dengan hati yang suram dan Dzakry sudah tidak tahu untuk 'tersenyum'.

Namun, nota berwarna-warni yang diterima telah mengubah jalur kehidupan suram Dzakry. Dzakry mula menjejak si gadis misteri pemberi nota berwarna-warni.

"Nota kaler itu mewarnai hidupku..."

Rose Lin, gadis bisu yang menyimpan perasaan suka kepada Dzakry. Atas ketidaksempurnaannya, nota menjadi bicara antara dia dan Dzakry. Sikap tidak yakinnya itu memakan diri apabila Rima gadis yang turut menyukai Dzakry mengambil kesempatan.

Rose Lin mula menjauh dan membawa hati. Dzakry kecewa kerana Rose Lin masih mahu berdiam diri dan membiarkan Rima terus-menerus berlakon dihadapannya...

Sekuntum rose merah diselitkan pada nota terakhir buat Dzakry...

Adakah cinta pertama Rose Lin akan terus terpendam?

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Tuesday, 20 May 2014

Halal & Haram Dalam Islam ~ Dr. Yusuf al-Qaradhawi

Buku ini mengisahkan tentang hukum-hukum dalam kehidupan umum setiap muslim. Ianya sarat dengan hujah-hujah yang kuat dan menjadi panduan hidup umat Islam sekarang.

Antara keistimewaan yang terdapat pada buku ini ialah:
• Menjawab dan menghurai permasalahan ummah pada masa kini
• Memperkenalkan masyarakat kepada dalil-dalil sama ada secara naqli atau aqli.
• Memimpin pembaca untuk makrifah dan mengenali cara istinbat hukum.
• Menjelaskan bagaimana penggunaan kaedah usul fiqh dan kaedah fiqh.
• Mengemukakan fatwa ulama dan pendapat mereka.
• Mendahulukan maslahah dan juga menolak mafsadah dalam mengemukakan hukum ijtihad.
• Tidak terikat dengan hanya satu-satu mazhab.
• Menjawab isu-isu kontemporari dan moden dengan menghubungkan illah dan qias.
Penulis mengakhiri pujian terhadap kitab ini seperti yang dinyatakan oleh al-‘Allamah Syeikh Mustafa al-Zarqa’: “Sesungguhnya memelihara dan memiliki kitab ini menjadi kewajipan dan kemestian bagi setiap keluarga Islam.”

Buku yang turut menjadi rujukan bagi rancangan Cinta Ilmu di TV Alhijrah setiap Khamis dan Jumaat.

*****

(SEM) RM70.00 - RM61.60
(S/S) RM75.00 - RM66.00

Telaga Barahut dan Persoalan Berkaitan Dengannya ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Syeikh Ahmad al-Sobban berkata: "Walaupun banyak riwayat ahli sejarah menceritakan telaga Barahut terletak di Ahqaf, tetapi tidak ada seorang pun yang boleh menetapkan tempat Barahut ini berdasarkan dalil hakiki yang boleh menenangkan akal."

Semoga terbitnya buku Telaga Barahut & Persoalan Berkaitan Dengannya ini akan menjawab segala persoalan yang berlegar di kalangan pembaca dengan kefahaman yang betul. Penulis mengharapkan ia akan menghasilkan satu suasana yang baik di kalangan masyarakat di samping berpijak pada asas ilmiah.

*****

(SEM) RM11.00 - RM9.70
(S/S) RM13.00 - RM11.40

Krisis Syria dan Mauqif Ulama ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Krisis Syria dan Mauqif Ulama merupakan sebuah buku berkenaan pergolakan sebenar yang berlaku di bumi Syria. Buku ini membongkar kezaliman rejim Basyar Asad terhadap rakyatnya sendiri dengan pembunuhan, penjara, penyiksaan dan terpaksa menjadi pelarian.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM27.00 - RM23.70

Makfirah Rasulullah s.a.w. ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Buku ini dikemukakan kepada khalayak dalam memahami secebis sirah kelahiran junjungan besar nabi Muhammad SAW untuk kita menambahkan rasa cinta dan kasih sayang kita kepada Baginda SAW.

*****

(SEM) RM12.00 - RM10.60
(S/S) RM14.00 - RM12.30

Hafazan al-Quran ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Keistemewaan buku ini adalah memberi motivasi kepada penghafal al-Quran, mengemukakan teknik hafazan al-Quran, menyelesaikan pelbagai hukum dan memberi kesedaaran betapa perlunya hafazan al-Quran.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Kalimah Allah: Isu dan Penyelesaiannya ~ Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, Rashidy Jamil al-Rashid, Mohd Aizam Mas'od

Dr. Wahbah al-Zuhaili dalam Usul al -Iman wa al-Islam berkata: Allah bermaksud bahawa Dia Maha Berkuasa atas segala makluk-Nya dan bahawa dia tidak berlaku kecuali mengikut kehendak-Nya. Dan bahawa Dia Maha Menguasai dan Maha Perkasa yang tidak boleh dikalahkan dan bahawa Dia Maha Berkuasa yang tidak boleh dilawan dan di atasi dan tidak sah taklif kecuali daripadanya.

*****

(SEM & S/S) RM10.00 - RM8.80

Friday, 16 May 2014

Pesan Hati Untuk Hati ~ Pahrol Mohamad Juoi

Buku ini merangkumi semua aspek kehidupan manusia. Huraiannya bermula dengan persoalan asas yang berkaitan iman, Islam dan ibadah kemudian menjangkau aspek hubungan sesama makhluk agar pembaca akan sentiasa faham, ingat dan beramal selaras dengan prinsip pengajian yang dinamik.

Buku ini wajar dimiliki kerana ia mendidik hati agar tidak terus alpa namun sentiasa bertakwa kepada Allah dengan memberi penekanan kepada pesan takwa. Menyingkap masalah-masalah yang berlaku dalam kalangan umat dan cara mengatasinya. Membawa mesej agar memurnikan kembali kehidupan beragama. Menekankan soal keberkesanan ibadah-ibadah lahiriah dalam proses pembentukan hati nurani yang baik dengan menyingkap aspek-aspek yang lebih maknawi. Buku ini sesuai dijadikan sebagai teman dalam menelusuri jalan takwa dan panduan dalam bermujahadah.

*****

(SEM & S/S) RM39.00 - RM34.30

Sayang, Marilah Makan ~ Dr. Zahara Abdul Manaf, Nurul Hidayah Whakiddin

Setiap ibu bapa menginginkan anak mereka sihat dan mendapat semua zat yang diperlukan oleh tubuh. Namun, sering kali kedengaran ibu bapa meluahkan kebimbangan mereka apabila si kecil berumur 2 hingga 5 tahun terlalu memilih makanan. Kadangkala ibu bapa kehabisan idea bagaimana untuk menarik minat anak mereka untuk makan terutama makanan yang berkhasiat.

Memahami masalah yang dialami oleh ibu bapa ini, maka buku ini ditulis khas untuk kanak-kanak yang terlalu memilih makanan atau cerewet untuk makan. Sebanyak 66 resipi menarik dan berkhasiat telah disediakan khas untuk kanak-kanak yang cerewet untuk makan. Buku ini turut menyelitkan teknik berkomunikasi yang boleh menjadi panduan semasa berkomunikasi dengan anak ketika makan.

*****

(SEM & S/S) RM22.00 - RM19.40

Ikon Syabab ~ Umar Muhammad Noor

Golongan pemuda bukanlah golongan yang calang-calang. Gelegak darah muda mereka mampu menggerakkan dunia. Siapa pemuda kita pada hari ini, menentukan bangsa kita di hari esok. Ingatlah, masa muda akan dipersoalkan oleh Allah di akhirat kelak.

Ikon syabab menceritakan tokoh-tokoh pemuda Islam zaman dahulu yang pandai menetapkan matlamat dan mengatur strategi untuk mencapainya. Tokoh-tokoh ini layak menjadi ikutan remaja Islam. Terutama dalam menjalani masa-masa muda yang penuh dengan rayuan hawa nafsu dan bujukan syaitan. Jom kenali pemuda Islam berjiwa besar, seperti Yahya bin Yahya, Imam Malik bin Anas, Imam al-Bukhari, Arthaah bin Munzir dan ramai lagi. Kisah-kisah mereka yang dipaparkan dalam buku ini pastinya bakal memberi inspirasi.

*****

(SEM & S/S) RM16.00 - RM14.10

Ringkasan Tafsir Ibnu Katsir ~ Telaga Biru

Buku Tafsir Ibnu Katsir merupakan tafsir yang besar dan kaya dengan manfaatnya. Tafsir ini menggunakan pendekatan yang sesuai dengan kebijaksanaan Rasulullah s.a.w iaitu merujuk pada al-Quran, As-sunnah serta pandangan para sahabat Nabi s.a.w. Oleh kerananya, tafsir ini menjadi rujukan utama umat Islam dari zaman dahulu hingga kini. Buku ini memudahkan pembaca untuk mempelajari dan memahami Al-Quran dan ditambah dengan penjelasan sebab-sebab turun ayat (Asbabun Nuzul).

"Tidak ada orang yang (lebih baik) menulis tafsir dengan kaedah seperti yang ditulis oleh Ibnu Katsir."
(Imam As-Suyuthi, penulis kitab Tafsir Jalalain)

*****

(SEM & S/S) RM120.00 - RM105.60

Kenali Rasul Kita Muhammad s.a.w: Menyingkap Keperibadian & Cara Hidup Insan Mulia ~ Ahmad Adnan Fadzil

Buku Kenali Rasul Kita Muhammad merupakan hasil terjemahan daripada Matan asy-Syamail al-Muhammadiyyah karangan Imam at-Tirmizi. Buku ini bukan hanya menghimpunkan hadis tentang akhlak dan budi pekerti Nabi Muhammad SAW, tetapi disertakan juga hadis tentang sifat-sifat fizikal, pakaian, makanan, minuman, ibadah, pergaulan dan sebagainya yang berkait dengan kehidupan Baginda secara menyeluruh.

Kelebihan buku ini:
• Gabungan terjemahan, ulasan dan kesimpulan berkenaan riwayat hidup kekasih Allah supaya pembaca memahami keperibadian dan cara hidup Baginda dengan tepat dan menyeluruh sebagaimana tujuan Imam at-Tirmizi menulis kitab asy-Syamail.
• Terjemahan lengkap berbahasa Melayu disertai ulasan yang dapat membantu pembaca memahami setiap hadis asy-Syamail dengan tepat dan baik.
• Mempunyai taujihat nabawiyyah yang boleh dijadikan teladan di setiap bab yang pastinya menjadi nilai tambah bagi buku ini.
• Disertakan foto, gambar rajah dan diagram yang memudahkan pemahaman pembaca.
• Kisah-kisah menarik daripada hadis-hadis yang dipaparkan dalam buku ini dapat mendidik jiwa dan memberi inspirasi kepada pengguna.
• Ekstra! Profil para perawi dan CD kuliah Dr. Hj. Zahazan Mohamed.

*****

(SEM & S/S) RM89.00 - RM78.30

Soal Jawab Remeh-temeh Tentang Bersuci (Taharah) Tapi Anda Malu Bertanya ~ Mohd Azrul Azlen Abd. Hamid, Azhar Mohamed

Buku ini memberi jawapan kepada pelbagai persoalan remeh-temeh berkaitan bersuci (Taharah) yang kadang-kala anda malu untuk bertanya. Persoalan boleh dibahagikan kepada 4 skop:

Perkara kontroversi dalam masyarakat seperti najis, anjing, khinzir, alkohol dan arak.
Perkara berkaitan ibadah seperti jenis air, cara beristinjak, wuduk dan cara mandi, khususnya mandi wajib.
Perkara yang jarang-jarang didengar seperti Khuf, tayamum dan bersuci bagi orang sakit.
Perkara yang memalukan seperti air mani, air mazi, air wadi, haid, nifas, wiladah dan berkhatan.

Kadang-kadang anda tidak terfikir bahawa perkara remeh-temeh ini boleh membelenggu amal ibadah anda. Sahkah amal ibadah yang anda lakukan? Mengapa orang memberi jawapan yang berlainan setiap kali anda bertanya? Dapatkan jawapan sebenar dengan memiliki buku ini di kedai-kedai berhampiran anda!

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Ibu, Kuingin Tahu... ~ Nur Khairunnisa Iskandar

Sebagai seorang ibu Muslim, mungkin ada beberapa persoalan yang menjadi tanda tanya kita berkaitan ilmu aqidah atau keimanan seorang Muslim.

1. Berapakah tahap umur yang paling sesuai untuk menerangkan kepada anak tentang Allah?
2. Adakah anak mampu faham tentang perkara yang abstrak (alam ghaib) seperti alam kubur, syurga dan neraka?
3. Adakah sesuai dan tidak terlalu berat untuk mengajar anak tentang hukum syariah, halal dan haram?
4. Bagaimanakah caranya?

Buku ini adalah sebahagian himpunan pengalaman peribadi penulis dalam proses menuai benih keimanan dalam diri anak-anak, berserta beberapa perkongsian ilmu daripada pendidik lain yang istiqamah dalam menyumbang ke arah melahirkan insan-insan yang insya-Allah soleh musleh.

*****

(SEM & S/S) RM26.00 - RM22.90

Detik Cemas Palestine Kami Datang! ~ Fatimah Syarha Mohd Noordin, Dr. Farhan Hadi Mohd Taib

Woshhh!!! Otak bersemburan keluar. Bertaburan di lantai. Seorang relawan Turki, Chevdet yang sedang merakam foto ditembak tepat di dahi di antara dua kening. Tembus ke belakang.

Banyak lagi episod-episod ngeri di atas kapal Mavi Marmara ketika serangan Zionis ke atas kapal itu. Novel ini merakamkan semula peristiwa berdarah 31 Mei 2010 untuk menjadi tatapan generasi kini dan akan datang. Menjadi sejarah. Peristiwa ini begitu penting kerana ia meniup kencang gelombang kebangkitan seluruh dunia, bangun membantu Palestin, menerobos tembok kematian!

*****

(SEM & S/S) RM17.00 - RM15.00

Tuesday, 13 May 2014

Di Hatiku Ada Kamu ~ Rinsya Chasiani

RIAN AULIA – Terlanjur cinta pada yang salah mampukah untuk kita tekan ‘padam’ rasa itu dari hati? Pertemuan Adif dan Rian bertitik-tolak temu janji buta yang diatur oleh keluarga. Anehnya pada Rian, lelaki itu sangat misteri dan mempunyai auranya tersendiri. Tanpa desakan mana-mana pihak, lamaran Adif diterima dengan hati yang terbuka oleh Rian sementelah Adif tampak seperti lelaki yang budiman. Namun tidak terduga sebuah kebenaran tersingkap, hampir menjadikan Rian seorang yang kecundang…

AHMAD ADIF RAYQAL – Antara rasa cinta kepada Rian Aulia, kasihnya kepada Adelia, sayangnya kepada arwah kedua ibu bapanya, komitmennya terhadap Idris Holding dan sikap sopannya kepada ibu bapa Rian Aulia menjadikan dia seorang yang perahsia dan sangat misteri kerana di hatinya ada sesuatu yang terpendam…

RIAN yang sengsara…

“Rian tak sanggup, pulangkan semula masa Rian, Rian tak akan kahwin dengan dia. Rian tak sanggup macam ni.” Aku teresak kuat. Nafas terasa tersekat-sekat di dada. “…Rian tak nak mengandungkan anak dia!”

Benciku kepada Adif kian bercambah di sudut hati. Sukar untuk aku menerima hakikat bahawa aku mengandungkan anak lelaki yang terang-terangan merancang untuk memusnahkan hidupku.

“Rian Aulia, awak benci atau tak itu dah jatuh kepada perkara ketiga. Sekarang ni yang lebih penting, Farhan, yang kedua, I will never divorce you.”- Adif

“You threatened my family, you threatened us! Tak puas-puas lagi mengugut kami? Dasar jahanam!” – Rian

RIAN pergi jauh dan PERTEMUAN semula menjadikan Adif sebagai pengejar cinta setia. Dia mahu mengutip semula cinta yang Rian campak merata-rata. Mampukah Adif mendapatkan semula hati Rian yang keras seperti batu? Atau… mungkinkah menggunakan kelicikannya seperti sebelum ini…

“Gila! Lepaslah,” ucapku spontan. 10 minit macam ni masaklah aku. Farhan yang sedang terpinga-pinga berdiri meminggir di tepi kereta tu aku nak buat macam mana?

Aku menolak lagi tubuhnya tetapi masih tak berjaya. Cepat-cepat aku mengangkat kaki dan memijak kaki Adif kuat tetapi tetap juga lelaki itu buat bodoh saja. Tak sakit ke apa dia ni… Hesy! Apasal aku pakai kasut yang tak bertumit ni… Kalau tumit tinggi dua inci atau tiga inci, mesti dia rasa sakit.

“Jangan tendang-tendang abang, tak berkesan punya,” ucapnya apabila dia rasa aku mungkin akan menendang kakinya. Eleh penipu, mukapun dah berkerut macam tu berlagak tak sakit konon. Aku mengetap bibir geram.
“Saya tak terfikir tentang tu tapi terima kasih kerana bagi idea.”

Tapi belum sempat aku mengangkat kaki, tak semena-mena tubuhku tidak menjejak bumi lagi. Aku terjerit kecil apabila Adif mengangkat tubuhku tanpa mempedulikan Farhan yang masih tercegat melihat kami dalam keadaan sebegitu.
“Lepaslah!” Aku memukul bahunya kerana malu sangat. Adif bukan setakat mendukung aku dan berdiri saja tapi dia siap berlari anak mengelilingi kereta. Serius malu sampai aku rasa kalau ada bola sepak kat sini memang aku dah sepak ke muka dia dah.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Thursday, 8 May 2014

Rumah Kecil di Jabal Uhud ~ Roza Roslan

Allah menjadikan sebahagian manusia sebagai ujian kepada sebahagian manusia yang lain, bertujuan untuk menguji kesabaran dan keimanan hamba-Nya. Sama ada ujian itu membuatkan mereka semakin tunduk menyembah-Nya atau sebaliknya.

Penulis mempunyai ingatan yang sangat kuat. Kenangan pada zaman kanak-kanak dan remajanya digarap dengan baik. Setiap kenangan yang tercatat di dalam Rumah Kecil di Jabal Uhud (RKDJU) bukan setakat travelog diri penulis tetapi juga berkait dengan tetamu di RKDJ yang pernah bertandang sama ada dengan menjejak kaki sendiri ke RKDJU mahupun menjengah secara alam maya.

Setiap tamu yang hadir ada kisah menarik yang boleh dijadikan iktibar dalam kehidupan seharian kita. Ia tarbiah yang benar-benar menusuk kalbu.

PINTU 18: Nikmat Kesukaran
"Kami meninggalkan negara hanya membawa sebuah beg dan beberapa dokumen pengenalan penting. Ibu bapa dan adik beradik kami masih di China. Entah bagaimana keadaan mereka," Aminah bercerita sambil mengesat air mata yang mengalir di pipi."

*****

(SEM) RM34.00 - RM29.90
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Cukupkah Wang Anda? ~ Hajah Rohani Datuk Hj Mohd Shahir

Gaji besar atau kecil tiada bezanya apabila anda tahu apa itu ‘formula kekayaan’. Dalam mengharungi keperluan kehidupan sehari-hari, adakah di antara kita pernah merasai perasaan ‘kecukupan’ wang? Jika ‘cukup’ pun amat sukar rasanya untuk kita menikmati keadaan wang yang melimpah ruah sekiranya keadaan kita tidak berubah.‘Cukup’ merupakan istilah yang relatif buat seseorang individu dengan individu yang lain. Dalam bahasa mudah, cukup buat Individu A tidak semestinya cukup buat Individu B.

Usahlah takut dilabelkan sebagai ‘kedekut’ oleh masyarakat sekeliling sebaliknya takutlah atas apa yang Allah hitung kelak akibat pemborosan kita. Diharap buku ini dapat membantu semua pembaca dalam memperbaiki keadaan kewangan masing-masing dan keluarga serta yang lebih penting mendapat hidayah daripada Allah SWT agar sentiasa diberkati dan lebih mendekati-Nya.

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Wednesday, 7 May 2014

Cik Cinderella dan Encik Tengku ~ Airisz

Nama aku PUTERI NURAISHA. Aku ada mak tiri dan seorang kakak tiri. Biasalah, mana ada mak tiri yang baik. Nama kakak tiri aku Sha. Jahat gila. Orang gila pun tak jahat macam dia. Dia tak sukakan aku, Jadi, ada sebab ke aku nak suka dia? Kirim salam!
Dalam hidup aku ada seorang lelaki yang paling aku tidak suka. Nama dia Ashraf. Tapi arwah ibu cukup suka dengan dia sehinggakan dia suruh aku kahwin dengan Ashraf.

Apa yang jadi masalahnya, aku jatuh cinta dengan seorang lelaki. Nama dia Daniel. Opsss, TENGKU DANIEL. Orangnya segak gila. Kata Jee kawan baik aku, kalau dia dapat kahwin dengan Daniel, setahun tak makan pun dia sanggup. Cerdik sungguh!
Tapi kan, suatu hari tu Daniel beri aku sejambak bunga. Dia cakap dia kutip sebab ada lori bunga dari Cameron Highlands terbalik. Tak percayalah…

Dan dia hantar SMS…
Babe (Dia panggil aku babe.)
Ya sayang (Aku panggil dia sayang.)
Lunch sama (Dia ajak.)
Okey (Aku nak.)
Kat mana (Dia tanya.)
Ayam Penyet Kelana Jaya ( Dalam kepala ingat tempat tu saja.)
Okey cantikkk… (Dia setuju.)

Ya, semuanya cantik belaka. Indah belaka. Tapi selepas itu, semuanya menjadi amat sukar. Aku tidak mampu menolak amanat arwah ibu dan aku juga tidak boleh lupakan cinta aku terhadap Daniel.

Siapa yang bakal aku pilih antara Ashraf dan Daniel?

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Jangan Jatuh Cinta ~ Adah Hamidah

Ana Syahidah. Tiba-tiba hidupnya penuh dengan persoalan yang memerlukan formula penyelesaian.

Lelaki yang dicintai = Naim Zulkarnain
“Abang Naim, ingat Ana lagi tak?”
“Ana, budak manja yang selalu menangis tu ke?”

Formula untuk bersatu = Memenangi hati
“Merajuk pun tak guna. Ana tak reti nak pujuk.”
“Memanglah. Masa kecil dulu pun, abang yang selalu pujuk Ana. Ana tak pernah nak pujuk abang.”

Masalah = Bukan pilihan.
“Naim dah nak bertunang hujung bulan ni. Nak tak nak, Ana kena lupakan Naim.”

Lelaki bermasalah psikologi = Muhammad Afdhal
“Sekejap. Nama kau apa?”
“Selena Gomez.”
“Selena Gomez... Erm, pelik, muka kau tak ada pula nampak macam orang putih.”

Formula untuk membantu = Bantuan melalui ugutan
“Sekarang ni, bos nak buat ke tak nak? Kalau tak, saya batalkan aje rancangan nak
pujuk Kak Dahlia.”

Masalah = Ugutan balas.
“Alah, bos berani ke panggil jabatan agama Islam? Sanggup ke kahwin dengan saya?
Kak Dahlia macam mana?”
“Apa susah. Kau jadi nombor satu. Dahlia jadi nombor dua.”

Sayangnya, tak ada satu pun formula yang berjaya hingga membuatkan dia pening sendiri. Mempertahankan cinta memang susah. Berurusan dengan lelaki emosi bermusim juga tidak mudah. Niatnya sekadar membantu, tidak sangka dia terlibat sejauh itu. Ana Syahidah! Perjalanan hidupnya tidak seperti yang diimpi. Jangan jatuh cinta! Masihkah relevan untuk diucapkan sedangkan cinta sudah dijemput masuk ke dalam hati?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Sepet Jodohku? ~ Ery Aieril

“Ilmu apa yang awak guna sampai saya suka dekat awak? Saya tak boleh nak membenci awak. Bayangan awak sentiasa menghantui diri saya setiap hari. Saya akan jadi gila kalau saya tak nampak awak. Saya rindu sangat dengan awak.”

Bagi Edryka, mamat sepet itu tidak sesuai untuk dijadikan bakal suami untuk dirinya. Katalah apa pun, Edryka tetap menafikan yang dia sudah mula sukakan Rain yang romantik dan pandai menarik perhatiannya itu.

Rain nekad. Walaupun Edryka cuba menjauhkan diri, namun semakin giat dia cuba menawan hati si gadis jual mahal itu. Baginya, melepaskan Edryka, suatu yang akan menjadi penyesalan kerana takkan wujud gadis lain sepertinya.

Tetapi sungguhkah Rain memaksudkan segala janji-janji manisnya agar Edryka menyerah diri kepadanya? Ataupun hanya kerana rahsia yang disimpannya menyebabkan dia harus memiliki Edryka?

Impian Rain untuk bahagia bersama Edryka mendapat tantangan daripada insan lain yang turut menyimpan perasaan terhadapnya. Sehinggakan nyawa menjadi pertaruhan sekaligus Rain menyangka dia bakal kehilangan masa depan yang dia inginkan.

“Ini bukan cinta terlarang. Ini satu cinta yang suci. Saya sedar saya memang tak boleh hidup tanpa awak. Cinta yang suci dan ikhlas akan merasa sakit bila orang yang dicintai dan disayangi meninggalkan kita. Kenapa awak perlu pergi? Susah sangat ke awak nak dengar dan terima semuanya daripada saya! Awak tak beri saya peluang untuk saya bela diri. Saya sayang awak.”

*****

(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Melbourne, Aku Ingin Pulang ~ Dalila Sofea

“I nak ingatkan you saja. Melbourne makin hampir dengan kita. Akan pisahkan kita!”

Keinginannya sejak dulu hanyalah menjejakkan kaki ke tempat itu, negara yang menyimpan pelbagai kenangan dan impian yang dia mahukan. Tekadnya, walau apapun yang menjadi halangan, Adelia tetap akan cuba mengatasinya. Tiada apa yang boleh menghalang, meskipun terpaksa meninggalkan Johan, lelaki yang terpenting dalam hidupnya.

Tanpa Adelia sedar, dia sebenarnya bukan hanya meninggalkan sekeping hati di Malaysia. Tanpa dia tahu, ada Suffian yang sudah menyimpan kerinduan dan perasaan terhadapnya sejak dia wujud dalam keluarga itu. Perasaan lelaki itu terhadap Adelia bertambah kuat semenjak dia mula menjauhkan diri. Suffian semakin bimbang kehilangan Adelia apabila perkahwinannya dengan Amanda semakin hampir. Bertambah gusar apabila ada insan lain yang sudah mula bertakhta dalam hati gadis yang dicintainya dalam diam itu.

Tapi Adelia masih tak mengetahui kekalutan yang berlaku di sekelilingnya, kerana baginya Melbourne ialah perkara yang paling penting dalam hidupnya. Sehinggalah demi Melbourne dia berani memilih untuk memperjudikan sebuah ikatan yang telah terpateri.

Tapi kerana Melbourne juga, Adelia menemukan cinta sejatinya. Adakah Adelia akan bersama selama-lamanya dengan pilihan hidupnya itu? Atau akan wujudkah dugaan yang memerlukan Adelia pulang ke Melbourne selama-lamanya?

“Baby, kita kahwin? Lupakan semua yang berlaku antara kita. I janji tak kan ungkit sejarah keluarga you. I tak kisah.”

“Adelia Saffya milik aku. Tiada siapa yang mampu menyayanginya lebih daripada aku menyayanginya!”

*****

(SEM) RM32.00 - RM28.20
(S/S) RM35.00 - RM30.80

Monday, 5 May 2014

Cukup Derita Itu ~ Siti Rosmizah

Ellani dan Ellana, kembar seiras yang tinggal bersama mak ngahnya selepas kematian ibubapa mereka. Mak Ngah Gayah membezakan kasih sayangnya. Ellana dilayan bagaikan puteri. Sedangkan Ellani diperlakukan tidak ubah seperti hamba abdi.

“Kenapalah kau tak mati ikut mak kau! Kau ni memang menyusahkan aku! Dahlah hidup merempat! Buat tak sedar diri pulak! Kalau kau berani lagi melawan aku. Aku sagat-sagat muka kau dengan berus dawai. Biar jadi hodoh! Dasar budak tak guna!” hamun Mak Ngah Gayah.

Sedih. Menangis. Tak setitis pun air mata Ellani keluar. Untuk apa? Itulah rutin hidupnya. Maki hamun, pukul dah sebati dalam dirinya. Nak menangis? Berbaloi ke? Dapat raih simpati mak ngah? Jangan harap!

Zarul Zafran lelaki tampan yang berkerjaya sebagai seorang pensyarah. Cinta pandang pertama pada Ellana membawa mereka hampir ke gerbang perkahwinan. Takdir menentukan segalanya. Zarul ditimpa kemalangan. Ellana bolehkan mati dalam hatinya.

Dalam Ellani melalui kemelut hidupnya. Kasih lelaki ini bolehkan beralih padanya. Adoi! Serasa nak gugur jantung Ellani dibuatnya. Cinta? Kasih? Apa semuanya ni? Ellani sukar untuk menerimanya. Lelaki yang hampir menjadi abang iparnya bolehkan jatuh hati dengannya. Pelik!

Namun, demi kebahagiaan seorang yang telah di anggap seperti ibu. Ellani akur dengan ketentuan jodohnya. Zarul Zafran akhirnya menjadi suaminya. Berbagai onak dan duri dilalui.

Dendam yang berlingkar dalam hati mak ngah dan Ellana menambahkan derita dalam hidup Ellani. Kasih Zarul kembali beralih pada cinta pertamanya. Pengorbanan Ellani tidak dihargai. Ellani diseksa. Jiwanya merana.
“Ellani Binti Rashdan, aku Zarul Zafran Bin Dato’ Azli ceraikan kau dengan talak satu! Kau keluar dari rumah aku. Hak penjagaan anak-anak aku serahkan sepenuhnya pada kau.”

Hebat lelaki ini! Hanya melalui SMS dia menjatuhkan talak pada Ellani. Menggigil Ellani membacanya.

“Allahuakbar! Mak kenapa dia buat Lani macam ni mak! Kenapa dia hina Lani sampai macam ni sekali! Apa salah Lani mak? Apa dosa Lani? Ya Allah! Kuatkan aku Ya Allah! Kuatkan imanku menghadapi dugaan-Mu ini! Raungnya.

Ellani…cukup derita itu! Cukup derita itu! Dia bagaikan terdengar-dengar suara arwah emaknya dan itulah juga kata-kata yang dijerit dalam hatinya.

*****

(SEM) RM38.90 - RM34.20
(S/S) RM41.90 - RM36.90
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...