ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, 30 January 2015

Pilo Toq ~ O.P Zaharin, Azzam Supardi, Bahruddin Bekri

Suatu hari, Puan Ainon memuat naik gambar suaminya, Prof. Abdullah, sedang menolak mesin rumput. "Selesai mesin rumput, suami saya belikan nasi lemak lauk telur untuk sarapan kami. Beginilah cinta orang tua-tua." [Lebih kurang begitulah katanya.] How sweet!

Lalu saya titipkan komen ini kepada Puan Ainon, "Kak! Orang tua tak boleh makan telur selalu, tau! Kolesterol! *bahak*

Kemudian saya terfikir, selama mana agaknya cinta pasangan suami isteri akan kekal 'membumbubg? Lima tahun? Sepuluh tahun? Atau....

Apapun, buku Pilo Toq ini bukanlah kisah cinta Puan Ainon dan Prof. Abdullah. Ini bukunkisah cinta OP Zaharin, Azzam Supardi, dan Bahruddin Bekri dengan isteri mereka. Tetapi, ini kisah perbualan sweet-sweet suami isteri di dalam kereta atau di atas motosikal ketika lalu lintas sesak.

Dan, jika ditanya kepada anak dara trang tang tang zaman sekarang, lelaki jenis apakah yang menjadi pilihan mereka, nescaya mereka akan menjawab, "Lelaki yang boleh buat I ketawa! Kalau tak boleh buat I ketawa... tetapi boleh buat I tersenyum simpul pun jadilah!"

Buku Pilo Toq ini mungkin tidak akan buat anda ketawa... tetapi, jika anda tersenyum simpul ketika membacanya - itu pun lebih baik daripada cukup buat saya dan penulis-penulisnya! Tetapi, kalau anda nak ketawa terbahak-bahak ketika membacanya pun kami tak kisah.
Jadi, beli dan bacalah buku ini. Kerana cinta memang selalunya sweet - macam kamu!

*****
(SEM) RM18.00 - RM15.80
(S/S) RM20.00 - RM17.60

Bercinta Sampai Syurga ~ Nik Raihan

"Tuhan menurunkan ujian bagi menjadikan cinta saya kepada isteri mendekati sempurna."

Pengarang menulis sendiri pengalaman beliau menjaga isteri yang lumpuh selama 15 tahun, di samping menjaga ibu dan ibu mertua yang berumur lebih 80 tahun. Pada masa yang sama, pengarang bekerja dan menjaga keperluan harian anak-anak seramai tujuh orang.

Beliau juga berkongsi tip-tip menjaga pesakit lumpuh.

Antara Kandungan:
Bab 1 Ku Sangka Panas Sampai ke Pteang
Bab 2 Niat Mahu Menjadi Suami Terbaik
Bab 3 Sentiasa Taat kepada Perintah Allah s.w.t.
Bab 4 Contohi Akhlak Nabi Muhammad s.a.w.
Bab 5 Dia adalah Isteri yang Terbaik
Bab 6 Ringan Tulang di Rumah
Bab 7 Sifat Positif dan Istimewa
Bab 8 Bermesra denga Isteri pada Setiap Hari
Bab 9 Pulang dengan Senyuman
Bab 10 Romantis dan Bergurau Senda dengan Isteri

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

101 Info: Seronok Mengenal Rasulullah ~ Tie Maryam Tajuddin, Ezzat Adnan

Buku ini dapat membantu anak-anak mengenal dan mengetahui tantang kisah Rasulullah s.a.w.
Ini pasti menjadi pengalaman dan pembelajaran yang menyeronokkan kerana buku ini dipenuhi dengan ilustrasii menarik dan berwarna-warni.

Antara Kandungan:
Tahun Gajah
Kelahiran Rasulullah s.a.w.
Penjaga dan Ibu Susuan Rasulullah s.a.w.
Tanda-Tanda Kenabian Rasulullah s.a.w.
Fizikal Rasulullah s.a.w.
Pakaian dan Perhiasan Rasulullah s.a.w.
Akhlak Nabi Muhammad s.a.w.
Rasulullah s.a.w. Menerima Wahyu

*****
(SEM) RM9.50 - RM8.40
(S/S) RM10.50 - RM9.20

Alasan Untuk Bahagia ~ Amer Mukhlis

“Natasya, you tak ingin ke kalau suatu hari kita kahwin dan ada anak-anak yang ramai?”

“I tak bersedia kalau kita dirikan rumah tangga sekarang ni, Khaleef. Jujur, I lagi seronok kita macam ni. Tak terikat dengan mana-mana tanggungjawab. Kita masih muda untuk kahwin. Apatah lagi nak ada anak. You kuburkan aje impian tu buat masa ni.”

Setelah penantian dan pencarian yang menemui jalan buntu, akhirnya Khaleef reda apabila dia terpaksa memilih untuk melepaskan kekasihnya itu lalu beralih pada seorang gadis yang tak kurang hebatnya. Namun yang pastinya, tiada sesiapa yang boleh menggantikan Natasya, buah hatinya!

Khaleef fikirkan itu penamat kisah yang sudah lama tiada penghujung hingga mengeruhkan hubungannya dengan keluarga. Ternyata Khaleef silap apabila Natasya hadir pada majlis itu dengan membawa perkhabaran yang mengejutkan. Wanita idaman Khaleef akhirnya muncul. Tapi bagaimana harus diputarkan kembali masa, apabila Khaleef sudah membuat keputusan untuk menerima Mya Elana!

Selafaz Kata Rindu ~ Eqa Darnestra

“Saya terlalu sayangkan awak. Saya cintakan awak. Saya tak nak kehilangan awak...”

Mereka bertemu atas takdir yang sama - kehilangan orang yang disayangi.
Setiap cinta itu bermula daripada pertemuan. Tapi mengapa rasa cinta itu pasti bertemu dengan perpisahan?

Dierall cuba melupakan kisah cintanya yang lalu setelah ditinggalkan begitu saja sebelum lafaz ijab dan kabul. Berbeza dengan Nia. Dia merasa ada lelaki bernama Zarul yang wujud dekat dengan hatinya. Namun lelaki itu tidak dapat diingatinya, namun sering muncul dalam fikiran dan mimpinya. Siapakah Zarul? Jika benar lelaki itu kekasihnya dulu, maka di mana dia sekarang?

Tuesday, 27 January 2015

Promosi Suka-suka Rabu 28/1/15

Assalammualaikum & Salam Sejahtera Semua.

Di sini kami senarai 5 naskhah buku yang diberikan DISKAUN 25% untuk promosi SUKA-SUKA RABU 28 Januari 2015. Harga ini untuk seluruh Malaysia & luar negara juga (sehari ni aje ya).

Tempahan dan belian bermula jam 9 pagi sehingga 9 malam (Rabu).
Jika ada berminat, boleh emel kami di belidiskaun@gmail.com atau inbox kami di FB Belidiskaun.
Caj pos akan kami maklumkan melalui setiap emel atau boleh aje klik logo Pos Laju / Skynet yang ada di sisi blog.

DISKAUN 25% untuk 28 Januari 2015.
1. 7 Keajaiban Surah Al-Baqarah: RM22 > RM16.50
2. Anti Hadis: Inilah Jawapannya: RM12 > RM9
3. Rooftop Rant: RM21 > RM15.80
4. Siapa Aku Di Sisimu: RM30 > RM22.50
5. Magis: RM21 > RM15.80

Monday, 26 January 2015

Terima Aku Seadanya ~ Nina Harith

Tragedi angkara Anita itu menghancurkan cinta Ghaz Khuzairi. Kekecewaan cintanya dengan Marlissa menjadikan hatinya beku untuk bercinta lagi. Tetapi itu hanya kisahlalu. Namun ada sesuatu yang telah Marlissa tinggalkan untuknya. Amanah Marlissa dan Ryan Arshad. Kerana amanah itu jugalah Ghaz Khuzairi mengenali Izzara. Malah dengan mengenali Izzara, hatinya yang sepi selama ini terusik. Dalam diam dia menaruh hati.

Bagi Izzara pula, mengenali Ghaz Khuzairi bukanlah alasan untuk dia berlaku curang kepada bakal tunangnya. Cinta dan kasihnya hanya terpahat buat Qaleef. Malah lamaran Qaleef benar-benar membuatkan hati wanitanya bahagia.

“Err... maksud kau, Zara dah rasmi jadi tunangan oranglah ni ye?” – Ghaz Khuzairi

Perasaannya tersentap. Pedih. Lagi sekali gadis yang dipujanya bakal menjadi hak lelaki lain. Hanya Tuhan saja yang tahu betapa kecewanya hati dia.

Kemunculan semula Anita mengejutkan Ghaz Khuzairi. Malah, penghijrahan diri Anita benar-benar membuat Ghaz Khuzairi kagum.

Friday, 23 January 2015

Dia... Pelengkap Hidupku ~ Farisya Natasha

“I nak you rasa bagaimana sakitnya bila suami you dirampas orang lain. - Dayana “Aku tak akan biarkan kau hidup senang!” - Zayn

Luthfi Irsyad dan Amanda Qistina. Hubungan mereka tidak mudah. Lebih payah bila orang-orang yang pernah hadir dalam hidup mereka kembali menagih peluang kedua. Peluang yang hanya akan merosakkan rumahtangga mereka Tapi bagi Luthfi Irsyad, Dayana itu hanyalah sebuah kisah silam yang dia tak mahu ulangi lagi. Masa depannya ialah Amanda Qistina. Bagi Amanda juga, dia tak mungkin akan maafkan Zayn yang telah banyak menyiksanya. Bahagianya kini hanyalah bersama Luthfi Irsyad. Cumanya, kadang-kadang dia jadi hilang sabar dengan kerenah bekas isteri Luthfi. 

Cinta Si Gadis Dobi ~ Syeena Hamdan

ARDINI SYAZA, gadis periang dan manja. Suka buat kesimpulan tanpa bertanya. Dunia hari-harinya hanyalah Armada dan Kedai Dobi Mesra. Hinggalah suatu hari, dia bertemu dengan seorang jejaka yang membuat hidupnya huru-hara.
"Nama?" soal Dini. "Ajad." "Huh? Abjad? Dalam banyak-banyak nama, Abjad nama kau." Dini ketawa terbahak-bahak. Tak selindung langsung. 
"Ajad. A-J-A-D. Nasib aje kau ni cun tau," tempelak si pemilik kasut biru. Geram. "Telefon?" Dini tahan sabar. "012-7771717. Keep in mind. Manalah tahu kau rindu kat aku." Si pemilik kasut biru kenyit mata. 

AJAD SAFIY, baru pulang dari luar negara setelah bosan merantau. Auranya kuat. Suka mengusik dan mudah mesra tapi belum bersedia untuk terikat dengan mana-mana perempuan sehinggalah bertemu Ardini Syaza. 

Antologi Mistik: Jembalang ~ Ramlee Awang Murshid, Jessy Mojuru, Riduan Judin, Zharulnizam Shah Z.A

Bidadari Pencabut Nyawa - Riduan Judin
“Darah Dan Hati Kamu Pasti Akan Menambah Kejelitaanku!”

Penunggu Rumah Pasung - Jessy Mojuru
“Rumah Pasung Ini Menyimpan 1001 Rahsia. Hanya Dia Dan Temannya Yang Tahu.”

Runcing Ii - Zharulnizam Shah Z.A
“Dalam Kembara Mistik Yang Cukup Mendebarkan, Antara Pertarungan Haq Lawan Batil.”

Tetamu Siang - Ramlee Awang Murshid
“Awas, Aku Akan Mencabut Nyawa Kalian Bila Siang Menjelma Tanpa Belas Dan Kasihan!”

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

1, 2 Kamu ~ Arfa Ardiya

Pertemuan pertama yang terjadi antara Naufal dan Syaza tidaklah begitu baik untuk dijadikan sebagai momen terindah. Kadangkala Syaza akui sikap Naufal benar-benar mencuit hatinya. Namun, kata-kata sinis daripada Naufal adakalanya mencabar kesabaran Syaza. Bagi Syaza, Naufal bukanlah lelaki pilihan yang boleh dijadikan imam untuknya tetapi sudah tersurat dia menjadi milik lelaki itu yang sah.

Bahagia yang dikecapi tidak berkekalan dek terburu dengan kerakusan mengejar duniawi. Hubungan yang sedia ada terlerai di pertengahan apabila si kecil, permata hati meninggalkan mereka untuk selama-lamanya.

Cinta Senget Benget ~ Nina Rose

Natasya Ayumi tidak sanggup lagi dipermainkan oleh Hiroshi dan Minami. Akibat cemburu dan harta, gadis itu tercampak di sebuah pulau di Terengganu dan menjadi gadis pengangkut ikan.

Kehadirannya tidak disenangi Mak Cik Tina. Wanita itu merasakan Ayumi merimaskan di dalam keluarga. Lantaran mengatur rancangan agar gadis itu menerima lamaran Pak Hamid. Oh, tidak! Mana mungkin dia berkahwin dengan orang tua itu sedangkan seorang jejaka bernama Hadi sudah menaruh cinta padanya. Namun, Hadi bukanlah pilihan hatinya.

Tunggu Dulu, Cinta ~ Ayu Emelda

Kamal Noah... luarannya cukup sempurna. Lelaki macho, punya six-pack, hot dan seksi. Tapi, sayang... hatinya dingin macam ais. Mengalahkan Elsa dalam filem Frozen. Harapkan muka saja kacak, tapi hati kering. Ego sekeras Iron Man. Bila buat keputusan, ikut suka hati dia saja.

Nuraivy Sofea... gadis manis yang paling afdal jadi calon isteri. Bakal pak mertua memang sudah lama berkenan! Dia cukup serba-serbi, tapi agak sensitif dan clumsy! Kelembutan dan kesabaran Aivy, ada kalanya keterlaluan. Suka sangat mengalah sehingga selalu kena buli. Janji mereka, mahu bercinta setelah sah akad dan nikah. Tapi apakan daya, rumah tangga mereka mula bergoncang dek sejarah silam. Di hati Kamal terus berbisik nama Suraya. Di hati Aivy pula, terpahat nama Khairy. Bila wujud orang ketiga... isteri mana tak cemburu? Suami mana tak tercabar?

Putera Kodokku ~ Julia Basri

Selamba badak! Muka tembok! Perigi cari timba! Sebutlah apa sahaja pun, Effa tidak peduli. Apa pun yang terjadi, hati Putera Kodok harus dimiliki.

Siapa Putera Kodok? Rayyan Haikal bin Dato’ Khalid. Kacak. Kaya. Cukup serba-serbi. Buat Effa mabukkan cintanya siang dan malam. Tapi, harap muka saja handsome... penakutnya bukan main pada SI KODOK!

Wednesday, 21 January 2015

Jasad ~ Eqbal Mahaydeen

Reykal dan Tenku yang bersahabat berkongsi cerita tentang kisah seram yang pernah didengari mereka berdua. Mereka berdua galak bercerita sehingga tanpa disedari, kejadian-kejadian yang menyeramkan mula menghantui mereka. Satu demi satu kejadian misteri yang menggerunkan bertubi-tubi mengganggu kedua-dua orang sahabat itu. Seolah-olah terdapat satu kuasa jahat yang memburu mereka dengan penuh bernafsu. 

Bahana apa yang melanda? Adakah ia realiti atau ilusi? Persoalan demi persoalan mencetuskan kekeliruan dan kekalutan. Saat jiwa kian kecamuk, saat debaran semakin melonjak, saat semangat kian terhapus, saat ketakutan semakin merasuk, mereka mula mendapat jawapan itu. Mampukah mereka keluar daripada lingkaran misteri itu?

*****
(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Pendamping ~ Zyra Safiya

Helena sukar dimengertikan tingkah laku dan pemikirannya. Hijab
Amy yang terbuka pula mampu melihat lebih daripada yang diinginkan.
Hadir antara mereka adalah Zarif. Saat Helena menagih cinta daripada
Zarif yang tidak mampu memenuhi, jalan yang sukar dipermudahkan
dengan hawa nafsu yang bertuankan syaitan durjana. Khidmat Cempaka
nun jauh di pondok usang yang digeruni, dicari lalu hati Zarif yang liar
memberontak ditundukkan. Amy mengocak kasih, pencetus cinta. Dia
nampak kehodohan sifat manusia yang rakus mahu menguasai biarpun
perlu menganiayai. 

Berjayakah Zarif ‘melepaskan’ diri daripada Helena?
Mampukah Amy membutakan setiap penglihatannya?

*****
(SEM) RM17.00 - RM15.00
(S/S) RM20.00 - RM17.60

Sakitnya Hati Aku! ~ Ebriza Aminnudin

Qisha Mirza seorang gadis yang amat sukar menemui cinta hatinya. Sering berasa jemu dengan pasangan yang berdampingan dengannya. Pertemuan yang tidak disangka dengan Fulshan membuatkan hatinya terpaut. Sikap Fulshan yang begitu menghiburkan membuatkan Qisha Mirza sukar untuk melupakan Fulshan. 

Namun ketika dia benar-benar jatuh cinta, Fulshan pula bermain tarik tali. Bukannya Fulshan tidak sayang dengan Qisha Mirza namun ada yang menghalang dirinya untuk terus bersama dengan gadis itu. Sikap Fulshan membuatkan Qisha Mirza tertekan. Sakit benar hatinya dengan sikap lelaki itu. Kenapa cinta yang hadir begitu sukar untuk diraih kebahagiaan? Apakah sebenarnya yang disembunyikan Fulshan?

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Tuesday, 20 January 2015

My Lovely Tengku ~ Pitteriah Abdullah

Perkahwinan antara Zara Irdina dan Akmal terputus kerana Akmal tidak mahu Zara Irdina yang dilabelkan sebagai anak haram. 

Tengku Izraf Akif hanya mencintai Zara Irdina seorang, malangnya Zara Irdina menolak lamaran lelaki itu kerana dia hanya anak orang kebanyakan. Tengku Izraf Akif mengambil kesempatan untuk merebut kembali hati Zara Irdina supaya kembali ke pangkuannya. Demi menjaga kehormatan diri, Zara Irdina menerima lamaran Tengku Izraf Akif. Malangnya hubungan mereka dilarang oleh golongan bangsawan dan masyarakat.

Dapatkah Tengku Izraf Akif dan Zara Irdina meneruskan perkahwinan mereka? Siapa sebenarnya ibu bapa Zara Irdina?

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Saturday, 17 January 2015

The Final Chapter (Edisi Kemaskini) ~ Jerry D. Gray

Dunia sekarang semakin hampir menuju akhir zaman. Pelbagai tanda dan petunjuk semakin jelas kelihatan. Kejahatan kuffar dan puak pembela Dajal mula memimpin konspirasi kemusnahan. Adakah kita sudah bersedia menentang kejahatan dengan kebenaran? Ataupun masih terbuai dengan keseronokan dunia dan tipu daya syaitan?

Apabila Dajal datang membawa segala kesenangan dan mengaku sebagai Tuhan, hanya iman yang dapat memandu kita. Hanya iman juga yang dapat membezakan di mana pengakhiran kita, syurga ataupun neraka.

Sudah bersediakah kita?

Antara Kandungan:
BAB SATU: PERMULAAN AKHIR ZAMAN
Permulaan Akhir Zaman
Gempa Bumi
Sungai Euphrates Kering, Tanda Kemunculan Imam Mahdi
Kemiskinan
Angin Merah
Berlumba-Lumba Membina Bangunan Tinggi
Waktu Pantas

BAB DUA: PELBAGAI KEAJAIBAN
Afghanistan
Limpahan Kekayaan
Kemiskinan akan Berakhir
Agama Kembali Kukuh
Kelebihan Surah Al-Kahfi
Keadaan Dunia sebelum Imam Mahdi Muncul

*****
(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Q&A Fiqh Perubatan ~ Dr. Muhamad Rafiqi Hehsan

- Bolehkah disambung balik tangan yang dipotong kerana hukum hudud?
- Bila najis jadi suci?
- Bolehkah mengubat di negara orang kafir dan mengambil upah daripada mereka?
- Bolehkah kita berubat dengan dadah?
- Bagaimana kalau saya sentiasa terkentut?
- Adakah orang yang menderma organ menanggung dosa si penerima?

Itu baru enam daripada begitu banyak hukum-hukum yang diceritakan dalam buku ini.

Antara Kandungan:
Bab 4: Bendalir Badan dan Aplikasi
Adakah Air Liur dan Muntah Sejenis Najis?
Bagaimana Pula Keadaan dan Hukum Air Mani?
Apakah Dalil Bahawa Air Mazi dan Wadi Adalah Najis?
Adakah Wanita Dibolehkan Mengambil Ubat bagi Menahan Kedatangan Haid dengan Tujuan Peperiksaan Al-Quran?
Cara Bersuci dan Solat untuk Pesakit yang Menanggung Najis (Urinary Catheter, Colostomy Bag, ataupun Warga Tua yang Memakai Lampin)

Bab 5: Taharah atau Bersuci
Taharah
Bolehkah Pesakit Kronik Membersihkan Najisnya dengan Tisu Lembap Pakai Buang?
Bagaimanakah Cara Berwuduk bagi Pesakit yang Disimen Tangan ataupun Dibalut Kakinya?
Bolehkah Pesakit Solat dengan Dressing (Pembalut Luka) yang Berdarah ataupun Bernanah?
Bagaimanakah Pesakit yang Mengalami Pendarahan Luar yang Berterusan Hendak Bersolat?

*****
(SEM) RM33.00 - RM29.00
(S/S) RM36.00 - RM31.70

Deme 'Wasap' Ambe Reply: Berkenaan Fikah Remaja ~ Ustaz Azhar Idrus

“Ustaz, saya masih muda. Mana patut saya pilih dahulu, haji ataupun kahwin?”
"Jikalau kamu tengok tiang lampu macam awek, wajib kahwin dahulu.”

“Saya gatal mahu berkahwin, tetapi masih sekolah. Macam mana Ustaz?”
“Jikalau masih sekolah, garu gatal itu dahulu. Jangan sibuk mahu berkahwin sebab ia bukan seronok sahaja, tetapi banyak tanggungjawab.”

Ustaz Azhar Idrus, pendakwah nombor 1 di Malaysia, kali ini tampil dengan buku terbaru beliau, Deme Wasap, Ambe Reply berkenaan Fikah Remaja. Buku ini adalah buku siri soal jawab beliau yang ketiga. Ia mengandungi persoalan-persoalan fikah harian yang selalu remaja tertanya-tanya, yang merangkumi pelbagai aspek seperti hiburan, ibadah, isu semasa, akidah, dan banyak lagi. Buku ini juga memuatkan karikatur Ustaz Azhar Idrus yang mencuit hati, selain warna dan grafiknya yang menarik. Sesuai untuk semua lapisan umur dan masyarakat.
Mahu tahu lebih lanjut? Dapatkan buku ini segera!

*****
(SEM) RM18.00 - RM15.80
(S/S) RM20.00 - RM17.60

Perubatan Islam dan Bukti Sains Moden ~ Dr. Danial Zainal Abidin

Apabila berbicara berkenaan perubatan Islam, sebahagian memahaminya dalam bentuk doa, jampi, air penawar, menghalau jin, dan membuang saka semata-mata.Sebahagian yang lain cenderung mentafsirkan tentang perubatan dalam bentuk yang sempit dan literal.Sebahagian yang lain pula yakin konsep perubatan Nabi mempunyai kehebatannya, namun mereka tidak mampu membuktikan kehebatan itu secara saintifik.

Buku Perubatan Islam dan Bukti Sains Moden ini cuba membuktikan kehebatan-kehebatan secara saintifik, dan mengumpulkan penemuan-penemuan semasa yang sahih, tidak kira datang daripada umat Islam ataupun bukan Islam.

Buku ini juga komprehensif dan padat selain bergambar dan berwarna yang menarik.

*****
(SEM) RM40.00 - RM35.20
(S/S) RM43.00 - RM37.80

Tuesday, 13 January 2015

Sayang Puan Sebelah Rumah ~ Zaza Qry

Zurin Aria, gadis kampung, dan kehidupannya bersama adik lelakinya, Amzi, amat bahagia biarpun anak yatim. Walaupun dibenci oleh salah seorang ibu saudara tetapi dia dikasihi oleh seorang lagi ibu saudara. Pertemuannya dengan seorang perempuan tua yang berkenankannya dan mahu menjodohkannya dengan cucunya, Zaqry, menjadikan kehidupan Zurin Aria kelang-kelibut.

Zaqry, seorang lelaki yang sombong dan bergaul hanya dengan orang yang dikenalinya. Mempunyai seorang kekasih sejak kecil bernama Alana. Bercinta bukan main lama, tapi rancangan berkahwin tak pernah ada. Sebab Alana lebih pentingkan kerjaya dan Alana yakin sangat Zaqry akan terus setia. Sudahnya, bila perkahwinan Zaqry diaturkan oleh neneknya, Puan Akilah, ia mendapat tentangan Zaqry dan seluruh keluarga. Namun kerana insiden pengsan Puan Akilah, Zaqry akhirnya bersetuju. Sayang nenek punya pasal.

“Ry ikut aje apa yang tok rancangkan. Kita tak payah pening kepala fikir lagi. Ry dah setuju. So, tok cakap aje bila nak kena kahwin.”

Hati yang walang kerana terpaksa berkahwin paksa membuatkan Zaqry meninggalkan pengantin perempuannya selepas majlis akad nikah. Tanpa melihat siapakah pengantinnya itu, dia pergi. Puan Akilah yang rasa bersalah dengan apa yang terjadi, mengaturkan pertemuan empat mata tanpa kedua-dua suami isteri itu tahu bahawa mereka akan bertemu. Berharap agar Zurin Aria dan Zaqry akan jatuh cinta tanpa dipaksa.

“Tok ni peliklah. Nanti tiba-tiba kalau Zurin jatuh cinta dengan dia, meranalah Zurin sebab dia ada Alana!”

Mampukah Zurin Aria bertahan dengan cinta yang tidak pernah terucap itu sedang dia tahu tiada cinta daripada suami? Bagaimana pula dengan Alana yang tetap mahukan Zaqry dan akan buat apa sahaja demi mendapatkan Zaqry?

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

You Are My Mr. Right ~ Nia Qurratun'aini

Qhayrul Wira Azreen, siapakah dia? Lawyer? Majistret? Ahli muzik? Jawapannya ialah bukan, bukan dan bukan. Senang cerita, dia bukanlah hero Malaya. Sejarah lalu menjadikan siapa Qhayrul pada hari ini.

Nak dijadikan cerita, satu hari Qhayrul bertemu dengan Yusra Dahliyaa. Tanpa diduga, Yusra Dahliyaa telah menyelamatkan nyawa Qhayrul lalu menyebabkan ada perasaan aneh menyusup perlahan ke dalam jiwa itu secara tiba-tiba saat mata bertentang mata. Ehem... Adakah ini namanya cinta pandang pertama?

Namun, bukan setakat itu sahaja pengakhiran pertemuan mereka. Itu baru permulaan. Qhayrul dan Yusra Dahliyaa bertentang mata sekali lagi dalam pembacaan wasiat Idrus Wira, pemilik Restoran Warisan Wira. Seumur hidup nama Idrus Wira begitu asing pada pendengaran mereka berdua. Terpinga-pinga dibuatnya, termasuklah anak kandung Idrus Wira, Isyraf Wira dan Irdina Wira. Wasiat yang ditinggalkan penuh dengan tanda tanya.

“Puan Yusra, bukan Cik Yusra. Awak tak nampak ke yang saya ni dah ada anak?”
“Tak kisahlah awak ada anak ke tidak. Suka hati sayalah nak panggil awak apa. Kalau awak masih lagi puan, macam mana ada wasiat yang mengatakan kita kena kahwin?”

Ya, betul. Kahwin. Salah satu kandungan wasiat mengatakan yang Qhayrul perlu mengahwini Yusra Dahliyaa, ibu kepada Rafi Huzaifa itu. Mulanya cuba mengelak, tetapi wasiat yang tertulis seakan-akan jalan jodoh untuk mereka.

“Buat apa saya nak tipu Encik Wira?”
“Kalau tak tipu kenapa tutup mulut tu tadi?”
“Saya tutup mulut sebab ingat Encik Wira nak...”
“Saya nak apa?”

Hari demi hari Qhayrul seperti mempunyai kuasa magis melenyapkan rasa sedih yang dipendam oleh Yusra Dahliyaa selama enam tahun yang lalu. Tanpa mereka sedari, kerana peristiwa enam tahun itulah segala-galanya terjadi. Akan tetapi, apakah ia peristiwa enam tahun yang lalu itu? Apakah sebenarnya rahsia di sebalik wasiat yang ditinggalkan? Lalu, mampukah Qhayrul Wira Azreen menjadi Mr. Right untuk Yusra Dahliyaa setelah segala-galanya terbongkar?

*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Menantu Daripada Mama ~ Mya Aryssa

Danish Haqeem. Dia lelaki yang punya segalanya. Rupa, harta dan pangkat. Cuma satu kurangnya. Dia ego dan hatinya tertanam rasa benci kepada perempuan dan cinta. Tapi demi kasih sayang terhadap insan bergelar mama, dia sanggup melupakan seketika rasa benci tersebut. Ikatan perkahwinan dengan menantu daripada mama diterima walau tanpa rasa cinta.

Madina Aisya. Dia hanya seorang wanita dan anak yang patuh kepada kata orang tua. Dia rela kehilangan cinta terdahulu demi memenuhi hasrat ibu dan abahnya. Biarlah dia dituduh curang atau melanggar janji, dia rela. Bak kata orang, perkahwinan yang direstui keluarga mampu mencapai bahagia.

“Aku takkan sentuh kau. Lepas ni, aku akan akhiri semua ni.”

Malam pertama perkahwinan mereka, kata-kata itu Danish ungkapkan. Danish Haqeem.

“Saya janji, tepat setahun kita kahwin, saya akan hilangkan diri daripada pandangan awak. Dan saya takkan tinggalkan walau sebesar kuman pun apa-apa yang berkaitan dengan saya dalam hidup awak.”

Lalu, pada malam pertama juga Dina mengikat janji. Kalau lelaki itu sendiri mahukan perpisahan, takkan dia nak menolak, kan? Tapi kalau boleh, biarlah hubungan yang diatur keluarga itu mampu buat orang tua mereka tersenyum, walau seketika.

Hidup di bawah satu bumbung. Macam-macam yang berlaku. Mereka bergaduh, berlawan kata dan masing-masing saling ingin menang. Tapi adakah pergaduhan itu mampu leraikan hubungan mereka? Adakah janji yang diikat pada malam pertama itu terlaksana? Tidak adakah rasa cinta di hati mereka? Dan mampukah Danish bahagia bersama menantu daripada mamanya? Dalam mereka cuba memenangkan perkahwinan datang pula kisah silam mengejar. Zulhelmi dan Farah Asyikin tak mahu lihat mereka bahagia!

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Terlanjur Mencintaimu ~ Syamnuriezmil

Johan Iskandar mempunyai dua sebab mengapa dia terpaksa mengahwini Tengku Hanis Zulaikha. Satu, sebab wasiat Tok Din, satu lagi sebab Izhar, ayahnya. Tercetus satu perasaan di antara dia dan Tengku Hanis. Sudah terlanjur mencintai isteri paksaannya, apakah Tengku Hanis menerima Johan setelah mendapat tahu sebab utama Johan mengahwininya?

Johan Iskandar : "Tahu tak kenapa perasaan itu tidak ada? Kerana Johan Iskandar sudah jatuh cinta dengan Tengku Hanis Zulaikha, tak ada... dan tak akan ada wanita lain di hati Johan Iskandar selain Tengku Hanis Zulaikha!"

Tengku Hanis terpaksa menerima keputusan wasiat itu kerana takut keluarganya merempat. Dia mulanya tidak mencintai Johan disebabkan rasa takut yang mendalam, takut ditinggalkan. Tetapi di dalam diam, dia sudah terlanjur mencintai Johan. Adakah Tengku Hanis akan rela membuka sepenuh pintu hatinya kepada Johan Iskandar?

Tengku Hanis Zulaikha : "Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu!"

Wasiat Tok Din mempunyai 'due-date', adakah kedua-dua mereka berjaya memenuhi wasiat itu sebelum tamat tempohnya?

*****
(SEM) RM18.00 - RM15.80
(S/S) RM21.00 - RM18.50

Monday, 12 January 2015

30 Hari Sahaja ~ Syamnuriezmil

Sebulan, bersamaan 30 hari. 30 hari bersamaan dengan Ramadan. Sempena bulan Ramadan ini, Maya Elina telah berjanji akan berusaha untuk mendidik nafsu. Dia mahu merubahkan Ramadannya yang sebelum ini, dengan pengisian Ramadan yang lebih baik pada tahun ini. Termasuklah mengawal dirinya daripada mencari gaduh dengan Rizal Asyraf.

“Fine...”
“Fine apa?”
“Untuk 30 hari ini saja, aku akan cuba kawal emosi. Aku tak akan biarkan Rizal Asyraf buat aku berasap. Aku akan buat dia sebagai dinding.”

Rizal Asyraf merupakan anak tok imam, anak jiran yang duduk berdepan dengan rumahnya. Setiap kali Ramadan, Rizal Asyraf akan balik dari Manchester dan berpuasa di Malaysia. Tanpa Maya Elina tahu, Rizal Asyraf sudah mula jatuh hati sejak pertama kali dia berjumpa dengan Maya Elina pada bulan Ramadan. Dia memberikan Maya Elina, masa selama 30 hari untuk buat keputusan tentang hati.

“Kalau nak suruh saya appreciate perasaan Tisha pada saya, awak kena appreciate perasaan saya pada awak dulu. Barulah betul, yayang. Bagi peluang, bagi muka... give us a try! 30 hari saja, tak lebih!” Rizal mengangkat keningnya.

Masalahnya Tisha, kawan baik Maya Elina juga suka pada Rizal Asyraf.

“Tisha kawan baik saya. Susah senang saya, dia selalu ada dengan saya. FYI, dia tu, ada hati dekat awak. FYR, dia tu, dah suka awak, dah dekat tiga tahun, masuk tahun ni. So, saya tak nak, jadi pagar yang menghalang awak dan Tisha. So, FYA, it’s your job to appreciate apa saja perasaan dia pada awak, bukan mengurat kawan baik dia. Faham?”

Pelbagai cara Tisha buat, Rizal Asyraf tidak pernah jatuh suka kepada Tisha. Sehinggalah Maya Elina balik ke kampung, bercuti selama seminggu untuk beri peluang antara Tisha dan Rizal Asyraf. Tetapi, lain pula jadinya. Maya Elina menerima dua pinangan. Satu daripada Soleh Usyair, teman lelaki lamanya dan satu lagi daripada bosnya sendiri, Tuan Malique. Oleh sebab Maya Elina tak tahu bagaimana hendak memilih, dia membuat satu ilham...

Pukul sembilan malam ini, WhatsApp warna baju raya masing-masing. Orang yang memilih baju raya warna yang sama degan saya, dia miliki hati saya! – Maya

Siapakah yang berjaya mendapatkan hati Maya Elina? Sempat ke Maya Elina memberi jawapan selepas 30 hari itu? Atau... dia sudah terlewat?
Mencintai itu, bukan memilih kesempurnaan. Tetapi, memilih untuk melengkapi, bahagian pada diri yang tidak sempurna.

*****
(SEM) RM15.00 - RM13.20
(S/S) RM17.00 - RM15.00

Thursday, 8 January 2015

Misi Cinta Mr Bad Guy ~ Ailah Diela

Kalau Anggerik tahu lelaki itu anak The Legend Rizky Dhan, sumpah dia tak akan berani dekat. Tapi semuanya berubah apabila dia dipaksa menjadi pembantu peribadi lelaki itu. Perangai malas Ahqaf masih boleh terima lagi. Tapi perangai gatal miang buluh tu memang dia tak boleh terima. Kalau betul dia ada kuasa, memang dia dah sumpah Ahqaf menjadi Hello Kitty Pink! Lalu, dia nekad berhenti kerja.

Namun, permainan Ahqaf belum tamat. Anggerik hanya miliknya. Itulah kata dua yang diberikan kepada papanya. Daripada pembantu peribadi tiba-tiba sahaja bertukar status kepada isteri. Dia segera memainkan peranan. Memaksa keluarganya berjumpa ibu dan ayah Anggerik.

"Saya nak kahwin dengan Anggerik cepat. Saya lelaki sejati. Memang pantang kalau duduk berdua dengan perempuan cantik ni. Nanti takut tak sempat tekan brek." ~ Ahqaf
"Tak sempat tekan brek, menjunam la kamu ke neraka." ~ Ayah Anggerik.

Jadi isteri kepada lelaki yang digelar Mr. Bad Guy itu tersangatlah mencabar. Dia rambut hitam berkilat, tapi si suami tase ala-ala Marilyn Monroe. Tak boleh nak menggedik dan mengeletis.

"Saya ni isteri. Bukannya bantal peluk." ~Anggerik
"Dan saya ni pulak suami. Jadi, meh aku nak peluk kau. Jangan nak marah-marah. Nanti esok bangun muka macam cendawan kering." ~ Ahqaf

Memang jadi masalah besar gila bila dah jatuh cinta pada isteri sendiri. Macam mana nak jadi penggoda? Dapat pula isteri yang kaki gaduh juga. Lagilah bertambah payah misi untuk dia menggoda isteri sendiri. Anggerik kata Ahqaf harus menjadi model Calvin Klein untuk memikat dirinya yang seperti model Victoria Secret. Berjayakah misi Anggerik dan Ahqaf untuk memikat hati pasangan masing-masing? Adakah mereka dapat memiliki cinta yang luar biasa? Inilah Misi Cinta Mr Bad Guy.

*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Wednesday, 7 January 2015

No. 23 ~ Packy Sidique

20 tahun kemudian...

Mereka muncul kembali.
Mencari sejarah yang putus.
Tapi bukan mudah.
Kerana ramai sudah tertipu.
Berhati-hati.
Jangan sampai kau yang terkena.
Kelak, dirimu mangsa seterusnya.

Akmal Firdaus, Si Inspektor Sahab beraura kersani mempunyai satu keganjilan di mana dia akan diserang sakit kepala apabila akan ada kes yang berlaku di bawah seliaannya. Semasa dia mengendalikan kes pembunuhan di Teratak Nur Karmila, sakit kepalanya datang bersama imbasan-imbasan aneh.

Pertemuannya dengan April Nur Karmila pula dimulai dengan persengketaan. Tanpa disedari, ada rasa yang berputik dalam hati masing-masing. Namun, penyiasatan Akmal tentang Teratak Nur Karmila tidak semena-mena membawanya menelusuri sejarah hidup April.

Segala macam peristiwa berlaku dan semuanya bersangkut-paut dengan Teratak Nur Karmila, menjadikan kes Teratak Nur Karmila semakin misteri. Sehinggalah, satu demi satu pembongkaran dibuat... yang akhirnya memberi kejutan besar buat Akmal Firdaus.
Segalanya bermula di rumah bernombor 23 itu...

*****
(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Seruan Hati ~ Azilawati Mat Angsar

Muna lahir sebagai anak tunggal yang lama dinantikan. Namun hidupnya tidak mewah dan dirinya tak pernah dimanjakan. Sedari kecil dia sudah memasang niat. Dia ingin mengerjakan haji bersama ibu dan ayahnya dan mati di Makkah!

Setelah Muna ke asrama penuh, dia semakin jauh daripada ibu dan ayahnya. Jiwanya memberontak entah pada siapa. Muna terus lupa diri. Kasih sayangnya pada Muhsin dan Khalidah berubah benci. Akhirnya dia lari dari rumah. Namun, Muna diburu pula oleh bayangan Kaabah. Semakin hari, semakin Muna resah dan gundah.

Suatu hari, Muna teringat semula dengan impiannya dahulu. Dapatkah Muna mencapai segala impiannya? Siapa pula Mahfuz yang datang mengusik kalbu?

mungkinkah ada muna dalam dirimu?

*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Monday, 5 January 2015

Layakkah Aku? ~ Azura Rasiddin

26 tahun Farra Hani hidup dalam kebenciaan ibu kandungnya. Dia bukan sahaja dibenci oleh ibu kandungnya, malah dia juga dibenci oleh Mikail Amsyar. Lelaki yang berjaya mengetuk pintu hatinya. Sedar dirinya dibenci, Farra Hani cuba menahan diri daripada terbuai dengan layanan mesra Mikail Amsyar yang tidak tahu identiti sebenarnya.

“We have another date then.” – Mikail Amsyar
“Errr, it is not a date. It is a normal dinner.” – Farra Hani
“Tapi bagi I, it is a date. So, see you tomorrow, sayang.” – Mikail Amsyar

Semakin dia cuba larikan diri, semakin dekat lelaki itu dengannya. Puas berlari, Farra Hani memutuskan untuk menerima lelaki itu selagi identitinya tidak diketahui. Di Cameron Highlands, Mikail Amsyar melamar Farra Hani untuk menjadi suri dalam hatinya dan di Cameron Highlands juga identiti Farra Hani terbongkar.

“Eh, perempuan! Kau sedar tak selama ni aku benci kau? Boleh pula kau tayang wajah tak bersalah kau kepada aku. Kau boleh selamba aje dengar aku cerita pasal perasaan benci aku kepada perempuan yang dah hancurkan hidup adik aku masa kat Cameron. Dasar perempuan tak tahu malu. Tak ada maruah. Aku benci tengok kau. Aku benci tengok lakonan kau. Aku benci tengok kepura-puraan kau!” – Mikail Amsyar

Dalam kebencian, akhirnya Mikail Amsyar dan Farra Hani disatukan jua. Farra Hani tuduh Mikail Amsyar memerangkapnya. Mikail Amsyar pula menuduh Farra Hani. Mereka saling tuduh- menuduh. Kalau bukan mereka, siapa pula yang memerangkap mereka?

Setelah memastikan sesuatu, Farra Hani mula sedar siapa yang memerangkap mereka. Farra Hani reda dengan pernikahannya. Meskipun dia rasa bersalah kerana mengheret Mikail Amsyar dalam masalahnya, dia bersyukur kerana dia diperangkap dengan Mikail Amsyar. Bukan lelaki lain. Dia ikhlas menjadi isteri Mikail Amsyar.

Namun, ikhlaskah Mikail Amsyar untuk menerima Farra Hani sebagai isterinya? Bisakah dia memaafkan Farra Hani setelah apa yang gadis itu lakukan kepada keluarganya? Layakkah Farra Hani untuk memiliki cintanya?

*****
(SEM) RM36.00 - RM31.70
(S/S) RM39.00 - RM34.30

Miss You Mr. Arrogant ~ Aliesha Kirana

ZAFRIEL IRHAM seorang lelaki yang berlagak dan berhati dingin. Walaupun setelah mengahwini Zaara, sikapnya itu masih tidak berubah kerana Zaara boleh menerima dia seadanya dan tidak kesah dia kekal sebegitu. Hidup mereka bahagia sahaja seperti kisah cinta yang lain, namun segalanya berubah sebaik MARWAN NAKHAIE muncul dalam hidup mereka.

MARWAN NAKHAIE... Lelaki sempurna yang punya pakej lengkap itu ibarat ancaman kepada perkahwinan mereka. Irham tahu bapa saudaranya yang hampir sebaya dengannya itu mampu berbuat apa sahaja demi mendapatkan cinta seorang wanita waima wanita itu isteri anak saudaranya sendiri. Buaya darat yang terkenal dengan mulut manis dan pesona romantisnya mampu mencairkan hati mana-mana gadis. Irham bimbang Zaara tertawan.

“Awak jangan cuba nak rapat sangat dengan dia. Dia tu kasanova, playbuaya semua, ada tahu?” -IRHAM
“Isy, tak baik awak cakap macam tu. Awak tak percayakan pak su awak ke? Awak ingat sanggup ke pak su awak nak goda isteri anak saudara dia sendiri?” – ZAARA
“Saya bukan tak percayakan dia. Saya tak percayakan awak.” – IRHAM

Maka misi mengikat hati isterinya harus dilaksanakan demi menyelamatkan rumah tangganya walau dia terpaksa membuang segala egonya jauh ke dalam lombong. Dia harus mengubah dirinya daripada seorang mr. arrogant menjadi mr. gentleman. Ya, dia nekad!

“Bunga tadi awak yang hantar?” – ZAARA “Of course.” – IRHAM
“Awak mister arrogant, bukan mister gentleman.” – ZAARA
“Saya dah jadi mister gentleman sekarang ni. Jangan nak panggil saya mister arrogant lagi.” –IRHAM

ZAARA AMIRAH bukanlah seperti seorang isteri tipikal lain yang mendambakan suami yang romantis. Dia benar-benar tidak kesah bersuamikan mr. arrogant itu tetapi sejak kemunculan Marwan, suaminya sudah berubah menjadi seorang yang pelik. Lelaki berhati kering itu boleh juga menjadi romantik, ya? Tapi kenapa dia rasa rindu pada Irham yang dahulu? Yang tidak punya perasaan dan sering membulinya? Adakah dia sudah tidak betul kerana lama bersuamikan lelaki berlagak itu? Ah, sungguh dia rindu kepada mr. arrogant!

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Bicara Hati 2 ~ Damya Hanna

“SETIA ke akhir hayat!”
Itulah ikrar Zahlia dan Tengku Syahran sejak mereka jatuh cinta selepas nikah. Setiap saat, mereka berdoa agar kasih sayang itu terus mekar.

Namun, setelah hampir lima tahun menyulam bahagia, rumah tangga Tengku Syahran dan Zahlia diuji lagi. Badai yang melanda melukakan dua hati. Zahlia menderita. Tengku Syahran pula merana. Biarpun pahit untuk ditelan, mereka pasrah menerima segala yang telah tersurat.

Bagi Zahlia, sungguhpun mengaku reda, hatinya tak pernah ikhlas. Dia sering menyalahkan diri sendiri. Lantaran itu, rumah tangganya mulai goyah. Warna-warna ceria yang selama ini menghiasi hidupnya, sekelip mata menjadi suram.

Tengku Syahran memendam rasa. Gelisah di jiwanya tiada siapa yang mengerti. Sebagai suami, salahkah jika dia mahu meminta hak dan perhatian daripada seorang isteri?

*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Faris Love Layla ~ Batiah Hadi

Faris, anak hartawan yang punya taste tinggi manakala Layla, gadis kampung yang biasa-biasa sahaja. Beza antara mereka seperti langit dan bumi. Mereka dalam satu ikatan yang tak dirancang.

Pada asalnya, Faris memandang Layla sebelah mata sahaja. Namun, cinta datang tanpa diundang. Hati Faris mula menjadi haru-biru. Dia gilakan Layla siang dan malam. Apa saja sanggup dilakukan untuk memikat hati Layla. Tapi... Layla mahukan suami yang kaya ilmu agama, bukannya kaya harta benda.

“Gadis lain mungkin akan melutut bila tengok rupa dan kekayaan awak! Tapi, bagi saya… awak kosong! Tak ada langsung ciri suami pilihan saya!” – Layla.

“Awak memang lain daripada perempuan yang saya pernah kenal. Saya teruja bila dicabar begini! Jadi, saya akan memiliki awak sama ada awak rela atau tidak!” – Faris.

Sejak itu, Faris terus memburu cinta Layla sehingga ke Kota Boston. Ketegasan Faris akhirnya meruntuhkan tembok di hati Layla. Sayangnya, ketika cinta baru berputik, muncul orang ketiga di sisi Faris. Kasih mereka berkecai ibarat kaca. Masih adakah titik pertemuan antara mereka?

*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Bukan Menantu Pilihan ~ Aira Aliff

Kata orang dari mata turun ke hati. Tak kenal maka tak cinta. Seperti juga hubungan antara Leya dan Darius. Mereka saling tidak mengenali tapi terikat dengan perkahwinan.

Bagi Leya, Darius itu lelaki istimewa. Dahan yang ALLAH berikan untuk menjadi tempat dia berpaut. Bagi Darius pula, Leya itu hadiah yang ALLAH berikan untuk dia hargai dan lindungi. Lain yang dirancang, lain pula yang terjadi. Sangka Leya, bila segalanya selesai dia boleh terus melangkah tanpa menoleh lagi tapi ternyata hakikatnya tidak semudah menyusun ABC.

Bila hati masing-masing diketuk rasa aneh, mampukah untuk mereka menidakkan rasa yang semakin bercambah? Salahkah untuk mereka saling jatuh cinta? Takdir menyatukan mereka tapi kenapa takdir juga bagai tidak merestuinya. Lalu apakah dengan hanya perpisahan segalanya akan kembali seperti asal?

Andai ini yang telah tersurat dalam catatan takdir-NYA, dia pasrah. Cinta ini akan terus bernafas selagi denyut nadinya masih berdenyut dan akan dibawa rasa kasih ini hingga nafas terakhirnya terhenti.

Saat aku hilang tempat berpaut, ALLAH hadirkan dia untuk aku. – LEYA
Awak adalah hadiah yang diberikan ALLAH untuk saya. – DARIUS
Jangan sesekali kamu jatuh cinta pada dia. – DATIN AIDA
Mungkin ini balasan untuk kami kerana mengkhianati kau. – ERINA

*****
(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Ex Aku Gila! ~ Liza Nur

Sufiyyah dan Hashir adalah bekas kekasih yang masih menyimpan dendam. Setelah tiga tahun memegang status single, Sufiyyah menerima kehadiran Izam. Hashir pula sudah tidak mahu bercinta dan berkahwin selepas paranoid dengan Sufiyyah.

Apabila disuruh bernikah dengan Natalia, Hashir dengan spontan mengatakan tidak. Walaupun Hashir mencanang benci tetapi dia masih memerlukan Sufiyyah untuk meyakinkan Datin Amira yang Natalia bukan yang terbaik. Sufiyyah rela dalam terpaksa. Mahu atau tidak, dia digesa berlakon sebagai kekasih Hashir untuk membohongi keluarga lelaki itu.

Dalam masa yang sama, Hashir cuba merosakkan hubungan Sufiyyah dan Izam kerana dengki.
Satu demi satu idea jahatnya dilaksanakan untuk merosakkan hubungan Sufi dan Izam.

Apakah yang akan berlaku selepas itu? Mampukah Sufiyyah terus mengikut kehendak lelaki itu? Siapa pula yang akan meraih bahagia?

“Boleh tak kau berhenti salahkan aku pasal apa yang jadi dulu! Benda tu dah lepas, Hash. Dah tiga tahun. Bohong sangat kalau lelaki yang perasan bagus macam kau tak boleh lupakan hal kita dulu.”-SUFI

“Dengar, Sufi. Zam janji, walau apa pun keadaan Sufi, Zam akan terima Sufi seadanya. Zam takkan sekali-kali melukakan Sufi macam bekas teman-teman lelaki Sufi sebelum ni. Zam tahu Sufi ada sejarah silam. Zam pun ada sejarah Zam. Kita sama-sama lupakan dan mulakan hidup baru ya.”- IZAM

“Kau terlalu buta untuk faham cinta aku, Sufi. Too bad, sekarang aku dah tak cintakan kau lagi macam dulu. Mungkin sekarang kau boleh bezakan bila aku cinta dan bila aku benci.”- HASHIR

*****
(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Meremang ~ Ninie Othman

Kematian tunang yang bakal dinikahinya dua minggu lagi merupakan satu titik hitam dalam hidup Zamia Izaiqa. Selepas kematian Mohd Azriq, Zamia Izaiqa sering diganggu dengan kejadian-kejadian pelik. Sentiasa menghantui alam lena dan jaganya. Dia bertindak melarikan diri ke banglo biru yang terletak jauh di Terengganu untuk menenangkan perasaannya yang terseksa.

Banglo biru memberikannya ketenangan yang dicari-cari dan memulihkan semangat yang semakin pergi dari hidupnya. Kehadiran Mak Tam menambahkan perasaan bahagia selama dia berada di situ. Namun di sebalik kebahagiaan itu, terselit sejuta rahsia dan mula terbongkar satu demi satu.

“Ibu takkan benarkan Mia balik sana, Danny. Banglo tu tak elok!” ~ PUAN HATILA

“Azriq cakap dia diganggu sebab kotorkan pokok besar kat belakang rumah tu. Lepas tu dia ada cadang kat tunang dia supaya tebang pokok tu.” ~ FAKHRUL

“Hampir semua orang kampung pernah nampak, dengar dan kena kacau dengan iblis-iblis kat banglo tu.” ~ IMRIZ

“Keturunan kau tu milik aku! Kau tahu tak? Aku akan rampas anak yang ada kat dalam perut kau tu!”

*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...