Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Saturday 21 May 2016

Mahalnya Cinta ~ Theya Nur

Ceritera Cinta Kita...

Dia sangka akan berjaya menempuh gerbang perkahwinan yang sarat bunga dan duduk di atas pelamin indah dengan Firdaus Naiem. Semua angan-angannya lebur apabila tunangnya memilih kawan baiknya sebagai isteri. Zatifa Adelia serik dengan lelaki!

Ditunangkan dengan gadis pilihan ayahnya, Hazriq Ayyad memberontak. Dia tidak mahu mengikut rancangan ayahnya yang gilakan duit itu. Dia mengatur rancangan sendiri apabila Zatifa Adelia muncul tepat pada waktunya.

“Aku tahu kau berkawan dengan anak aku sebab kau nak kikis harta keluarga aku. Kan? Sekarang aku bagi kau duit dan kau boleh berambus daripada hidup anak aku.” – Tuan Hadwan

Tif memutuskan untuk pergi. Bukan dia yang tergila-gilakan Riq. Namun, apabila Riq terus menabur kata-kata manis, hati mana yang tak cair? Riq bagaikan lelaki yang begitu sempurna bagi Tif. Ya, dia jatuh hati lagi. Sedang cinta mula mekar, hati Tif terluka lagi.

“Jangan pandai-pandai bercakap soal cinta, kalau sebenarnya awak tak tahu cinta tu apa. Dan jangan mudah mengaku cinta, kalau awak tak betul-betul merasainya.” – Zatifa Adelia

“Awak nak saya kahwin dengan Mayalah? Awak sanggup biar saya kahwin dengan perempuan lain? Ini hidup saya. Saya berhak nak pilih dengan siapa saya nak hidup sampai saya mati.” – Hazriq Ayyad

Luka itu berdarah. Luka itu parah. Mampukah Hazriq membalutnya bila kepercayaan diragui? Kini baru dia tahu betapa mahalnya sebuah cinta!
*****
(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90