NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Wednesday, 10 May 2017

Dikaulah Seluruh Cinta ~ Adnil Zaff

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Menikahi lelaki muda? Oh, tidak! Mimpi ngeri rasanya. Namun itulah yang berlaku kepada Fatyma Zahra, seorang balu yang kematian suami. Di usia 40 dia mengenali seorang jejaka muda berusia 34 tahun. Namun adakah semudah itu dia jatuh cinta? Tidak!

Muhammad Imran, jatuh cinta pandang pertama kepada ‘Puan Sri’ a.k.a bosnya yang sudah beberapa tahun menyendiri itu. Daripada nanar sendiri, lebih baik dia mencuba nasib. Puas diuratnya wanita itu. Liat! Fatyma memiliki beribu alasan untuk menolak cinta Imran biarpun hati sebenarnya suka.

“You listen to me! I biarkan you dekat dengan I bukan untuk wujudkan hubungan cinta. Fikir baik-baik apa yang you katakan tadi. I ni mak orang! Dengan lelaki semuda you? Tak mungkin, Imran! Tak pernah termimpi pun. Jadi tolong jangan sulitkan keadaan I. I tak mahu timbul masalah yang tak sepatutnya.”-Fatyma

Namun kalau sudah jodoh, tidak akan ke mana. Rajuk setelah ditolak wanita itu, Imran membawa diri pulang ke kampung. Sudahnya Fatyma pula yang serba tidak kena.

“I tak boleh. I lebih suka kita berjauhan saja. I tak boleh terus berhadapan dengan you dalam keadaan hati I macam ni, Puan Sri. I minta maaf. I tahu gaji di sana jauh lebih lumayan berbanding hasil potong buah sawit di ladang tu. Tapi di sini hati I lebih tenang. Sekurang-kurangnya…”-Imran

“I agree.”-Fatyma
“Agree about what?”-Imran
“Kahwin.”-Fatyma

Maka termakbullah pernikahan antara teruna dan janda itu. Sayangnya hidup mereka tidak mudah. Tentangan dari anak bongsu Fatyma yang enggan berbapa tiri menyesakkan hati si ibu. Ugutan entah dari siapa, semakin meruncingkan hidup mereka. Di kala diri sedang sayang, mereka diduga teruk oleh seseorang yang pernah berada di dalam hidup Fatyma.

Muncul seorang lelaki bernama Fakhrul, menghulurkan pertolongan di kala mereka dahagakan jalan keluar. Tika itu terbukalah segala rahsia. Fatyma pernah merasa serik dengan perkahwinan. Namun bagaimana dengan perkahwinan keduanya ini? Dikaulah Seluruh Cinta, kisah utuhnya cinta seorang lelaki kepada wanita. Cinta tidak kenal pangkat dan darjat. Kerana semua itu kerjaan Allah. Biar diduga hingga tercabut nyawa di badan, kasih tetap dipertahankan. Setia tidak tergolok tergadai!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...