Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 23 November 2017

Teman Pilihan Jiwa ~ Fatiah Zohar

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Zayyad Eshan. Orangnya memang kacak. Tinggi ala model dengan kulit boleh tahan putih. Rambut coklat keperangan asli dan mata biru kristalnya bersinar tatkala merenung orang. Boleh membuatkan gadis macam Syafia Insyirah jatuh pengsan dengan renungan tajam memikatnya.

Tapi, satu kelemahan Zayyad Eshan. Beku, sebeku iceberg! Hendak tengok senyuman mahal dia, memang perlukan kesabaran yang tinggi. Beku macam mana pun, tetap juga Syafia terpikat.

“Memang hobi kau pun, menyusahkan hidup aku.” – Zayyad.
“Hobi saya… menyayangi encik sepenuh hati. Encik kan bakal suami saya dan teman pilihan jiwa saya. Macam janji kita dulu-dulu tu.” – Syafia.

Zayyad muka beku, berlawan dengan Syafia yang suka perasan tidak bertempat. Memang Syafia juara dalam bab menyakitkan hati Zayyad. Bukan salah dia. Tapi, salah hati yang jatuh cinta kepada lelaki beku itu. Bukan senang hendak memenangi hati Zayyad. Usaha kena lebih, hati kena sado!

“Kita akan berkawan sampai kita kahwin!” – Syafia
“Kau boleh berhenti tak buat perangai gila kau?” – Zayyad

Berhenti jadi gila depan Zayyad? Boleh, ada syaratnya. Zayyad perlu gilakan Syafia pula sebagai balasannya. Baru ngam! Dan untuk itu, Syafia ada misi. Misi untuk mengembalikan senyuman Zayyad dan menjadikan Zayyad teman pilihan jiwanya, untuk selamanya