Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 19 March 2018

Raja Bukan Sehari ~ Ikhram Husin

(SEM & SS) RM20.00 > RM17.60

Setiap isu atau masalah dalam rumah tangga perlu ditempuh dengan jiwa yang besar. Besarkanlah jiwa agar masalah menjadi kecil. Jiwa yang besar akan sentiasa membesarkan Allah SWT setiap kali berhadapan dengan ujian.

Allah SWT berfirman: “Dan antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri daripada jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.” (Ar-Rum 30: 21)

Maka dalam berumah tangga, apa sahaja yang membangkitkan rasa cinta dan kasih sayang suami isteri, pastikan asasnya ialah mencintai kerana Allah SWT; mencintai kerana Allah dan dicintai oleh orang yang mencintai Allah. Biarlah rumah tangga kita dipenuhi para pencinta yang mencintai Allah SWT dan Rasulullah SAW. Moga-moga dengan kehadiran buku ini menjadi sedikit bekal rujukan bagi para pengamal kaunseling, psikologi, pegawai agama, pemimpin masyarakat yang merupakan tempat rujuk kalangan komuniti. Begitu juga menjadi panduan buat pasangan yang bakal atau telah pun berumah tangga. Berusahalah menyelamatkan rumah tangga yang diuji sedaya mampu diri dengan sematkan keikhlasan hati.