ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 25 June 2018

Orked Buat Hud ~ Sha Ibrahim

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

“Hud!” “Ermmm…” “Hud! Bangunlahhh!” Bahu Hud digoncang perlahan.

Perlahan Hud buka mata. Telefon bimbit di sebelah dicapai. 4.30 pagi! Mengigau ke apa budak ni? Terus dia tarik selimut dah tutup seluruh badan.

“Hud!” Izwan separuh menjerit. Sakit hati apabila Hud seakan-akan langsung tidak terkesan dengan panggilannya.
"Kau dah kenapa?" Hud rasa nak mengamuk. Izwan ni tak reti tengok jam ke?
"Bangunlah!" Suara Izwan rendah sedikit.
"Nak pergi mana?"
"Sahur." Serta-merta Hud bangkit daripada perbaringan. Terkelip-kelip dia pandang Izwan yang sudah lengkap berbaju Melayu. Eh! Izwan dah berbaju Melayu. Dari mana datangnya baju Melayu tu? Ah! Yang tu dia fikir kemudian.

"Kau ulang lagi sekali, bro? Aku tak berapa nak dengar tadi. Sahur?”
"Cepatlah! Nanti waktu sahur habis. Lepas tu kita pergi solat Subuh di masjid."

Saat itu jugalah Hud berdekah-dekah menghamburkan tawanya. Terbaring semula sambil pegang perut sendiri. Hilang sudah kantuknya.

"Kau dah kenapa?" Ini yang dia malas nak ajak Hud. Tapi takkan dia nak pergi sendiri? Seganlah pulak. Lagi satu apa yang dia nak jawab dengan Tan Sri Omar kalau Hud tak ikut sekali. Hakikatnya ini arahan Tan Sri Omar juga. Dia pula, ambil peluang yang ‘terhampar’ depan mata.

"Ok! Sorry...ni aku nak tanya. Kau ni nak pergi solat Subuh ke nak pergi jumpa anak Cikgu Melati tu?"
"Anak cikgu Melati mana pulak ni?" Sedaya-upaya Izwan mengawal riak wajahnya.
"Anggerik tulah! Kakak budak Orked tu. Kau nak pergi jumpa Anggerik sebenarnya kan?"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...