Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 15 April 2019

Pabila Kau Hadir ~ Izz Jaja

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

Tidak mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi. Begitulah hidup seorang Izzah Ferhad. Ramai orang menyangka senyumannya menggambarkan kebahagiaan. Namun, hidupnya tidak semudah nama yang dimiliki. Ada duka yang terpahat di hati. Terkadang dia hanya ingin bersendiri, berbisik segala cerita pada angin, lalu mengalirkan air mata.

“I masih sayang. Dari dulu dalam hati I cuma ada you.”- Zainal
“Sudahlah tu Nal. Pergi pada dia. Dia yang selalu setia pada you.”- Izzah.
Iskandar Irsyad… Tiba-tiba, nama itu menjadi sebahagian daripada hidupnya. Lelaki itu penuh misteri. Hadir tidak terduga, perginya tidak dipinta. Reaksinya kadangkala ceria, kadangkala dingin dan beku. Dalam teka-teki, Izzah berbicara sendiri, lelaki itu sungguh istimewa.
Demi menghentikan sebuah fitnah, Izzah nekad. Iskandar dilamar untuk menjadi raja di hatinya. Lantas, semakin lama menyelami hati seorang Iskandar dalam sebuah perhubungan yang halal, Izzah tergamam. Benarlah, manusia yang terlihat bahagia itu punya cerita tersendiri.
Izzah menginsafi diri. Kisah yang terbongkar membuatkan cintanya semakin dalam terhadap Iskandar. Izzah menyemat janji, dia tidak akan pernah berhenti mencintai. Sayangnya, Iskandar masih tega melukai sehingga tiada ruang untuk dia terus memegang kukuh sebuah janji.
“Izzah, andai abang mampu ulang semula kisah cinta kita, abang tentu tak akan benarkan setitik pun air mata Izzah jatuh kerana abang, tapi abang tak mampu. Abang tak ada kudrat tu. Abang hanya lelaki yang tak ada apa-apa…” – Iskandar
“Abang, andai sahaja memaafkan itu semudah lafaz di bibir, tentu sudah lama Izzah maafkan.” -Izzah
Izzah terperangkap antara cinta dan dendam. Luka di hati tiada siapa yang mengerti. Namun Izzah tahu, cintanya buat Iskandar tidak pernah padam. Hanya Iskandar yang bertakhta di hati. Tetapi adakah Iskandar juga begitu? Mahukah lelaki itu sama-sama mencintai apa adanya? Mahukah lelaki itu berkongsi segala rasa dan dugaan mendatang bersama-samanya?