ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Sunday, 31 May 2020

Hebatnya Cara Rasulullah s.a.w Mendidik ~ Razali Saaran

(SEM & SS) RM19.90 > RM17.90
Dari Timur hingga ke Barat, segala falsafah dan teori diterapkan dalam proses mendidik para pelajar. Namun begitu, kadangkala para guru terlepas pandang cara mengajar dan kaedah-kaedah yang digunakan oleh guru terulung kita, Nabi Muhammad SAW yang sudah terbukti keberkesanannya.

Naskhah ini mengupas peranan guru dalam mendidik anak bangsa yang sebenarnya bukan hanya sekadar mengaja, bahkan menjadi contoh tauladan kepada mereka dari segi akhlak dan rohani. Buku ini memberikan pencerahan mengenai kaedah-kaedah yang digunakan oleh Rasulullah SAW dalam menyampaikan ilmu serta nasihat kepada para sahabat. Diselitkan juga cara Baginda bersoal jawab, bergurau senda dan meraikan para pelajar Baginda.

Kaedah-kaedah yang diketengahkan dalam buku ini bukan sahaja khusus buat para guru. Namun ia juga boleh dipraktikkan oleh ibu bapa dalam mendidik anak-anak di rumah.

Andai Kau Kenal Tuhanmu ~ Angah Sunan

(SEM & SS) RM20.00 > RM18.00

“Susahnya hidup ini, besarnya ujian ini, aku tak mampu, aku lemah, aku penat…”

Selama kita berada di dunia ini, jangan hairan dan mengeluh akan terjadinya sesuatu yang menyulitkan kerana itu sudah sifatnya dunia. Bersifat sementara, sakitnya cuma sementara, namun bahagianya juga sementara. Dunia hanyalah sebuah filem berskripkan dugaan. Kita pula sebagai pelakonnya dan akhirat sebagai pentas anugerah. Di sana kita dinilai, di sana kita dihitung. Apakah semuanya baik-baik sahaja? Sudah cukupkah amalan di bahu kanan? Atau bahu kiri lebih mendahului?

Semuanya bergantung pada amalan kita di dunia…

Aku Mahu Pulang ~ Deanna Chee

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70

Masa semakin suntuk. Padahal sudah berjanji berjumpa Allah dengan baik-baik saja. Namun apabila direnung semula langkah ini masih tersasar kasar. Jalan menuju-Nya masih atas jalan mungkar!

Aduh. Bagaimana ini?

Wahai Rabbi. Wahai Ilahi. Wahai ar-Rahman.

Suluhkan lorong ini kembali ke jalan yang jelas menuju-Mu. Aku benar-benar mahu pulang ke pangkuan-Mu dengan cerita indah dan baik-baik saja. Pandu aku ke arah jalan pulang yang baik dan mulia.

Tuhan, aku mahu pulang.

Strong Mothers Strong Sons ~ Meg Meeker M.D.

(SEM & SS) RM37.00 > RM33.30

Para pemuda pada hari ini banyak mengalami keadaan yang disebut sebagai ‘krisis budak lelaki’. Seperti yang ditulis oleh ahli psikologi dan penulis, Dr. James Dobson dalam buku beliau bertajuk Bringing Up Boys, “Anak lelaki, jika dibandingkan dengan anak perempuan adalah enam kali lebih cenderung mempunyai masalah pembelajaran, tiga kali ganda lebih besar kemungkinan menjadi penagih dadah, dan empat kali lebih kebarangkalian mengalami gangguan emosi…. “

Jika kita melihat pada dinamik unik hubungan indah ini, kita dapat melihat para ibu sebenarnya mempunyai tekanan mereka sendiri, yang berbeza daripada pengalaman anak lelaki mereka. Penting untuk kita memahami kedua-duanya, iaitu tekanan yang unik kepada kanak-kanak lelaki dan tekanan yang unik kepada si ibu. Kadangkala, kedua-duanya akan bersilang dan kadang-kadang tidak.

Penulis akan kongsikan setiap set ini secara terperinci. Penulis akan kongsikan semua isu yang dihadapi oleh kaum ibu. Ini kerana penyelidikan menunjukkan, cara terbaik bagi membantu seorang lelaki adalah dengan membantu insan yang mempunyai pengaruh paling besar terhadap diri mereka. Bagi berjuta-juta lelaki di dunia ini, insan itu adalah ibu mereka.

Sifat 20 Suatu Kupasan ~ Mohammad Zaki Yahpar Yahya

(SEM & SS) RM15.00 > RM13.50

Sifat 20 adalah satu daripada panduan yang cuba diketengahkan oleh Imam As-Sanusi1 pada kurun ke-9 Hijrah sekitar persoalan sifat-sifat wajib bagi Allah s.w.t. Perbahasan tentang Sifat 20 lahir dalam bidang ilmu kalam. Justeru, corak perbahasannya tidak terlepas daripada cara-cara yang dilakukan oleh para Mutakallimin.

Dua puluh sifat wajib bagi Allah s.w.t. yang dibincangkan adalah sebahagian daripada sifat-sifat kesempurnaan-Nya yang tidak terkira banyaknya. Hal ini berdasarkan penulisan Imam As-Sanusi dalam kitab Umm Al-Barahin.

7 Keajaiban Diet Rasulullah s.a.w ~ Hamid Addin

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00

Rasulullah S.A.W. adalah Utusan Allah S.W.T. yang terakhir di muka bumi. Tugas Baginda bukan sekadar membawa agama Islam, malah Rasul Ulul Azmi ini juga turut memikul tanggungjawabnya sebagai manusia iaitu sebagai seorang suami, ayah, sahabat dan pemimpin.

Rasulullah S.A.W. bukanlah Malaikat.
Baginda sama seperti kita – manusia.
Justeru, jika namanya manusia, maka ia tidak sesekali lari daripada fitrah insan. Makan, minum, tidur, berkahwin dan lain-lain.

Hebatnya Rasulullah S.A.W. sebagai manusia, Baginda bukan sahaja memiliki kesihatan yang begitu menakjubkan, malah susuk tubuh Baginda yang tegap juga menunjukkan bahawa Baginda sememangnya seorang lelaki yang cukup sihat.

Adakah kesihatan Baginda ini semata-mata kerana anugerah Allah S.W.T. ataupun ada rahsia di sebalik amalan Baginda dalam kehidupan seharian yang dapat kita ikuti dan teladani bagi memperoleh kesihatan tubuh badan?

Hikmah Akhlak Islam ~ Dr. Muhammad Atiullah Othman

(SEM & SS) RM17.00 > RM15.30

Karya ini merupakan satu set pengalaman pengajaran akhlak Islam terhadap Muslim dan non-Muslim. Laras bahasa dan kandungannya diolah agar dapat memberi kefahaman mengenai akhlak Islam yang boleh difahami dan diamalkan.

Perbincangan akhlak Islam dilihat dari sudut pemikiran dan pengamalan. Perbincangan mengenai pemikiran berkenaan akhlak Islam membabitkan maksud akhlak Islam. Kemudian, perbincangan pemikiran akhlak Islam ditumpukan kepada sumber akhlak Islam, dan di akhiri dengan membandingkan akhlak Mahmudah dan akhlak Mazmumah.

Perbincangan mengenai pengamalan akhlak Islam membabitkan kekeluargaan, keguruan, adab murid, ekonomi, ijtihad ulama, organisasi, kepimpinan, politik dan interaksi bersama non-Muslim. Memandangkan bidang perbincangan sangat luas, buku akhlak Islam ini sangat sesuai bagi Muslim dan non-Muslim secara umum dan khusus kepada suami, isteri, ibu bapa, anak, guru, murid, pekerja, pemimpin, ulama, ahli ekonomi dan ahli politik. Bahkan, buku ini sangat sesuai bukan sahaja kepada penganalisis etika, moral dan akhlak, tetapi sangat sesuai kepada penganalisis ekonomi, politik dan sosial. Justeru, buku akhlak Islam ini sangat sesuai dinamakan “Rahmat Akhlak Islam untuk Semua”.

Srikandi-Srikandi Yang Benar ~ Abu Wardah

(SEM & SS) RM50.00 > RM45.00

Inilah tiga kisah indah berkenaan seindah-indah hiasan dunia, perempuan yang solehah. Kisah yang menerbitkan air mata, yang melahirkan syukur dan menyuntik tenang.

Merekalah srikandi pada zaman mereka. Kisah mereka melahirkan inspirasi, kisah mereka memberi makna pengorbanan, dan daripada kisah mereka, mengajar kita erti cinta.

Aminah : Ibu kepada junjungan agung, Nabi Muhammad s.a.w. Kisahnya mencoretkan erti-erti seorang isteri kepada suami, dan kasih seorang ibu kepada anak.

Fatimah: Puteri kesayangan Nabi Muhammad s.a.w. Ayu wajahnya dan elok akhlaknya, sangat mengharum. Kasih sayangnya kepada sang ayah dan cintanya kepada sang suami, tiada tandingan.

Rabiatul Adawiyah: Wanita yang tidak punya suami, tidak juga punya anak. Wanita yang cukuplah Allah sahaja untuknya. Hidupnya hanya untuk Ilahi dan kisahnya pulak adalah untuk renungan semua.

Aisyah: Keanggunan Sejati ~ Sulaiman An-Nadawi

(SEM & SS) RM43.00 > RM38.70
Dia seorang perempuan yang namanya disebut-sebut dan diagung-agungkan. Betapa ramai yang kagum malah cemburu dengan takdir dan peluang yang Allah SWT kurniakan kepadanya.

Menjadi isteri kepada manusia agung, penyampai risalah kebenaran dan contoh terbaik rujukan manusia, Rasulullah SAW.

Menjadi wanita yang mahir dalam urusan agama dan bijaksana tutur bicaranya.
Menjadi mukminah yang berakhlak mulia dan berkeperibadian tinggi.
Sejati dan sempurna.
Contoh, ikutan dan rujukan umat Islam seluruh dunia.

Buku ini menceritakan kisah dan ibrah mengenai seorang tokoh wanita yang agung iaitu Saidatina Aisyah RA. Ummul Mukminin yang menjadi rujukan umat Islam sepanjang hidupnya bersama Rasullullah SAW sehinggalah selepas kewafatan Baginda.

The 10 Habits of Happy Mothers ~ Meg Meeker M.D.

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

"Sekiranya kita sanggup bersusah payah menolak lapan kilogram tembikai melalui bukaan sebesar lapan inci, kita boleh melakukan apa sahaja yang kita mahukan. Apa sahaja.”

Kita akan belajar 10 tabiat baru yang membawa keseronokan, ketertiban, dan ketenangan dalam hidup kita semula.

Tabiat #1: Memahami Nilai Diri sebagai Seorang Ibu
Tabiat #2: Mengekalkan Persahabatan yang Penting
Tabiat #3: Menghargai dan Mengamalkan Kepercayaan Kita
Tabiat #4: Mengatakan Tidak pada Persaingan
Tabiat #5: Mencipta Hubungan yang Sihat dengan Wang
Tabiat #6: Meluangkan Masa untuk Bersendirian
Tabiat #7: Memberi dan Menerima Kasih Sayang dengan Cara yang Sihat
Tabiat #8: Mencari Cara untuk Hidup Sederhana
Tabiat #9: Membuang Perasan Takut
Tabiat #10: Harapan adalah Keputusan - Membuat Keputusan

Tafsir Surah Al-Ahzab dan Juzuk 22 ~ HAMKA

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50
Antara Kandungan:
Surah al-Ahzab (golongan yang bersekutu)
Rumah tangga Rasulullah s.a.w.
Tuntunan kepada Isteri-isteri Nabi s.a.w. (I)
Tuntunan kepada Isteri-isteri Nabi s.a.w. (II)
Dari hal Perkahwinan Nabi s.a.w. dengan Zainab binti Jahasy
Kembali dari Hal Zaid dan Zainab
Tentang Zikir
Tugas dan Sikap Rasul
Iddah Perempuan yang Belum Disetubuhi
Ketentuan Allah s.w.t. Tentang Isteri Nabi
Adab Sopan Santun di Rumah Nabi s.a.w.
Selawat
Pakaian Sopan
Jilbab di Indonesia
Bilakah Sa’ah (Kiamat)?
Iman dan Takwa
Amanah
Surah Saba’ (negeri saba)
Pendahuluan
Ampunan dan Rezeki yang Mulia
Kurniaan Allah kepada Keluarga Dawud
Kurniaan kepada Nabi Sulaiman
Negeri Saba’

Nearness To You ~ Nur Fadhilah Wahid

(SEM & SS) RM45.00 > RM40.50

For those who have just begun their spiritual journey, what is the path to get closer to God?
For those who found themselves distant from God over the years, is there a path to return to Him?
Does one still have a chance at being near to God, even after all the mistakes and transgressions?
******

Nearness To You explores what it means to seek closeness to God in this life through the author’s essays of reflections and contemplations during her travels to meet the seekers of God.
While each of our journeys varies, it will eventually lead us back to Him, if only we take a moment to pause and think about God’s presence in our life, our relationship with Him and His endless mercy upon us.

Dear God ~ Norhafsah Hamid

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00

In Dear God (the sequel to Letters To God), author Norhafsah Hamid weaves a tender story of young love, second chances and a soul that is lost, seeking to find what has been missing in his heart all along.

Jonah thought he had everything a guy could ever needed to sail through life. A family that is supportive, cool friends that made university life a breeze and looks that won him the affection of many girls.

Except for one - Sarah.

An encounter with Sarah made Jonah realise that there is more than the one revolving around him. Jonah decides to brave the path least taken in the search for the meaning of eternal contentment. He found himself connecting to the One that he has long forgotten since he was little.

Is there still hope for him?
'Dear God, grant me strength., prayed Jonah silently.

Hiatus ~ Mato

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

Hidup ini perjalanan yang akhirnya
bukan pada mati.

Buku ini baris-baris tulisan pada kamu,
Tapi baris-baris ini ibarat luka-luka pada
lengan dan paha aku.

Buku ini mungkin sekadar cerita
menagih simpati pada hematmu.
Tapi buku ini luahan jiwa gersang yang
memerlukan cinta, pada aku.

Yang kamu pegang ini lebih daripada
sebuah buku.

Ini sebahagian daripada jiwa aku.
Ini luka aku.
Ini kecewa aku.
Ini ubat penenang aku.
Ini cinta aku.
Ini air mata aku.
Dan ini, realiti aku.

Wednesday, 27 May 2020

Rasa Yang Terikat ~ Arniza Idayu

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70

Cinta dan hatinya tersimpul ketat hanya untuk Romzi. Lelaki teragung yang membawa dirinya mengenali apa itu kasih sayang. Sofea bahagia bersama Romzi, sehinggalah peristiwa itu berlaku…

“Kau tak nak ikut aku sebab dekat sini ramai jantan yang boleh kau goda kan? Tilik sikit diri kau tu dahlah selekeh, buruk pulak tu!” - SUPIAH

Dendam tidak pernah padam. Baginya Sofea pembawa sial! Setiap orang yang sayangkan gadis itu ditimpa malang yang tidak berkesudahan. Sungguh dia bencikan Sofea.

Pahit hidup ini terpaksa ditelan oleh Sofea. Usah ditanya bila derita hilang kerana sejak Romzi pergi mengadap Iilahi. Dirinya seolah-olah tidak bernyawa lagi.

Hadirnya Aiman bagaikan menyuntik semangat kepada Sofea untuk terus menongkah arus. Aiman membangkitkan semula roh hatinya yang mati. Sudah ditepis rasa ini, namun tetap jua Aiman mengikat dirinya.

Insan Kau Cinta ~ Eyda Adim

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.60

Sekeping hatiku terluka bagai dihiris-hiris belati tajam. Mahu melupakan seketika keperitan yang sedang menghantui diriku. Semakin aku tahan, semakin aku sakit – HUSNA

Dia seorang gadis yang terikat dengan puzzle yang dicipta oleh Daniel. Sekuat apa pun dirinya menolak Daniel, tetap saja lelaki itu mengejarnya sampai dia tersungkur jatuh dan cinta.

Daniel pandai bermain kata. Daniel bijak membuka jiwanya. Namun, satu peristiwa berlaku membuatkan Husna dingin dan tawar hati kepada Daniel!

“Husna, kadang-kadang kita kena lepaskan sesuatu benda yang kita sayang. Barangkali apa yang kita suka itu tidak bagus untuk kita.” - MUAZ

Muaz datang tanpa diundang. Perlahan-lahan Husna melepaskan takdir kepada Muaz kerana dia yakin, lelaki itu adalah figura yang akan membahagiakannya. Sehingga ada insiden yang membuatkan Husna dibelenggu tanda tanya dan satu per satu rahsia Muaz
terbongkar.

“Jangan mudah menabur janji encik takut tidak tertunai janjinya itu.” – HUSNA

War of Love ~ Wannie Nordin

(SEM & SS) RM22.00 > RM19.80

Auranya lain macam! Misteri dan suspens. Muncul seperti ribut, hadir seperti angin. Buat hidup Iris haru-biru. Adiknya ditinggalkan terkontang-kanting depan tok kadi, ayahnya jatuh sakit dan semua harta keluarganya secara tiba-tiba menjadi milik lelaki itu.

Hayat Mikael, ada saja kejutan yang dilakukannya menjadikan Iris naik hantu. Mikael memang cari nahas, tak mungkin Iris akan biarkan saja tanpa melawan. Kau buat aku, aku akan buat kau juga. Nak lawan? Nak berperang? Ok, set, on!

“It’s my pleasure to fight with you, my darling. Our game, our war... The war of love. Pastikan yang you takkan kalah, sebab kalau kalah… itu bermakna you dah jatuh cinta dengan I.” – MIKAEL

“Aku takkan jatuh cinta dengan kau. Jerk!” – IRIS

Iris lancarkan perang benci, Mikael lancarkan perang berstrategi. Mikael kejam dan sentiasa 10 langkah ke hadapan! Iris berdendam walaupun tahu Mikael bukan saingan.

Sweet Revange ~ Fara Hana

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00

Kata orang kecewa dalam percintaan itu perkara biasa tapi tidak pada seorang lelaki yang bernama Tengku Kayden. Sakitnya terkandas dalam percintaan itu sangat sukar ditelan sehingga menjadikan dia seorang pendendam. Dek kerana itulah dia dan Zandra Nur Tatiana disatukan walaupun tanpa kerelaan gadis itu. Tujuannya hanya satu, dendamnya perlu terbalas. Kesakitan yang dirasakan selama ini perlu ada yang turut merasainya supaya hatinya puas! Adakah adil buat Zandra untuk terseksa kerana kesalahan orang lain?

“Saya sukakan Zandra dan saya sayangkan dia. Saya rasa alasan itu sudah cukup kuat untuk saya memperisterikan Zandra. Saya tak kisah masa silam dia, setiap manusia pernah melakukan kesilapan dan sejujurnya saya langsung tak kisah. Uncle, izinkan saya untuk mengambil Zandra Nur Tatiana sebagai isteri?” – Tengku Kayden.

Ikhlas sungguh bunyi permintaan lelaki itu tetapi hakikatnya itu hanyalah dongeng yang direka supaya Zandra menjadi miliknya dan senanglah dia untuk melunaskan dendam kesumatnya itu.

Sempurna Bukan Aku ~ Dila Dyna

(SEM & SS) RM26.00 > RM23.40

Sempurna bukan aku. Kerna aku datang bersama dendam. Aku datang membawa luka silam yang tak terlihat di mata kasar. Dan kau… kau adalah sasarannya!

“Macam mana tidur? Lena?”- Zaffran Adhitya

“Kau siapa hah, syaitan?! Apa yang kau dah buat pada aku?!”- Helena Sumayyah

Datangnya Zaffran ibarat api dalam sekam. Sedikit demi sedikit membakar hidup Helena dalam diam. Bagaimana mungkin lelaki pemusnah hidupnya menjadi hero yang berkali-kali menyelamatkannya?! Jejaka misteri ini bermotif!

“I don’t know you Zaffran, even single things about you. You cuma orang asing yang tiba-tiba saja muncul dalam hidup I entah dari mana!”- Helena Sumayyah

“Tapi belum terlambat lagi untuk kita berkenalan, kan? Let’s we start all over again,”- Zaffran Adhitya
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...