NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 31 October 2013

Aku Mahu Kamu ~ Alfa Syamimi

Siapa kata junior mesti cinta dengan senior walaupun meminatinya? Itu yang berlaku antara Widya Solehah dan juga Izzat Amir. Widya Solehah, pelajar junior yang suka menyendiri dan pasif tetapi suka curi-curi pandang melihat Izzat Amir. Hanya meminatinya dalam diam, Solehah menerima kata-kata pedas daripada senior pujaannya.

“Okey. Aku just nak nasihat. Cuma secebis nasihat. Hubungan kat alam sekolah ni jarang yang kekal lama. Yang clash tanpa sebab pun ada…”

“So?”

“So, jangan berangan la nak couple ke, apa ke dengan aku.”

“Abang Izzat… Saya tak pernah pasang angan nak bercintan-cintun dengan orang macam abang ni. Not my taste.

Sejak itu, daripada mengintai dalam diam, dia hanya menjeling apabila bersua muka. Tapi kata orang, kalau sudah jodoh, lari ke hujung dunia pun tak ada gunanya, kan? Mereka ditemukan semula ketika Solehah berada di menara ganding. Namun, kali ini Izzat Amir yang menghulurkan perkenalan semula

Sejauh mana Solehah cuba mengelak, Izzat Amir sentiasa ada di sisinya. Izzat Amir juga telah menjadi penyelamat kepada dirinya yang hampir-hampir membuatkan dunianya gelap. Akhirnya hubungan mereka menjadi akrab dan bunga-bunga cinta mula berkembang dalam taman hati.

Tapi ternyata, hubungan Widya Solehah dan Izzat Amir tak semudah yang disangka. Kerana kesilapan Izzat Amir yang sukar mengawal nafsu... Kerana kesilapan lampau along... Kerana hubungan kawan baik yang disalah tafsir... Pelbagai konflik yang mendatang. Dan apakah takdir mereka?

“Memang kita tak tahu apa takdir kita pada masa depan. But I dare to say that I’m the Adam. The Adam in your mind once. That Adam yang pimpin tangan Hawanya melalui sepanjang liku hidup ni...” – IZZAT AMIR

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Dia... Isteri Luar Biasa ~ Umie Nadzimah

SINGLE is simple, double is trouble...

Itu moto hidup Dewi Yusra. Katanya, dia boleh hidup tanpa lelaki, lagi mudah dan tidak serabut otak. Lelaki menyusahkan, suka ambil kesempatan!

Perempuan tak kahwin pun boleh ada anaklah! Bukan spesies angkat-angkat ya, yang asli datang dari rahim Dewi Yusra. Kau gila ke Dewi, ingat nak buat anak tu semudah buat nasi ayam ke? Hesy... Mesti ada jalanlah…

Dewi serius! Walau dengan apa cara pun, Dewi tetap ingin punya anak dari darah dagingnya. Anak yang akan mewarisi syarikat perniagaan Cik NAB a.k.a Nasi Ayam Bonda.

“Aku akan kahwin! Syaratnya aku nak kahwin sampai mengandung aje ya, lepas tu aku chaw. No husband anymore. Sebelum aku sakit hati ditinggalkan, lebih baik aku blah dahulu” - DEWI YUSRA

Maka bermulalah usaha Dewi untuk mendapatkan ‘Suami Sementara­’ dari lelaki baik-baik, gen terhebat, genius dan stok sembahyang atas kapal terbang.

“Saya Amzar... errr... Radin Amzar yang duduk sebelah you dalam flight dari Heathrow hari tu...” - RADEN AMZAR

Bagai nak tercabut jantung Dewi dengar. Lelaki edisi terhad tu hubungi dia? Macam tak percaya pun ada. Ingatkan lelaki itu akan terus hilang. Tuhan berikan Dewi peluang ke ni?

Berjayakah rancangan Dewi Yusra untuk memerangkap Dr. Radin Amzar, lelaki terpilih sebagai ‘Suami Sementara’nya untuk seorang zuriat? Bagaimana pula rancangan Kamarul yang terlalu menyintainya?

Temui jawapannya dalam DIA... Isteri Luar Biasa, kisah seorang gadis yang terpaksa bangkit dari peristiwa kelam hidupnya.

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Tika Cinta Bersuara ~ Eila Iraiena

Atika Azlea dan Sarah Umairah, meskipun dilahirkan dari rahim yang berbeza, kasih sayang antara mereka begitu kukuh sehingga menimbulkan rasa cemburu di hati. Cinta yang mengaburi mata hati menyebabkan Sarah kehilangan seluruh hidupnya dan membawa dia jauh dari Atika. Mimpi yang bertandang dan rindu yang menggunung akhirnya memaksa Atika mengubah pemdirian hati untuk kembali semula ke pangkuan Sarah. Kegembiraan yang dirasa bertukar menjadi mimpi buruk bila rahsia yang tersimpan terbongkar.Biarpun tersentak dengan berita kematian Sarah, Atika tekad untuk menuntut bela atas kematian saudaranya itu. Sekalipun nyawanya terpaksa digadai, dia tetap akan pastikan yang pembunuh itu membayar segala ‘hutangnya’. Asyraf Rizman, peguam muda anak sahabatayahnya… Firdaus Helmi, saudara tercinta yang sama-sama membesar dan Inspektor Zaquan, pegawai kacak yang mengendalikan kes Sarah, dengan kehadiran mereka segalanya dirasakan seperti mudah namun tanpa dia sedar, ada rintangan yang akan melanda.

Mampukan dia mengharungi semua dugaan dalam mencari dalang di sebalik apa yang berlaku? Dan siapakah dia pembunuh sebenar yang dicari?

*****

(SEM) RM27.00 - RM23.80
(S/S) RM30.00 - RM26.40

Setiaku Untukmu ~ Sue Isma

Demi cinta, manusia sanggup melakukan apa sahaja. Kerana cinta, kesetiaan dilafazkan dan kerana cinta juga perpisahan terjadi antara mereka.Aimuni hilang ingatan apabila terlibat dengan kemalangan bersama Ariel setelah beberapa jam sah menjadi isteri lelaki itu. Mereka terpisah jauh dan Ariel hampir kehilangan pedoman hidup kerana kehilangan isteri tercinta.Addi pula cuba menyalurkan semangat buat sahabatnya. Ariel bangkit demi untuk hidupnya dan Aimuni. Dia perlu mencari isteri kesayangannya itu dan ternyata jodoh mereka sangat kuat. Baru sahaja mereka mahu mengecap bahagia, rumah tangga mereka diuji dengankehadiran orang ketiga. Ariel tersepit di antara sebuah cinta dan permintaan. Jika diberi pilihan, dia hanya mahu setia kepadaAimuni. Jika dia diberi umur yang panjang, dia memilih untuk mati bersama Aimuni. Namun dia sedar, pilihan itu memerlukan sebuah pengorbanan.

*****

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Menantu Datin Izzah ~ Alina Haizar

Ain Safiah sepatutnya menemani anak lelaki dan emak Datin Izzah selama sehari dua semasa pemergian Datin Izzah ke Melbourne sementara menunggu pembantu rumah baru tiba. Tetapi semua orang menyangka Ain Safiah ‘Neng’,pembantu rumah baru. Walaupun tidak biasa dengan kerja-kerja mengemas, memasak, menjaga orang sakit dan orang tua, kerana kasih sayangnya, Ain Safiah tetap tinggal dirumah Datin Izzah.Di situ Ain Safiah mengenali keempat-empat anaklelaki Datin Izzah. Amar Haziq, Aiman Sabri, Aqeem Amiruddin dan Aqram Faiz. Ada yang dapat terima dan menyayanginya dan ada yang kerek, suka menyusahkan hidupnya. Dalam pada itu Ain Safiah jatuh hati dengan salah seorang anak lelaki Datin Izzah. Tetapi, tidak berbalas, hingga Akhirnya dia pergi membawa diri.Datin Izzah begitu terharu dengan keikhlasan Ain Safiah menjaga Aiman Sabri dan nenek hinggakan dia nekad untuk jadikan Ain Safiah sebagai menantunya. Tetapi,bagaimana mahu mencari Ain Safiah?

*****

(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Monday, 28 October 2013

Sticker Papan Hitam yang mudah ditanggal dan ditampal di mana sahaja


Assalammualaikum saudara/ri,

Kami di Booksville mula menjual "STICKER PAPAN HITAM" yang menarik, mudah dan pelbagai guna untuk anda semua.

Sticker Papan Hitam yang MUDAH DITANGGAL DAN DILEKATKAN di mana sahaja...
Sesuai untuk anak-anak, mereka yang bekerjaya, suri rumah, peniaga makanan, untuk majlis perkahwinan dan sesiapa sahaja...

Dan...
INGIN mengajar anak anda sendiri?
INGIN belikan papan hitam atau white board tapi takut dinding berlubang akibat paku?
INGIN anak anda seronok melukis di dinding tanpa anda perlu risau?
INGINKAN pelekat yang mudah dipotong sesuka hati saiznya dan boleh ditanggal kembali dan lekat di tempat lain?

Sticker Papan Hitam ini BOLEH:
1. Pasang Sticker Papan Hitam ini di dinding rumah.
2. Pemasang sangat senang, cuma lekat saja sticker ini.
3. Senang di cuci selepas bermain / belajar.
4. Hanya menggunakan kapur tulis.
5. Mudah ditanggal dan ditampal di tempal lain pula

Sticker BOLEH DIPOTONG MENGIKUT PELBAGAI SAIZ yang dikehendaki.
Nak potong jadi 2 atau 3 atau 4 bahagian pun boleh.

Size : 45cm x 200cm untuk 1 roll.
Material : high quality vinyl.
5 batang kapur pelbagai warna
Harga 1 Roll RM69 Sahaja Termasuk Pos ke Seluruh Malaysia.
Beli 2 Roll = RM120 Termasuk Pos.


BOLEH DITAMPAL DI:
1. Dinding rumah (pastikan licin, jgn yang kasar)
2. Kaca Sliding Door.
3. Dinding dapur (ceramic)
4. Pintu rumah (boleh buat notis board)
5. Jika potong kecil2 boleh buat label tempat simpan barang.
6. Lekat di pintu almari (boleh lukiis2 buat decoration)
7. Gunting ikut kreativit

Potong ikut kegunaan masing2 (pakai cutter atau gunting aje).
Boleh emel kami di belidiskaun@gmail.com atau layari FB Belidiskaun untuk info lanjut.

Terima kasih & ceria selalu.

Booksville Ent.
www.facebook.com/Belidiskaun
http://belidiskaun.blogspot.com

Ulu Yam di Liverpool ~ Nazali Noor

Dalam hidup ini, manusia yang berjiwa besar akan mengatur satu per satu impian yang mereka inginkan. Bukan mudah untuk mengejar setiap impian. Terlalu banyak rintangan dan dugaan yang menunggu di luar sana. Salah satunya adalah ‘pencuri impian’. Kata mereka, “Aku dah selalu sangat tengok orang ada impian yang diorang kata luar kotak macam kau ni ha. Apa yang kau nak capai ni bukan fikir luar kotak, tapi langsung tak pakai otak!”

Pencuri-pencuri impian ini akan sentiasa memandang sebelah mata akan kebolehan anda. Sering menyindir dan memandang sinis setiap usaha baik anda. Tujuannya supaya anda terus jatuh dan tidak bangkit-bangkit lagi.

Jadi, kenapa cepat mengalah? Positifkan diri, dan pandang terus ke hadapan.
“Untuk menjadi insan luar biasa, kita kena fikir cara luar biasa. Kita kena buat perkara luar biasa, perkara yang orang biasa tak buat.” - Nazali Noor.

Buku ULU YAM DI LIVERPOOL – membuktikan bahawa impian mampu menjadi kenyataan, bukan sekadar angan-angan Mat Jenin. Dulu anak Melayu ini di Ulu Yam, sekarang mencipta nama di Liverpool. Bacalah dari hati kerana ini cerita kita. Cerita saya, cerita anda, anda dan anda. Cerita untuk dikongsi bersama.

*****

(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Awek Pisang Goreng ~ Syah Shah

Subhanallah… indahnya ciptaanMU! Itu kata hati Daus saat si awek yang duduk di gerai pisang goreng berpaling ke arahnya.

‘Mak….rasanya Achik dah jumpa calon menantu mak.’

Pertemuan seterusnya selepas itu meyakinkan Daus tentang rasa hatinya. Sebuah Diari yang tertulis ‘Senah punya’ menjadi cagaran untuk Daus mengugut si awek membayar ‘hutang’.

“Awak tau tak awak tu gila? Tak hingin saya kahwin dengan orang gila macam awak.” – Senah aka Husna.

Kalau hati dah jatuh suka, apa lagi nak dikata. Dia sanggup buat apa saja walau tuan empunya diri kata dia gila. Sebab, seberapa banyak dia istikharah sekalipun, jawapannya tetap orang yang sama, hanya Senah si awek pisang goreng.

“Husna sayang...”- Daus aka Firdaus

“Awak ni laa kan...” - Husna

“Nak kena panggil sayang baru ada respond rupanya. Ok, noted. Saya skru dalam kepala supaya tak lupa.” - Firdaus

Saat hati Husna sudah lembut, ada pula yang datang ‘mencelah’. Antara percaya dan curiga, hati Daus memilih curiga. Walau tanpa sengketa, jiwanya merusuh tiba-tiba.

“Firdaus...Don’t walk away now. - Husna

Apa akan jadi jika Daus memilih untuk menyepikan diri saat ijab dan kabul sudah semakin hampir? Apa sebenarnya yang terjadi sehingga Daus terfikir untuk menarik diri?

Cinta itu anugerah dari DIA. Memilih untuk menghargai bermakna kita menghargai ‘pemberian’ DIA.

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Sweetnya Dia ~ Maznie Darnisya

Tatkala melihat Laily yang memanjat kerusi sambil mengendap di luar jendela, hati Zarif sudah mula jatuh suka. Debaran tiba-tiba datang melanda. Apakah rasa itu bernama cinta?

“Nak mengendap anak teruna handsome kat sini ke?” - Zarif
“Eh! minta maaf sikit yer, jangan nak perasan boleh tak?” - Laily

Pertemuan demi pertemuan yang sengaja dicipta Zarif selepas itu buat Laily keliru, siapa sebenarnya lelaki itu?

“Saya bawa lori jer.”- Zarif
“Kot yer nak jadi penipu bersiri pun agak-agaklah. Bawa lori pakai BMW. Lori apa?” - Laily

Sweetnya Zarif dalam berbicara, manisnya Zarif tatkala tersenyum buat hati Laily mencair. Pun begitu, kekacauan yang ditimbulkan Alisa dan rahsia yang disimpan Zarif buatkan Laily hilang rasa percaya.

Menerima Zarif sebagai suami kerana dendam bukanlah langkah yang bijak untuk Laily kerana sweetnya Zarif tatkala memujuk terus menukar dendam menjadi sayang. Kalau hati kata cinta, racun pun boleh saja jadi manis.

‘Jari ini mungkin tidak selalu bisa menyentuh Laily, mata ini mungkin tidak selalu bisa melihat diri Laily, raga ini mungkin tidak selalu bisa menemani diri Laily, tetapi yakinlah bahawa di hati ini hanya ada diri Laily, selamanya…’

Akan kekal bahagiakah rumah tangga mereka apabila ada pihak ketiga yang sentiasa mencari peluang untuk meruntuhkan? Bila ujian datang melanda dan keraguan mula beraja, hanya kesetiaan yang perlu diambil kira.

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Thursday, 24 October 2013

Berikan Aku Bahagia ~ Damya Hanna

Bagai tidak terhitung penderitaan yang membelenggu hidup Najma Naqiah. Namun, dia terpaksa mengharunginya sendiri sejak ibu dan ayahnya pergi menghadap ILAHI. Kekosongan dan kesepian menjadi bayang-bayang hitam yang mengekori bila abangnya pula hilang bersama misteri.

Selama ini, soal cinta bukan perkara utama dalam kamus hidupnya. Namun, kehadiran Arsyad mencoret sejarah baru. Insiden tertumpah air kopi menjadi detik pertemuan mereka. Malah, turut menjadi punca mereka bertingkah. Pantang bersua muka, ada saja yang tidak kena. Ditambah dengan sikap loyar buruk Arsyad, selalu menimbulkan perasaan jengkel di hatinya.

Naqiah menganggap pertemuan mereka sebagai malang! Tetapi bagi Arsyad, pertemuan itu ibarat petunjuk untuknya merungkai satu perkara. Rahsia yang selama ini Naqiah tidak tahu. Dahulu, mereka pernah makan sepinggan, tidur setilam dan berkejar-kejaran di bawah langit biru. Kini, Naqiah langsung tidak ingat wajahnya. Dia bukan sengaja menyembunyikan identiti diri, tetapi dia tidak punya kekuatan untuk berterus terang.

Akhirnya, rahsia bukan lagi rahsia. Perkara yang Arsyad sembunyikan, terbongkar jua. Hati Naqiah terluka kerana dibohongi. Berita tentang abangnya turut menambah duka. Mengapa sukar benar untuknya mengecapi bahagia?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Cinta Pencuri Mimpi ~ Lynn Dayana

Pertama mereka bersua, Airis jatuh dari pokok. Yang lebam punggungnya, tetapi yang jatuh hati pula Zahier. Jatuh tahap gaban kononnya. Kali kedua terserempak, Zahier tertolak Airis ke dalam lopak air. Airis yang basah lencun tapi Zahier pula yang kelemasan dan mahu Airis menyelamatkannya. Mengada-ngada.

Keliru. Itu yang Airis rasakan. Lelaki ini peguam atau pencuci pinggan? Puas dia mengelak tetapi Zahier pula seperti magnet yang merosakkan koordinat hatinya. Siang teringat, malam terbayang dan di antaranya ada bisa rindu yang berdenyut-denyut.

“Zahier, awak kaki buli yang baik hati.”

“Airis... awak gadis yang terlalu naif.”

Bagi Airis : Saya bukan naif. Saya cuma gadis biasa yang boleh jatuh, jatuh dan jatuh kalau awak terus senyum dan mengusik ritma jantung saya yang sudah tidak normal.
Sedangkan Zahier : Saya bukan lelaki yang baik untuk awak Airis. Kalaulah awak tahu, usahkan ke hujung dunia, selangkah pun pasti awak tak mahu mendekati saya.

Lalu di kategori manakah cerita cinta mereka? Kisah manis kategori terlebih dos dan bahagia hingga ke akhir hayat. Atau kisah masam payau kategori sakit jantung dan hidup berantakan kerana janji ALLAH, ujian itu sentiasa ada untuk hamba-NYA yang terpilih.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Cinta Ke 2 ~ Zihasra Aziz

Belum pun berkahwin Erin Natasha sudah pun mengandung. Kejadian yang tidak disengajakan itu benar-benar membuatkan Erin mati akal dan degup jantungnya seakan terhenti. Perkahwinan yang dirancang bersama Zareef mengundang derita buat Erin. Zareef meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya. Erin hilang punca.

Bagaimana dengan nasib anak yang dikandungnya? Mampukah dia menyimpan rahsia itu seorang diri? Namun wasiat yang diamanahkan oleh Nek Sarah telah membuka lembaran baru dalam hidupnya. Dia bersetuju berkahwin dengan Harris Haikal walaupun dia tahu sepupunya itu sudah mempunyai kekasih.

Dan Harris Haikal pula terpaksa menerima Erin kerana harta keluarganya. Dia sanggup melakukan apa saja agar harta keluarganya dapat diwarisi.Tegarkah hati Erin meneruskan ikatan perkahwinan tersebut walaupun saban hari saban waktu hatinya sering disakiti oleh suaminya. Adakah cinta kedua menjanjikan bahagia buat mereka berdua?

“Hai tuan doktor, takkan tak faham maksud dua line tu. Kalau mak dan ayah tahu mati Erin.- Erin Natasha

“Alah Erin awal sebulan aje. Dah ekspres nak buat macam mana. Terima ajelah salah kita. Anak itu kan anak kita juga. Jangan risau Zareef akan bertanggungjawab. - Zareef

“Jadi, kau mengandung anak haramlah sekarang.Tak sangka ya gadis kampung yang nampak alim macam ni pun boleh terpedaya dengan lelaki. Kau ingat aku ni apa? Badan kebajikan ke? Sorry Erin kau cari orang lain saja. Aku tak mahu terlibat dengan masalah kau.”– Harris Haikal

*****

(SEM) RM22.90 - RM20.20
(S/S) RM25.90 - RM22.80

Thursday, 17 October 2013

Dicintai Atau Mencintai ~ Myra Ameer

Kata orang, cinta itu manis macam madu tapi baginya cinta itu lebih manis daripada itu… Kata orang, terluka itu pahit tapi baginya terluka itu perit…

Sengal, mental dan gila. Itu gelaran untuk lelaki yang bernama Mohd Zariq Asyraf. Bagi Qyra, pertemuan dengan lelaki itu sangat menjengkelkan dan menyampahnya kepada lelaki itu tidak terluah dengan kata. Perasaan itu semakin menjadi-jadi apabila mereka mula bekerjasama.

“I cakap dengan you tadi you tak dengar ke?” – ZARIQ

“You cakap dengan I ke?” – QYRA

“Ada orang lain lagi ke dalam kereta ni?” – ZARIQ

“Your driver tu bukan orang ke?” – QYRA

Bagi Zariq, gadis yang bernama Qyrana Najwa itu pula seorang yang perasan bagus. Perangai tak semenggah dengan rupa. Mulut pula ya ampun, bukan main berbisa apabila berbicara. Satu yang disoal tapi sepuluh yang dijawabnya. Kalau disuruh memilih, gadis seperti itu memang tidak akan tersenarai langsung sebagai calon pilihan. Titik!

Namun perancangan Allah, tiada siapa yang dapat menduga. Akhirnya dalam asyik bergaduh, rupa-rupanya ada sayang dalam hati masing-masing…

“Love you like crazy.” - ZARIQ

“Tak apa. You gilalah sorang-sorang, nanti I cari boy-friend lain.” – QYRA

*****

(SEM) RM32.00 - RM28.20
(S/S) RM35.00 - RM30.80

Masih Aku Sayang ~ Umi Kalsom

FARAH FIRDAUS terus membiarkan kenangan lama memenjara jiwanya. Dia tidak sanggup hendak melepaskan sayang itu. Namun dia harus pergi meninggalkan cintanya hanya kerana sebuah rasa.

Aturan takdir, tiada siapa yang dapat ingkari. Farah dan Fattah disatukan menjadi suami isteri dan Farah benar-benar mengecapi bahagia. Namun sekali lagi takdir menguji menjadikan Farah sendiri tanpa Fattah di sisi sebagai suami.

Dan kehadiran Kamal mula menyesakkan minda dan hatinya.

“Aku masih sayangkan kau.” – KAMAL

Hendak dilayan rasa cinta yang pernah wujud dalam hati, Farah tidak betah. Tambahan pula dengan kebencian Lela, adik iparnya, menambahkan luka dalam jiwa. Tidak cukup dituduh sebagai perampas kekasih, dikatakan diri Farah berskandal dengan duda pula!

“Aku ni tak dikira curang dengan Fattah ke?” – FARAH FIRDAUS

Itu juga yang menghantui minda Farah apabila semua orang mendesaknya untuk berkahwin semula. Farah buntu tetapi dia tahu, dia harus memilih dan siapakah pilihannya itu?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Dinda Cinta Kanda ~ Nur Insyirah

Kahwin terpaksa! Tengku Faiq memperisterikan Hadif Aufiah hanya kerana si comel Tengku Auni Ufairah. Sebenarnya dia buntu kerana tiba-tiba menjadi suami kepada wanita yang baru dikenali. Dia cuba menyayangi, tapi tak boleh. Di sisinya jasad Hadif, tapi rohnya terbang ke langit mencari bayangan Sara.

Dia tahu hati Adif terluka. Dia sedar wanita itu menderita kerana penolakannya. Tapi... dia tidak dapat berpura-pura. Antara mereka mungkin tidak serasi. Baginya, Adif dan Sara terlalu banyak beza.

Bagi Hadif Aufiah, hidupnya ibarat peperangan. Berjuang dan berjuang untuk menang. Dia tahu cinta Tengku Faiq pada Sara tidak pernah kurang. Tapi dia tidak akan sesekali mengalah demi Tengku Auni Ufairah, anak saudaranya sendiri.

Kesabaran Adif akhirnya membuka pintu kasih Tengku Faiq. Tapi kehadiran Nadhirah menyingkap cerita lama yang kelam. Tengku Faiq membuangnya tanpa belas. Saat hatinya dicarik-carik sesuka hati, ALLAH kurniakannya zuriat sebagai kekuatan. Fikirannya berbolak-balik. Haruskah suaminya tahu tentang ini? Atau... dia akan dibuang lagi? Sememangnya kenyataan itu pahit untuk ditelan.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Monday, 14 October 2013

Awek Abang Poyo ~ Ummu Wafa

Kasdina Alya - Seorang gadis cun, cekal dan bersemangat waja. Bersendirian mengharungi suka-duka kehidupan di kota London.

Anas Irfan - Jejaka handsome yang poyo giler. Buat part-time di tempat yang sama dengan tempat Kasdina bekerja. Walaupun munculnya cuma dua hari dalam seminggu, namun kewujudannya sudah cukup membuatkan Kasdina sesak nafas dan huru-hara.

Suatu hari, Anas menyelamatkan Kasdina daripada dilanggar kereta. Pertolongan tersebut diwartanya sebagai hutang, dan Kasdina perlu membayar dengan dipaksa menyamar menjadi kekasihnya. Tujuannya adalah untuk ditunjukkan pada ibu bapanya yang sedang bercuti di UK, yang dia ada awek lawa yang boleh dijadikan menantu.

Takdir berlaku tidak seperti yang dirancang. Ibu bapa Anas terus tertarik dengan Kasdina sebaik saja mereka melihat keperibadiannya. Masalah sedia ada bertambah rumit, bila mama Anas menyarungkan cincin bertunang ke jari manis Kasdina. Tidak semena-mena, dia telah menjadi tunang brader poyo itu dalam sekelip mata. Kacau, memang jiwanya bertambah kacau. Hatinya bertambah sakit bila mat poyo tu selamba saja setuju dengan pertunangan ‘mee segera’ itu.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Strictly In Love ~ Kynn Latif

Damia Huda – Dia memiliki segala-galanya. Apa sahaja yang dia inginkan bisa dia kecapi. Namun, cinta yang cuba digapai tidak pernah menjadi miliknya. Dia hanya memiliki jasad lelaki itu sahaja. Tetapi tidak hati dan cinta lelaki itu. Walaupun dia berusaha sedaya upaya untuk menggapainya, dia tetap kecundang.

“Walau datang sehebat mana sekalipun lelaki itu dalam hidup saya, cinta saya pada awak tidak berubah. Tak pernah, tak akan dan tak mungkin akan berubah sedikit pun.”

Darwisy Malik – Pemuda kampung yang begitu taat kepada kedua-dua ibu bapanya. Dia tersepit antara cinta dan budi yang telah ditaburkan. Berkahwin dengan wanita yang tidak dicintainya itu seakan-akan menjerut perasaannya. Perlukah dia korbankan perasaannya demi insan yang dipanggil bapa?

“Saya tak cintakan awak. Sedikit pun tidak. Saya tak punya apa-apa perasaan pada awak. Tapi saya tak tahu kenapa saya buat kerja bodoh ini.”

Adlan – Dia jatuh cinta buat kali kedua dengan wanita itu hanya kerana wanita itu seiras seseorang yang pernah hadir dalam hidupnya suatu masa dahulu. Dia tidak tahu sama ada dia cintakan wanita itu hanya kerana apa yang wanita itu miliki atau kerana dia sememangnya mencintai wanita itu dengan setulus hati.

“Bila aku lihat dia, aku ingatkan yang aku pandang itu adalah arwah isteri aku…”

Mereka bertemu tanpa dirancang. Dan tanpa dirancang juga mereka bertiga saling berkait. Dapatkah Damia merebut hati dan cinta milik Darwisy yang dicintainya setelah cintanya melalui pelbagai halangan dan rintangan? Dapatkah Darwisy menerima Damia yang telah menjadi isterinya saat hati mula berbelah bahagi antara keluarga, Damia dan cinta lama? Adakah Adlan akan jatuh cinta kepada Damia yang seiras isterinya? Dan, cinta siapakah yang akan terjerumus dalam Strictly In Love?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Andai Dia Jodohku ~ Mya Aryssa

“She’s really like her…”
“But she’s not her. They are different person.”

Muhd Zarul Zikuan dan Nur Airisya Balqiss, pertemuan yang sering membawa pergaduhan. Tapi bagi Zarul Zikuan, Balqiss mengingatkannya pada masa lalu. Dan bagi Balqiss, Zarul Zikuan pembawa malang. Inilah jadinya bila singa betina jumpa orang gila dari planet aneh! Bumi yang jadi mangsa pergaduhan.

Mamat sengal, singa lapar atau macam-macam lagi gelaran diberi. Pergaduhan demi pergaduhan berlaku antara Zarul Zikuan dengan Balqiss, membuatkan kepala sahabat-sahabat mereka sendiri jadi pening.

Satu kejadian membuatkan mereka diikat. Membuatkan Zarul Zikuan jadi suami. Membuatkan Balqiss dibuang keluarga. Ikut membawa banyak perubahan dalam diri mereka. Adakah ikatan mereka diterima oleh orang-orang di sekeliling? Macam mana pula dengan perangai playboy Zarul Zikuan? Siapa pula Akma di masa lalu Zarul Zikuan? Dan bagaimana perasaan Balqiss apabila mendapat tahu dia hanyalah pengganti Akma dalam hati Zarul Zikuan kerana dia iras sekali dengan gadis itu?

“Awak kena sedar, Zarul. Saya yang kat depan awak ni Nur Airisya Balqiss bt Halim. Bukan masa lalu awak dan saya tak ada kena-mengena dengan masa lalu awak tu.”

Andai Dia Jodohku... Adakah mereka memang sudah dijodohkan? Kuatkah berhadapan dengan insan-insan yang berdendam dan tidak henti-henti menggoyahkan hati mereka? Mampukah Balqiss memenangi hati suami, mertua dan memenangi kembali hati kedua-dua orang tuanya? Atau, mungkinkah Balqiss akan kalah dengan bayang-bayang Akma yang selalu ada antara dia dengan Zarul Zikuan?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Intai Hati Dia ~ Emma Mariam

Di saat meniti hari bahagia bersama tunang tersayang, Nur Syifa akur bila impian cintanya musnah dan disatukan bersama lelaki yang mendendami keluarganya dalam diam. Takdir telah tertulis. Jodoh telah ditetapkan. Mahu dengan tidak, Nur Syifa terpaksa reda.

“Boleh kan abang izinkan Syifa panggil abang dengan panggilan yang sepatutnya?”

Namun, rumah tangga yang dibina tak seindah seperti yang diharapkan. Syed Azmie tega melukai sekeping hati bernama isteri bila menidakkan hak Nur Syifa ke atas dirinya. Demi melunaskan dendam yang tak berkesudahan, sebuah perkahwinan diperjudikan.

Di saat api cinta sedang membara, Saiful kembali hadir untuk memaknakan kehadirannya di sisi Nur Syifa. Satu per satu rahsia yang tersimpan teguh kini terungkai dan kebenarannya menyebabkan Syed Azmie jatuh terkulai di atas khilafnya dalam membuat perhitungan.

“Masih adakah harapan dan peluang kedua untuk abang memebetulkan segala kekurangan ini?”

Atas dendam apakah, Syed Azmie sanggup mempermainkan hati dan perasaan Nur Syifa? Atas alasan apa Saiful kembali muncul? Dapatkah hubungan yang sudah bergolak antara Syed Azmie dan Nur Syifa diselamatkan? Akan teguhkan rumah tangga yang dibina? Saat hati diintai, mampukah sebuah dendam bertukar sayang? Saat hati diintai, mampukah rasa kecewa berubah kasih?

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Sungguh, Aku Jatuh Hati ~ Zarra Zuyyin

Dalam hidup Nuradelia Hanani, berkali-kali dia jatuh hati. Cuma hatinya yang jatuh belum sempat dikutip balik, dah kena lenyek. Dek terlanggar hukum bercinta sebelum nikah, dia merana dicuit sengsara. Betulkah cinta sebelum halal itu adalah tragedi semata-mata? Atau tiga lelaki ini yang membuatkan hatinya diagah rasa?

Hafez Nubhan, bekas tunang Nani muncul kembali dengan status duda dan menagih cinta selepas beberapa tahun menghilang. Antara sayang dan simpati, dia harus lebih memerhati.
“Yeop sayangkan Yang. Yeop akan masuk meminang Yang!”

“Berkicau riuh seluruh alam, burung merpati si burung nuri, jenuh menunggu Cik Nani masih berdiam, bolehkah saya jadi calon suami?”
Sesekali tuan doktor berpantun seloka, mahu tergolek dia menghadamkan kata. Dr. Naufal Ikram berusaha untuk merebut cinta Nani dan merawat hatinya yang sekian lama terluka.

“Andai bulan mampu bersuara, ingin saya bertanya pada bulan, kenapa harus dia yang saya rindukan?”
Apabila jurutera tersampuk badai sastera, dia rasa bagai mahu gila! Izz Harriz datang mengetuk pintu hati Nani dengan selamba. Inche bos dah jadi pemuja bahagia!

Dia perlu memilih antara tiga. Dalam mencari jawapan, satu rahsia terbongkar. Nani terkedu. Takdir atau kebetulan? Dia harus juga memilih, kerana bagi seorang Nuradelia Hanani:
“Sekali Nani jatuh cinta, selamanya Nani akan setia.”

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Jurutera Hati Saya ~ Normaslina Masri

Melissa seorang gadis yang periang dan unik. Saat setiap gadis mengimpikan 1001 keistimewaan pada lelaki idaman, dia hanya inginkan seorang jurutera. Ya, seorang jurutera. Itu sahaja kelayakan yang perlu ada untuk memiliki hatinya.Bahagiakah Melissa setelah bertemu dengan impiannya?

Jurutera A
i) Kacak bergaya;
ii) Keretanya pula warna jingga;
iii) Perangainya elok-elok sahaja;
iv) Ada Puan Besar yang ‘mengawal-selia’ hidupnya.

Jurutera B
i) Yang ini pun kacak juga;
ii) Keretanya warna perak, berkilat sepanjang masa;
iii) Perangainya? Susah nak ceritakan, bagaimana!
iv) Di sini pula ada Menteri Jodoh yang menguruskan segala-galanya.

Namun Melissa lupa tentang sesuatu. Dia terlupa bahawa jurutera juga seorang manusia biasa. Dan mereka bukannya sebuah ‘jentera’. Lalu, tentunya mereka boleh bikin Melissa sakit dada dan sakit kepala!

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM23.00

Konspirasi Dajal ~ Miftahul Asror Malik

Kemunculan Dajal pada akhir zaman sudah termaktub dalam Al-Quran dan hadith. Misi utamanya adalah mahu menyesatkan umat Muhammad s.a.w. dan membawa kita semua ke dalam lembah kehinaan. Rasulullah s.a.w. dengan keras memberi peringatan kepada kita bahawa Dajal pasti datang dan kita perlu bersedia dengan iman dan hati yang jitu.

Anas bin Malik menyatakan, Rasulullah s.a.w. berkata, “Allah tidak mengutus seorang nabi kecuali para nabi sudah mengingatkan umatnya berkenaan orang yang buta sebelah lagi pendusta. Ingatlah, sesungguhnya Dajal itu buta sebelah dan sesungguhnya Tuhan kamu tidak buta sebelah.” (Hadith direkodkan oleh Al-Bukhari dan Muslim)

Dengan membawa agenda licik dan halus, umat manusia kadangkala tidak sedar bahawa Dajal sedang menipu kita pada akhir zaman. Dikaitkan dengan agenda Yahudi dan kafir penentang Islam, tidak hairan mengapa golongan itu sering melakukan kekejaman dan siri penipuan terhadap umat Islam. Apakah Dajal itu sudah wujud dalam kalangan mereka pada hari ini? Siapakah makhluk yang disebut Tuhan sebagai Pembawa Bencana Pada Akhir Zaman?

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM22.00 - RM19.40

8 Kecerdasan Membentuk Muslim Superior ~ Muhamad Akhmal Hakim

1- "Buku ini adalah untuk mereka yang mahu meningkatkan kecerdasan dan 'kuasa sukses' dalam diri mereka. Sejarah ilmuwan-ilmuwan Islam yang diceritakan adalah menarik dengan kandungannya yang mudah difahami. Buku ini patut dimiliki setiap muslim bagi menjadi “superior” lantas menggandakan tahap sukses dalam kehidupan seharian mereka."

Fadzli Yusof, Master Trainer NLP,
Global Genius Consultant Sdn Bhd.
www.FadzliYusof.com

2- “Pada awalnya ketika membaca buku ini, saya sangkakan ia karya dari penulis-penulis Islamik dari Indonesia. Ini kerana banyak bahan bacaan motivasi mereka sungguh kreatif dan membakar semangat pembaca. Namun “Menjadi Manusia Superior” adalah karya seorang anak muda dari Malaysia yang mempunyai keunikan tersendiri. Banyak buku biografi tokoh-tokoh saintis Islam era Abbasiah dan seumpama dengannya telah saya baca. Namun gaya penulisan saudara Muhamad Akhmal nyata berbeza, segar dan sememangnya menterjemahkan siapa beliau untuk menulis mengenai topik besar ini. Tidak semua orang yang mengkaji sejarah, merujuk kepada sumber yang tepat dan berautoriti. Tidak semua yang mampu membuat rujukan pula mampu mempersembahkan hasil pembacaannya dengan kreatif dan mengesankan pembaca. Dengan corak penulisan yang lebih menyegarkan minda dan membakar semangat pembaca khususnya anak-anak muda, saya kira “Menjadi Manusia Superior” akan menjadi naskhah pertama yang akan membawa penulis muda ini ke gerbang dunia penulisan Islamik yang lebih besar dan mencabar. Tahniah. Buku ini telah membantu saya untuk terus mencintai sejarah dan membantu para pembaca membetulkan paradigma mereka pada sejarah, bahkan paradigm mereka kepada tokoh-tokoh besar yang sebenarnya telah digelapkan Eropah dari dikenali oleh para pelajar Muslim yang menekuni bidang sains dan seumpama dengannya.”

Muhamad Syaari Ab. Rahman
Penulis Buku Bestseller “Kuasa Kepemimpinan Al-Fateh”
Personaliti Radio IKIM.fm

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Saturday, 12 October 2013

Travelog Haji Mengusik Jiwa ~ Muhd Kamil Ibrahim, Roza Roslan

Masya Allah, Subhanallah, Allahuakbar.

Sungguh, saya rasa teruja apabila dikhabarkan ketiga-tiga buku, iaitu Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman (THMSI), Travelog Dakwah: Meniti Hari Esok (TDMHE), dan 50 Tip Motivasi Haji
(50TMH) hasil karya bersama PTS akan diterbitkan semula sebagai buku tunggal. Ia memberi makna mendalam kepada perjalanan kehidupan saya bersama pembaca.

Tentu sekali saya masih terkenang bagaimana teragak-agaknya hati dan perasaan ketika menghulurkan manuskrip THMSI kepada Puan Ainon Mohamad (Pengerusi PTS) pada Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2007. Sepatah komen beliau, “Buku ini akan memberi kesan motivasi besar kepada khalayak pembaca.” Beliau menolak rasa tidak yakin kepada keperluan menerbitkan buku ini.

THMSI adalah sejarah. Proses penulisannya melalui pelbagai tahap dalaman yang tidak mampu saya catatkan secara terperinci. Ada ketikanya air mata menitis tanpa paksaan. Ada ketikanya saya tersenyum sendirian. Namun, rasa tunduk dan patuh kepada-Nya melingkari hari-hari bersama rasa hati yang sentiasa bersyukur dengan pengalaman yang membuka sempadan iman.

TDMHE adalah catatan pasca haji. Ia ditulis ketika hati masih terawang-awang dengan keinginan mahu menjadi manusia terbaik di sisi-Nya. Ia ditulis sejurus pulang dari Makkah dan Madinah. Saya mempunyai keinginan yang jelas, seperti mahu sentiasa menunaikan solat berjemaah di masjid, bangun malam, berpuasa sunat, membaca Al-Quran dan terjemahan, serta membersihkan hati. Ia permintaan dan permohonan kepada-Nya terlangsung bermula ketika hati resah gelisah mengenangi kisah-kisah lampau. Ini sebagaimana catatan dalam THMSI.

Rasa ini yang melahirkan 50TMH. Ia adalah THMSI yang dipermudahkan. Khalayak pembaca mungkin bersama-sama merasai travelog haji dengan melihat bagaimana seorang profesor yang tidak pandai membaca Al-Quran mengenal huruf dan menamatkan bacaan selepas sebulan lebih berada di Makkah. Malah, ramai yang teruja membaca bagaimana saya menghabiskan bacaan terjemahan Al-Quran dalam tempoh enam hari semasa berada di Madinah. Namun, catatan yang dipersembahkan kepada khalayak bukan soal emosi semata-mata. Ia mengandungi pelbagai falsafah yang mampu dipertimbangkan oleh bakal jemaah haji.

Akhirnya, ketiga-tiga buku ini, iaitu THMSI, TDMHE, dan 50TMH bersifat kesalingan. Mengumpulnya dalam buku tunggal membawa manfaat kepada khalayak pembaca, terutamanya mereka yang mengenali saya selepas tujuh tahun penghasilan buku THMSI. Kesukaran mencari ketiga-tiga buku serentak menjadikan penghasilan buku ini menjadi relevan.

*****

(SEM) RM50.00 - RM44.00
(S/S) RM53.00 - RM46.60

Monday, 7 October 2013

Selagi Aku Masih Ada ~ Mya Effa

Demi mengisi kekosongan hati, Khairul Azween menerima Shazzy sebagai kekasih. Namun kemunculan Azhari, membuatkan jiwa Azween kacau-bilau. Lelaki itu tidak pernah jemu merayu kasihnya yang telah lama hilang.

Cinta itu duka, cinta itu lara. Pengakuan Shazzy mengatakan yang dia telah berkahwin dengan cara ‘paksa’ telah merobek semula luka lamanya. Akibat terlalu kecewa, akhirnya Azween menerima Azhari sebagai teman hidup. Melihat kesungguhan Azhari membuatkan dia yakinyang lelaki itu mampu membahagiakannya. Namun tiada sesiapa yang mampu menahan ujian ILAHI apabila Azween disahkan menghidap kanser pangkal rahim. Sedaya upaya dia merahsiakan penyakitnya daripada pengetahuan si suami.

Krisis rumah tangga Azween dan Azhari terjadi dengan kehadiran Hardija, gadis yang pernah merampas Azhari daripadanya suatu ketika dahulu. Keadaan bertambah parah apabila Azhari mulai mengesyaki isterinya mengadakan hubungan sulit dengan Doktor Hazim.

Azhari lalu membawa diri meninggalkan Azween bersendirian. Shazzy pula mulai mengambil kesempatan mengganggu hidup Azween saat dia ditinggalkan keseorangan. Di kala itu, tiada apa yang difikirkan Azween melainkan maut. Andai ditakdirkan umurnya tidak panjang, masih adakah hari esok untuknya agar dia berpeluang untuk mengecapi kebahagiaan yang dinikmatinya semalam?

*****

(SEM) RM27.90 - RM24.60
(S/S) RM30.90 - RM27.20

Ops! Dia Buah Hatiku ~ Hanani Bahadin

Muhammad Akif Raihan, seorang pemuda yang tidak pernah mengenali Rana Fathiah a.k.a Thia. Namun, dia sering menjadi mangsa keganasan gadis berlesung pipit itu. Sesungguhnya dia berasa aneh dengan sikap Thia yang begitu sukar untuk diduga.

Rana Fathiah, seorang gadis belasan tahun yang hidup tanpa adik-beradik dan dibesarkan oleh ibunya seorang diri. Sepanjang hayatnya, Thia tidak pernah berkawan dengan hamba ALLAH yang berlainan jantina daripadanya. Hal ini menjadikan Thia begitu sensitif apabila berbicara tentang isu lelaki, cinta atau apa saja isu yang sama waktu dengannya.

Kemunculan Rizqi, Hafiz dan Yaya membuat hidup Thia semakin kusut. Satu per satu musibah menimpanya. Dan dia tertanya-tanya, adakah Raihan menyimpan perasaan terhadapnya juga? Jika benarlah mereka saling menyimpan dan menyulam perasaan cinta dan kasih, mengapa begitu sukar untuk mereka mengecap bahagia?

*****

(SEM) RM27.90 - RM24.60
(S/S) RM30.90 - RM27.20

Sunday, 6 October 2013

Jangan Pandang Sebelah Mata Bro! ~ Syima Syawal

“Happy birthday to you… Happy birthday to you… Happy birthday to you...”

Andai lagu itu selalu dinyanyikan ketika majlis ulang tahunnya sebelum ini… namun berbeza tatkala irama dan lagunya bertukar menjadi…

“Aku terima nikah Mira Maira binti Amir…”

Ketika dia menginjak usia 19 tahun, MIRA MAIRA rasa bingung, keliru dan pasrah. Dengan rasminya dia telah menjadi isteri kepada lelaki yang bernama ALIF HAZRIQ BIN DATO MUSTAFFA HARUN, CEO sebuah syarikat produk kecantikan.

Adakah gadis sepertinya yang bertubuh kurus, berkulit hitam manis, hidungnya pula tidak mancung sepertimana model iklan syarikat suaminya akan dapat memiliki suami yang begitu sempurna? Mampukah mereka melayari bahtera yang tiada arah tujuannya? Dan jika itu takdir mereka… berjayakah Alif Hazriq membuang rasa egonya lalu menerima Mira Maira seadanya?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Kerana Mahalnya Syurga ~ Imi Hafimi

Alex, seorang lelaki yang terlalu sayangkan keluarganya serta sanggup berkorban apa saja demi mereka.

Abangnya Raymond pula merupakan seorang lelaki yang liar. Namun siapa sangka pada satu malam kejadian yang menginsafkan, Raymond boleh terdetik untuk memeluk Islam hanya kerana seorang perempuan misteri yang muncul tiba-tiba dalam hidupnya. Perempuan itu adalah Umi Zafwa!
Gara-gara tindakan nekad Raymond berhijrah memeluk agama Islam, ayah mereka jatuh sakit dan menemui ajalnya tidak lama selepas itu. Nasib yang sama juga menimpa ibu mereka. Semua itu cukup untuk membuatkan Alex membenci abang kandungnya sendiri lebih-lebih lagi Umi Zafwa!

Sejak itu, Alex berubah menjadi seorang lelaki yang zalim. Dia mula menaruh dendam terhadap Umi Zafwa kerana baginya, Umi Zafwa lah yang menjadi punca keluarganya porak-peranda. Dalam keadaan yang memerangkap, Umi Zafwa akhirnya terpaksa menjadi isteri Alex kerana memang itu rancangan Alex yang mahu menyeksa hidupnya!
Dugaan datang bertimpa-timpa apabila Umi Zafwa yang baru selamat melahirkan, dengan rela hati menghumban dirinya sendiri ke dalam penjara atas nama pengorbanan seorang yang bergelar ibu. Dengan berat hati, Umi Zafwa terpaksa melepaskan anaknya di bawah jagaan suaminya yang kejam!

“Abang... Umi harap abang dapat jaga anak kita dengan baik. Suapkanlah dia dengan ilmu agama supaya hidupnya terjamin. Paling penting, jangan biarkan masa depan anak kita ni hancur sebagaimana hancurnya hidup saya bang. Abang janji ya, bang. Janji pada saya untuk jaga anak kita baik-baik. Janji ya, bang. Inilah satu-satunya permintaan saya. Permintaan terakhir saya sebelum nyawa dan badan saya terpisah di tali gantung...” –Umi Zafwa

“Soal anak kau ni, kau tak payahlah nak ingatkan aku. Aku tahu lah nak ajar anak kesayangan kau ni dengan cara aku sendiri! Sebagaimana kau hancurkan kehidupan aku dan keluarga aku tak lama dulu, macam tu jugalah aku akan hancurkan hidup anak kesayangan kau ni!” -Alex

Apakah Alex akan mengotakan janjinya? Bagaimana pula dengan nasib Umi Zafwa sendiri? Sampai bilakah dia perlu terkurung di dalam penjara sempit itu?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Thursday, 3 October 2013

Jah & Odd_Soulmate Selamanya ~ Ainin Naufal

Hud Nuqman, atau Od, memang rapat dengan Khadeeja, atau Jah, jiran sekampungnya sejak kanak-kanak. Rapat... hingga orang selalu salah sangka hubungan mereka. Rapat... sampai mereka pun tak tahu bezakan antara sayang sesama sahabat dengan cinta sesama tersayang.

* * *

"Jah?"
"Tapi kau nampak sepadan dengan dia."
"Isy, tak adalah. Jah tu luar dalam aku kenal. Dah macam saudara sendiri."
"Tu dia! Luar dalam kau kenal."
"Ke situ pula."
"Haaa... dah kenal luar dalam lagilah senang. Tak perlu ambil masa nak kenal-kenal."

* * *

Tapi Od ada Julie, model, pelakon dan pengkritik filem sambilan yang serba-serbi menawan, dan Jah pula bertunang dengan Ikmal sepupu Od, seorang jurutera petroleum yang cukup semua syarat untuk jadi suami mithali.

* * *

Tapi Ikmal, jangan kahwin dengan Jah!

Kata Od:
“Jah tu, masa kecil comot. Hari-hari main selut kat bendang. Habis kakinya ‘berbintang-bintang’. Entah-entah, sekarang pun masih ada.”

Jawab Ikmal:
“Tak apa, sekarang ada banyak produk yang boleh hilangkan parut.”

Kata Od:
“Jah tu kasar orangnya, mana tahu bersopan-santun.”

Bantah Ikmal:
“Aku perhatikan elok aje dia. Bersopan dan tertib.”

Kata Od:
“Dia pernah paksa aku makan nasi goreng dia. Perghhh! Seminggu lidah aku kebas. Bibir ni rasa tebal, pijar nak meletup. Entah berapa kilo cabai burung dia bubuh.”

Balas Ikmal:
“Err... sekarang mesti dia dah pandai masak.”

Tapi aku suka Jah lebih daripada kau suka, kata Od dalam hati.

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Wednesday, 2 October 2013

Drama Queen VS Kutu Buku ~ Hana Efryna

Apabila Farish, si ulat buku bertemu dengan si drama queen,Fidya, dunia sekeliling akan jadi huru-hara. Semenjak hari pertama mereka bertemu, ‘perang’ pun meletus.

Namun, satu wasiat merubah segala-galanya. Mereka berdua harus berkahwin. Khabar tersebut menggembirakan Fidya. Rupa-rupanya dalam diam, gadis itu sebenarnya mencintai Farish. Manakala si lelaki pula terpaksa menurut kata walau dalam hati betapa hebatnya dia memberontak.

***

Alam rumah tangga yang dilalui mereka tidak seindah seperti pasangan lain. Kehadiran Daryan yang dilihat bagai menaruh hati dalam diam menimbulkan pula rasa cemburu di hati Farish. Lebih parah, kemunculan Julia secara tiba-tiba membawa seribu satu dugaan dalam perkahwinan mereka. Tapi, Fidya sudah berazam satu perkara sejak hari pertama dia menjadi isteri Farish,

“Aku akan tawan cinta si ulat buku!”

Membaca kisah Farish dan Fidya ibarat menaiki roller coaster! Penuh drama dan konflik yang bakal membuat anda teruja untuk menghabiskan naskhah ini.

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Melukis Syurga ~ A. Ubaidillah Alias

Abdul Khair telah dididik oleh Puan Kalthom dengan kehidupan beragama semenjak bapanya meninggal dunia. Dia seorang yang taat dan warak. Namun sebagai anak muda, Khair juga menyemai harapan untuk menikahi gadis idamannya. Gadis yang dimaksudkan ialah Raihan, seorang kawan karib semenjak kecil dan juga merupakan anak kepada Ustaz Solahuddin. Hampir sahaja Khair dan Raihan ditunangkan, namun kerana Raihan perlu melanjutkan pengajian ke Timur Tengah maka pertunangan mereka ditangguhkan.

Tanpa diduga, sebaik Raihan ke Timur Tengah, Khair terpaksa menerima sepupunya Sabariah sebagai isteri atas perintah ibunya. Khair akur dengan takdir dan berusaha menjadi seorang suami yang baik. Sejurus Raihan pulang, dia tidak mengerti kenapa Khair menolak cintanya? Dia berusaha mencari jawapan. Dia masih berharap cintanya akan kembali bertaut. Ketika itu, Daniel seorang anak orang kaya cuba melamarnya. Raihan semakin keliru. Wajarkah dia melepaskan Khair dan menerima Daniel, sedangkan hatinya masih kuat berharap kepada Khair?

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Agar Kubur Menjadi Taman Syurga ~ Fauwaz Fadzil Noor

Bolehkah kita berdoa di kubur? Adakah kita dibenarkan mengambil berkat di kubur? Benarkah amalan kita membaca talkin di kubur? Semua persoalan ini seperti kita sudah ketahui jawapannya tetapi adakah kita pasti dengan jawapan tersebut? Maka setiap inti pati dalam buku “AgarKubur Menjadi Taman Syurga” dapat memberi jawapan kepada setiap persoalan di atas.

Buku ini dapat menyelesaikan masalah-masalah berkaitan hukum-hukum kubur yang mungkin dihadapi oleh umat Islam kini. Setiap hujah dinukilkan berdasarkan persepakatan para ulama terhadap perkara tersebut dengan bersandarkan kepada al-Quran dan sunnah yang sedikit pun tidak meninggalkan sebarang keraguan dan syak kepada para pembaca yang peka. Insya-Allah.

*****

(SEM & S/S) RM10.00 - RM8.80

Indahnya Kenegaraan Islam: Bagaimanakah Memahaminya ~ Mohammad Nidzam Abdul Kadir

Buku “INDAHNYA kenegaraan Islam” ini adalah berkenaan dengan hukum dan akhlak. Buku ini mengupas beberapa perkara berkaitan isu politik, pentadbiran dan sistem negara. Maka penulis cuba mengolah semula pendapat dan pemikiran ulama dalam buku ini. Buku ini menjadi kemestian kepada masyarakat untuk memilikinya kerana mengupas secara ilmiah berkaitan tunjang asas dalam sesebuah negara.

Menyingkap pendekatan Islam dalam pemerintahan dan kenegaraan. Memberikan garis panduan kepada rakyat dan pemerintah dalam etika bernegara dan mengharmonikan sistem yang sedia ada agar selari dengan panduan Islam. Diharapkan dengan memiliki buku ini, masyarakat bijak berpolitik dengan matang tanpa meruntuhkan asas keharmonian, persaudaraan dan kenegaraan.

*****

(SEM & S/S) RM22.00 - RM19.40

Al-Quran Dengan Waqaf & Ibtida' Bertajwid ~ Prof Madya Dr Hj Abdul Raof Tan Sri Hassan

Al-Quran Al-Karim dengan Panduan Wakaf & Ibtida’ beserta hukum tajwid yang menggabungkan 2 elemen penting iaitu hukum tajwid dan wakf ibtida’(memberhentikan dan memulakan bacaan).

Keistimewaan Al-Quran ini adalah ia menggunakan sistem warna yang jelas dan menarik bagi memudahkan pembaca Al-Quran memberhentikan bacaan dan memulakan bacaan dengan sempurna. Memudahkan para pembaca untuk mengenalpasti hukum hakam bacaan Al-Quran, malah ia juga dapat meminimumkan kesilapan bacaan hukum tajwid serta kesilapan dalam memberhentikan dan memulakan bacaan pada pertengahan ayat yang panjang.

Al-Quran ini juga sesuai untuk dijadikan permulaan untuk mengenali dan mempelajari hukum tajwid. Didatangkan dengan 4 warna untuk pilihan pengguna iaitu ungu, kuning, hijau dan turquoise.

*****

(SEM & S/S) RM95.00 - RM83.60
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...