ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 31 October 2013

Aku Mahu Kamu ~ Alfa Syamimi

Siapa kata junior mesti cinta dengan senior walaupun meminatinya? Itu yang berlaku antara Widya Solehah dan juga Izzat Amir. Widya Solehah, pelajar junior yang suka menyendiri dan pasif tetapi suka curi-curi pandang melihat Izzat Amir. Hanya meminatinya dalam diam, Solehah menerima kata-kata pedas daripada senior pujaannya.

“Okey. Aku just nak nasihat. Cuma secebis nasihat. Hubungan kat alam sekolah ni jarang yang kekal lama. Yang clash tanpa sebab pun ada…”

“So?”

“So, jangan berangan la nak couple ke, apa ke dengan aku.”

“Abang Izzat… Saya tak pernah pasang angan nak bercintan-cintun dengan orang macam abang ni. Not my taste.

Sejak itu, daripada mengintai dalam diam, dia hanya menjeling apabila bersua muka. Tapi kata orang, kalau sudah jodoh, lari ke hujung dunia pun tak ada gunanya, kan? Mereka ditemukan semula ketika Solehah berada di menara ganding. Namun, kali ini Izzat Amir yang menghulurkan perkenalan semula

Sejauh mana Solehah cuba mengelak, Izzat Amir sentiasa ada di sisinya. Izzat Amir juga telah menjadi penyelamat kepada dirinya yang hampir-hampir membuatkan dunianya gelap. Akhirnya hubungan mereka menjadi akrab dan bunga-bunga cinta mula berkembang dalam taman hati.

Tapi ternyata, hubungan Widya Solehah dan Izzat Amir tak semudah yang disangka. Kerana kesilapan Izzat Amir yang sukar mengawal nafsu... Kerana kesilapan lampau along... Kerana hubungan kawan baik yang disalah tafsir... Pelbagai konflik yang mendatang. Dan apakah takdir mereka?

“Memang kita tak tahu apa takdir kita pada masa depan. But I dare to say that I’m the Adam. The Adam in your mind once. That Adam yang pimpin tangan Hawanya melalui sepanjang liku hidup ni...” – IZZAT AMIR

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Monday, 28 October 2013

Sticker Papan Hitam yang mudah ditanggal dan ditampal di mana sahaja


Assalammualaikum saudara/ri,

Kami di Booksville mula menjual "STICKER PAPAN HITAM" yang menarik, mudah dan pelbagai guna untuk anda semua.

Sticker Papan Hitam yang MUDAH DITANGGAL DAN DILEKATKAN di mana sahaja...
Sesuai untuk anak-anak, mereka yang bekerjaya, suri rumah, peniaga makanan, untuk majlis perkahwinan dan sesiapa sahaja...

Dan...
INGIN mengajar anak anda sendiri?
INGIN belikan papan hitam atau white board tapi takut dinding berlubang akibat paku?
INGIN anak anda seronok melukis di dinding tanpa anda perlu risau?
INGINKAN pelekat yang mudah dipotong sesuka hati saiznya dan boleh ditanggal kembali dan lekat di tempat lain?

Sticker Papan Hitam ini BOLEH:
1. Pasang Sticker Papan Hitam ini di dinding rumah.
2. Pemasang sangat senang, cuma lekat saja sticker ini.
3. Senang di cuci selepas bermain / belajar.
4. Hanya menggunakan kapur tulis.
5. Mudah ditanggal dan ditampal di tempal lain pula

Sticker BOLEH DIPOTONG MENGIKUT PELBAGAI SAIZ yang dikehendaki.
Nak potong jadi 2 atau 3 atau 4 bahagian pun boleh.

Size : 45cm x 200cm untuk 1 roll.
Material : high quality vinyl.
5 batang kapur pelbagai warna
Harga 1 Roll RM69 Sahaja Termasuk Pos ke Seluruh Malaysia.
Beli 2 Roll = RM120 Termasuk Pos.


BOLEH DITAMPAL DI:
1. Dinding rumah (pastikan licin, jgn yang kasar)
2. Kaca Sliding Door.
3. Dinding dapur (ceramic)
4. Pintu rumah (boleh buat notis board)
5. Jika potong kecil2 boleh buat label tempat simpan barang.
6. Lekat di pintu almari (boleh lukiis2 buat decoration)
7. Gunting ikut kreativit

Potong ikut kegunaan masing2 (pakai cutter atau gunting aje).
Boleh emel kami di belidiskaun@gmail.com atau layari FB Belidiskaun untuk info lanjut.

Terima kasih & ceria selalu.

Booksville Ent.
www.facebook.com/Belidiskaun
http://belidiskaun.blogspot.com

Ulu Yam di Liverpool ~ Nazali Noor

Dalam hidup ini, manusia yang berjiwa besar akan mengatur satu per satu impian yang mereka inginkan. Bukan mudah untuk mengejar setiap impian. Terlalu banyak rintangan dan dugaan yang menunggu di luar sana. Salah satunya adalah ‘pencuri impian’. Kata mereka, “Aku dah selalu sangat tengok orang ada impian yang diorang kata luar kotak macam kau ni ha. Apa yang kau nak capai ni bukan fikir luar kotak, tapi langsung tak pakai otak!”

Pencuri-pencuri impian ini akan sentiasa memandang sebelah mata akan kebolehan anda. Sering menyindir dan memandang sinis setiap usaha baik anda. Tujuannya supaya anda terus jatuh dan tidak bangkit-bangkit lagi.

Jadi, kenapa cepat mengalah? Positifkan diri, dan pandang terus ke hadapan.
“Untuk menjadi insan luar biasa, kita kena fikir cara luar biasa. Kita kena buat perkara luar biasa, perkara yang orang biasa tak buat.” - Nazali Noor.

Buku ULU YAM DI LIVERPOOL – membuktikan bahawa impian mampu menjadi kenyataan, bukan sekadar angan-angan Mat Jenin. Dulu anak Melayu ini di Ulu Yam, sekarang mencipta nama di Liverpool. Bacalah dari hati kerana ini cerita kita. Cerita saya, cerita anda, anda dan anda. Cerita untuk dikongsi bersama.

*****

(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Thursday, 24 October 2013

Berikan Aku Bahagia ~ Damya Hanna

Bagai tidak terhitung penderitaan yang membelenggu hidup Najma Naqiah. Namun, dia terpaksa mengharunginya sendiri sejak ibu dan ayahnya pergi menghadap ILAHI. Kekosongan dan kesepian menjadi bayang-bayang hitam yang mengekori bila abangnya pula hilang bersama misteri.

Selama ini, soal cinta bukan perkara utama dalam kamus hidupnya. Namun, kehadiran Arsyad mencoret sejarah baru. Insiden tertumpah air kopi menjadi detik pertemuan mereka. Malah, turut menjadi punca mereka bertingkah. Pantang bersua muka, ada saja yang tidak kena. Ditambah dengan sikap loyar buruk Arsyad, selalu menimbulkan perasaan jengkel di hatinya.

Naqiah menganggap pertemuan mereka sebagai malang! Tetapi bagi Arsyad, pertemuan itu ibarat petunjuk untuknya merungkai satu perkara. Rahsia yang selama ini Naqiah tidak tahu. Dahulu, mereka pernah makan sepinggan, tidur setilam dan berkejar-kejaran di bawah langit biru. Kini, Naqiah langsung tidak ingat wajahnya. Dia bukan sengaja menyembunyikan identiti diri, tetapi dia tidak punya kekuatan untuk berterus terang.

Akhirnya, rahsia bukan lagi rahsia. Perkara yang Arsyad sembunyikan, terbongkar jua. Hati Naqiah terluka kerana dibohongi. Berita tentang abangnya turut menambah duka. Mengapa sukar benar untuknya mengecapi bahagia?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Thursday, 17 October 2013

Dicintai Atau Mencintai ~ Myra Ameer

Kata orang, cinta itu manis macam madu tapi baginya cinta itu lebih manis daripada itu… Kata orang, terluka itu pahit tapi baginya terluka itu perit…

Sengal, mental dan gila. Itu gelaran untuk lelaki yang bernama Mohd Zariq Asyraf. Bagi Qyra, pertemuan dengan lelaki itu sangat menjengkelkan dan menyampahnya kepada lelaki itu tidak terluah dengan kata. Perasaan itu semakin menjadi-jadi apabila mereka mula bekerjasama.

“I cakap dengan you tadi you tak dengar ke?” – ZARIQ

“You cakap dengan I ke?” – QYRA

“Ada orang lain lagi ke dalam kereta ni?” – ZARIQ

“Your driver tu bukan orang ke?” – QYRA

Bagi Zariq, gadis yang bernama Qyrana Najwa itu pula seorang yang perasan bagus. Perangai tak semenggah dengan rupa. Mulut pula ya ampun, bukan main berbisa apabila berbicara. Satu yang disoal tapi sepuluh yang dijawabnya. Kalau disuruh memilih, gadis seperti itu memang tidak akan tersenarai langsung sebagai calon pilihan. Titik!

Namun perancangan Allah, tiada siapa yang dapat menduga. Akhirnya dalam asyik bergaduh, rupa-rupanya ada sayang dalam hati masing-masing…

“Love you like crazy.” - ZARIQ

“Tak apa. You gilalah sorang-sorang, nanti I cari boy-friend lain.” – QYRA

*****

(SEM) RM32.00 - RM28.20
(S/S) RM35.00 - RM30.80

Masih Aku Sayang ~ Umi Kalsom

FARAH FIRDAUS terus membiarkan kenangan lama memenjara jiwanya. Dia tidak sanggup hendak melepaskan sayang itu. Namun dia harus pergi meninggalkan cintanya hanya kerana sebuah rasa.

Aturan takdir, tiada siapa yang dapat ingkari. Farah dan Fattah disatukan menjadi suami isteri dan Farah benar-benar mengecapi bahagia. Namun sekali lagi takdir menguji menjadikan Farah sendiri tanpa Fattah di sisi sebagai suami.

Dan kehadiran Kamal mula menyesakkan minda dan hatinya.

“Aku masih sayangkan kau.” – KAMAL

Hendak dilayan rasa cinta yang pernah wujud dalam hati, Farah tidak betah. Tambahan pula dengan kebencian Lela, adik iparnya, menambahkan luka dalam jiwa. Tidak cukup dituduh sebagai perampas kekasih, dikatakan diri Farah berskandal dengan duda pula!

“Aku ni tak dikira curang dengan Fattah ke?” – FARAH FIRDAUS

Itu juga yang menghantui minda Farah apabila semua orang mendesaknya untuk berkahwin semula. Farah buntu tetapi dia tahu, dia harus memilih dan siapakah pilihannya itu?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Dinda Cinta Kanda ~ Nur Insyirah

Kahwin terpaksa! Tengku Faiq memperisterikan Hadif Aufiah hanya kerana si comel Tengku Auni Ufairah. Sebenarnya dia buntu kerana tiba-tiba menjadi suami kepada wanita yang baru dikenali. Dia cuba menyayangi, tapi tak boleh. Di sisinya jasad Hadif, tapi rohnya terbang ke langit mencari bayangan Sara.

Dia tahu hati Adif terluka. Dia sedar wanita itu menderita kerana penolakannya. Tapi... dia tidak dapat berpura-pura. Antara mereka mungkin tidak serasi. Baginya, Adif dan Sara terlalu banyak beza.

Bagi Hadif Aufiah, hidupnya ibarat peperangan. Berjuang dan berjuang untuk menang. Dia tahu cinta Tengku Faiq pada Sara tidak pernah kurang. Tapi dia tidak akan sesekali mengalah demi Tengku Auni Ufairah, anak saudaranya sendiri.

Kesabaran Adif akhirnya membuka pintu kasih Tengku Faiq. Tapi kehadiran Nadhirah menyingkap cerita lama yang kelam. Tengku Faiq membuangnya tanpa belas. Saat hatinya dicarik-carik sesuka hati, ALLAH kurniakannya zuriat sebagai kekuatan. Fikirannya berbolak-balik. Haruskah suaminya tahu tentang ini? Atau... dia akan dibuang lagi? Sememangnya kenyataan itu pahit untuk ditelan.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Monday, 14 October 2013

Andai Dia Jodohku ~ Mya Aryssa

“She’s really like her…”
“But she’s not her. They are different person.”

Muhd Zarul Zikuan dan Nur Airisya Balqiss, pertemuan yang sering membawa pergaduhan. Tapi bagi Zarul Zikuan, Balqiss mengingatkannya pada masa lalu. Dan bagi Balqiss, Zarul Zikuan pembawa malang. Inilah jadinya bila singa betina jumpa orang gila dari planet aneh! Bumi yang jadi mangsa pergaduhan.

Mamat sengal, singa lapar atau macam-macam lagi gelaran diberi. Pergaduhan demi pergaduhan berlaku antara Zarul Zikuan dengan Balqiss, membuatkan kepala sahabat-sahabat mereka sendiri jadi pening.

Satu kejadian membuatkan mereka diikat. Membuatkan Zarul Zikuan jadi suami. Membuatkan Balqiss dibuang keluarga. Ikut membawa banyak perubahan dalam diri mereka. Adakah ikatan mereka diterima oleh orang-orang di sekeliling? Macam mana pula dengan perangai playboy Zarul Zikuan? Siapa pula Akma di masa lalu Zarul Zikuan? Dan bagaimana perasaan Balqiss apabila mendapat tahu dia hanyalah pengganti Akma dalam hati Zarul Zikuan kerana dia iras sekali dengan gadis itu?

“Awak kena sedar, Zarul. Saya yang kat depan awak ni Nur Airisya Balqiss bt Halim. Bukan masa lalu awak dan saya tak ada kena-mengena dengan masa lalu awak tu.”

Andai Dia Jodohku... Adakah mereka memang sudah dijodohkan? Kuatkah berhadapan dengan insan-insan yang berdendam dan tidak henti-henti menggoyahkan hati mereka? Mampukah Balqiss memenangi hati suami, mertua dan memenangi kembali hati kedua-dua orang tuanya? Atau, mungkinkah Balqiss akan kalah dengan bayang-bayang Akma yang selalu ada antara dia dengan Zarul Zikuan?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Saturday, 12 October 2013

Travelog Haji Mengusik Jiwa ~ Muhd Kamil Ibrahim, Roza Roslan

Masya Allah, Subhanallah, Allahuakbar.

Sungguh, saya rasa teruja apabila dikhabarkan ketiga-tiga buku, iaitu Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman (THMSI), Travelog Dakwah: Meniti Hari Esok (TDMHE), dan 50 Tip Motivasi Haji
(50TMH) hasil karya bersama PTS akan diterbitkan semula sebagai buku tunggal. Ia memberi makna mendalam kepada perjalanan kehidupan saya bersama pembaca.

Tentu sekali saya masih terkenang bagaimana teragak-agaknya hati dan perasaan ketika menghulurkan manuskrip THMSI kepada Puan Ainon Mohamad (Pengerusi PTS) pada Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2007. Sepatah komen beliau, “Buku ini akan memberi kesan motivasi besar kepada khalayak pembaca.” Beliau menolak rasa tidak yakin kepada keperluan menerbitkan buku ini.

THMSI adalah sejarah. Proses penulisannya melalui pelbagai tahap dalaman yang tidak mampu saya catatkan secara terperinci. Ada ketikanya air mata menitis tanpa paksaan. Ada ketikanya saya tersenyum sendirian. Namun, rasa tunduk dan patuh kepada-Nya melingkari hari-hari bersama rasa hati yang sentiasa bersyukur dengan pengalaman yang membuka sempadan iman.

TDMHE adalah catatan pasca haji. Ia ditulis ketika hati masih terawang-awang dengan keinginan mahu menjadi manusia terbaik di sisi-Nya. Ia ditulis sejurus pulang dari Makkah dan Madinah. Saya mempunyai keinginan yang jelas, seperti mahu sentiasa menunaikan solat berjemaah di masjid, bangun malam, berpuasa sunat, membaca Al-Quran dan terjemahan, serta membersihkan hati. Ia permintaan dan permohonan kepada-Nya terlangsung bermula ketika hati resah gelisah mengenangi kisah-kisah lampau. Ini sebagaimana catatan dalam THMSI.

Rasa ini yang melahirkan 50TMH. Ia adalah THMSI yang dipermudahkan. Khalayak pembaca mungkin bersama-sama merasai travelog haji dengan melihat bagaimana seorang profesor yang tidak pandai membaca Al-Quran mengenal huruf dan menamatkan bacaan selepas sebulan lebih berada di Makkah. Malah, ramai yang teruja membaca bagaimana saya menghabiskan bacaan terjemahan Al-Quran dalam tempoh enam hari semasa berada di Madinah. Namun, catatan yang dipersembahkan kepada khalayak bukan soal emosi semata-mata. Ia mengandungi pelbagai falsafah yang mampu dipertimbangkan oleh bakal jemaah haji.

Akhirnya, ketiga-tiga buku ini, iaitu THMSI, TDMHE, dan 50TMH bersifat kesalingan. Mengumpulnya dalam buku tunggal membawa manfaat kepada khalayak pembaca, terutamanya mereka yang mengenali saya selepas tujuh tahun penghasilan buku THMSI. Kesukaran mencari ketiga-tiga buku serentak menjadikan penghasilan buku ini menjadi relevan.

*****

(SEM) RM50.00 - RM44.00
(S/S) RM53.00 - RM46.60

Sunday, 6 October 2013

Jangan Pandang Sebelah Mata Bro! ~ Syima Syawal

“Happy birthday to you… Happy birthday to you… Happy birthday to you...”

Andai lagu itu selalu dinyanyikan ketika majlis ulang tahunnya sebelum ini… namun berbeza tatkala irama dan lagunya bertukar menjadi…

“Aku terima nikah Mira Maira binti Amir…”

Ketika dia menginjak usia 19 tahun, MIRA MAIRA rasa bingung, keliru dan pasrah. Dengan rasminya dia telah menjadi isteri kepada lelaki yang bernama ALIF HAZRIQ BIN DATO MUSTAFFA HARUN, CEO sebuah syarikat produk kecantikan.

Adakah gadis sepertinya yang bertubuh kurus, berkulit hitam manis, hidungnya pula tidak mancung sepertimana model iklan syarikat suaminya akan dapat memiliki suami yang begitu sempurna? Mampukah mereka melayari bahtera yang tiada arah tujuannya? Dan jika itu takdir mereka… berjayakah Alif Hazriq membuang rasa egonya lalu menerima Mira Maira seadanya?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Kerana Mahalnya Syurga ~ Imi Hafimi

Alex, seorang lelaki yang terlalu sayangkan keluarganya serta sanggup berkorban apa saja demi mereka.

Abangnya Raymond pula merupakan seorang lelaki yang liar. Namun siapa sangka pada satu malam kejadian yang menginsafkan, Raymond boleh terdetik untuk memeluk Islam hanya kerana seorang perempuan misteri yang muncul tiba-tiba dalam hidupnya. Perempuan itu adalah Umi Zafwa!
Gara-gara tindakan nekad Raymond berhijrah memeluk agama Islam, ayah mereka jatuh sakit dan menemui ajalnya tidak lama selepas itu. Nasib yang sama juga menimpa ibu mereka. Semua itu cukup untuk membuatkan Alex membenci abang kandungnya sendiri lebih-lebih lagi Umi Zafwa!

Sejak itu, Alex berubah menjadi seorang lelaki yang zalim. Dia mula menaruh dendam terhadap Umi Zafwa kerana baginya, Umi Zafwa lah yang menjadi punca keluarganya porak-peranda. Dalam keadaan yang memerangkap, Umi Zafwa akhirnya terpaksa menjadi isteri Alex kerana memang itu rancangan Alex yang mahu menyeksa hidupnya!
Dugaan datang bertimpa-timpa apabila Umi Zafwa yang baru selamat melahirkan, dengan rela hati menghumban dirinya sendiri ke dalam penjara atas nama pengorbanan seorang yang bergelar ibu. Dengan berat hati, Umi Zafwa terpaksa melepaskan anaknya di bawah jagaan suaminya yang kejam!

“Abang... Umi harap abang dapat jaga anak kita dengan baik. Suapkanlah dia dengan ilmu agama supaya hidupnya terjamin. Paling penting, jangan biarkan masa depan anak kita ni hancur sebagaimana hancurnya hidup saya bang. Abang janji ya, bang. Janji pada saya untuk jaga anak kita baik-baik. Janji ya, bang. Inilah satu-satunya permintaan saya. Permintaan terakhir saya sebelum nyawa dan badan saya terpisah di tali gantung...” –Umi Zafwa

“Soal anak kau ni, kau tak payahlah nak ingatkan aku. Aku tahu lah nak ajar anak kesayangan kau ni dengan cara aku sendiri! Sebagaimana kau hancurkan kehidupan aku dan keluarga aku tak lama dulu, macam tu jugalah aku akan hancurkan hidup anak kesayangan kau ni!” -Alex

Apakah Alex akan mengotakan janjinya? Bagaimana pula dengan nasib Umi Zafwa sendiri? Sampai bilakah dia perlu terkurung di dalam penjara sempit itu?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Wednesday, 2 October 2013

Melukis Syurga ~ A. Ubaidillah Alias

Abdul Khair telah dididik oleh Puan Kalthom dengan kehidupan beragama semenjak bapanya meninggal dunia. Dia seorang yang taat dan warak. Namun sebagai anak muda, Khair juga menyemai harapan untuk menikahi gadis idamannya. Gadis yang dimaksudkan ialah Raihan, seorang kawan karib semenjak kecil dan juga merupakan anak kepada Ustaz Solahuddin. Hampir sahaja Khair dan Raihan ditunangkan, namun kerana Raihan perlu melanjutkan pengajian ke Timur Tengah maka pertunangan mereka ditangguhkan.

Tanpa diduga, sebaik Raihan ke Timur Tengah, Khair terpaksa menerima sepupunya Sabariah sebagai isteri atas perintah ibunya. Khair akur dengan takdir dan berusaha menjadi seorang suami yang baik. Sejurus Raihan pulang, dia tidak mengerti kenapa Khair menolak cintanya? Dia berusaha mencari jawapan. Dia masih berharap cintanya akan kembali bertaut. Ketika itu, Daniel seorang anak orang kaya cuba melamarnya. Raihan semakin keliru. Wajarkah dia melepaskan Khair dan menerima Daniel, sedangkan hatinya masih kuat berharap kepada Khair?

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Agar Kubur Menjadi Taman Syurga ~ Fauwaz Fadzil Noor

Bolehkah kita berdoa di kubur? Adakah kita dibenarkan mengambil berkat di kubur? Benarkah amalan kita membaca talkin di kubur? Semua persoalan ini seperti kita sudah ketahui jawapannya tetapi adakah kita pasti dengan jawapan tersebut? Maka setiap inti pati dalam buku “AgarKubur Menjadi Taman Syurga” dapat memberi jawapan kepada setiap persoalan di atas.

Buku ini dapat menyelesaikan masalah-masalah berkaitan hukum-hukum kubur yang mungkin dihadapi oleh umat Islam kini. Setiap hujah dinukilkan berdasarkan persepakatan para ulama terhadap perkara tersebut dengan bersandarkan kepada al-Quran dan sunnah yang sedikit pun tidak meninggalkan sebarang keraguan dan syak kepada para pembaca yang peka. Insya-Allah.

*****

(SEM & S/S) RM10.00 - RM8.80

Indahnya Kenegaraan Islam: Bagaimanakah Memahaminya ~ Mohammad Nidzam Abdul Kadir

Buku “INDAHNYA kenegaraan Islam” ini adalah berkenaan dengan hukum dan akhlak. Buku ini mengupas beberapa perkara berkaitan isu politik, pentadbiran dan sistem negara. Maka penulis cuba mengolah semula pendapat dan pemikiran ulama dalam buku ini. Buku ini menjadi kemestian kepada masyarakat untuk memilikinya kerana mengupas secara ilmiah berkaitan tunjang asas dalam sesebuah negara.

Menyingkap pendekatan Islam dalam pemerintahan dan kenegaraan. Memberikan garis panduan kepada rakyat dan pemerintah dalam etika bernegara dan mengharmonikan sistem yang sedia ada agar selari dengan panduan Islam. Diharapkan dengan memiliki buku ini, masyarakat bijak berpolitik dengan matang tanpa meruntuhkan asas keharmonian, persaudaraan dan kenegaraan.

*****

(SEM & S/S) RM22.00 - RM19.40

Al-Quran Dengan Waqaf & Ibtida' Bertajwid ~ Prof Madya Dr Hj Abdul Raof Tan Sri Hassan

Al-Quran Al-Karim dengan Panduan Wakaf & Ibtida’ beserta hukum tajwid yang menggabungkan 2 elemen penting iaitu hukum tajwid dan wakf ibtida’(memberhentikan dan memulakan bacaan).

Keistimewaan Al-Quran ini adalah ia menggunakan sistem warna yang jelas dan menarik bagi memudahkan pembaca Al-Quran memberhentikan bacaan dan memulakan bacaan dengan sempurna. Memudahkan para pembaca untuk mengenalpasti hukum hakam bacaan Al-Quran, malah ia juga dapat meminimumkan kesilapan bacaan hukum tajwid serta kesilapan dalam memberhentikan dan memulakan bacaan pada pertengahan ayat yang panjang.

Al-Quran ini juga sesuai untuk dijadikan permulaan untuk mengenali dan mempelajari hukum tajwid. Didatangkan dengan 4 warna untuk pilihan pengguna iaitu ungu, kuning, hijau dan turquoise.

*****

(SEM & S/S) RM95.00 - RM83.60
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...