NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 28 November 2013

Promosi Akhir Tahun... Diskaun 25% BERMULA

SALAM SEMUA...

PROMOSI AKHIR TAHUN dengan DISKAUN 25%
kepada buku-buku terpilih telah kembali lagi. Promosi bermula dari 28/11/2013 - 30/11/2013. 
Promosi untuk sebuah buku bagi setiap tajuk (kecuali ada ada 10 buku misteri yang dijual lebih dari 1).
Harga adalah sama bagi pembeli dari Sabah/Sarawak.
Pembayaran perlu dibuat dalam jangkamasa 12 jam selepas menerima emel balasan dari kami. Sebarang kelewatan pembayaran, buku yang ditempah akan dijual kepada pembeli lain.

JOMMM... SIAPA CEPAT DIA DAPAT...

SR PUBLICATION:
1. Lafazkan Kalimah Cintamu (Siti Rosmizah): RM26.90 = RM20.20 DIBELI
2. 7 Hari Mencintaimu (Siti Rosmizah): RM32.90 = RM24.70 DIBELI
3. Takdir Itu Milik Aku (Siti Rosmizah): RM33.90 = RM25.40 DIBELI
4. Cinta Gila (Dya Vanilla): RM24.90 = RM18.70 DIBELI
5. Izinkan Kumiliki Hatimu (Ameera Ameer): RM28.90 = RM21.70 (jualan 2 unit)
6. Bidadari Salju (Mia Kiff): RM36.90 = RM27.70
7. Setitis Kasih Darmia (Naniey TJ): RM26.90 = RM20.20

BUKU PRIMA:
1. Tak Mengapa Sayang (Mastura Abdullah): RM19.90 = RM14.90 DIBELI
2. Coklat, Bunga & Si Cupid (Zara Amani): RM22.90 = RM17.20
3. Awak Sudi Tak? (Liza Nur): RM18.90 = RM14.20
4. Cahaya Cinta (Aishah Abu Hassan): RM25.90 = RM19.40
5. Jika Kau Ada (Dyza Ainun): RM27.90 = RM20.90
6. Suamiku Encik Sotong (Syikin Zainal): RM25.90 = RM19.40
7. 3 Hati (Liza Nur, Nurul Syahida, Zara Amani): RM27.90 = RM20.90

PTS:
1. Art Of Diception: Edisi Bahasa Melayu (Jerry D. Gray): RM20.00 = RM15.00
2. Tolonglah Jual Kepada Saya!: Edisi Bahasa Melayu (Seth Gordan): RM20.00 = RM15.00
3. Dahsyatnya Cabaran Di Tempat Kerja (Roland Tan): RM22.00 = RM16.50
4. Fitnah Terhadap Sahabat Rasulullah (Mohd Asri Zainul Abidin): RM15.00 = RM11.30
5. Koleksi Terindah, Peribahasa Melayu (Ainon Mohd, Abdullah Hassan): RM25.00 = RM18.80
6. Rancang Wang Sejak Jatuh Cinta (Shamsuddin Abdul Kadir, Ain Muhammad): RM25.00 = RM18.80
7. Ikhwanul Muslimin (Youssef Nada, Douglas Thompson): RM29.00 = RM21.80
8. Aku Suka Dia (Iman Zahra): RM18.00 = RM13.50 (jualan 2 unit)

GALERI ILMU & MUSTREAD:
1. Rumahku Ofisku (Mazneera Zainal): RM18.00 = RM13.50
2. Anekdot Madinah (Prof Muhd Kamil Ibrahim): RM45.00 = RM33.80 DIBELI
3. Buat Bakal Isteriku (Ibnu Rijal): RM19.90 = RM14.90
4. Hebatnya Cara Rasulullah Mendidik (Razali Saaran): RM17.90 = RM13.40 DIBELI
5. Titisan Mahabbah (Diana Amir, Ibnu Rijal): RM16.90 = RM12.70

KAKI NOVEL, KARYASENI & P2U:
1. Seindah Hujan Cinta (Qash Syazwani): RM21.00 = RM15.80
2. Pelakon Cinta & Mr G (Anabella): RM26.00 = RM19.50
3. Usai... Aku Terima Nikahnya (Umie Nadzimah): RM19.00 = RM14.30 DIBELI
4. Biarlah YM Terus Berbicara (Hanni Ramsul): RM20.00 = RM15.00

ALAF21:
1. Hidangan Sunah (Marina Mustafa): RM25.00 = RM18.80
2. Bayangan Rindu (Anis Ayuni): RM19.90 = RM14.90
3. Cantik Sehijau Epal (Intan Arnida): RM25.00 = RM18.80
4. Jauh (Aisya Sofea): RM12.00 = RM9.00
5. Fitrah Kasih (Ilani Mysara): RM18.00 = RM13.50
6. Sunan Musafir (Ramlee Awang Murshid): RM22.00 = RM16.50
7. Zakat Terapi Kekayaan (Hamizul Abdul Hamid): RM18.00 = RM13.50

ASSOHWAH:
1. Jurnal Inspirasi Diri (Prof Dr Muhaya): RM15.00 = RM11.30 (jualan 3 unit) DIBELI - 3
2. Wanita Muslimah (Fauwaz Fadzil): RM10.00 = RM7.50 (jualan 2 unit)
3. Mata Akal Mata Hati (Prof Dr Muhaya): RM25.00 = RM18.80 DIBELI
4. Celik Mata dan Jiwa (Prof Dr Muhaya): RM25.00 = RM18.80 DIBELI
5. Peliharalah Matamu (Prof Dr Muhaya): RM30.00 = RM22.50
6. Biografi Prof Dr Muhaya: Sejernih Sinar Matamu (Rozninah Abdul Azib): RM80.00 = RM60.00 (jualan 2 unit)

JEMARI SENI & JS ADIWARNA:
1. Anthem (Hlovate): RM24.00 = RM18.00
2. aA+bB (Hlovate): RM20.00 = RM15.00 DITEMPAH
3. Rooftop Rant (Hlovate): RM21.00 = RM15.80 (jualan 2 unit) DIBELI
4. Kalau Jodoh Tak Ke Mana (Naurah Iman): RM23.00 = RM17.30 DIBELI
5. Dikau Tak Pernah Jauh (Nur Hatija): RM19.00 = RM14.30
6. Baju Melayu Serindit Hijau (Syud): RM19.00 = RM14.30 (jualan 2 unit)
7. Kau Belacan Aku Keju (Ayuna Asma): RM23.00 = RM17.30
8. Jurutera Hati Saya (Normaslina Masri): RM22.00 = RM16.50 (jualan 2 unit)
9. Contengan Jalanan (Hlovate): RM21.00 = RM15.80
10. Langsir Biji Remia (Noor Suraya): RM17.00 = RM12.80
11. Kisah Cinta Seribu Wajah (JS Adiwarna): RM20.00 = RM15.00 DIBELI
12. Sungguh, Aku Jatuh Hati (Zarra Zuyyin): RM26.00 = RM19.50 DIBELI

REHAN MAKHTAR & FAJAR PAKEER:
1. Kuingin Milikmu (Rehan Makhtar): RM18.00 = RM13.50
2. Kerana Sekali Cinta (Rehan Makhtar): RM15.00 = RM11.30
3. Abang Khai Tomboi (Nuraqilah Syuhaida): RM20.90 = RM15.70

NB KARA, IDEA KREATIF & LOVE NOVEL PUB.:
1. Kasih Yang Tercalar (Norhayati Berahim): RM21.00 = RM15.80
2. Mama Mia Shaza (Emy Roberto): RM22.00 = RM16.50
3. Dekat Padamu (Sarnia Yahya): RM22.00 = RM16.50
4. Terukir Cinta (Anna Lee): RM24.00 = RM18.00
5. Lafaz Cinta di Jari Manis (April Snow): RM22.00 = RM16.50 DIBELI

TELAGA BIRU:
1. 101 Rekreasi Hati (Dr Hj Zahazan Mohamed): RM17.00 = RM12.80
2. Buku Bantal Kanak-kanak - Berwudhu Sebelum Solat: RM35.00 = RM26.30
3. Buku Bantal Kanak-kanak - Mengenal Angka Arab: RM35.00 = RM26.30
4. Buku Bantal Kanak-kanak - Diaku Hari ini: RM35.00 = RM26.30
5. Buku Bantal Kanak-kanak - Waktu Solat: RM35.00 = RM26.30
6. Buku Bantal Kanak-kanak - Mari Kita Solat: RM35.00 = RM26.30 DIBELI
7. Buku Bantal Kanak-kanak - Mengenal Angka: RM35.00 = RM26.30

EMELKAN tempahan ada kepada kami dan mereka yang pertama membuat tempahan dahulu akan diberi keutamaan. 
SEMUA BUKU adalah baru & tiada yang 2nd hand.

Booksville Ent. - Books For All

Monday, 25 November 2013

PROMOSI AKHIR TAHUN... DISKAUN 25% HARGA SEMENANJUNG

SALAM SEMUA...

PROMOSI AKHIR TAHUN dengan DISKAUN 25% kepada buku-buku terpilih telah kembali lagi. Promosi bermula dari 28/11/2013 - 30/11/2013. Promosi untuk sebuah buku bagi setiap tajuk (kecuali ada ada 10 buku misteri yang dijual lebih dari 1). 
Harga adalah sama bagi pembeli dari Sabah/Sarawak. JOMMM... TUNGGU KAMI 28/11/13 JAM 8.30 untuk mengetahui senarai buku DISKAUN 25% AKHIR TAHUN...

**Caj pos adalah sama seperti biasa **

Terima kasih

Booksville Ent. - Books For All

Alamak! Arziril ke Ariel? ~ Waniey Zakaria

Dania dan Ariel merupakan sahabat baik yang membesar dan menjalani hidup susah senang bersama. Sepanjang persahabatan mereka, Ariel telah menyimpan perasaan kepada Dania namun, tidak pernah sekali pun dia mengungkap kata sayang kepada gadis itu.

Disebabkan satu kemalangan, hubungan Dania dan Ariel semakin renggang. Dania membenci dan memulaukan Ariel bertahun lamanya. Walau bagaimanapun, kehadiran Arziril dalam hidup mereka kembali menyatukan persahabatan mereka. Dalam masa yang sama, perasaan sayang kembali berputik di hati Dania untuk Ariel. Cuma dia keliru dengan perasaan itu.

Siapakah Arziril Ryan yang sebenarnya? Apakah kaitan antara Ariel dengan Arziril? Adakah orang yang sama ataupun berbeza? Mampukah Ariel memikat hati Dania? Atau Dania masih mengejar bayang-bayang Arziril yang tiada kesudahannya?

“Awak Arziril ke Ariel?”
“Errr… Ariel.”
“What?!”
“Eh, tak! Saya Arziril. Kenapa? Tak percaya?”

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Suamiku Mr. Blind ~ Danisyarahmat

“Kalau kau buta lagi bagus. Tak adalah nak menyemak buat masalah di sekolah lagi.” Ain Syuhada, pengawas yang sebesar anak gajah itu ingin balas dendam kerana ditolak jatuh ke dalam lumpur sawah.

Racun serangga jenama Redinsect segera disembur ke muka Aidil Zafran.

“Aku tak nampak apa-apalah!”

Ah, sudah! Sungguh Ain Syuhada tidak menyangka racun serangga itu mampu meragut penglihatan Aidil Zafran. Kalau dia sanggup jadi hamba tebusan seumur hidup untuk membayar apa yang telah dilakukan kepada Aidil Zafran pun, dia masih tak akan mampu melunaskan hutangnya itu.

“Jangan muncul di hadapan aku lagi. Aku tak mahu dengar nama kau lagi. Apa saja yang berkaitan dengan kau, aku tak mahu tahu.” – AIDIL ZAFRAN.

Cuma kalau dah namanya jodoh, larilah ke penghujung dunia sekalipun, pasti akan bertemu juga. Sebelas tahun kemudian… Aidil Zafran menerima seorang pekerja baru di syarikatnya.

“Errr… Saya Ain… Ain Syuhada Ismail. PA bos.”

AIN SYUHADA muncul kembali dalam hidup Aidil Zafran tanpa dirancang sedangkan Aidil Zafran tidak dapat mengenal pasti siapa Ain Syuhada. Dah namanya pun mr. blind!

Hati Aidil Zafran diketuk perasaan yang luar biasa sewaktu bersama PAnya yang menjaganya penuh kasih. Cinta mula datang walaupun tidak terlihat, maklumlah cinta itu buta!

Pada saat pernikahan Ain Syuhada dengan Rayyan Aziz dibatalkan, Aidil Zafran datang dengan rela menjadi galang ganti. Namun, saat lafaz akad dilafazkan, masih relakah dia apabila identiti Ain Syuhada terbongkar?

“Kau sengaja nak perangkap aku, kan? Kau jangan ingat bila aku dah kahwin dengan kau, aku dapat maafkan kau. Aku akan pastikan kau hidup merana, Ain.”
Benarkah cinta itu hilang saat dendam merajainya?

*****

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Kahwin 6 Bulan Aje? ~ Anabella

RANIA IXUNA Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai kelebihan. Kelebihan yang membuatkan semua mata membulat dan rahang hampir terjatuh setiap kali melihatnya.

EMIR ENRIQUE… Seorang pemuda biasa dengan perangai yang biasa-biasa. Tidak menyangka hidupnya akan berubah apabila berkahwin dengan si comel yang digelar ‘raksasa’ oleh sepupunya itu! Si comel yang merupakan cinta pandang pertamanya!

“Sayang, sayang nak pakai baju pengantin warna apa?”
“Hitam.” - Ixuna
“Sayang ingat kita nak berkabung ke pakai pakaian pengantin warna hitam? Warna lain?” - Emir
“Warna kelabu tahi anjing.” - Ixuna
“Grrr… Lain?!” - Emir
“Lut sinar.” - Ixuna
“Dah gila nak pakai baju lut sinar? Nak suruh semua orang nampak badan kau tu ke? Bila dah kahwin nanti, diri kau hanya untuk tatapan aku saja!” - Emir

Itu cerita sebelum Emir menikahi Ixuna, selepas kahwin…

Emir ingin merasa air tangan isterinya, Ixuna malas nak layan…

Emir hadiahkan bunga untuk isteri comelnya, bunga beralih tangan kepada kakak iparnya…

Emir minta kiss, siku makannya! Dan Emir minta pelukan kasih sayang, seterika panas yang Ixuna berikan!

Akankah berterusan ikatan perkahwinan yang diatur oleh kedua-dua belah keluarga itu?

Atau terus terputus setelah tempoh tamatnya enam bulan seperti yang diungkap oleh si gadis comel rupawan lagi kuat makan itu?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Wednesday, 20 November 2013

Benci Itu Rindu ~ Angela Engkuan

Mariah gadis kampung yang tabah dan cekal menghadapi liku-liku kehidupan. Dia ditakdirkan lahir dalam keluarga yang serba kekurangan. Demi kasihnya terhadap keluarga, Mariah sanggup berkorban waima terpaksa melupakan cita-citanya. Sesungguhnya, takdir itu tidak pernah teramal. Nasib hidup Mariah berubah tanpa terduga apabila ditakdirkan bertemu jodoh dengan Azizan.

Sangkanya panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Tatkala mengetahui Azizan berkahwin dengannya atas dasar ingin membalas dendam, hancur lebur sekeping hati Mariah. Parah luka hatinya bila harga diri jadi sendaan. Mahligai indah impiannya bergoncang, retak seribu ditiup ribut kekecewaan.

Dendam Azizan akhirnya bertukar cinta. Dilupakan kisah masa lalu setelah menyedari hatinya sudah terpaut. Mariah cinta pertamanya. Sungguh hati lelakinya diburu kekesalan berpanjangan. Sukarnya meleburkan sekeping hati Mariah yang sudah membeku. Mampukah dia merawat kelukaan Mariah? Dapatkah Azizan mencantumkan semula keretakan mahligai cinta mereka?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Cinta MOU ~ Nurassyi Rashid

“Bila aku kahwin nanti, aku nak pakai gaun kembang yang meleret sampai ke lantai. Aku nak pegang bunga tangan yang sangat cantik. Kemudian, aku lambung bunga tu ke udara. Siapa yang dapat sambut, orang tu akan bertemu jodoh.” Itulah angan-angan gadis bernama Chitra. Ketika itu, wajah Reza Irfan terbayang di ruang matanya.

Ketika angan-angan hampir menjadi kenyataan, Chitra dipaksa berkahwin dengan orang lain. Jika lelaki itu masih muda, tidak mengapa. Tuan Firdaus itu sudah hendak habis tarikh luputnya.

Hatinya ingin menolak, tapi mulut berkata jangan. Disebabkan hutang lama ayahnya, Chitra rela dalam terpaksa. Ayah menarik nafas lega sebab hutangnya dikira selesai. Emak tirinya paling gembira sebab tanggungjawabnya terlepas. Tapi, mengapa dia tak boleh tersenyum? Saban hari dia menangis menyesali takdir yang menimpa diri.

Ah, kalau lelaki itu boleh bermain politik, dia juga tidak mahu menjadi isteri yang dicucuk hidung! Dalam diam, Chitra merangka satu MOU. MOU yang diharap boleh merubah masa depannya.

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Gadisku Rabbita ~ Nina Rose

ILA NADIRAH, gadis remaja yang masih tercari-cari makna kehidupan. Perkenalan dengan dua lelaki membuatkan jiwa mudanya bergoyang. Pandang kanan Hakimi, pandang kiri Andrew. Tetapi orang kata jalan lurus itu lebih baik daripada belok kanan atau kiri.

Ila garu kepala... Dia terjebak dalam cinta tiga segi ke? Wah, hebat! Baru kali pertama bercinta, hatinya disapa dua orang lelaki sekali gus. Yang mana satu harus dipilih?

“Dia comel. Suka melompat sana sini macam arnab. Eeii... geram!”
Hakimi tidak peduli! Dia tetap mahukan Ila. Apa nak jadi, jadilah! Bersama Ila, cinta bukan lagi bagaikan biskut, tapi oksigen. Tapi bagaimana mahu membuat Ila menerimanya? Gadis arnab tu degil!

“Saya tak main-main. Saya sayang awak, tapi tak boleh nak bagi lebih.”
Andrew tidak berani berhadapan risiko meskipun tahu hati Ila dalam genggamannya. Dia tidak mahu kehilangan Ila, tapi masalah yang satu itu menyukarkan hubungan mereka.

Sudahnya, Ila terjebak dalam mainan perasaan yang maha aneh bernama cinta!

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Bukan Dia Tapi Aku ~ Eka Fahara

Pernikahan Zariq Fahri dan Lisa Erina terjadi tanpa dirancang. Disebabkan satu kemalangan kereta, Zariq menikahi Lisa tanpa kerelaan hati gadis itu. Hakikatnya Zariq lupa bahawa Lisa merupakan kekasih Iqbal, sahabatnya. Namun disebabkan cintanya pada gadis itu sudah tidak dapat ditahan, inilah peluang yang perlu diambil. Dia mahu bertanggungjawab atas kemalangan itu.

Lisa pula terpaksa menerima lelaki itu sebagai suami kerana desakan ibu bapanya. Dia cuba menyambut huluran kasih Zariq namun dia tidak mampu. Jiwanya sering dibelenggu rasa bersalah kerana Nadira, kawan baiknya sendiri menyukai lelaki itu. Dia takut dituduh perampas!

Hatinya pula tidak tenang bila wajah Iqbal yang jauh di perantauan sering bermain di matanya. Bayangan Nadira pula muncul dalam igauan ngerinya. Sampai bila dia harus menyembunyikan status mereka daripada Nadira dan Iqbal?

Apabila keikhlasan hati dan jodoh tidak bertemu di garisan takdir, wajarkah taat dan setia dijadikan pilihan? Lisa dalam dilema.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Tuesday, 19 November 2013

Hanya Untuk Dia ~ Nurul Izah

Amira, wanita yang cekal menghadapi dugaan hidup. Selepas dirinya dinoda, dia membawa diri mengubah kehidupan walaupun terpaksa melupakan cinta pertamanya. Pertemuan semula kekasih hati, KhairulAzmi mengingatkan semula kisah lama. Sikap Khairul Azmi yang bersahaja, menjadikan dia yakin lelaki itu tidak lagi mencintainya. Apatah lagi Khairul Azmi memilih Suraya menjadi suri hatinya.

Amira sedar dia tidak layak untuk lelaki sesuci Khairul Azmi. Dalam kekecewaan dia akhirnya menerima lamaran Zahid yang sanggup menerima seadanya yang tahu sejarah hidupnya. Dia harap Zahid akan membahagiakannya.

Ketika dia mula menerima Zahid, Khairul Azmi muncul dengan persoalan. Mengharap cintanya kembali. Namun Amira sudah berjanji, berjanji untuk Zahid. Namun panas tak sampai ke petang. Zahid menduakan Amira sebelum pergi menemui Ilahi. Sekali lagi Amira kecewa. Sekali lagi Khairul Azmi hadir menagih cintanya selepas banyak dugaan yang datang. Amira keliru... masih adakah bahagia untuknya?

“Az... Mira bukan wanita yang dulu. Mira tak layak untuk Az... Mira tak layak untuk menjadi isteri Az” ~ Amira

“Mira akan jadi milik Zahid. Itu sudah memadai. Zahid tak harapkan apa-apa. Zahid Cuma mahu Mira bahagia walau di mana Mira berada.” ~ Zahid

“Mira... Jangan tinggalkan Az” ~ Khairul Azmi

*****

(SEM) RM18.90 - RM16.60
(S/S) RM21.90 - RM19.30

Bila Hati Dan Suka ~ Cahaya Izzati

Auni Liyana seorang gadis yang ceria dan agak nakal. Namun, ada satu rahsia yang sengaja dipendam. Dia tidak pasti apakah esok masih ada untuknya. Dia nekad untuk membahagiakan orang-orang di sekelilingnya. Cinta bukan lagi pilihan dalam hatinya!
Rifdi Riyadh seorang lelaki yang tampil berkarisma dan agak ego. Kehadiran semula lelaki yang pernah disayangi Auni Liyana sejak sekolah itu sedikit menggoyahkan pendirian hatinya. Namun, ternyata lelaki itu masih menyimpan perasaan yang sama terhadapnya. Tetapi ternyata, perasaan mereka berdua jauh berbeza.
Hadir pula Doktor Hazim sebagai doktor pelatih. Doktor muda itu menunjukkan sikap prihatin yang menyenangkan hati. Auni Liyana gembira berkawan dengan doktor itu. Semakin hari, dia semakin lemah. Mujurlah doktor muda itu tidak pernah jemu memberinya kata-kata semangat.
Bagaimanakah kesudahan hidup Auni Liyana? Apakah keajaiban hanya wujud dalam cerita dongeng? Adakah Rifdi Riyadh akan terus membencinya? Apakah Auni Liyana tidak akan menyedari perasaan sayang yang tersembunyi dalam setiap pandangan Doktor Hazim?

“Terus terang Nana katakan, Nana tak mungkin akan pernah membenci Rifdi. Sayang Nana sentiasa ada. Tapi... Nana tak boleh! Nana tak layak untuk Rifdi.”- Auni Liyana.
“Kalau aku dan kau... enjoy, happy, bahagia... atau apa aje perkatan yang positif, tak mungkin akan wujud.” - Rifdi Riyadh.
“Tapi tolong berjanji dengan saya sesuatu. Jangan pernah berhenti berharap...”- Doktor Hazim.

*****

(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Katakan Kau Cinta ~ Nori Zulkifli

Norisha Barbara Jane, gadis berdarah kacukan yang lahir hasil hubungan luar nikah ibu dan bapanya meletakkan dirinya gadis yang cukup malang. Dibuang keluarga sendiri, dipulau orang kampung malah menjadi mangsa kebencian kakak tirinya sendiri. Nur Izham Syah, lelaki bekerja dan egois. Cinta baginya adalah permainan.

Kemalangan yang tidak disengajakan telah menerbitkan rasa dendam Izham kepada Norisha. Gadis itu perlu mendapat balasan di atas apa yang terjadi. Kehilangan Kartini (kakak tiri Norisha) pada hari pernikahan mereka umpama orang mengantuk disorongkan bantal. Untuk merealisasikan rancangan jahat itu, Norisha perlu menjadi pengantinnya. Kerana budi yang ditabur demi menjaga maruah, Norisha sanggup menjadi pengantin kepada lelaki yang tidak dikenali.

Mampukah perkahwinan berasaskan dendam melahirkan bibit cinta antara mereka? Dan apa yang bakal terjadi apabila Farid, lelaki yang tidak jemu menagih cinta Norisha hadir? Lebih parah lagi apabila Kartini merebut kembali pengantin lelaki. Berjayakah rancangan jahatnya untuk membunuh Norisha?

“Kalau tak kerana kau pernah menjatuhkan air muka aku tempoh hari, aku takkan kahwin dengan kau. Kalau tak kerana Kartini tinggalkan perkahwinan itu, perkahwinan ini tak mungkin berlaku dan kalau tak kerana aku berdendam dengan kau, tak ingin aku berkahwin dengan kau, kau tahu tak? Bagi aku, perkahwinan ini tak penting. Apa yang penting, dendam aku terbalas.”
– Norizham Syah

“Norisha, walaupun hanya berbaju kurung, namun dia tetap seksi, sopan dan cantik. Tak macam kau, pakaian macam bungkus nangka. Dan aku rasa kalau kau telanjang sekalipun, belum tentu Izham akan tersangkut. Memang patut pun Izham tinggalkan kau.” – Farid Iskandar

*****

(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Thursday, 14 November 2013

Jurnal Haji Pengubat Rindu ~ Intan Yaacob

“Jurnal Haji Pengubat Rindu” ini mengisahkan pengembaraan tetamu Allah mengerjakan haji di tanah suci. Pengembaraan haji ini bermula pada hari pertama bergerak ke tanah suci dan berakhir sebaik sahaja tiba di tanah air. Pelbagai pengalaman suka duka dan pahit manis diceritakan agar menjadi panduan kepada bakal jemaah haji sekali gus menjadi pengubat rindu bagi mereka yang telah bergelar haji dan hajah. Penyampaian jurnal berbentuk catatan harian diharapkan dapat menimbulkan perasaan seolah-olah pembaca sendiri yang melalui pengalaman haji tersebut.

“Benarlah kata orang, pekerjaan haji ialah kemuncak seorang Islam menghambakan diri kepada Penciptanya. Pekerjaan haji merupakan pengorbanan diri sepenuhnya kepada Tuhan Yang Maha Esa. Andainya pekerjaan haji ini boleh dikategorikan sebagai satu percutian, maka percutianku ini bukan setakat lima bintang sahaja. Sebaliknya ingin kukatakan kepada dunia bahawa percutianku ini bernilai berjuta-juta bintang. Subhanallah....”

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Anakku Seorang Hafiz ~ Mohd Solleh Ab. Razak

Bagaimanakah cara memotivasikan anak untuk menghafaz al-Quran? Bagaimanakah untuk merancang? Apakah formula dan kaedah yang sesuai untuk anak-anak menghafaz al-Quran? Bagaimanakah cara berhadapan dengan permasalahan anak ketika menghafaz al-Quran?

Setiap persoalan ini diperjelaskan dalam buku “Anakku Seorang Hafiz” ini agar dapat membantu dan menyuluh jalan dalam mendidik dan mentarbiah, seterusnya merealisasikan impian kita untuk melihat anak kita berjaya menghafaz al-Quran. Buku “ANAKKU SEORANG HA FIZ” ini sesuai untuk dijadikan salah satu bahan panduan dalam mendidik anak-anak kita menghafaz al-Quran sama ada di rumah atau di sekolah. Panduan yang dibariskan oleh penulis begitu jelas mampu membantu dan memudahkan usaha yang murni ini.

Panduan yang dibentangkan juga, bukan sekadar melalui pengalaman sahaja, malah dikuatkan oleh pengalaman-pengalaman para ulama dan diteguhkan lagi oleh fakta serta formula yang diyakini kemampuannya.

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Solat Emergency ~ Fauzi Abdul Hamid

Wajib bagi kita memelihara ibadat solat dan menjaganya dengan sempurna. Islam telah menunjukkan cara dan kaedah untuk menunaikan solat ketika musafir, peperangan, ketika sakit, tatkala belayar, di dalam kapal terbang, di atas tunggangan dan sebagainya.

Tetapi kerap kali yang berlaku adalah pengabaian solat apabila ditimpa sakit. Pesakit merasakan mereka tidak perlu bersolat kerana sakit dan pelbagai lagi tanggapan yang ternyata salah dan perlu diperbetulkan. Buku “Solat Emergency” sesuai sebagai bahan rujukan masyarakat. Buku ini wajib dimiliki kerana ia menyuntik kesedaran kepada pesakit agar mendirikan solat. Menjelaskan secara teori dan praktikal panduan ibadah pesakit.

Dilengkapi dengan gambar kaedah pelaksanaan ibadah pesakit serta menjelaskan tatacara wuduk dan tayamum mengikut pelbagai situasi dan keadaan pesakit.

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Amanat Cinta Seorang Hamba ~ Thouba Mursyidah



"Aku tidak mahu jatuh lagi. Perjuanganku masih belum selesai. Biarlah Allah SWT menentukan segalanya.” Fidae’i Al Humaidi

“Perhatian yang awak berikan telah meyakinkan saya bahawa wujud satu perasaan lain antara kita.” Iffah Amani

“Kerja Islam masih banyak menunggu. Aku tidak mahu perkara lain membantutkan semuanya.” Yusof Bahij

Perjuangan anak-anak muda. Iman diduga, persahabatan diuji, amanah dicabar. Mampukah mereka mendepani setiap badai yang melanda? Berjayakah mereka menyempurnakan amanah yang terpikul?

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Monday, 11 November 2013

Isteri Untuk Disewa ~ Syamnuriezmil

Anda mempunyai masalah dalam perhubungan?
Anda perlu seseorang untuk menyelesaikan masalah anda?
Anda perlu seseorang memutuskan hubungan anda dengan si dia?
Atau... Anda perlu seseorang untuk menyamar menyelamatkan hubungan anda dengan si dia? Saya ada penyelesaiannya...
Orang untuk disewa!
Sila telefon saya, Nur Adreiana, 012-3459876.
Anytime, Anywhere... I’ll be there.
Dia bukan seorang perempuan yang menjual maruahnya tapi dia ialah Nur Adreiana, minah merah jambu. Akibat perniagaan perkhidmatan sewanya itu, tiba-tiba saja hatinya itu dituntut untuk dimiliki empat jejaka. Namun, Nur bukan lelaki yang boleh berkahwin empat.

“Nur pulangkan cincin ini apabila Nur bersedia untuk tidak menjadi isteri abang ya, sayang...” – Noah Ryzal, pelanggan.

“Ini cincin pilihan saya, untuk awak. Tak apa... Kalau tak suka, banyak lagi boleh pilih! Cubalah untuk terima saya, Cik Nur!” – Putera Raiyan, CEO.

“Cincin ini untuk Nur, dan akan hanya jadi milik Nur. Bukan Isabella, bukan sesiapa. Titik.” – Imtiyaz Irdad, kawan baik.

“Ini cincin daripada ayah kepada ibu saya. Nanti, kalau parents awak setuju, kita kecilkan sikit.” – Suffi Naufal, Remy Ishak celup.

Antara pelanggan, CEO, kawan baik dan Remy Ishak celup, mana satu yang dapat menyewa hati Nur dengan ringgit cinta? Dalam hidup, hanya ada dua pilihan, tanpa dia, kita boleh hidup atau, tanpa dia, kita tak boleh hidup. Yang mana satu... pilihan Nur?

*****

(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

My Indo Chick ~ Marissa

RAY jejaka tampan yang sudah bertahkta dalam hati Indah Natasya sejak mula, sering saja membuatkan kepala Indah serabut dengan kerenahnya yang selamba dan sedikit angkuh. Tapi disebabkan sayang, Indah pendamkan saja. Mahu diapakan lagi? Nasib badanlah… Siapa suruh gatal bercinta dengan lelaki kerabat diraja itu?

“Awak tak takut ke kalau-kalau ada artis yang berkenan kat saya? Manalah tahukan…” - INDAH NATASYA

“Awak, tak ada artis yang berkenan kat awak tu. Kalau adapun, sah artis tu hilang skru. Percayalah, selain saya, tak ada siapa yang sanggup ambil awak jadi kekasih.”- RAY

“Tapi awak jangan menyesal nanti.” - INDAH NATASYA

“Jangan nak perasan lebih-lebih. Tengok cermin dulu kalau masih tak sedar diri. Lawak betullah awak ni.” - RAY

Namun kehadiran Gibran Alias, seorang pengurus artis membuatkan pandangan Indah Natasya tentang lelaki dan cinta berubah sama sekali. Rupa-rupanya ada yang lebih istimewa daripada Ray.

“Nama saya Gibran Alias. Umur saya 30 tahun. Saya pengurus artis syarikat Prime Rekod. Dan saya handsome orangnya.” - GIBRAN ALIAS

Aduhai, serius tak boleh blah mamat ni. Suka buat Indah ketawa, suka buat perasaan Indah berbunga-bunga. Tetapi hati Indah hanya ada satu. Mana boleh dilapah jadi dua? Dan satu-satunya hati itu mahu diserahkan kepada siapa? Kepada Ray yang bajet bagus itu atau kepada Gibran yang ala-ala kadar saja? Entahlah…

*****

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Aduh! Bergetar Jantungku ~ Cenderawasih

AMIRA / Ayang - Pertemuan kita yang pertama kakiku kau cantas, sehingga mulutku terbabas. Pertemuan kita yang kedua, kau kenakan aku hingga sesak nafas di dalam kelas. Izuan, Lagakmu sentiasa membuatkan aku sakit jiwa. Membuatkan mulut ini sentiasa bersenam setiap pagi dan setiap ketika. Banyak betul akal kau, hingga aku benci setiap kali kita bertentang mata. Tidak puas kau pancitkan tayar, akhirnya kau kerjakan basikalku sehingga tinggal kerangka. Pertemuan kita bukan seindah musim sakura. Tapi usikanmu membuatkan hati aku berentak getar memukul jantung!

IZUAN - Mulutnya sentiasa berbunyi. Muka cantik, bulu mata lentik, cuma perangai saja sedikit pelik. Pantang tersilap sikit, pasti dibalas hingga puas hati. Berdesing telinga dibuatnya mendengar gadis itu berleter. Namun dia juga yang melekat di hati. Entah kenapa, aku suka sangat gadis itu diusik. Walaupun suaranya memanah seperti halilintar, walau lagak lakunya kasar, tetapi akhirnya dia pilihan hati aku!

PERTUNANGAN terjalin antara kedua-duanya ketika Amira di tahun akhir pembelajarannya. Alan menjadi tunangan Amira tanpa menduga Alan Izuan adalah nama penuh milik Izuan.

“Nama tunang Ayang?”
“Jebon.” Amira masih selamba.
“Jebon?”
Amira gelak apabila kakaknya beriak terkejut. Mana tidaknya, rasa terkejut Kak Zita berkongsi pula dengan muka tak ‘kacak’ Abang Amirul. Abang Amirul melopong memandangnya. Itu yang jadi tidak kacak!
“Ala, Jebon tu nama gelaran dia. Saja-saja Ayang bagi nama tu kat dia. Nama dia Alan.”
“Alan je?” tanya Amirul. Dia memandang Suzita. Ada sesuatu yang difikirkan oleh mereka.
Amira angkat bahu. Dia memang malas mahu tahu tentang Alan. Maklum hati kurang ikhlas menerima pertunangan. Dulu-dulu pula asyik bercekau saja.
“Baik kita makan daripada memikir tentang budak Jebon tu. Ayang dah lapar ni.”

SETELAH lama diikatan pertunangan, Izuan mahu mengakhiri dengan mengahwini Amira yang baru bergelar guru. Penolakan Amira buat hati Izuan penasaran. Natrah, rakan sekerjanya selalu datang menggoda...

“Mira dah fikir masak-masak tentang perkara ini? Mak tuk tak mahu Mira buat keputusan secara tergesa-gesa.”
Langkah Amira terhenti apabila suara mak tuk tegas di muka pintu. Bukannya ada mak tuk saja tetapi semua ada. Emak, Kak Ayu, tuk ayah dan Nek Melah.
“Kamu berdua berbincang di luar ni tapi kami juga berbincang di dalam. Perkahwinan kamu berdua asyik ditangguh saja dan kami juga buat keputusan untuk menangguh memutuskan tali pertunangan kamu berdua.”
“Mak tuk...”
“Mira cuma fikir tentang kesalahan Alan tapi Mira langsung tidak memikirkan kesalahan Mira.”
“Tuk ayah nak kata Mira salah? Mira salah apa?” Amira bengang pula.
Dilihatnya seperti semua orang mahu menyalahkannya pula. Luluhnya hati dan perasaannya ini. Amira melihat Izuan sudahpun berada di sisinya.
Sakitnya hati melihat Izuan sudah tersenyum kemenangan. Argh!

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Friday, 8 November 2013

Sirius Hati ~ Shadia Hisham

“Tak ada sesiapa yang boleh memisahkan kita kecuali maut.”

Biarpun Ezad sentiasa mencabar tahap kesetiaan Dinie, Dinie tetap teguh dengan rasa hatinya. Cintanya hanya untuk Ezad. Kasihnya hanya akan dicurahkan kepada Ezad. Biar orang mengatanya bodoh sekalipun, dia sanggup. Tapi untuk berpaling daripada Ezad, itu tidak mungkin.

Ezad. Hidupnya agak sosial. Berdamping dengan gadis-gadis yang mengejarnya, itu perkara biasa. Dia melayan. Dia sering memberi harapan tanpa sedar. Namun cintanya hanya untuk Dinie. Hanya Dinie di hatinya.

Saat hubungan mekar mewangi dengan rasa percaya yang ada dalam hati, badai datang melanda. Alina muncul dengan usaha yang tidak pernah padam.

“Terima kasih kerana sudi mengucapkan tahniah sempena pertunangan I dengan Ezad tak lama lagi. Ezad pun sudah sedar yang dia tidak akan mendapat cinta yang lebih besar selain daripada cinta I. Jadi, I nak ingatkan you supaya jangan lagi mendekati Ezad. Go ahead with your Encik Harrith. Bye.”

Belum selesai dengan Alina, timbul pula berita Harrith dijadikan calon bakal suami buat Dinie. Dinie tidak mahu. Harrith itu sudah dianggap abang. Mana mungkin adik berkahwin dengan abang. Dinie bingung.

Akan bersatukah cinta Dinie dan Ezad? Usaha apa yang dijalankan Alina? Adakah Dinie akan sah menjadi milik Harrith? Mampukah rasa sayang yang ada dalam hati, bersinar seperti sirius yang sentiasa bergemerlapan?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Monday, 4 November 2013

Lafaz Cinta Di Jari Manis ~ April Snow

“I tak akan terima perempuan curang jadi isteri I. I takkan terima perempuan yang dah dipeluk lelaki lain! I tahu you suka dia dari dulu, Qis. And due to that, you don’t deserve me, Qis.”- Khalish Ariq

Hanya kerana salah faham, ego dan cemburu seorang lelaki bernama Khalish Ariq, Annur Qistina terpaksa menanggung akibatnya. Dia dimalukan di hadapan seluruh keluarganya tatkala Khalish tidak muncul pada malam pernikahan mereka. Kerana percayakan cerita Khalish, Qistina dihalau oleh ayah kandungnya sendiri.

Manchester menjadi tanah air Qistina selama tempoh pelarian. Walaupun pergi dengan tiket tuntutan tugas, yang nyata dia ke sana membawa sekeping hati yang hancur dicincang sang tunang tercinta. Lebih lima tahun di perantauan menimba pengalaman, langkah Qistina kembali menjejak tanah air. Walaupun pulang dengan semangat yang baru, namun maruah yang terhumban ke lumpur tidak mungkin boleh dijernihkan biar bermandikan tujuh lautan. Hatinya sangat-sangat terluka!

Di pihak Khalish, biar kesalnya mencecah ke puncak gunung, namun semua itu belum mampu meraih keampunan Qistina. Kini Qistina bukan lagi si Barbie doll yang dahulunya lembut bicara, sang Barbie doll pujaan hatinya itu kini umpama singa yang terluka!

“I manusia Khal. I ada hati, ada jiwa. Jangan you mimpi I akan lupakan apa yang terjadi dulu. I yang harung semuanya. Sendiri, terbuang, di mana you selama ini? Di mana, Khal?" – Annur Qistina

Cabaran kian getir buat Khalish apabila terpaksa bersaing dengan Fazwan Anuar sang CFO yang muncul dengan misi yang sama untuk menawan hati sang Barbie doll jelita. Khalish sedar pesaingnya bukan calang-calang orang, jadi dia perlu melakukan sesuatu jika mahu Qistina menjadi miliknya. Biar dihambur keras, langkahnya tidak akan goyah, dia rela! Lamaran dihulur kerana dia tahu di hati Qistina masih ada cinta untuknya disitu.

Qistina pula bingung, keliru. Mana satu yang harus dipilih? Kepada Joe, teman akrab yang paling memahami dihambur segalanya. Namun tanpa Qistina sedar, dalam diam temannya itu menyimpan rasa dan hasrat yang serupa. Rasa yang tidak pernah terzahir, hasrat yang tidak pernah terluah.

Lalu siapakah yang akan memiliki diri dan hati Annur Qistina? Dan lafaz cinta siapakah yang akan terpilih untuk dipatri ke jari manisnya?

“Can we start all over again? You, me, being together again under one roof?” – Annur Qistina

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Puzzle Cinta Aisara ~ Lily Qiara

Cinta benar-benar mengubah dirinya...

Dia bukan wanita biasa. Dia dilahirkan dalam kemewahan dan kemegahan. Namun hatinya tidak bahagia menjadi boneka yang memuaskan kehendak dan kemahuan ibu sendiri sehingga terpaksa mengorbankan banyak perasaan.

“Macam mana? kita dah tak ada masa. Mungkin sekejap lagi satu panggilan kecemasan akan kita terima.” – Puan Sri Marina.

Dalam dendam dia memaksa diri menjadi orang lain. Membuatkan puzzle indah tentang kisahnya dan lelaki itu musnah terhempas. Namun melarikan diri daripada kenyataan yang amat menyakitkan bukannya mudah. Semakin jauh melarikan diri dari realiti, semakin kenyataan menghampirinya. Dia keliru. Apakah dia harus kembali menyusun kepingan puzzle yang berserakkan sekian lama dan kembali merai kebahagiaan yang terhenti kaku tanpa noktah?

“Semuanya salah Puteri. Puteri yang derhaka pada abang. Puteri yang khianati janji-janji kita. Puteri yang cipta derita ni.” – Aisara.

“Kenapa istiharkan kematian sendiri, sedangkan Puteri masih hidup?” – Alif.

Masihkah ada ruang kemaafan dan bahagia buatnya lagi? Kerana dia tidak bersalah.

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...