NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 28 November 2013

Promosi Akhir Tahun... Diskaun 25% BERMULA

SALAM SEMUA...

PROMOSI AKHIR TAHUN dengan DISKAUN 25%
kepada buku-buku terpilih telah kembali lagi. Promosi bermula dari 28/11/2013 - 30/11/2013. 
Promosi untuk sebuah buku bagi setiap tajuk (kecuali ada ada 10 buku misteri yang dijual lebih dari 1).
Harga adalah sama bagi pembeli dari Sabah/Sarawak.
Pembayaran perlu dibuat dalam jangkamasa 12 jam selepas menerima emel balasan dari kami. Sebarang kelewatan pembayaran, buku yang ditempah akan dijual kepada pembeli lain.

JOMMM... SIAPA CEPAT DIA DAPAT...

SR PUBLICATION:
1. Lafazkan Kalimah Cintamu (Siti Rosmizah): RM26.90 = RM20.20 DIBELI
2. 7 Hari Mencintaimu (Siti Rosmizah): RM32.90 = RM24.70 DIBELI
3. Takdir Itu Milik Aku (Siti Rosmizah): RM33.90 = RM25.40 DIBELI
4. Cinta Gila (Dya Vanilla): RM24.90 = RM18.70 DIBELI
5. Izinkan Kumiliki Hatimu (Ameera Ameer): RM28.90 = RM21.70 (jualan 2 unit)
6. Bidadari Salju (Mia Kiff): RM36.90 = RM27.70
7. Setitis Kasih Darmia (Naniey TJ): RM26.90 = RM20.20

BUKU PRIMA:
1. Tak Mengapa Sayang (Mastura Abdullah): RM19.90 = RM14.90 DIBELI
2. Coklat, Bunga & Si Cupid (Zara Amani): RM22.90 = RM17.20
3. Awak Sudi Tak? (Liza Nur): RM18.90 = RM14.20
4. Cahaya Cinta (Aishah Abu Hassan): RM25.90 = RM19.40
5. Jika Kau Ada (Dyza Ainun): RM27.90 = RM20.90
6. Suamiku Encik Sotong (Syikin Zainal): RM25.90 = RM19.40
7. 3 Hati (Liza Nur, Nurul Syahida, Zara Amani): RM27.90 = RM20.90

PTS:
1. Art Of Diception: Edisi Bahasa Melayu (Jerry D. Gray): RM20.00 = RM15.00
2. Tolonglah Jual Kepada Saya!: Edisi Bahasa Melayu (Seth Gordan): RM20.00 = RM15.00
3. Dahsyatnya Cabaran Di Tempat Kerja (Roland Tan): RM22.00 = RM16.50
4. Fitnah Terhadap Sahabat Rasulullah (Mohd Asri Zainul Abidin): RM15.00 = RM11.30
5. Koleksi Terindah, Peribahasa Melayu (Ainon Mohd, Abdullah Hassan): RM25.00 = RM18.80
6. Rancang Wang Sejak Jatuh Cinta (Shamsuddin Abdul Kadir, Ain Muhammad): RM25.00 = RM18.80
7. Ikhwanul Muslimin (Youssef Nada, Douglas Thompson): RM29.00 = RM21.80
8. Aku Suka Dia (Iman Zahra): RM18.00 = RM13.50 (jualan 2 unit)

GALERI ILMU & MUSTREAD:
1. Rumahku Ofisku (Mazneera Zainal): RM18.00 = RM13.50
2. Anekdot Madinah (Prof Muhd Kamil Ibrahim): RM45.00 = RM33.80 DIBELI
3. Buat Bakal Isteriku (Ibnu Rijal): RM19.90 = RM14.90
4. Hebatnya Cara Rasulullah Mendidik (Razali Saaran): RM17.90 = RM13.40 DIBELI
5. Titisan Mahabbah (Diana Amir, Ibnu Rijal): RM16.90 = RM12.70

KAKI NOVEL, KARYASENI & P2U:
1. Seindah Hujan Cinta (Qash Syazwani): RM21.00 = RM15.80
2. Pelakon Cinta & Mr G (Anabella): RM26.00 = RM19.50
3. Usai... Aku Terima Nikahnya (Umie Nadzimah): RM19.00 = RM14.30 DIBELI
4. Biarlah YM Terus Berbicara (Hanni Ramsul): RM20.00 = RM15.00

ALAF21:
1. Hidangan Sunah (Marina Mustafa): RM25.00 = RM18.80
2. Bayangan Rindu (Anis Ayuni): RM19.90 = RM14.90
3. Cantik Sehijau Epal (Intan Arnida): RM25.00 = RM18.80
4. Jauh (Aisya Sofea): RM12.00 = RM9.00
5. Fitrah Kasih (Ilani Mysara): RM18.00 = RM13.50
6. Sunan Musafir (Ramlee Awang Murshid): RM22.00 = RM16.50
7. Zakat Terapi Kekayaan (Hamizul Abdul Hamid): RM18.00 = RM13.50

ASSOHWAH:
1. Jurnal Inspirasi Diri (Prof Dr Muhaya): RM15.00 = RM11.30 (jualan 3 unit) DIBELI - 3
2. Wanita Muslimah (Fauwaz Fadzil): RM10.00 = RM7.50 (jualan 2 unit)
3. Mata Akal Mata Hati (Prof Dr Muhaya): RM25.00 = RM18.80 DIBELI
4. Celik Mata dan Jiwa (Prof Dr Muhaya): RM25.00 = RM18.80 DIBELI
5. Peliharalah Matamu (Prof Dr Muhaya): RM30.00 = RM22.50
6. Biografi Prof Dr Muhaya: Sejernih Sinar Matamu (Rozninah Abdul Azib): RM80.00 = RM60.00 (jualan 2 unit)

JEMARI SENI & JS ADIWARNA:
1. Anthem (Hlovate): RM24.00 = RM18.00
2. aA+bB (Hlovate): RM20.00 = RM15.00 DITEMPAH
3. Rooftop Rant (Hlovate): RM21.00 = RM15.80 (jualan 2 unit) DIBELI
4. Kalau Jodoh Tak Ke Mana (Naurah Iman): RM23.00 = RM17.30 DIBELI
5. Dikau Tak Pernah Jauh (Nur Hatija): RM19.00 = RM14.30
6. Baju Melayu Serindit Hijau (Syud): RM19.00 = RM14.30 (jualan 2 unit)
7. Kau Belacan Aku Keju (Ayuna Asma): RM23.00 = RM17.30
8. Jurutera Hati Saya (Normaslina Masri): RM22.00 = RM16.50 (jualan 2 unit)
9. Contengan Jalanan (Hlovate): RM21.00 = RM15.80
10. Langsir Biji Remia (Noor Suraya): RM17.00 = RM12.80
11. Kisah Cinta Seribu Wajah (JS Adiwarna): RM20.00 = RM15.00 DIBELI
12. Sungguh, Aku Jatuh Hati (Zarra Zuyyin): RM26.00 = RM19.50 DIBELI

REHAN MAKHTAR & FAJAR PAKEER:
1. Kuingin Milikmu (Rehan Makhtar): RM18.00 = RM13.50
2. Kerana Sekali Cinta (Rehan Makhtar): RM15.00 = RM11.30
3. Abang Khai Tomboi (Nuraqilah Syuhaida): RM20.90 = RM15.70

NB KARA, IDEA KREATIF & LOVE NOVEL PUB.:
1. Kasih Yang Tercalar (Norhayati Berahim): RM21.00 = RM15.80
2. Mama Mia Shaza (Emy Roberto): RM22.00 = RM16.50
3. Dekat Padamu (Sarnia Yahya): RM22.00 = RM16.50
4. Terukir Cinta (Anna Lee): RM24.00 = RM18.00
5. Lafaz Cinta di Jari Manis (April Snow): RM22.00 = RM16.50 DIBELI

TELAGA BIRU:
1. 101 Rekreasi Hati (Dr Hj Zahazan Mohamed): RM17.00 = RM12.80
2. Buku Bantal Kanak-kanak - Berwudhu Sebelum Solat: RM35.00 = RM26.30
3. Buku Bantal Kanak-kanak - Mengenal Angka Arab: RM35.00 = RM26.30
4. Buku Bantal Kanak-kanak - Diaku Hari ini: RM35.00 = RM26.30
5. Buku Bantal Kanak-kanak - Waktu Solat: RM35.00 = RM26.30
6. Buku Bantal Kanak-kanak - Mari Kita Solat: RM35.00 = RM26.30 DIBELI
7. Buku Bantal Kanak-kanak - Mengenal Angka: RM35.00 = RM26.30

EMELKAN tempahan ada kepada kami dan mereka yang pertama membuat tempahan dahulu akan diberi keutamaan. 
SEMUA BUKU adalah baru & tiada yang 2nd hand.

Booksville Ent. - Books For All

Monday, 25 November 2013

PROMOSI AKHIR TAHUN... DISKAUN 25% HARGA SEMENANJUNG

SALAM SEMUA...

PROMOSI AKHIR TAHUN dengan DISKAUN 25% kepada buku-buku terpilih telah kembali lagi. Promosi bermula dari 28/11/2013 - 30/11/2013. Promosi untuk sebuah buku bagi setiap tajuk (kecuali ada ada 10 buku misteri yang dijual lebih dari 1). 
Harga adalah sama bagi pembeli dari Sabah/Sarawak. JOMMM... TUNGGU KAMI 28/11/13 JAM 8.30 untuk mengetahui senarai buku DISKAUN 25% AKHIR TAHUN...

**Caj pos adalah sama seperti biasa **

Terima kasih

Booksville Ent. - Books For All

Alamak! Arziril ke Ariel? ~ Waniey Zakaria

Dania dan Ariel merupakan sahabat baik yang membesar dan menjalani hidup susah senang bersama. Sepanjang persahabatan mereka, Ariel telah menyimpan perasaan kepada Dania namun, tidak pernah sekali pun dia mengungkap kata sayang kepada gadis itu.

Disebabkan satu kemalangan, hubungan Dania dan Ariel semakin renggang. Dania membenci dan memulaukan Ariel bertahun lamanya. Walau bagaimanapun, kehadiran Arziril dalam hidup mereka kembali menyatukan persahabatan mereka. Dalam masa yang sama, perasaan sayang kembali berputik di hati Dania untuk Ariel. Cuma dia keliru dengan perasaan itu.

Siapakah Arziril Ryan yang sebenarnya? Apakah kaitan antara Ariel dengan Arziril? Adakah orang yang sama ataupun berbeza? Mampukah Ariel memikat hati Dania? Atau Dania masih mengejar bayang-bayang Arziril yang tiada kesudahannya?

“Awak Arziril ke Ariel?”
“Errr… Ariel.”
“What?!”
“Eh, tak! Saya Arziril. Kenapa? Tak percaya?”

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Kahwin 6 Bulan Aje? ~ Anabella

RANIA IXUNA Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai kelebihan. Kelebihan yang membuatkan semua mata membulat dan rahang hampir terjatuh setiap kali melihatnya.

EMIR ENRIQUE… Seorang pemuda biasa dengan perangai yang biasa-biasa. Tidak menyangka hidupnya akan berubah apabila berkahwin dengan si comel yang digelar ‘raksasa’ oleh sepupunya itu! Si comel yang merupakan cinta pandang pertamanya!

“Sayang, sayang nak pakai baju pengantin warna apa?”
“Hitam.” - Ixuna
“Sayang ingat kita nak berkabung ke pakai pakaian pengantin warna hitam? Warna lain?” - Emir
“Warna kelabu tahi anjing.” - Ixuna
“Grrr… Lain?!” - Emir
“Lut sinar.” - Ixuna
“Dah gila nak pakai baju lut sinar? Nak suruh semua orang nampak badan kau tu ke? Bila dah kahwin nanti, diri kau hanya untuk tatapan aku saja!” - Emir

Itu cerita sebelum Emir menikahi Ixuna, selepas kahwin…

Emir ingin merasa air tangan isterinya, Ixuna malas nak layan…

Emir hadiahkan bunga untuk isteri comelnya, bunga beralih tangan kepada kakak iparnya…

Emir minta kiss, siku makannya! Dan Emir minta pelukan kasih sayang, seterika panas yang Ixuna berikan!

Akankah berterusan ikatan perkahwinan yang diatur oleh kedua-dua belah keluarga itu?

Atau terus terputus setelah tempoh tamatnya enam bulan seperti yang diungkap oleh si gadis comel rupawan lagi kuat makan itu?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Wednesday, 20 November 2013

Benci Itu Rindu ~ Angela Engkuan

Mariah gadis kampung yang tabah dan cekal menghadapi liku-liku kehidupan. Dia ditakdirkan lahir dalam keluarga yang serba kekurangan. Demi kasihnya terhadap keluarga, Mariah sanggup berkorban waima terpaksa melupakan cita-citanya. Sesungguhnya, takdir itu tidak pernah teramal. Nasib hidup Mariah berubah tanpa terduga apabila ditakdirkan bertemu jodoh dengan Azizan.

Sangkanya panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Tatkala mengetahui Azizan berkahwin dengannya atas dasar ingin membalas dendam, hancur lebur sekeping hati Mariah. Parah luka hatinya bila harga diri jadi sendaan. Mahligai indah impiannya bergoncang, retak seribu ditiup ribut kekecewaan.

Dendam Azizan akhirnya bertukar cinta. Dilupakan kisah masa lalu setelah menyedari hatinya sudah terpaut. Mariah cinta pertamanya. Sungguh hati lelakinya diburu kekesalan berpanjangan. Sukarnya meleburkan sekeping hati Mariah yang sudah membeku. Mampukah dia merawat kelukaan Mariah? Dapatkah Azizan mencantumkan semula keretakan mahligai cinta mereka?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Cinta MOU ~ Nurassyi Rashid

“Bila aku kahwin nanti, aku nak pakai gaun kembang yang meleret sampai ke lantai. Aku nak pegang bunga tangan yang sangat cantik. Kemudian, aku lambung bunga tu ke udara. Siapa yang dapat sambut, orang tu akan bertemu jodoh.” Itulah angan-angan gadis bernama Chitra. Ketika itu, wajah Reza Irfan terbayang di ruang matanya.

Ketika angan-angan hampir menjadi kenyataan, Chitra dipaksa berkahwin dengan orang lain. Jika lelaki itu masih muda, tidak mengapa. Tuan Firdaus itu sudah hendak habis tarikh luputnya.

Hatinya ingin menolak, tapi mulut berkata jangan. Disebabkan hutang lama ayahnya, Chitra rela dalam terpaksa. Ayah menarik nafas lega sebab hutangnya dikira selesai. Emak tirinya paling gembira sebab tanggungjawabnya terlepas. Tapi, mengapa dia tak boleh tersenyum? Saban hari dia menangis menyesali takdir yang menimpa diri.

Ah, kalau lelaki itu boleh bermain politik, dia juga tidak mahu menjadi isteri yang dicucuk hidung! Dalam diam, Chitra merangka satu MOU. MOU yang diharap boleh merubah masa depannya.

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Gadisku Rabbita ~ Nina Rose

ILA NADIRAH, gadis remaja yang masih tercari-cari makna kehidupan. Perkenalan dengan dua lelaki membuatkan jiwa mudanya bergoyang. Pandang kanan Hakimi, pandang kiri Andrew. Tetapi orang kata jalan lurus itu lebih baik daripada belok kanan atau kiri.

Ila garu kepala... Dia terjebak dalam cinta tiga segi ke? Wah, hebat! Baru kali pertama bercinta, hatinya disapa dua orang lelaki sekali gus. Yang mana satu harus dipilih?

“Dia comel. Suka melompat sana sini macam arnab. Eeii... geram!”
Hakimi tidak peduli! Dia tetap mahukan Ila. Apa nak jadi, jadilah! Bersama Ila, cinta bukan lagi bagaikan biskut, tapi oksigen. Tapi bagaimana mahu membuat Ila menerimanya? Gadis arnab tu degil!

“Saya tak main-main. Saya sayang awak, tapi tak boleh nak bagi lebih.”
Andrew tidak berani berhadapan risiko meskipun tahu hati Ila dalam genggamannya. Dia tidak mahu kehilangan Ila, tapi masalah yang satu itu menyukarkan hubungan mereka.

Sudahnya, Ila terjebak dalam mainan perasaan yang maha aneh bernama cinta!

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Bukan Dia Tapi Aku ~ Eka Fahara

Pernikahan Zariq Fahri dan Lisa Erina terjadi tanpa dirancang. Disebabkan satu kemalangan kereta, Zariq menikahi Lisa tanpa kerelaan hati gadis itu. Hakikatnya Zariq lupa bahawa Lisa merupakan kekasih Iqbal, sahabatnya. Namun disebabkan cintanya pada gadis itu sudah tidak dapat ditahan, inilah peluang yang perlu diambil. Dia mahu bertanggungjawab atas kemalangan itu.

Lisa pula terpaksa menerima lelaki itu sebagai suami kerana desakan ibu bapanya. Dia cuba menyambut huluran kasih Zariq namun dia tidak mampu. Jiwanya sering dibelenggu rasa bersalah kerana Nadira, kawan baiknya sendiri menyukai lelaki itu. Dia takut dituduh perampas!

Hatinya pula tidak tenang bila wajah Iqbal yang jauh di perantauan sering bermain di matanya. Bayangan Nadira pula muncul dalam igauan ngerinya. Sampai bila dia harus menyembunyikan status mereka daripada Nadira dan Iqbal?

Apabila keikhlasan hati dan jodoh tidak bertemu di garisan takdir, wajarkah taat dan setia dijadikan pilihan? Lisa dalam dilema.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Thursday, 14 November 2013

Jurnal Haji Pengubat Rindu ~ Intan Yaacob

“Jurnal Haji Pengubat Rindu” ini mengisahkan pengembaraan tetamu Allah mengerjakan haji di tanah suci. Pengembaraan haji ini bermula pada hari pertama bergerak ke tanah suci dan berakhir sebaik sahaja tiba di tanah air. Pelbagai pengalaman suka duka dan pahit manis diceritakan agar menjadi panduan kepada bakal jemaah haji sekali gus menjadi pengubat rindu bagi mereka yang telah bergelar haji dan hajah. Penyampaian jurnal berbentuk catatan harian diharapkan dapat menimbulkan perasaan seolah-olah pembaca sendiri yang melalui pengalaman haji tersebut.

“Benarlah kata orang, pekerjaan haji ialah kemuncak seorang Islam menghambakan diri kepada Penciptanya. Pekerjaan haji merupakan pengorbanan diri sepenuhnya kepada Tuhan Yang Maha Esa. Andainya pekerjaan haji ini boleh dikategorikan sebagai satu percutian, maka percutianku ini bukan setakat lima bintang sahaja. Sebaliknya ingin kukatakan kepada dunia bahawa percutianku ini bernilai berjuta-juta bintang. Subhanallah....”

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Anakku Seorang Hafiz ~ Mohd Solleh Ab. Razak

Bagaimanakah cara memotivasikan anak untuk menghafaz al-Quran? Bagaimanakah untuk merancang? Apakah formula dan kaedah yang sesuai untuk anak-anak menghafaz al-Quran? Bagaimanakah cara berhadapan dengan permasalahan anak ketika menghafaz al-Quran?

Setiap persoalan ini diperjelaskan dalam buku “Anakku Seorang Hafiz” ini agar dapat membantu dan menyuluh jalan dalam mendidik dan mentarbiah, seterusnya merealisasikan impian kita untuk melihat anak kita berjaya menghafaz al-Quran. Buku “ANAKKU SEORANG HA FIZ” ini sesuai untuk dijadikan salah satu bahan panduan dalam mendidik anak-anak kita menghafaz al-Quran sama ada di rumah atau di sekolah. Panduan yang dibariskan oleh penulis begitu jelas mampu membantu dan memudahkan usaha yang murni ini.

Panduan yang dibentangkan juga, bukan sekadar melalui pengalaman sahaja, malah dikuatkan oleh pengalaman-pengalaman para ulama dan diteguhkan lagi oleh fakta serta formula yang diyakini kemampuannya.

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Solat Emergency ~ Fauzi Abdul Hamid

Wajib bagi kita memelihara ibadat solat dan menjaganya dengan sempurna. Islam telah menunjukkan cara dan kaedah untuk menunaikan solat ketika musafir, peperangan, ketika sakit, tatkala belayar, di dalam kapal terbang, di atas tunggangan dan sebagainya.

Tetapi kerap kali yang berlaku adalah pengabaian solat apabila ditimpa sakit. Pesakit merasakan mereka tidak perlu bersolat kerana sakit dan pelbagai lagi tanggapan yang ternyata salah dan perlu diperbetulkan. Buku “Solat Emergency” sesuai sebagai bahan rujukan masyarakat. Buku ini wajib dimiliki kerana ia menyuntik kesedaran kepada pesakit agar mendirikan solat. Menjelaskan secara teori dan praktikal panduan ibadah pesakit.

Dilengkapi dengan gambar kaedah pelaksanaan ibadah pesakit serta menjelaskan tatacara wuduk dan tayamum mengikut pelbagai situasi dan keadaan pesakit.

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Amanat Cinta Seorang Hamba ~ Thouba Mursyidah



"Aku tidak mahu jatuh lagi. Perjuanganku masih belum selesai. Biarlah Allah SWT menentukan segalanya.” Fidae’i Al Humaidi

“Perhatian yang awak berikan telah meyakinkan saya bahawa wujud satu perasaan lain antara kita.” Iffah Amani

“Kerja Islam masih banyak menunggu. Aku tidak mahu perkara lain membantutkan semuanya.” Yusof Bahij

Perjuangan anak-anak muda. Iman diduga, persahabatan diuji, amanah dicabar. Mampukah mereka mendepani setiap badai yang melanda? Berjayakah mereka menyempurnakan amanah yang terpikul?

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Monday, 11 November 2013

Isteri Untuk Disewa ~ Syamnuriezmil

Anda mempunyai masalah dalam perhubungan?
Anda perlu seseorang untuk menyelesaikan masalah anda?
Anda perlu seseorang memutuskan hubungan anda dengan si dia?
Atau... Anda perlu seseorang untuk menyamar menyelamatkan hubungan anda dengan si dia? Saya ada penyelesaiannya...
Orang untuk disewa!
Sila telefon saya, Nur Adreiana, 012-3459876.
Anytime, Anywhere... I’ll be there.
Dia bukan seorang perempuan yang menjual maruahnya tapi dia ialah Nur Adreiana, minah merah jambu. Akibat perniagaan perkhidmatan sewanya itu, tiba-tiba saja hatinya itu dituntut untuk dimiliki empat jejaka. Namun, Nur bukan lelaki yang boleh berkahwin empat.

“Nur pulangkan cincin ini apabila Nur bersedia untuk tidak menjadi isteri abang ya, sayang...” – Noah Ryzal, pelanggan.

“Ini cincin pilihan saya, untuk awak. Tak apa... Kalau tak suka, banyak lagi boleh pilih! Cubalah untuk terima saya, Cik Nur!” – Putera Raiyan, CEO.

“Cincin ini untuk Nur, dan akan hanya jadi milik Nur. Bukan Isabella, bukan sesiapa. Titik.” – Imtiyaz Irdad, kawan baik.

“Ini cincin daripada ayah kepada ibu saya. Nanti, kalau parents awak setuju, kita kecilkan sikit.” – Suffi Naufal, Remy Ishak celup.

Antara pelanggan, CEO, kawan baik dan Remy Ishak celup, mana satu yang dapat menyewa hati Nur dengan ringgit cinta? Dalam hidup, hanya ada dua pilihan, tanpa dia, kita boleh hidup atau, tanpa dia, kita tak boleh hidup. Yang mana satu... pilihan Nur?

*****

(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Aduh! Bergetar Jantungku ~ Cenderawasih

AMIRA / Ayang - Pertemuan kita yang pertama kakiku kau cantas, sehingga mulutku terbabas. Pertemuan kita yang kedua, kau kenakan aku hingga sesak nafas di dalam kelas. Izuan, Lagakmu sentiasa membuatkan aku sakit jiwa. Membuatkan mulut ini sentiasa bersenam setiap pagi dan setiap ketika. Banyak betul akal kau, hingga aku benci setiap kali kita bertentang mata. Tidak puas kau pancitkan tayar, akhirnya kau kerjakan basikalku sehingga tinggal kerangka. Pertemuan kita bukan seindah musim sakura. Tapi usikanmu membuatkan hati aku berentak getar memukul jantung!

IZUAN - Mulutnya sentiasa berbunyi. Muka cantik, bulu mata lentik, cuma perangai saja sedikit pelik. Pantang tersilap sikit, pasti dibalas hingga puas hati. Berdesing telinga dibuatnya mendengar gadis itu berleter. Namun dia juga yang melekat di hati. Entah kenapa, aku suka sangat gadis itu diusik. Walaupun suaranya memanah seperti halilintar, walau lagak lakunya kasar, tetapi akhirnya dia pilihan hati aku!

PERTUNANGAN terjalin antara kedua-duanya ketika Amira di tahun akhir pembelajarannya. Alan menjadi tunangan Amira tanpa menduga Alan Izuan adalah nama penuh milik Izuan.

“Nama tunang Ayang?”
“Jebon.” Amira masih selamba.
“Jebon?”
Amira gelak apabila kakaknya beriak terkejut. Mana tidaknya, rasa terkejut Kak Zita berkongsi pula dengan muka tak ‘kacak’ Abang Amirul. Abang Amirul melopong memandangnya. Itu yang jadi tidak kacak!
“Ala, Jebon tu nama gelaran dia. Saja-saja Ayang bagi nama tu kat dia. Nama dia Alan.”
“Alan je?” tanya Amirul. Dia memandang Suzita. Ada sesuatu yang difikirkan oleh mereka.
Amira angkat bahu. Dia memang malas mahu tahu tentang Alan. Maklum hati kurang ikhlas menerima pertunangan. Dulu-dulu pula asyik bercekau saja.
“Baik kita makan daripada memikir tentang budak Jebon tu. Ayang dah lapar ni.”

SETELAH lama diikatan pertunangan, Izuan mahu mengakhiri dengan mengahwini Amira yang baru bergelar guru. Penolakan Amira buat hati Izuan penasaran. Natrah, rakan sekerjanya selalu datang menggoda...

“Mira dah fikir masak-masak tentang perkara ini? Mak tuk tak mahu Mira buat keputusan secara tergesa-gesa.”
Langkah Amira terhenti apabila suara mak tuk tegas di muka pintu. Bukannya ada mak tuk saja tetapi semua ada. Emak, Kak Ayu, tuk ayah dan Nek Melah.
“Kamu berdua berbincang di luar ni tapi kami juga berbincang di dalam. Perkahwinan kamu berdua asyik ditangguh saja dan kami juga buat keputusan untuk menangguh memutuskan tali pertunangan kamu berdua.”
“Mak tuk...”
“Mira cuma fikir tentang kesalahan Alan tapi Mira langsung tidak memikirkan kesalahan Mira.”
“Tuk ayah nak kata Mira salah? Mira salah apa?” Amira bengang pula.
Dilihatnya seperti semua orang mahu menyalahkannya pula. Luluhnya hati dan perasaannya ini. Amira melihat Izuan sudahpun berada di sisinya.
Sakitnya hati melihat Izuan sudah tersenyum kemenangan. Argh!

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...