ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 24 August 2015

Promosi Kombo Kemerdekaan, Diskaun 15%

Assalammualaikum / Selamat Sejahtera,

Sempena bulan kemerdekaan ini, kami di Booksville Ent. mengadakan Promosi Kombo Merdeka Diskaun 15% untuk buku-buku baru yang terpilih.
Promosi bermula 25/8/15 sehingga 16/9/15.
Diskaun 15% diberikan kepada semua buku terpilih ini tetapi minimun belian adalah 2 naskhah.

Anda boleh emel/whatsapp/inbox kami di FB untuk belian buku tersebut.
Untuk caj pos, anda boleh klik logo Pos Laju/Skynet yang ada di sebelah tepi blog Belidiskaun (http://belidiskaun.blogspot.com).

Terima kasih & Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan

Books For All
Booksville Ent.

Thursday, 20 August 2015

Kepala batu Kepala Angin ~ Fizziany

Kisah bermula apabila Si Jelita, Azah masuk bekerja. Yang tidak pernah menyikat rambut ke pejabat, kini dah pandai pakai gel rambut. Yang kemejanya berkedut sejuta, kini tegang diseterika macam ditepek kanji. Yang dah kahwin, mengaku bujang lagi!

Tapi Harris pula berkecuali. Dia bermuka tembok berhati batu. Azah dikerling tanpa perasaan. Kena pula, tiba-tiba Azah menjadi pembantunya! Maka bermulalah episod gila antara mereka. Si dara jelita rupanya garang bak singa. Bertengkar, bergaduh dah tak peduli orang sekeliling, macam dalam dunia cuma ada mereka sahaja!

“Kau jangan cakap kau yang calarkan kereta aku!”
Makin lebar sengih Azah. Perlahan Azah mengangguk.
Harris ternganga.

Tapi, apabila selalu saja bersama, perasaan berputar 360 darjah. Azah dan Harris mula bingung. Harris resah lantaran rahsia membelenggu diri. Azah tegar kerana tanggungjawab yang tersandar di bahu sendiri. Cinta? Bukan pilihan yang baik buat mereka…

Menggalas cinta dan rindu yang kian memberat di bahu, sedangkan terpaksa senyum dalam hiba di celah-celah riuh rendah rakan sepejabat, mampukah Azah dan Harris terus bertahan?
*****
(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Suri Hati Abang ~ Aylanins

Kisah antara Mardhiyah dan Agus, seorang tukang gunting rambut. Agus dan Mardhiyah merupakan kawan sekolah sejak zaman sekolah rendah hinggalah sekolah menengah. Walaupun mereka berkawan baik di zaman sekolah, tapi mereka bukanlah kawan yang rapat kerana Agus merupakan seorang pelajar yang nakal dan suka melanggar peraturan sekolah manakala Mardhiyah pula memegang jawatan sebagai Ketua Pengawas.

Kisah mereka bermula selepas beberapa tahun tidak bersua (selepas sekolah menengah). Agus yang bekerja sebagai tukang gunting rambut bersua kembali dengan Mardhiyah, yang merupakan seorang pegawai lulusan universiti. Agus masih lagi menaruh hati pada Mardhiyah dan telah menyuarakan hasratnya untuk menjadikan Mardhiyah sebagai isteri kepada ibu bapanya, tetapi hasrat itu telah ditolak oleh Mardhiyah.

Kisah berlanjutan apabila Mardhiyah berkenalan dengan Luqman, seorang guru sekolah rendah sehingga akhirnya mereka berdua mengikat tali pertunangan. Dugaan datang ketika Mardhiyah mengalami kemalangan dan semasa dalam rawatan di hospital, dia didiagnosis dengan penyakit kanser tulang kaki. Mardhiyah menjalani rawatan untuk satu tempoh yang lama yang mengakibatkan keluarga Luqman jadi berbelah bagi sama ada untuk meneruskan pertunangan itu atau tidak.

Ini disebabkan oleh Mardhiyah mengalami lumpuh sebelah kaki akibat daripada rawatan penyakit kansernya (tulang yang rapuh). Luqman dan Mardhiyah akhirnya putus tunang. Agus akhirnya berkahwin dengan Mardhiyah dan menerima Mardhiyah dengan seadanya walaupun dia sedar yang Mardhiyah itu lumpuh sebelah kaki. Mardhiyah pula menerima Agus kerana dia percaya dengan keikhlasan Agus selepas dia mengetahui yang ayah Agus, Haji Syafie, juga lumpuh sebelah kaki (memakai kaki palsu) dan Aguslah yang selama ini menjaga ayahnya dengan baik.
*****
(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

Monday, 17 August 2015

Sabarlah Duhai Hati ~ Mimie Afinie

DISKAUN 5%
(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Dugaan berat yang menimpa, merubah seluruh hidup Nur Syafira. Saat bergelut dengan ujian, dia tiba-tiba dilamar untuk Muhammad Affan. Sungguh, dia tak percaya. Tegur pun tak pernah, tiba-tiba nak jadikan dia isteri. Lagipun, dia masih tak lupa cerita lama. Cerita memalukan yang hanya mereka berdua saja yang tahu. Hatinya kuat mengatakan Affan terpaksa. Affan hanya menurut kehendak orang tua tanpa rela. Namun, kalau dah tertulis jodoh mereka, elak macam mana sekalipun, tetap bersatu juga. Walau dihati ada curiga, Fira tetap mengharap bahagia.

“Sejak bila abang suka Fira?” 
“Sejak Fira curi hati abang.” 
“Abang kan pernah cakap, abang tak suka Fira. Abang takkan kahwin dengan Fira.” Tawa Affan memecah suasana hening malam. Kuat dan lama. Dalam suram cahaya lampu, Fira pandang suaminya. Geram dengan suara tawa itu. 

“Ini cerita tahun bila Fira bawa keluar ni?” 
“Tak kisahlah tahun berapa pun, yang penting abang pernah cakap macam tu, kan? Kecil hati Fira, tau!” “Kecik hati dengan abang la ni?” 
“Memang pun. Dah buat orang macam tu, pandai pulak ajak orang kahwin. Tak malu.” Fira mengejek. Lagi sekali Affan hamburkan tawanya. Bahagia yang disangka sampai ke petang, rupanya masih ada halangan dan rintangan. 

“Kalau you nak tahu, bukan Affan yang nak sangat kahwin dengan you tapi mak teh yang paksa dia. Sebabnya mak teh kesiankan you.” - Nadia 
Mampukah Fira terus memujuk hatinya supaya bersabar dan bertahan? Atau sudah sampai masanya untuk dia mengalah dan lepaskan segalanya?

Friday, 14 August 2015

Diskaun 12% seluruh Malaysia pada harga Semenanjung

Assalammualaikum & Salam Sejahtera semua.

Untuk makluman anda semua, bermula hari ini, semua naskhah buku, novel dan kitab agama dijual dengan DISKAUN 12% SELURUH MALAYSIA pada satu harga (harga Semenanjung Malaysia). Buat anda yang tinggal di Sabah, Sarawak dan luar negara, mari dapatkan bahan bacaan dengan kami pada harga berpatutan. Jom Jimat...

Books For All
Booksville Ent.

Sesuci Cinta Qaseh ~ Luvis Eija

Cinta??? Benarkah cinta sejati itu wujud? Jika benar, mengapakah ia amat menyakitkan?

QASEH SYAFIQAH, gadis kampung yang tidak pernah percaya pada sebuah ungkapan cinta dan perkahwinan. Lantaran sejarah silam orang tuanya, dia takut untuk membuka ruang di hati bagi sebuah cinta sejati. Kerana sejarah silam juga, dia berdendam dengan ayah kandungnya sendiri.

Hanya kepada Tok Daud tempat dia menumpang kasih. Dan hanya kepada Aamar tempat dia mencurah rahsia hati. Tapi, takdir memang tidak pernah terduga. Perancangan Allah mengatasi segalanya. Atas desakan datuknya, dia berkahwin juga walaupun hati tidak pernah rela. Mampukah rumah tangganya bertahan, kerana di hatinya langsung tiada cinta.

“Aku tak minta lama, cuma setahun aje. Lepas setahun kita boleh berpisah.” - Harith

HARITH HAIKAL, lelaki kacak yang telah dipilih untuk menjadi pelindung kepada Qaseh. Lelaki yang diamanahkan untuk melenturkan dendam dan mencambahkan cinta di hati wanita itu. Walaupun pada mulanya dia sangat membenci, namun terbit jua rasa cinta di hati.

“Awak... ermm, awak ada masukkan duit... dalam akaun bank saya ke?” - Qaseh
“Hmm, kenapa?” - Harith
“Tak adalah... duit baki dalam akaun saya tiba-tiba saja jadi banyak.” - Qaseh
“Entah! Kekasih gelap kau yang masukkan tak? Tak pun sugar daddy kau!” - Harith

Mampukah Harith membenih rasa cinta di hati Qaseh, sedangkan hati perempuan itu sudah lama mati, sudah sekian lama ketandusan cinta dan kasih sayang? Mampukah benteng yang dibina dengan ramuan kebencian dan dendam itu bertahan apabila dilanda lautan kasih dan sayang? Akan lembutkah hati Qaseh dek kesabaran dan kesungguhan Harith? Apakah mampu untuk Qaseh memaafkan ayahnya lantaran kisah silam tetap terpahat utuh dalam ingatan?
*****
(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Wednesday, 12 August 2015

#Baby Muslimah: Bertatih Menuju Dia ~ Felixia Yeap, Raisyyah Rania Yeap

5 Ramadan, 1436 hijrah. Hari yang cukup luar biasa. Tarikh kelahiran saya.

Tetapi pada detik ini, saya tidak lagi bangun sebagai Felixia. Namun, kini saya bangkit sebagai RaRa. Raisyyah Rania.

Dan inilah kisah saya selepas 'kelahiran semula'.
*****
(SEM & S/S) RM15.00 > RM13.20

Dia Anak Jeneral ~ Hezzy Azra

KALAU sudah nama berbintikan Hambali, semuanya akan diatur… termasuklah mencari calon suami. Bila Leftenan Jeneral kata hitam, maka hitamlah warnanya. Walaupun ketika itu, pelangi sudah jadi 14 warna, Syirin harus akur.

Kehadiran Zakhif, telah menggoyahkan hati Syirin. Kali pertama bertentang mata, dia dan Zakhif saling terpesona. Saat bertegur sapa, hati dibaluti bahagia. Bila tidak bertemu, ada rindu yang menderu.

Tetapi Zakhif sedar siapa dia. Bagaimana kuatnya cinta terhadap Syirin, hebat juga risiko yang menanti. Lalu Zakhif cuba menjauh. Namun, Syirin semakin mendekat dengan satu tekad.

“Kalau awak datang ke rumah berjumpa ayah dan mak saya… saya terima pinangan awak.”

Zakhif mula pening! Mampukah dia menghantar rombongan? Yang ingin dipinang itu srikandi Leftenan Jeneral Hambali. Pikat bapa mertua lebih mencabar daripada memikat anaknya! Argh… ini kisah cinta yang mudah tetapi bertukar payah. DIA… ANAK JENERAL menjadi epik cinta yang indah.
*****
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Penjara Mati ~ Riduan Judin

PEMBUNUHAN Datuk Haris menjadi satu tanda tanya. Satu-satunya wajah yang berjaya dirakam melalui kamera litar tertutup ialah wajah Malik, sekali gus membuatkan lelaki itu diburu polis. Dia nekad membawa diri pulang semula ke tanah kelahirannya, Sabah.

Mahairah – Gadis kelahiran Tambunan yang terbuka hijab mata. Sering kali melihat manusia primitif yang berjalan berbondong-bondong dan dihantui semangat yang maha ghaib. Misteri itu lebih tragis apabila dia kerap kali pengsan. Apabila tersedar, dunianya sudah berubah.

Pertemuan Malik dan Mahairah menggamit memori lama. Akibat hijab mata Mahairah yang terbuka, dia dan Malik terdampar di dunia yang tidak pernah terfikir dek minda. Mustahil ada jalan keluar! Untuk hidup di situ, mereka harus mati!

“Ini tempat orang yang sudah mati. Yang masih hidup tidak boleh berada di sini!” – Manusia Primitif.

‘Topeng’ merupakan cara terbaik menyembunyikan kejahatan. Jangan sesekali tertipu.
*****
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Monday, 10 August 2015

Kerana Dia Manusia Biasa ~ Wan Nur Najihah

Disebabkan kesilapan orang lain, Nurin Aira terpaksa menanggung fitnah dan umpatan orang luar. Pada usia yang muda, dia dengan rasa tanggungjawab memikul amanah menjaga Alia. Ditatang Alia dengan penuh kasih sayang yang bukan sedikit.

Tengku Shamil Zaquan. Kepergian isterinya membawa mendung ke dalam jiwanya. Lebih menyedihkan, isterinya pergi setelah diragut insan yang tidak berperikemanusiaan.

“Abang minta maaf. Abang tak boleh biarkan peragut tu macam tu aje. Hati abang sakit. Abang kena balas dendam atas perbuatan mereka. Biar mereka rasa apa yang Sya rasa.”

Dalam satu insiden yang memalukan, dia dan Nurin Aira disatukan dalam satu ikatan walau dalam hati, Tengku Shamil tidak pernah terfikir untuk menduakan arwah isterinya. Nurin Aira hanya pasrah dan berkorban demi menyelamatkan Tengku Shamil daripada bergelar anak derhaka. Namun pada pandangan Tengku Shamil, Nurin Aira hanya perempuan murahan.

“Kesian dengan orang yang kena tipu dengan kau.Tapi, paling kesian akulah. Sebab aku yang kena hidup dengan perempuan penipu macam kau ni. Kau dengan anak kau sama aje.” – Tengku Shamil
“Walau apa pun yang awak cakap pasal Alia, Alia itu anak halal. Saya tak pernah buat kerja terkutuk tu.” – Nurin Aira

Salju Cinta Anna ~ Aida Adriani

Cinta itu suatu rasa yang aneh, unik, sukar untuk ditafsirkan dengan kata-kata. Datangnya tidak dijemput dan perginya tidak diusir. Uniknya cinta, manusia berasa bahagia ketika menderita.

Begitulah yang dirasakan Anna. Kehadiran Hud yang pada mulanya tidak diumpamakan itu amat memberi erti yang besar dalam dirinya. Perkenalan singkat itu adalah titik mula sebuah kehidupan yang baru. Benarlah, TUHAN tidak akan jadikan sesuatu tanpa sebabnya. Kerana itu dia sedar, kehilangan dan kekecewaan itu adalah rahmat TUHAN.

Biarpun berbeza adat dan budaya, tidak sesekali dia mengusir cinta yang datang. Biarpun jarak dan waktu memisahkan, dia akan tetap bahagia merindui lelaki itu. Biarpun memiliki hati lelaki itu seakan mustahil, dia tidak akan pernah kesal mencintai Hud.

“Saya bukan siapa-siapa untuk menyayangi awak. Kalaupun saya, sayang tu takkan kekal. Bila-bila masa saja saya akan pergi dan sayang tu akan hilang. Tapi ada yang akan kekal mengasihi awak sampai bila-bila. DIA TUHAN Yang Esa...” – HUD AIDIT
*****
(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

Friday, 7 August 2015

Sejuta Nafas Cintamu ~ Kay Delaila

DEMI ‘perjuangannya’, Puteri Manis tekad mendekati playbuaya tersohor, Luzman. Lelaki yang langsung tidak dikenali secara peribadi. Demi ego mahu menakluki si gadis sebutan ramai, Luzman tekad mahu menjadi yang pertama menakluki Puteri Manis. Pertemuan pertama di tempat songsang… Usai segalanya, tiada pertemuan kedua lagi! Itu tekad Puteri Manis.

Saban tahun Luzman mencari Puteri Manis yang berjaya ditaklukinya. Dia jatuh cinta. Malangnya, pertemuan pertama dahulunya, gadis itu menutup separuh wajahnya hingga sukar untuk dia jejaki. Lapan tahun berlalu, Luzman tidak pernah putus asa sehinggalah dia bertemu seorang gadis berhijab. Luzman yakin itu Puteri Manisnya...

“Ohh! Maaf. Nanti, katakan pada isteri awak yang awak telah menyelamatkan seorang perempuan dari tersungkur di lantai. Tak lebih dari itu,” kata Aufa. Luzman tertawa kecil. Lucu! Pandai Puteri Manis berlakon selamba seolah-olah tidak mengenalinya.

“Jangan risau. Saya bagi tahu umi saya, yang ini ciuman bakal menantunya. Betul, kan?” soal Luzman terus-terang. Dia tak mahu berkias. Dia tak mahu ambil masa berfikir. Inilah gadis yang ditunggu-tunggunya. Cukuplah dia kesal lapan tahun lalu. Kini tanggungjawab depan mata. Nikmat bersama Aufa bertahun dahulu buatkan dia tak mampu lupakan. 

“Tak baik menipu. Tak cium bau syurga,” ucap Aufa tanpa memandang Luzman yang mula mengiring badannya, memandang tepat ke arah Aufa.

“Saya cakap perkara yang benar... Dan bau syurga di depan mata saya inilah paling kuat buat saya nak cium untuk melepaskan rindu. Saya rindu awak, Puteri. Awak Puteri Manis saya, kan?” soal Luzman cukup manis. 

Aufa terus berpaling. Wajah Aufa berubah. Air liurnya terasa berpasir. Khilaf lama sememangnya merantai diri. Terus Aufa mahu berlalu pantas.

NUR AUFA ALIA panasaran... Lelaki silam mengejarnya sedangkan dia sudah bertaubat dan berjaya dengan kerjayanya sebagai pereka kasut dikenali. Dan, apakah sebenarnya berbaloi ‘perjuangan’ lapan tahun yang lalu oleh Aufa aka Puteri Manis ini?

“Kau tak akan terlepas Puteri. You will be mine soon,” – Luzman
“Calon suami Ufa, perlu khatam al-Quran depan nenek. Dia perlu mengimamkan solat wajib tuk selama 44 hari di sini. Dia mampu mengupas dan berdiskusi tentang adab dan tanggungjawab suami dan isteri dalam Islam dan akhir sekali dia perlu ikhlas menyayangi Ufa tanpa mengharapkan balasan.” - Aufa
*****
(SEM) RM26.00 > RM22.90
(S/S) RM29.00 > RM25.50

Thursday, 6 August 2015

Jadikan Aku Yang Kedua ~ Siti Khadijah

“Abang janji sayang, hanya cinta sayang yang pertama dan yang terakhir buat abang. Takkan ada mana-mana perempuan yang akan dapat mengubah cinta ini malah perasaan cinta dah terkubur bersama dengan jasad sayang. Abang doakan sayang aman di sana.”- THAQIF ASWAD.

Pertemuan pertama antara Nuha Saqeena dan Thaqif Aswad menimbulkan perasaan cinta buat si gadis. Sedangkan si jejaka pula masih sukar melupakan memosi silam ketika bersama si isteri yang sudah lama pergi. Cinta buat isteri yang sudah tiada sentiasa mekar dalam hati telah membuatkan hatinya enggan menerima lembaran cinta yang baharu.

Kerana memikirkan tanggungjawab dan perlunya kasih sayang seorang ibu buat sepasang cahaya mata kembar yang telah ditinggalkan oleh isteri, Thaqif harus mencari pengganti si isteri buat permata hati dan bukannya untuk cinta sendiri yang masih belum terbuka untuk diganti.

“Awak mungkin boleh halang diri awak daripada jatuh cinta pada saya tapi awak tak boleh halang saya untuk terus menyayangi awak. Saya takkan paksa awak untuk terima saya tapi saya akan terus berusaha untuk mendapat tempat di hati awak kerana saya adalah isteri awak.”- NUHA SAQEENA.

The Greatest of Destiny! ~ Al-Wahyu

ALISA ZAHIRA ialah gadis beauty with brain! Dia terpaksa membatalkan perkahwinannya dengan Asyraf Kamil pada saat-saat akhir gara-gara perkara aib yang menimpa lelaki itu.

“Awak jangan tertipu, Alisa! Saya memang tidak kenal langsung dengan perempuan tu! Saya diperangkap!” - ASYRAF KAMIL
“Soal siapa perangkap siapa, buat masa ini tidak penting, Asyraf! Ya! Saya boleh terima yang awak nak cakap perempuan itu perangkap awak! Tapi suka atau tidak, perempuan tu telah mengandungkan anak awak! Benih awak, Asyraf! Awak bapa kepada anak itu!” - ALISA ZAHIRA

Alisa Zahira akhirnya terpaksa akur dengan suratan takdir. Dia bersetuju untuk mengahwini lelaki bernama Nasih Mikael bagi menutup malu keluarganya akibat perkahwinan yang tidak jadi itu. Nasih Mikael? Lelaki itulah yang pernah menolak cintanya di bumi Melbourne dulu. Kini lelaki itu muncul menagih cintanya kembali. Dan kemunculannya tepat pada masanya.

“Awak ni memang tak pernah kenal sifat putus asa, ya?” - ALISA ZAHIRA
“Perkataan putus asa tidak pernah ada dalam kamus hidup saya.” - NASIH MIKAEL
“Oh! Really? Kat kedai mana awak beli ‘kamus’ tu?” - ALISA ZAHIRA

Tatkala mereka mula merasai kebahagiaan itu, Alisa Zahira mula menghilangkan dirinya apabila mengetahui ada rahsia yang tersimpan rapi di sebalik perkahwinannya. Rahsia yang menyebabkan dia membatalkan perkahwinannya dengan bekas tunangnya dulu. Benarkah ada dalang yang merancang perkahwinannya itu? Bagi Alisa, dalangnya itu ialah suaminya sendiri... Namun bagi Nasih, kebenaran harus dibongkarkan...

Mampukah mereka menyulam bahagia itu kembali setelah waktu berlalu dan hari berganti? Dan mampukah mereka merungkai satu persoalan misteri iaitu tragedi kematian mengejut yang melibatkan insan tersayang dalam keluarga mereka? Siapakah yang menjadi duri dalam daging? Dan siapakah yang akan menjadi mangsa seterusnya?
*****
(SEM) RM27.00 > RM23.80
(S/S) RM30.00 > RM26.40

Cinta Paling Agung ~ Umie Nadzimah

'Aku Terima Nikahnya' bukan sekadar janji kepada dia dan ibu bapanya, tetapi ikrar kepada Tuhan untuk jaga dia, dunia & akhirat.

Janji Khairi pada malam pertama, Amyza lah wanita terakhir untuknya. Rumah tangga mereka tersangat indah pada tahun-tahun awal perkahwinan. Amyza cantik, seksi, isteri kebanggaan. Khairi kacak, bergaya dan berwang. Punya anak yang comel dan bijak. Heaven! Semua orang cemburu...

Entah apa silapnya, pada ulang tahun perkahwinan kesembilan, segalanya berubah. Tiada lagi syurga rumahtangga. Khairi sudah berpaling tadah. Katanya dia sudah bertemu bidadari suci yang mengisi ruang hati, yang boleh bawa dia ke taman syurga yang sebenar. Lalu Amyza akan disingkirkan.

"Sebelum berpisah, abang kena ikut syarat-syarat Myza..." tegas Amyza.
"Whatever..." balas Khairi selamba.

Hati menyumpa! Tidak kuasa untuk ulangi semula momen malam pengantin mereka. Semuanya sudah hambar. Amyza nanar. Berpisah itu bukan kehendaknya kerana dia terlalu mencintai si suami. Segala usaha telah dilakukan, Khairi tetap tidak berubah. Betulkah perasaan Khairi telah tiada untuknya?
*****
(SEM) RM25.00 > RM22.00
(S/S) RM28.00 > RM24.60
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...