NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 14 March 2016

Mak Kau Hijau!: Realiti Budak Melayu ~ Emir Abu Khalil

"Mak kau hijau!

Panas hati! Bengang! Apa teruk sangat bahasa budak-budak ni? Tak tahu apa kepelikan dan kegilaan yang menimpa anak-anak kita sekarang. Menonton video tersebut membuatkan aku terfikir apa bentuk pendidikan yang anak-anak zaman sekarang dapat; apa yang bentuk pemikiran diorang. Seorang membuli, mulut boleh tahan, satu lagi yang dibuli, mesti tunjuk berani, retaliate, mulut pun ala longkang. Paling teruk, yang merakam."

Korang rasa susah nak ajar budak?
Korang rasa budak-budak sekarang ni kurang ajar, tak reti hormat orang?
Memang, tak senang beb nak jadi cikgu, semua pengalaman aku berdepan dan uruskan budak-budak kategori 'nakal' ni aku sumbat dalam buku 'mak kau hijau'.

Ikuti kisah pengalaman seorang cikgu yang mengajar sekolah menengah dengan membaca buku 'MAK KAU HIJAU' ini.

Sebab tu, buku ni korang WAJIB baca! Bukan setakat cikgu-cikgi, bahkan mak abah, abang kakak, jiran tetangga, atuk nenek pun boleh baca. Aku bukan cikgu yang perfect tapi itu tak bermakna aku tak boleh buat apa-apa untuk ubah anak murid aku. Kalau korang tak boleh buat semua, korang jangan tinggalkan semua. Kalau korang faham basic ni, mengajar dan mendidik akan menjadi benda yang korang paling suka sebab ni lah saham akhirat korang.
*****
(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...