Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 11 November 2016

Suka Benci Cinta Kita ~ Mayesa Iman

“I nak you kahwin dengan Dya ya. Please...”

Kerana cinta Farish Haiqal buat Nia Suraya, Dya Zara dijadikan isteri. Namun, tanpa pengetahuan Farish Haiqal, Dya Zara telah lama mencintai lelaki itu. Dan, Nia Suraya juga tahu akan itu.

Mula-mula memang susah nak bermesra. Tapi, dah nama pun suami isteri kan. Pusing kanan, pusing kiri berjumpa saja. Sudahnya Farish Haiqal ajak Nia Suraya belajar bercinta. Mula-mula memanglah terkejut, tapi akhirnya...

“Tak rugi abang belajar bercinta dengan Dya.”
“Terima kasih bang.”

Namun, bahagia berdua bersama hanya sementara. Hari ini suka, esok pula benci. Hari ini sayang, esok kena hina. Cemburu Farish Haiqal semakin hari semakin menebal. Dya Zara tidak tahu apakah puncanya. Itu bukanlah kesalahannya. Dia difitnah!

Apakah kebenaran akan muncul? Mungkinkah kegembiraan dan kebahagiaan bakal menjadi milik Dya Zara kembali? Dan, selepas semua terjadi mampukah Farish Haiqal merebut kembali hati isterinya?

“Sayang, cinta tidak hanya pada kesempurnaan. Semua orang ada persepsi sendiri. Bagi abang, cinta adalah ketika sayang menerima buruk dan baik abang. Dan abang pun menerima sayang dengan seadanya. Kita dapat mengisi keburukan kebaikan bersama. Apa yang kurang pada abang, insya-Allah ada pada Dya. Dan sebaliknya.”
***
(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10