NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 29 December 2016

My Little Bride ~ Dilla Ahmad

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

PERTEMUAN PERTAMA

“Awak nak bayar dengan apa, dik? Awak tu sekolah pun tak habis lagi. We’re talking about a lot of money here, my dear. Walau awak buat dua atau tiga kerja pun, awak tidak akan mampu membayarnya semula even if you sell your body, belum tentu cukup untuk membayarnya. Kecualilah kalau awak nak jadi perempuan simpanan saya.” 

Dia Nurul Hannah Adam Mukriz. Pelajar sekolah menengah yang nekad berjumpa dengan Megat Danial Hakim, CEO Megat Holdings. Hanya kerana satu tujuan dan dia sebagai anak perlu melakukannya. Namun dia malu sendiri apabila mengetahui kebenaran yang menyakitkan dari mulut Megat Danial sendiri. 

Pertama kali berjumpa lelaki berlagak dan cakap sinis ini, hati Hannah dah menyampah. Dia menyesal kerana dia sendiri membuatkan pertemuan pertama menjadi yang kedua.Lagi tidak disangka, pada pertemuan keempat, dirinya dilamar Megat Danial Hakim. 

“Hannah tak mahu kahwin. Abang faham tak ni? Hannah muda lagi. Sekolah pun tak habis lagi. Kalau Abang Danial nak kahwin cepat, abang kahwin ajelah dengan teman wanita abang tu!” - Hannah 
“Apa salahnya Hannah kahwin muda? Umur Hannah memang dah layak tau bernikah,”- Megat Danial 

Berkahwin dengan lelaki yang baru empat hari dia kenal? Atas alasan apa? Cinta? Sayang? Atau kasihan? Hannah menggeleng tidak setuju. Apa sebabnya lelaki itu nak kahwin dengan dia, hanya Megat Danial yang tahu. Alasan demi alasan dia lakukan untuk mengelak dari menjadi isteri lelaki itu. 

Dia masih muda! 

Tapi tiap kali dia menghadapi masalah, lelaki ini juga yang dia cari. Lelaki ini juga yang harus dia letakkan kepercayaan. 

Hendak tak hendak diterima juga lamaran itu walau hati diselaputi curiga. Namun, dia tahu satu perkara. Megat Danial adalah pelindungnya. Hati akan pupuk rasa sayang. Hati juga akan kait rasa cinta. 

Cuma… Sabarkah Megat Danial melayani Hannah, Little Bridenya? Hidupnya bertukar 360 darjah! Hanya kerana Nurul Hannah, dia bukan lagi Megat Danial yang dulu!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...