Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 24 February 2017

Topeng Si Pemuja Hati ~ Rass Lestari

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

“Isteriku Fayruz Nur Khairani, La tahzan,” tubuh Fayruz, Thaqiff pusingkan semula.
“Saya pergi untuk empat hari tapi kunjungan malaikat Izrail kita tak tahu bila dan di mana. Sebagai manusia kita kena sentiasa bersedia. Manalah tahu kalau ditakdirkan umur saya tak panjang, sekurang-kurangnya saya sempat berpesan untuk isteri kesayangan saya ni.”

Dengar saja soal umur, air mata Fayruz semakin deras mengalir. Bibirnya bergetar menahan kesedihan yang kian mencengkam sanubari.
“Dah habis semua pesanan awak? Sekarang dengar pula pesanan saya,” Fayruz menyeka air matanya.
“Kat sana nanti, awak kena belikan saya coklat banyak-banyak. Lepas tu, awak kena janji bawa saya pergi honeymoon lepas awak balik dari sana dan satu lagi saya nak awak belikan saya rantai emas yang besar berliannya. Semua barang tu mesti dan wajib awak sendiri yang bawa, faham tak?”

BEGITULAH mereka. Seorang kaki penipu, seorang bak ustaz! Seorang materialistik, seorang lagi romantik! Kedua-duanya bertopeng tapi nawaitu mereka tetap satu, CINTA!

DISATUKAN atas ‘urusan perniagaan’, mereka menerima antara satu sama lain. Namun, kebahagiaan yang mula terasa kian rapuh bila kisah tujuh tahun lalu menghantui Puan Sri Sharum, ibu Thaqiff. Dia perlu korbankan salah seorang daripada mereka. Siapakah yang menjadi mangsa? Thaqiff atau Fayruz?