Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 2 June 2017

Klimaks ~ Helmi Effendy

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

Saiful Hawiz ialah veteran perang Malaysia yang hidup ketika tamadun manusia yang telah hancur. Bayangkanlah zaman ais yang melanda berserta wabak yang menukarkan manusia menjadi pemakan daging segar. Manusia ketika itu pula duduk di dalam tembok batu yang dibina oleh pemerintah diktator bernama Shafrizal Azmi.

Bukan senang untuk hidup ketika era apokalips, lagi-lagi terpaksa membesarkan kedua-dua anak perempuan yang masih lagi berstatus gadis. Kehidupan aman Saiful Hawiz terganggu apabila salah seorang anak perempuannya ditangkap oleh Shafrizal Azmi dan ditempatkan di dalam sebuah penjara bawah tanah sedalam tujuh tingkat.

Saiful Hawiz yang sudah menghampiri usia 50-an terpaksa mengembara bersama anak gadis sulungnya, seorang saintis narsisist dan seorang anak muda yang mempunyai dendam peribadi terhadap Shafrizal Azmi meredah Malaysia yang sudah hancur demi menyelamatkan satu-satu anak gadisnya!

Mampukah salji yang menggigit sehingga ke tulang hitam dan makhluk penghaus darah manusia menghentikan tekad seorang ayah demi menyelamatkan anak gadisnya? Apakah kedalaman 7 tingkat penjara Shafrizal mampu menggegarkan kasih sayangnya? Apakah nasib akan menyebelahi Saiful Hawiz atau nasibnya seperti kebanyakan hamba ALLAH bernama manusia ketika selepas apokalips?