Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 9 March 2018

Sedetik Lara Mekar di Hati ~ Sara Hezra

(SEM & SS) RM29.00 > RM25.50

Irdina Iman memang 100 % cintakan Nashrul tapi tiba-tiba Nashrul buat hal yang tak pernah terlintas dalam fikirannya. Ada orang lain yang lebih memerlukan Nashrul jadi Iman perlu blah dari hidup lelaki itu walaupun kaki berat untuk melangkah. Aduh, memang macam kena hempap bongkah batu! Sakit betul rasanya sampai kata-kata cinta menjadi tawar di hatinya. 

Bagi iman ucapan cinta yang manis bersemut itu cuma acah-acah. Sehingga hadirnya Farieth, lagilah cinta itu hilang makna. Boleh pulak dia bergurau ajak kahwin lepas tu kantoi dia sebenarnya dah jadi tunangan orang? Nak percayakan Farieth? Memang taklah tapi sehingga satu ketika, lelaki itu datang bersama cinta yang dia tak mampu nak tolak lagi. 

“Tak mungkin abang cintakan Iman.”-Irdina Iman 
“Iman memang tak tahu sebab itu rahsia hati abang.”-Farieth Daniel 

Dalam kekalutan mahu memaknakan cinta, Nashrul kembali, mahu mencantum rasa cinta yang bersisa. Saat hati memerlukan Farieth, lelaki itu pula pergi bersama limpahan prasangka. Iman ditinggal dalam dilema. Harusnya bagaimana dia? Menerima kembali Nashrul dan melepaskan Farieth? Atau memilih Farieth dan melupakan Nashrul? Atau lepas, tinggal dan bebaskan perasaan yang sekian lama terseksa lalu memilih untuk terus sendiri? Segalanya memungkinkan ‘ Sedetik Lara Mekar di Hati’!