Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 15 October 2018

Encik Nakal VS Cik Keliru ~ Elin Nadia

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

Natalia Emilyn, kisah hidupnya menyedihkan. Dia hanya punya Rayyan dalam hidupnya. Kejadian yang mengakibatkan dia kehilangan rakan baiknya, Shahida telah membuatkan dia trauma. Dengan sokongan Rayyan, dia cuba bangkit melupakan kisah silam; menyibukkan diri dengan kerjayanya dan hidup dalam dunianya sendiri. Namun takkan sesekali dia membenarkan sesiapa menceroboh masuk ke dalam hidupnya.

Dan itulah juga nama gadis yang mampu menggugat hati Neil Zafran setelah putus cinta. Dia jatuh cinta pandang pertama. Tapi dia bertemu dengan gadis itu dalam situasi yang paling ingin dia lupakan.

“Pergi suruh Abang Neil tu cari perempuan lain asalkan dia tak kacau aku lagi!” – Alia
“Aku tahu kau cintakan dia!” – Rayyan

Neil tahu Alia ditakdirkan untuknya. Tekad memiliki gadis itu, dia tidak pernah berputus asa.

“… Abang tak sepatutnya jatuh cinta dengan Alia.” -Alia
“Kenapa? Alia bukannya isteri atau tunang sesiapa pun…” – Neil
“Tapi Alia bukannya macam perempuan lain yang abang kenal.” – Alia
“So, Alia ni lelakilah? Tak sangka, cantik betul transform jadi perempuan.” -Neil
“Bukanlah!” –Alia
“Puntianak? Harimau jadian? Yang mana satu ni?” – Neil
“… Kalau Alia ni harimau jadian, dah lama abang jadi kari. Banyak daging macam ni, boleh juga kenyang sebulan.” -Alia

Jinak-jinak merpati tapi sukar didekati, akhirnya disambut juga cinta lelaki itu. Walaupun geram, sedikit sebanyak tercuit juga hatinya dengan tingkah Neil. Bagi Neil pula dia tidak akan melepaskan peluang yang ada. Sedaya upaya dia cuba menjadi insan terpenting dalam hidup Alia.

Saat cinta saling terpaut, ada saja dugaan mendatang. Walau berkali-kali ditepis, akhirnya Alia menyerah demi kebahagiaan orang-orang yang disayangi. Namun adakah yang berbahagia dengan pengorbanannya? Mampukah dia dan Neil menghadapi apabila segala rahsia yang disimpan kemas diungkit kembali? Benarkah kisah silam itu akan pergi selamanya atau akan muncul tidak dipinta seperti bayang-bayang di malam hari?