Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 5 October 2018

Panik ~ Zaif AB

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Vila Rose, pinggir Kuala Lumpur 1966

DIA memandang dua tubuh yang terbaring kaku di atas katil di dalam sebuah bilik. Kamar itu hanya diterangi dengan cahaya lampu tidur yang dipasang pada sisi setiap katil. Di luar hujan lebat masih lagi menggila. Sesekali panahan cahaya kilat menerangi suasana di dalam vila batu itu. Sejak tadi dia langsung tidak berganjak dari tempat dia berdiri. Leka memerhatikan dua tubuh kanak-kanak berusia sekitar empat dan lima tahun yang bergelimpangan di atas katil. Darah membuak-buak keluar daripada luka akibat hirisan pada leher mereka. Membasahi dada dan meleleh hingga memenuhi permukaan tilam.

Bibirnya menyeringai menggambarkan akan kepuasan hatinya apabila melihat mayat-mayat itu tidak lagi bergerak. Pisau di tangannya yang terdapat kesan darah segar masih lagi digenggam erat. Ada titisan merah jatuh ke lantai dari hujung mata pisau tersebut. Kilat yang memancar disusuli dengan dentuman guruh di langit tidak dihiraukan. Masih ada tugas lain yang perlu dia selesaikan malam ini juga. Dia tidak punya masa yang banyak.

Perlahan-lahan susuk tubuh gadis berusia 15 tahun itu berpusing dan melangkah keluar dari kamar. Pintu kamar kemudiannya ditutup dengan perlahan. Tidak ada sebarang bunyi yang kedengaran.

Sepasang kakinya diayun menuju ke arah sebuah lagi bilik di sebelah hujung ruang di tingkat atas. Setapak demi setapak dia mendekati kamar itu. Darah pekat yang menitis dari mata pisau berbekas di atas lantai kayu. Mengikut sepanjang kakinya melangkah.

Dia terhenti betul-betul di depan pintu bilik yang tertutup rapat. Untuk beberapa detik gadis berambut lurus dan panjang itu hanya berdiri tanpa melakukan apa-apa. Suara angin yang mendesah keras tidak dipedulikan sama sekali.