Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 2 November 2018

Di Sebalik Sebuah Organisasi MOSSAD ~ Shariman Wahap

(SEM & SS) RM35.90 > RM31.60

Selama ini, kita sering dihidangkan dengan cereka-cereka fiksyen mengenai kisah-kisah penyiasatan, pengintipan dan organisasi rahsia negara-negara tertentu. Biasanya juga, kisah-kisah ini sering dikaitkan dengan penglibatan peringkat tertinggi dalam kerajaan. Nama-nama seperti FBI, CIA dan KGB juga bagai sudah tidak asing lagi dengan kisah-kisah ini sehinggakan kita hampir “terbiasa” dengan rancangan-rancangan jahat dan plot-plot “rahsia” mereka.

Bagi peminat tegar kisah-kisah misteri dan konspirasi peringkat tertinggi, mungkin penglibatan Mossad dalam perlbagai isu global di banyak negara, bukan sesuatu yang menghairankan. Tetapi sebenarnya, masih ramai yang “tidak mengambil tahu” atau “tidak mahu mengambil tahu”, malah anda antara mereka yang “tidak perlu tahu”. Sedangkan ini adalah sebahagian daripada persediaan kita dalam menghadapi musuh-musuh Islam yang sangat tegar ini. Mengenali musuh asalah antara senjata paling ampuh untuk melawan mereka.

Mossad bukan satu kisah fiksyen yang direka bagi mengaut sebarang keuntungan komersial. Tetapi ia adalah sebuah organisasi musuh yang mempunyai reputasi cemerlang dalam perancangan mereka dalam menghancurkan Islam!