Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 29 August 2019

Anak Tuan Rumah ~ Orked V.

(SEM & SS) RM26.00 > RM23.40

Perpisahannya dengan Rozlyn memberikan impak yang besar kepada Nizar sehingga menyebabkan dia dipindahkan tempat kerjanya dari HQ ke cawangan Tanjong Karang sebagai pengurus. Dia akur kerana itu silapnya. Mungkin sudah tiba masanya untuk dia move on! Namun, di sana dia bertemu pula dengan Sufi yang sering buat kepalanya pusing.

“Sakit ke, Encik Nizar?”
“Awak rasa kalau kena pukul dengan batang mop dekat kepala tu sakit ke tak?”
“Tapi tak keluar darah, kan?”
“Oh, kalau tak keluar darah tu maknanya tak sakitlah, ya?”

Sufi, anak tuan rumah yang Nizar sewa, yang juga merupakan pekerjanya sering mencuit hati Nizar. Pada Nizar, dia tidak lagi mahu jatuh cinta apabila sudah dua kali dia kecundang dalam percintaan.

“We are partner in crime now.” - SUFI

Bermula menjadi partner dalam menjalankan misi untuk menyatukan Sufi dan Haris, perhubungan Nizar dan Sufi menjadi semakin rapat. Pada Sufi, Haris merupakan cinta pertamanya sejak dari bangku sekolah lagi. Tak salah jika dia mencuba sebelum mengalah.

Namun, lain pula yang dirasai oleh Nizar tatkala menerima kad jemputan perkahwinan Haris dan pasangannya yakni bukanlah Si Sufi. Dia gundah. Hatinya sering memikirkan tentang perasaan gadis itu. Dalam tak sedar, dia akui dalam hatinya ada tempat buat Sufi.

“Kalau pun saya stres dan patah hati, kenapa Encik Nizar sibuk nak risau pula?”
“Saya dah rasa pengalaman perit macam tu dua kali. Saya tak nak awak pun rasa macam tu.”
“Encik Nizar sukakan saya ke?”

Dalam cerita hidup Sufi, mungkin dia dan Nizar tiada jodoh dan cerita mereka berdua habis setakat itu sahaja. Tapi hidup ini kan penuh kejutan. Masih adakah ruang dalam hati Sufi buat Nizar?