Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Wednesday 10 April 2019

Aku Lelaki Sejatimu ~ Nureen Mirza

(SEM & SS) RM26.00 > RM22.90

Pertemuan mereka akibat salah faham. Hutang yang dituntut telah mengikat Dalili dengan Haidar.

"Kau bayar hutang aku 100 ribu dulu baru aku lepaskan kau." - Haidar
"Saya tak berhutang dengan sesiapa. Awak dah salah orang." - Dalili

Dalili tak tahu yang kakaknya, Dalila menghilangkan diri sebab tak mampu bayar hutang tersebut. Haidar pula keliru antara si kakak dan si adik. Makanya, adik yang jadi taruhan.

"Cara mudah untuk kau selesaikan hutang tu, kahwin dengan aku." - Haidar
"Kenapa awak nak kahwin dengan saya?" - Dalili
"Sebab aku nak anak." - Haidar

Haidar yang tak pernah percaya pada cinta memerangkap Dalili dalam sebuah perkahwinan tanpa cinta. Demi si kakak, Dalili korbankan diri menjadi isteri pada si kuku besi. Dan tujuan perkahwinan mereka hanyalah anak.

Apa akan jadi bila Dalila pulang dan menganggap Haidar memaafkannya atas dasar cinta? Cemburu seorang isteri tetap ada walau dengan kakak sendiri tetapi ke mana mahu Dalili campakkan semua rasa di hatinya jika sang suami seperti lelaki yang tak pernah punya hati?

Benarkah hanya untuk anak semata-mata? Jika benar, kenapa setelah kemunculan Sara dan Dalili larikan diri, Haidar jadi penasaran? Siapa pula Sara dalam hidup Haidar?