ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Sunday, 7 June 2020

Bila Tarzan Masuk Kelas ~ Dr. Liza Adnan

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50
Walaupun masa kecil aku kawan dengan monyet, dah besar aku berjaya juga jadi orang!

“Aku dulu orang susah. Susah sangat. Tinggal pun dalam hutan tak ada elektrik, tak ada air paip. Kawan-kawan tak ada sangat, jadi aku berkawan dengan binatang. Ada lembu, ada kera. Main pun sendiri-sendiri je. Kadang-kadang main dengan Ayah Chik. Tu pun selalu gaduh. Jadi aku main dengan lembu dan kera je. Panjat pokok. Berlari sana sini dalam kebun getah Tokki.

Kami tak ada kereta. Nak ke mana-mana, jalan kaki, naik basikal tua Tokki atau naik perahu. Tapi paling penting, walaupun keadaan hidup aku macam tu, aku tak lupa untuk ke sekolah!

Aduhai… apabila dipandang kesukaran itu setelah ia berlalu, semuanya dirasakan seronok. "Adventurous! Challenging!"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...