Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 9 August 2021

ASP Ali Batche: Dari D9 Ke Tahanan Tanpa Bicara ~ MD Ali Amir Batcha

(SEM & SS) RM35.00 > RM34.00

Selepas tangkal diasap, pistol pula diasapkan dengan kemenyan. Darah setiap orang yang dikumpul tadi kemudiannya disemah kepada pistol. Kini aku dapat kepastian dan melihat sendiri, ada empat pucuk pistol.

***

Aku memperkenalkan diri sebagai pegawai polis, mengetuk cermin kereta sebelah pemandu suspek, meminta diturunkan cermin tingkap kereta untuk pemeriksaan. Tiba-tiba dari arah penumpang belakang kereta suspek bahagian kanan, terengar beberapa das tembakan bertalu-talu dilepaskan ke arah aku. Dalam masa yang sama aku terdengar suara Konst Saharudin menjerit.

"Tuan, saya kena tembak!"Sebuah kidah benar dan memggemparkan yang pernah melanda PDRM.Seorang lagenda yang dipenjara dan dibuang angkara fitnah manusia.