Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 21 February 2022

Sahmura Cinta ~ Emmiyah

(SEM & SS) RM32.00 > RM31.00

Ira Yasmina telah diarahkan pergi ke Afrika atas tugasan membuat biografi sebuah syarikat permata. Malangnya dia terpaksa berurusan dengan anak pemilik Ibriz Jewellery yang dingin, ego dan degil bernama Syed Suffi. Lebih teruk lagi, lelaki itu langsung tidak mahu memberi kerjasama. 

“Encik Suffi, tolonglah beri kerjasama.” - Ira 
“I’m not interested to get involved.” - Suffi 

Hubungan yang pada mulanya penuh drama, akhirnya seperti ada sesuatu yang menyentuh hati tapi malu untuk diakui. Namun itu belum cukup kuat untuk melembutkan hati keras Suffi untuk pulang ke pangkuan keluarga. 

“Saya akan tunggu awak balik.” - Ira 
“Jangan tunggu. Saya takut awak hampa.” - Suffi. 

Akhirnya Suffi pulang juga ke Malaysia. Dua hati yang terpisah dan pandai merindu dalam diam, kini mula berdendang. 

“I love you. Saya sayangkan awak.” - Suffi 
“Lambat-lambat nanti, saya nikah dengan orang lain aje.” - Ira 
“Dengan siapa pula? No! No! Tak boleh. Tunggu saya.” - Suffi 

Malah bukan itu saja. Suffi terpaksa berdepan dengan ‘penyebab’ dia menjadi orang terbuang. Bila mula melibatkan nyawa yang tersayang, Suffi tidak lagi berdiam. Lebih memeritkan, mereka terpaksa berpisah demi keselamatan Ira. Mampukah Suffi menamatkan segala sengketa yang menjadi punca dia terpaksa berkorban? Mampukah cinta mereka bertahan setelah diuji dengan perpisahan?