NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Tuesday, 31 January 2012

Cenderahati untuk pertunangan/perkahwinan/hadiah


Salam para pengunjung blog semua.

Kali ini, kami di Belidiskaun menawarkan buku-buku doa & wirid untuk dijadikan cenderahati atau buah tangan dari anda kepada rakan-rakan atau tetamu. Buku-buku ini sesuai dihadiahkan pada majlis-majlis tertentu seperti majlis pertunangan, perkahwinan, tahlil, aqiqah dan juga untuk disedekahkan kepada surau, masjid atau rumah-rumah anak yatim dan warga emas.

Diskaun dari 12% hingga 20% ditawarkan mengikut kuantiti. Ianya seperti di bawah:
1. Diskaun 12%: 1-100 naskhah
2. Diskaun 15%: 101 - 300 naskhah
3. Diskaun 20%: 301 naskhah dan ke atas

Untuk belian buku-buku doa & wirid cenderahati ini:
  • deposit sebanyak 50% diperlukan untuk tempahan awal (selewat-lewatnya sebulan sebelum tarikh tarikh buku-buku diingini). 
  • Caj penghantaran bergantung kepada kuantiti buku. 
  • Kurier Pos Laju atau Skynet digunakan.
  • Sebarang perubahan harga buku tertakluk kepada penerbit.
Judul buku-buku yang dijual untuk cenderahati ini & harga asal:
Telaga Biru:
  1. Doa & Zikir Harian (Hj. Zahazan Mohamed) - RM6 (SEM) / RM8 (S/S)
  2. Doa Menjadi Pengantin Baru Setiap Hari (Hj. Zahazan Mohamed) - RM12 (SEM) / RM14 (S/S)
  3. Zikir Pagi Petang & Selepas Solat: Jawi / Rumi (Dr. Abd. Basit Abd. Rahman) - RM4 (SEM) / RM6 (S/S)
  4. Al-Mathurat: Wirid & Doa Rasulullah (Al-Syahid Imam Hassan Al-Banna - RM4 (SEM) / RM6 (S/S)
  5. Al-Mathurat Kecil (Dr. Badrul Amin) - RM1 (SEM) / RM1.50 (S/S)
  6. Manzil Amalan Menangkis Kejahatan Jin (Maulana Muhammad Zakaria Al-Kandahlawi) - RM1.50 (SEM) / RM2.50 (S/S)
  7. Menyingkap Kehebatan Nama-nama Allah (Mohd Wahid Hanif & Azrul Ismail) - RM10 (SEM) / RM12 (S/S)
PTS:
  1. Yasin & Tahlil - RM3.50 (SEM) / RM4.50 (S/S)
  2. Hadiah Daripada Pengantin (Muzayyanah Abdullah) - RM3 (SEM) / RM5 (S/S)
  3. Manzil Rasm Uthmani (Maulana Muhammad Zakaria Al-Kandahlawi) - RM2.50 (SEM) / RM3.50 (S/S)
  4. Amalan 24 Jam dalam Kehidupan Rasulullah SAW (Zulkarnain Dollah) - RM4 (SEM) / RM5 (S/S)
  5. Al-Ma'thurat (Imam Hassan Al-Banna) - RM3 (SEM) / RM4 (S/S)
  6. Doa Murah Rezeki (Wan Shuhairi Wan Mohamad) - RM5.90 (SEM) / RM8.90 (S/S)
  7. Koleksi Doa Terpilih Dari Al-Quran (Marzuki Mohd Noor) - RM4 (SEM) / RM5 (S/S)
  8. Yasin, Tahlil & Doa (warna hijau, pink, biru, kuning) - RM3 (SEM) / RM4 (S/S)
Al-Hidayah:
  1. Manzil Resm Uthmani Poket Nipis (Maulana Muhammad Zakaria) - RM1.00 (SEM) / RM1.60 (S/S)
  2. Manzil Resm Uthmani Poket Tebal (Maulana Muhammad Zakaria) - RM1.50 (SEM) / RM2.10 (S/S)
  3. Al-Ma'thurat Sugra (Imam Hassan Al-Banna) - RM1 (SEM) / RM1.60 (S/S)
  4. Amalan Surah-surah Pilihan (Tuan Hj. Syahrin Jasah) - RM3.90 (SEM) / RM4.50 (S/S)
  5. Al-Ma'thurat serta Yasin & Terjemahan (saiz kecil, sederhana, besar) - Harga boleh emel kami kerana saiznya yg berbeza)
Jika saudara/ri ingin melihat tajuk-tajuk yang lain (kerana ada byk tajuk yg tidak dpt ditulis di sini), cover buku, helaian buku dan harga-harga selepas potongan diskaun, bolehlah emelkan kepada kami. InsyaAllah, kami akan lampirkan salinan pdf kepada saudara/ri. Jika ada buku-buku lain yang berkenan & ingin meminta kami mencarinya, boleh lampirkan butir-butir buku kepada kami. 

Terima kasih.

Booksville Ent. - Books For All

Wednesday, 25 January 2012

Jodoh Itu Milik Kita ~ Sara Aisha

“Kita tidak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai kerana kita akan berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah telah tetapkan sejak azali…”

SIAPA sangka itulah yang tersurat buat Dahlia dan Aariz Danial. Ikatan suci yang tercipta antara mereka bukanlah kerana cinta yang menggebu dalam hati, mahupun kasih yang membara. Tetapi kerana sikap mementingkan diri seorang manusia bernama Syafiq.

“Janganlah suka sangat kacau saya, Aariz. Tak larat saya nak layan perangai awak tu, tau. Nakalnya, ya ampun!!” – Dahlia

“Okeylah, okeylah. Just kidding. Dahlia Darius bukan isteri baru yang saya beli. She’s a gift. Hadiah paling istimewa yang dihadiahkan Allah untuk saya. Puas hati?” - Aariz Danial

“Aku takkan biarkan kau bahagia, Aariz Danial! Kebahagian yang bernama Dahlia itu… akan aku rampas sekejam mungkin!” – Syafiq

Tatkala persoalan demi persoalan mula timbul di sebalik tulusnya seorang lelaki bernama Aariz Danial, mampukah Dahlia terus teguh berdiri mempertahankan cinta buat suami sendiri? Atau mungkinkah mahligai bahagia mereka rebah menyembah bumi sebelum ianya sempat bermula? Apakah akhirnya Syafiq yang akan tersenyum puas tatkala melihat kehancuran seorang lelaki yang paling dibenci… iaitu abangnya sendiri?

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Lukisan Untuk E-ah ~ Aryusz

Faiq:

Akan kukejar bayanganmu selagi termampu!
“Hei, mamat tiga suku! Jaga sikit mulut kau tu ye. Cakap ikut sedap mulut kau aje.”
“Mestilah aku cakap ikut sedap mulut aku. Takkan nak ikut sedap mulut kau pula. Apa pun, aku pun belum rasa mulut kau lagi. Jadi, aku tak tahulah rasa sedap ke tidak.”

Fathiah:

Bengong! Gila! Itulah perkataan yang paling sesuai untuk Faiq tiga suku ni!
Pantang berjumpa, pasti akan tercetus perang mulut antara mereka berdua. Nurul Fathiah dan Faiq Ezwan kenal sejak bergelar siswa di Universiti Teknologi MARA (UiTM), Segamat. Faiq suka buli Fathiah, dan Fathiah pula jenis yang tidak mahu mengalah. Tiba-tiba Faiq berubah laku. Kata teman-temannya, mungkin lelaki itu sudah jatuh cinta dengan diri Fathiah.

Selama ini segala yang dilakukan oleh Faiq dipandang serong oleh Fathiah. Baginya, cinta kampus tidak menjamin apa-apa. Apatah lagi Faiq pernah menggelarnya ‘pengkid’ satu ketika dulu. Namun begitu, segala ketentuan Ilahi tidak dapat dielakkan. Pertemuan selepas tamat belajar berlangsung secara tidak diduga. Dapatkah Fathiah membuang segala egonya untuk tunduk dan akur lagi kepada cinta seorang lelaki? Dan berjayakah Faiq meraih hati perempuan yang pernah dia hina dulu?

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Ros Biru Untuk Dia ~ Ijazati Habib

Eh, ingat aku nak kahwin dengan kau? Aku nak kahwin dengan orang lain tau! Bukan kau. Perasan. Macam kau kacak sangat. ~ Lyanna

Suami? Ya, dia isteri aku. Tapi, sayang. Aku tak pandai menghargai. Aku buta. Sekarang baru aku nampak. Aku tak nak sia-siakan dia lagi. ~ Fakhrul

Adam tak nak tahu kenapa Lyanna berkahwin dengan orang lain. Yang Adam nak cuma Lyanna hidup bahagia. Adam tahu lelaki cacat macam Adam tak mampu nak berikan apa-apa. ~ Adam

Kehidupan bukanlah sesuatu yang boleh direncana. Kadang-kadang Allah temukan kita dengan orang yang kurang sifat penyayang, supaya kita sedar cinta hakiki hanya daripada Allah. Kadang-kadang Allah pisahkan kita dengan orang yang kita sayang, supaya kita belajar erti menghargai. Kadang-kadang Allah ambil apa yang kita sayang, supaya kita mengerti kepada-Nya kita akan kembali.

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Wednesday, 18 January 2012

Memang Itu Cinta ~ Elin Nadia

Rasa macam nak mengamuk! Rania bengang kerana ibu bapanya bersekongkol dengan Irfan kerana menerima lamaran lelaki itu. Memang Irfan sahabat terbaiknya. Mereka kenal sejak kecil lagi. Tapi dia tidak boleh melupakan arwah Haris, lelaki pertama yang dicintainya.

Kerana memberontak, dia dera suaminya sendiri. Ada saja yang dia buat supaya dapat sakitkan hati Irfan. Dia panggil Irfan si kura-kura. Peduli apa! Dia tidak boleh terima Irfan sebagai suami. Irfan pula sentiasa bersabar kerana faham perasaan Rania. Sifat garang isterinya itu sangat menakutkan. Kecut perutnya! Namun, dia kenal hati budi Rania yang sebenar. Dia percaya, suatu hari nanti Rania akan jatuh cinta padanya. Dia akan buat sampai Rania cair. Si kura-kura ini tidak pernah mengaku kalah. Hati Rania akan ditawan walau apa jua rintangan!

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Sayang 3 Dalam 1 ~ Weeda Airiza

Seronok kan bila jadi anak bongsu? Itu yang dirasai oleh Aryana. Macam Dania dalam drama bersiri Awan Dania! Disayangi, dilindungi dan dilayan bagi menatang minyak yang penuh oleh tiga orang abangnya.

Hmm… bila sebut tentang percintaan, Aryana menongkat dagu sambil bingung memikirkan pilihan hati. Pertemuannya dengan Arel sejak pertama kali bersua di dalam lif yang rosak, menyebabkan gadis itu menjadi tidak keruan. Hati jiwangnya mula terusik. Saat Aryana mula mengenal cinta, muncul pula Zafran menagih kasih yang tidak kesampaian. Cinta monyet zaman sekolah sudah berlalu dan kini jejaka itu benar-benar menyayangi Aryana. Gadis itu bertambah bingung apabila Aizam cuba mengetuk pintu hatinya yang sudah sedia dipecah masuk oleh orang lain. Amboi, kasih sayang buat dirinya datang bertimpa-timpa, sekali harung!

Mahu atau tidak, kehidupan harus diteruskan. Sekarang, hanya ada satu cara yang harus dilakukan. Fikir dan bertindak! The best man wins! Hati kata, pilihlah dia. Otak kata, jangan! Hei, kasih… yang mana satu pilihan hatiku?

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Thursday, 12 January 2012

Oh, Mudahnya Buat Baju Kurung ~ Yasalma

Ingat tak… emak atau nenek kita buat baju masa dulu-dulu? Mereka buat baju kurung tidak menggunakan pola atau pembaris pun. Semua main agak-agak saja. Ada juga yang ukur menggunakan jengkal jari menggantikan pita ukur.

Sebenarnya, menjahit baju kurung ini sangat mudah sekiranya kita faham langkah-langkah asasnya. Dengan bahan-bahan yang ringkas, kita juga mampu menghasilkan baju kurung yang cantik dan kemas. OH, MUDAHNYA BUAT BAJU KURUNG memang sesuai untuk dijadikan panduan oleh para gadis bagi memulakan langkah pertama menjahit baju kurung sendiri.

*****

(SEM) RM17.00 - RM15.00
(S/S) RM20.00 - RM17.60

Jangan Ganggu Lenaku ~ Haiza Najwa

JEMU dan sepi menguasai diri Atira saban hari. Dia sering ditinggalkan seorang diri di rumah besar yang kosong. Tiada jiran, tiada rakan, tiada keluarga. Entah mengapa, suaminya, Asfahul pula seakan cuba menjauhkan diri. Baru berkahwin, tetapi langsung tidak ada bibit-bibit kemesraan.

Dia rindukan belaian suaminya. Dia sering berkhayal hidupnya bahagia sehingga termimpi-mimpi di dalam tidur. Dalam mimpinya, Asfahul sangat penyayang dan bertanggungjawab. Ucapan sayang lelaki itu tidak putusputus dibisikkan di telinganya. Setiap kali terjaga, dia diulit rindu. Bukan merindui suaminya tetapi dia merindui Asfahul di alam mimpinya. Mampukah dia lari daripada kekosongan yang merantai hidupnya di Teratak Asfalin itu? Apakah dia sedar jiwanya menjadi rebutan? Tetapi, oleh siapa?

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Tuesday, 10 January 2012

Ributnya Cinta ~ Phidot

Melanjutkan pelajaran ke Park Choi College membuka tirai kehidupan yang sebenar, buat Edasha Hanie. Status cucu jutawan di sembunyikan, penampilan biasa menjadi ejekan di kalangan pelajar-pelajar golongan elit di kolejnya.

‘Prince No Smile’ gelaran yang diberi pada jejaka tampan bernama Tengku Eismael Malik. Wajahnya beku, tiada senyuman yang terlakar dibibirnya itu. Pertemuan Tengku Esmael Malik dengan Edasha Hanie telah mengenalkan erti senyuman pada dirinya. Cinta hadir tanpa dipinta. Namun belum sempat dia meluahkan perasaan, takdir telah memisahkan mereka.

Edasha Hanie bingung, mengapa Tengku Eismael Malik bagaikan tidak mengenali dirinya? Adakah tempoh lima tahun itu telah melenyapkan terus namanya di kotak ingatan lelaki ini?Kini Edasha Hanie akur, cinta Tengku Eismael Malik bukan lagi untuknya, jika sudah tersurat ketentuan Yang Maha Esa, dia reda menerimanya. Tetapi bukan semudah itu dia akan mengalah dengan lelaki yang perasan ‘macho’ ini.

*****

(SEM) RM24.90 - RM21.90
(S/S) RN27.90 - RM24.60

Kelat-Kelat Sayang ~ Izzul Izzati

Wajah manis Salina pasti bertukar warna hijau kelat setiap kali bersua muka dengan insan yang bernama Aizam Zafran. Panggilan nama yang tidak tercatat di dalam surat beranak menyemarakkan lagi api kemarahan di jiwa Salina. Sekelat-kelat wajah Salina namun tetap manis di mata Aizam dan membangkitkankan rasa sayang di hati. Namun sikap Aizam yang menyakitkan hati Salina menenggelamkan perasaan cinta sejati Aizam. Apatah lagi Salina dipertemukan kembali dengan cinta yang terlondeh di tengah jalan sepuluh tahun yang lalu.

*****

(SEM) RM24.90 - RM21.90
(S/S) RM27.90 - RM24.60

Monday, 9 January 2012

Promosi 15% buku terpilih untuk Januari 2012


Salam pengunjung / peminat buku semua...

Sempena tahun baru 2012 ini, kami di Belidiskaun mengadakan Promosi Bulanan 15% untuk 3 buah buku-buku terpilih setiap bulan. Harga setiap buku untuk promosi bulanan ini adalah diberikan diskaun 15% daripada harga asal buku tersebut.

Sebagai contoh:
Novel '...dan Cinta pun tersenyum...':
(Harga Asal): RM23.90
(Harga Diskaun 15%): RM20.30

Promosi buku-buku terpilih ini hanya 'available' pada bulan tersebut sahaja (tidak pada bulan lain).
Caj penghantaran masih seperti biasa iaitu seperti yang tertera di blog.

Maka... Nantikanlah promosi menarik ini setiap bulan sepanjang 2012...

Terima kasih & Selamat Tahun Baru...

Booksville Ent.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...