Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 10 March 2016

Per: Jawatan Isteri ~ Ana Sofiya

Dua insan, dua cinta yang tak kesampaian dan kehampaan. Fahad jadi lemah dan berdendam, Adelia semakin tabah jalani kehidupan. Mereka bertemu dan berkawan tanpa Adelia tahu bahawa Fahad hanya mahu mainkan perasaan Adelia. Hari demi hari, sesuatu mengusik hati. Ada rasa yang mengocak, namun masing-masing beria-ia mengelak.

 “Adel, I bukan Yusri KRU yang boleh terima Erra Fazira yang gemuk dalam cerita Cinta Kolesterol. Maaflah. I mengaku, I hipokrit selama ini. Tapi I lelaki biasa. Lelaki normal yang memang sukakan benda cantik. Dengan keadaan you yang macam ni, you tak cantik di mata I.” - Fahad. 
“Saya bebaskan awak. Pergilah. Jangan cari saya lagi.” - Adelia. 

Selepas lima tahun, Adelia terpegun menerima sepucuk surat. Di dalamnya... dia dilamar seorang lelaki bernama Rizhan. Dalam masa sama, Fahad kembali mahu membetulkan salah faham yang terjadi antara mereka. 

“Kadang-kadang kita tak mampu nak luahkan apa yang ada dalam hati kepada orang yang kita suka. Kadang-kadang kita cuba pendamkan semua rasa kerana kita fikir yang kita tak layak untuk dia. Kadang-kadang alasan demi alasan kita cipta hanya kerana kita mahu lari daripada kenyataan yang semakin hari semakin menyeksa.” - Rizhan. 
Antara dua lelaki, yang mana satu pilihan hati Adelia?
*****
(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10