NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Tuesday, 7 June 2016

Warna Hati ~ Naniey TJ

Jika aku diberi pilihan, aku memilih untuk bahagia selamanya.

“Laili, sepatutnya kau tu pergi kahwin dulu. Belajar jadi isteri solehah dulu. Barulah datang nasihat aku pasal hal-hal rumah tangga ni.” Biar aku basuh sikit perangai budak ni. Terdiam jugak dia seketika.

“Excuse me. Aku sekarang tengah cakap tentang perangai kau. Pasal abang aku,” tegas Tengku Laili.

“Betullah. Aku suruh kau cari pengalaman dulu. Baru datang ceramah aku. Atau sebenarnya, kau ni tak laku, sebab tu kau jealous dengan aku?” soalku biadab. Kalau aku jadi lelaki, tak nak aku peristerikan perempuan macam Laili. Luaran cantik, dalaman sendiri jawablah.

“Kalau bukan sebab abah, kau tu pun tak lakulah.”
“Ada jugak yang sudi jadikan aku menantu. Kau ada?” balasku mengejek.
“Kurang ajar.” Terus tangannya naik untuk menampar pipiku.
“Laili!” Suara Tengku Irsyad dari anak tangga kedengaran.
“Apa hal ni?” soal Tengku Irsyad.
“Tanyalah adik kesayangan kau ni,” balasku terus mendaki anak tangga.
“Aku belum habis lagi.” Suara Laili sekali lagi menghentikan langkahku.
“Laili sayang, sudah-sudahlah malukan diri sendiri. Aku penat. Good night.” Terus aku berlalu tanpa menghiraukan suara Laili yang kedengaran marah dengan kata-kataku.
“Perempuan tak guna!” jerit Tengku Laili geram.
“Enough, Laili. Along tak suka Laili masuk campur hal rumah tangga along,” marah Tengku Irsyad
*****
(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...