NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, 19 August 2016

Saat Kau Dakap Cintaku ~ Adra Adiella

“Kau tahu tak sayur-sayur yang aku cakap tu?” Thia sengaja menduga.
“Tahulah.”
“Ni sayur apa?” Thia mengeluarkan seikat sayur dan ditunjukkan di hadapan Nazhan.
“Kangkunglah,” Nazhan menjawab. Penuh keyakinan.
“Tadi kemain kerek lagi kau kan? Kangkung dengan bayam pun tak kenal,” Thia tersengih. Terasa tawanya ingin meledak keluar melihat keyakinan lelaki itu.
“Eh kangkunglah tu,” Nazhan bertegas.
“Umur dah tua dah, sekolah bukan main tinggi, sijil tebal berlapis-lapis tapi bengap. Sayur pun tak kenal.”

BEGITULAH Thia Zulaikha dan Nazhan Irsyad. Masing-masing ego dan punyai kepentingan sehingga menjerumus mereka ke dalam sebuah perkahwinan.

THIA ZULAIKHA- Gadis biasa yang juga punya cita-cita. Dia membesar dalam serba kekurangan dan dibelenggu oleh ibu dan kakak tirinya menyebabkan dia bersetuju berkahwin dengan Nazhan Irsyad untuk menyambung pengajiannya. Thia reda walaupun tahu cinta Nazhan bukan untuknya namun, dia juga punya pendirian. Apa yang telah menjadi haknya akan tetap menjadi miliknya.

NAZHAN IRSYAD- Dia juga punya impian untuk bersama kekasih hatinya, Jasmin lalu dia tinggalkan Thia keseorangan di Langkawi ketika mereka sedang berbulan madu. Di saat Thia keseorangan pula, Zaim sentiasa ada untuknya.

“Kalau awak tak pilih saya, saya reda. Saya tahu awak bukan jodoh saya tapi saya janji dengan diri saya, saya akan jaga awak sampai saya mati.” - Zaim

“Soal dia terima aku atau pun tak, aku tak kisah. Dia berhak tentukan dengan siapa dia nak. Tak apalah, aku terima. Kemaafan dari dia pun dah memadai.” - Nazhan

“Kita ni kalau tak mampu buat orang ketawa, jangan sesekali buat orang menangis. Kalau tak mampu buat orang rasa bahagia, jangan pulak kita tambahkan lagi rasa derita. Kalau tak mampu mengubati luka, jangan sesekali buat orang lain rasa terluka.” - Thia

LALU, siapakah yang menjadi pilihan Thia?
*****
(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...