Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 22 December 2016

Tempur ~ Ahmad Erhan

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

CAMELIA - Gadis yang telah berjaya menggemparkan negara dengan siri-siri pembunuhan yang berprofil tinggi. Para mangsanya tidak akan pernah tahu bila dan bagaimana gadis ini akan bertindak. Dia kejam, lincah serta tangkas bermain senjata. Motif tindakannya masih kekal misteri di mata pihak berkuasa. Majunya tidak terhalang. Kejamnya tidak tersangka. Geraknya membawa petaka.

HAKIM - Egonya sebagai pengawal peribadi berpengalaman telah dicabar. Dendam akibat diperdaya Camelia menjadi motivasi untuknya memburu gadis itu sehingga ke lubang cacing sekalipun. Sekali gus menamatkan riwayat hidup Camelia. Baginya, tiada sekelumit ruang kemaafan yang boleh dibuka untuk gadis itu. Darah hutangnya darah.

DATO’ SYUKOR - Mantan pengarah sebuah perkhidmatan rahsia kerajaan. Si tua yang masih berbisa. Kemahirannya dalam selok-belok penyiasatan ditagih pihak berkuasa untuk membantu mereka menghalang petaka yang dibawa Camelia. Dia ialah sang tua yang berbahaya. Apabila matlamatnya sudah ditetapkan, kemaraannya bagaikan helang yang tidak terhalang.

Perhitungan antara mereka akan pasti memakan korban. Dengan ini, setiap daripada mereka akan mengeluarkan segala yang ada untuk memenangi pertempuran ini. Kalah mati. Menang hidup!

“Membunuh orang bukan satu pekerjaan yang semua orang boleh lakukan. Tak semestinya kau jahat, naluri kau boleh membunuh. Tak semestinya kau baik, kau tidak akan membunuh. Kerana kau belum tiba di garisan pemisah di antara kewarasan dan kegilaan. Pada ketika itu, baru kau kenal siapa diri kau yang sebenarnya.”- Elias Yunus