Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 24 February 2017

Lelaki Halal Untuk Aku ~ Zaza Qry

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Berbekalkan hati yang telah terluka dihalau mama kerana khilafnya, Sarrafia meneruskan kehidupan di Pulau Langkawi. Menjadi pekerja di sebuah pusat yang diberi nama Rumah Azirah. Namun setelah dua tahun berlalu lelaki yang tidak pernah dia lupai itu muncul semula dalam hidupnya. Sedang Sarrafia tidak pernah berharap akan bertemu lagi meskipun dia tidak pernah melupakan lelaki yang bernama Adriz itu.

Pertemuan semula dengan Adriz membuatkan hati Sarrafia berdegup kencang semula. Bukan tiada lelaki yang mahukan dia, tetapi Sarrafia tahu dia tidak boleh mendapat lelaki sebaik Noh yang sudah terang-terang mencintainya. Tiada degupan cinta untuk Noh. Hanya untuk lelaki itu, yang mempunyai cerita silam dengannya.

“Saya nak tebus apa yang berlaku antara kita dulu.” – Adriz.

Sarrafia tidak tahu apa yang yang mahu ditebus oleh Adriz. Dia tidak pernah mengharap lagi akan sebuah cinta yang membahagiakan. Hati mama yang terluka kerana perbuatannya menyebabkan dia tidak mahu lagi mengucapkan kata cinta.

“Kalau saya nak lepaskan awak, tunggu Allah cabut nyawa saya dulu. Waktu tu tentulah saya dah lepaskan awak.”
“Niat di hati memang saya tak nak kahwin dengan awak pun, Encik Adriz. Tapi bila setiap malam muka awak saja yang muncul maknanya Allah dah tetapkan jodoh saya dengan awak. Kerana Allah dah bagi petanda, maka terpaksalah saya memilih awak juga.”

Kedegilan Adriz membuatkan Sarrafia menerima apa yang mahu ditebus oleh Adriz. Walaupun dalam hatinya tetap ada rasa yang sukar difahami. Tidak mahu bahagia, tetapi hatinya penuh dengan cinta untuk Adriz.